De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik ken eigenlijk bijna niemand bij wie bv probleemloos gaat:| maar hoop het van harte bij jou wel. Tegenwoordig hebben steeds meer babys een te strak tongriempje (en soms ook lipbandje, bij mij alle 2 beide problemen) waarschijnlijk door foliumzuur. Daardoor kunnen ze niet goed vacuüm maken en gaan ze bijv kaakklemmen of op je tepel zelf zuigen. Als het goed is checkt de vk dit bij geboorte anders om vragen. Sowueso is dat aanleggen een vak apart, zou i.i.g. alvast kijken welke lactatiekundige je kunt bellen voor het geval dat het toch wat minder loopt. Ik heb trouwens ook een erg gevoelige lichte huid dat is ook minder fijn bij bv dan een donkere, dikkere huid. Daarnaast erg veel melk, sommige hebben te weinig er komt best wat bij kijken..maar als het eenmaal lekker loopt (meestal binnen 4wkn) dan is het heerlijk.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  2. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Teveel of te weinig foliumzuur?
    Ik moet het nog steeds nemen.. ze zeggen dat stoppen niet hoeft.. geen idee. Meisje groeit goed dus zal wel goed zijn.

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Dat maakt sowieso nu niet meer uit bij je ;) . Ze denken dat dat de oorzaak is, dat vroiwen tegenwoordig allemaal foliumzuur slikken tegen open ruggetjes maar dat het nadeel ervan is dat dit die tongriempjes/lipbandjes anders groeien. Maar niet onomstotelijk bewezen hoor.

Thirza78 vindt dit leuk.
  4. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Joh, dat wist ik ook nog niet. Goed om te weten allemaal. :thumup: Ik ga het zeker vragen na de geboorte, of ze dat na wil kijken. Moet de borstvoedingsfolders ook nog doorspitten. Helaas gaat de cursusavond hier niet door in augustus vooralsnog...

Maar klinkt verder als een kleine ingreep dat laseren? Gelukkig weer achter de rug voor jullie. Merk je verschil?

5. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Vandaag trouwens de eerste merkwaardige zwangerschapsopmerking gekregen van een kennis, iemand die ik nog maar kort ken. (een man)

'Zoo... dat gaat wel goed he? Het is van voren bijna net zo groot nu als van achteren!'

:eek: :roflmao:

Terwijl m'n buik ook echt al een tijdje mijn bilpartij heeft overtroffen haha.
    Maar mooi dat mensen zich zo vrij voelen je lijf te observeren. ;)

Golden1213 vindt dit leuk.
  6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Nou zeg.. observeren is 1 maar er nog een opmerking over maken is 2, doe je toch niet. Schaamteloos sommige mensen. Alhoewel ik wel denk dat het ‘mannenbrein’ het niet negatief bedoelt heeft haha.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  7. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Oh die is wel heel fout zeg
    Wat een stomme opmerking.
    Ja mensen denken dat ze alles tegen je mogen zeggen hè

Jaetje85 vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Nou ja, het lef! Maar dikke billen zijn ook helemaal top toch, alleen maar fijn straks na de bevalling ook met zitten ivm je stuit enzo ;)

Ja dat laseren diurt nog geen 5 min. en het is vooral dat ze met zn 3en je kind in houtgreep moeten houden en mond open duwen waardoor ie zo moet huilen, het schijnt geen pijn te doen. Maar niet goed voor je moederhart zoiets...
    Links gaat nu al ineens behoorlijk goed alleen rechts om 1 of andere reden niet, zal wel aan mijn houding liggen dan. Moet hem nu ook na elke voeding (8-12×) masseren over die wonden :eek: maar dat gaat ook goed, hoe jonger hoe minder last (dochter was 3mnd toen dat was lastiger)

Jaetje85 vindt dit leuk.
  9. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ja, heel fout haha, maar ik kon er wel om lachen hoor. Mijn billen zijn geen gevoelig punt. :D Maar ik verbaas me over wat mensen er wel niet uitflappen. Ben zelf geen flapuit, dus sta soms echt te kijken.... :eek:

Achossie @vlinderCN kind in de houdgreep klinkt idd licht hatverscheurend! Gelukkig viel het mee en heeft het effect.

Goh dat die borstvoeding nog best ingewikkeld kan zijn... Je zou denken dat de natuur dat wel handig geregeld heeft.

vlinderCN en Beausecret vinden dit leuk.
  10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja dat vind ik ook zo raar maar ja dat vind ik ook van zo'n bevalling haha, dat had toch wel iets makkelijker gemogen:confused:
    Maar misschien en hopelijk bij jou wel meteen goed aan de borst hoor, wilde alleen waarschuwen dat het heel vaak toch pijnlijk/problematisch is. Niet voor niks dat zoveel vroiwen ook kv geven.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Hier 1,5 jaar probleemloos bv gegeven. Geen centje pijn gehad, meisje dat zonder moeite kon drinken, kolven ging super goed.

lichte overproductie gehad maar dat was snel en zonder problemen zo opgelost.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    kan dat ook niet zijn dat je ene borst gewoon genoeg geeft op afstemming van je kind? en dat de andere daardoor wat minder geeft? zoiets had die vrouw tijdens mijn zwangerschapscursus gezegd.. je lichaam stemt zichzelf af op de behoefte van het kind ofzo.. ben geen kenner hoor maar goed hahaha

vlinderCN vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.507
    17.441
    113
    Borstvoeding: hier kleine opstartproblemen, duurt voor het mooie te lang dus ga nu op dag 2/3 kolven ipv 4/5 als kind eigenlijk al teveel is afgevallen en te verzwakt om goed te drinken.
    Jongste 2 hebben een jaar gehad daarna zonder problemen :) dus wil nu eerder kolven ter stimulatie.

Leeftijd... ik ben net 30 geworden :oops:

Rosy90 en Thirza78 vinden dit leuk.
  14. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh wauw!!! Leuk zo'n jonge moeder:eek:

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Oh wat heerlijk!

16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik vond dat zo een mooie leeftijd. Geen twintiger meer en toch alle kansen nog.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je hebt eigenlijk altijd één borst die beter produceert als de ander. Mijn linkerborst gaf beduidend meer melk als de rechtse. toch vanaf dag 5-6 elke voeding gedaan met een borst. Dus ook alleen de rechtse.

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja ik kon dus op 1 borst tot eergisteren ofzo..baal ervan want daardoor had 1 tepel iig 4-6 uur even rust/geen pijn :(

19. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ik las ergens (op een forum of artikel) dat er ook zoiets bestaat als vooraf kolven. Dus nog voor de bevalling al een voorraadje aanleggen. Zal het eens terugzoeken. Het lijkt me fijn als dit lukt, dan heb je minder spanning of je genoeg melk kunt geven de eerste dagen.
    Dit schijnt wel ook de weeën op te wekken, dus niet te vroeg mee beginnen lijkt me.

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.396
    1.854
    113
    Vrouw
    Oh ja zou kunnen, ik heb nooit melk tijdens zwangerschap verloren maar genoeg die al flink lekken dan.:D

Jaetje85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina