Tof! Ik ben daar ook helemaal verslaafd aan, zeker toen ik nog maar 1 kind had en moet zeggen dat ik het voor meisje toch echt wel heel stuk leuker vind dan voor jongen dan is het vooral een leuk stofje scoren maar vervolgens broekz shirt of trui, niet tig verschillende soorten jurkjes mijn nesteldrqng uitte zich ook in even nog paar jurkjes voor mn dochter naaien. En heb voor zoon boxpakje gemaakt maar die maten kloppen toch niet helemaal (of hij ) Ken je facebook gratis naaipatronen kids, superveel leuke dingen en tips. Wij hadden de lage klossen ivm schuin dak, officieel ook niet hoog genoeg. Voor vk maakt het niet uit want je bevalt zeer waarschijnlijk toch niet thuis. Voor de kv wel omdat ze je bed moet verschonen. Maar dat kan je man dan gewoon doen.
Slim van de massagetafel @Thirza78 en leuke dingen maak je! Sowieso winning voor tijdverdrijf deze laatste loodjes! Vandaag 4700 stappen gezet, dat is voor mij echt veeel! Nu op bed met weer fijne voorween, danku!
Bed: hier nog geen klossen geregeld. Ga dat ook pas doen als kraamzorg het wil bevallen moet sowieso in het ziekenhuis. Met borstvoeding ervaring genoeg inmiddels. Bed verschonen kan man ook. En als de bevalling goed gaat hoeft ze mn onderkant ook niet te controleren.
Gefeliciteerd @Denise K met jullie zoontje. Ik kan me goed voorstellen dat je aan hem snuffelt hoor. Het lijkt me fantastisch om zo'n klein wondertje vast te mogen houden.
Super leuk zeg, knap dat je dat kan! Nu heb je echt iets unieks voor je baby Groot gelijk dat je je bed weer van de klossen hebt gehaald. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bed helemaal niet op klossen heb. Heb een boxspring die van zichzelf al heel hoog is (ruim 70cm) dus ik vind het eerlijk gezegd wel prima. Bed verschonen doet mijn man wel en als er controles gedaan moeten worden denk ik dat die paar cm niet zoveel uitmaken.
Vandaag is de kraamzorg hier voor t laatst. Sinds gister t bed weer omlaag, heerlijk! Kan de co sleeper er ook fatsoenlijk staan.
Het is toch bijzonder hoe langzaam de laatste dagen tot de bevalling gaan, en hoe snel de eerste dagen na de bevalling
Vind het altijd zo dubbel, aan ene kant echt traantje gelaten omdat die week erop zit, we zelf weer ontbijt moetrn mkn en wc poetsen maar ook je praatpaal, is toch anders dan je man die geen bevalling zelf heeft gedaan enzo. Oh ja en mn dochter vond het erg jammer dat ze wegging. Aan andere kant ook weer lekker je huis terug, alles terug op eigen plek, en niet elke dag een "vreemde" in huis. Zo lang je boven op je slaapkamer blijft is dat prima maar merk dat ik er beneden wat meer moeite mee heb. @Thirza78 weet niet hoe je kraamzorg hebt geregeld maar kan je roze wolk echt maken of breken soms dus als ze niet bevalt meteen andere vragen Wij hadden een zzper die ik vantevoren al paar x had gesproken en goedgekeurd en ook hele maand vrij hield voor mijn bevalling.
We gaan het over ons heen laten komen. Het heeft geen zin om daar nu mij al druk over te maken. Ik vind over het algemeen de meeste mensen gewoon lief, leuk of aardig dus dat komt vast goed. Alleen dan op één puntje na: tijdens de intake thuis vertelde de.dame dat ze van plan zijn de baby elke dag te gaan wassen zodat we het goed leren. Maar ik wil helemaal niet dat de baby elke dag gewassen gaat worden. En ook niet al vanaf dag 1. Mijn man en ik hebben allebei een gevoelige huid, dus misschien kunnen we deze kleine een betere start daar geven. Dus mama's: vanaf wanneer stopten jullie beebje in bad en hoe vaak?
Gisteren zijn we trouwens helemaal doorgelicht in het zh. Na weeën in week 34 en week 35 had ik eergisteren ineens echt veel vochtverlies dat niet stopte. 's ochtends was het wel weer normaal gelukkig. Nu dacht ik die avond er voor 'afscheiding' totdat ik 's avonds ook ineens oud bloed er tussen had zitten. Daar schrok ik echt van. Dus gisterochtend mochten we ons melden in het zh. Alles was helemaal in orde. Hartje, vruchtwater, echo, lengte naarmoedermond. Alleen had ik echt extreem veel afscheiding/slijm rond de baarmoedermond. Gelukkig maar dat het dat was. Het brengt veel rust na een paar onrustige buikweken en een linkertepel die af en toe al vocht lekt. Ik voelde mij wel een beetje lullig omdat het dus paniek voor niks was. Maar beter 1x teveel dan 1x te weinig zeiden ze. En wat was ik trots op mijn kleine. Ze probeerde zeker drie keer de plakker van het hartfilmpje hoog op de buik er af te trappen. Zo herkende ik haar weer, lekker territoriaal als ze kan zijn. Als ik een boek op mijn buik laat leunen als ik lig te lezen dan wordt ze ook boos, haha. ❤️
Oh dat is wel schrikken zeg.. fijn dat ze je helemaal hebben gecheckt, daar zijn ze ook voor. Ook al voelt dat op dat moment overdreven.. en fijn natuurlijk dat alles helemaal in orde is, dat had jij ook niet kunnen weten. Hihi wat een karakter hebben ze al in de buik he, zo schattig.
Dagelijks, maar ik had spugers en geen gevoelige babyhuidjes Elke dag baby in bad is niet verplicht. Als jij het om de dag wil is dat ook goed. Ze vinden het alleen wel makkelijk icm wegen omdat kindje dan al bloot is en ze alles goed kunnen observeren. Maar dat kan ook bij gewoon omkleden)
@Thirza78 wat fijn dat alles goed was! De baby word in het ziekenhuis de tweede dag gewassen, (als je zolang in het ziekenhuis blijft dan) en dan thuis gaf ik dat door aan de kraamverzorgster en die vond het dan niet nodig om weer te wassen. Meestal na twee dagen dan weer. En echt veel zeep gebruik je niet vaak is het wassen alleen met een beetje water. Ik zou het in het begin om de twee dagen doen.
Wat ik had gelezen is dat het belangrijkste is dat elke dag even het gezichtje, de handjes en bij/rondom de luier even schoongemaakt word echt badderen hoeft niet elke dag in het begin, ze zweten/stinken toch niet echt
@Thirza78 voor niemand is t eigenlijk goed elke dag douchen maar voor baby's al helemaal niet. Lekker dat huidsmeer in laten werken is supergoed voor hun huidje. Hier pas dag 5 of 6 (en beide kv's vonden dit ook het beste!) en vervolgens 1x pw tot ze zichzelf echt smerig mkn met 2+ jaar Als je iets vies vindt kun je altijd met hydrofiel washandje beetje afdoen.