De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    interessant!! :) heb je toevallig een link ofzo? ben wel nieuwsgierig.. want verspillen lijkt me wel echt zonde.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Hoe bedoel je?

Ik begon met 2 per keer, afwisselen met welke te beginnen. Zodra de stuwing op gang was ging ik blokvoeden, dus zeg maar links beginnen smorgens om 7.00 en dan tot 10.00 alleen links aanbieden. Dan van 10 tot 13u alleen rechts etc. En als het gestabiliseerd was gewoon om en om. Daarna eigenlijk nooit meer terug naar 2 borsten per keer gegaan, hooguit savonds bij clusteren

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Nou ik had de eerste 14 dagen zoveel melk dat hij genoeg had aan 1 borst dus bijv om 7u links, 9:30 rechts, 12u links etc. Maar nu dus sinds paar dagen zijn borsten slapper en moet hij ze echt alle 2 hebben en zelfs dan vraag ik me af of het voldoende is.
    Hij valt ook ineens vrij makk e lijk in slaap tijdens drinken, deed ie daarvoor ook niet.
    Maar ik zou nu dus moeten proberen om 7u links, 8u links, 9u links :)eek:..auw..) ook al komt er dan bijna niks meer uit. En dan 10u rechts, 11u rechts etc...?

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Zit je niet met regeldagen nu dan? Eet en drink je zelf wel goed?

Hoe snel wil hij weer drinken?

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Hij is 17dgn, lees dat dat rond de 10 en rond de 21 dagen is. Rond de 10dgn kwam ie ook vaker maar waren borsten goed vol. Ik ben wel mega vermoeid (natuurlijk) en de pijn in tepels en rug helpt ook niet mee. Ik eet goed, drinken 2liter, zou meer moeten wellicht..

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Het is vooral dat 2 borsten dan vrij leeg zijn gedronken en dan nog meer wil meteen. Na 1,5uur komt ie nu al sinds vanochtend.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Dat zijn gemiddelden he ;)

Ik zou dan 2 dagen rust inplannen, zo veel mogelijk op bed/bank, eten en drinken in handbereik. En blokvoeden in blokken van 2u.
    Maar dat is vooral gebaseerd op gevoel/ervaring, niet op wetenschap (al is rust en goed eten/drinken sowieso goed ;))
    Daarbij is het normaal dat je borsten leger voelen, dat hoeft niet gelijk te betekenen dat je te weinig maakt :) gelukkig niet, want een jaar van die harde kanonskogels als borsten wil niemand lijkt mij:D

Als je blijft twijfelen zou je een lactatiekundige (misschien je vk wel?) om raad kunnen vragen.

Edit: zelf heb ik geen moeite met een flesje kunstvoeding als ze heel onrustig blijven (zo'n proefverpakking met 5 zakjes is dan ideaal). Dat kan dan de cirkel doorbreken. Dan kan kind even goed slapen waardoor het daarna weer energie heeft om moeite te doen, hoop ik zelf ook goed te kunnen slapen voor een paar uurtjes en kunnen borsten/tepels wat bijkomen.
    Maar dat wordt door professionals vaak afgeraden dus die afweging moet je zelf maken dan

vlinderCN vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Thanks, ja de l.k. spreek ik morgen wwer denk ik.
    Sinds vannacht trouwens ook meer groenige ontlasting ipv geel oranje...

9. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ik heb twee van die hele simpele siliconen kolven gekocht. Merk is Haakaa. Maar er zijn ook andere merken. Ik heb ze tweedehands voor een prikkie. Je kunt er actief mee kolven, maar er ook simpelweg melk van de tweede borst mee opvangen terwijl je voedt met borst 1.

@zonnetje2015 bedankt voor alle bv tips! Ik ga me eens verdiepen.

@Rosea Jeetje, wat vervelend voor je allemaal. Hopelijk toch een inleiding mogelijk. Ik duim voor je... Sterkte en houd vol!

Thirza78 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  10. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Daar heb ik geeneens aan gedacht. Dat de andere borst gaat lekken als de ene aan het voeden is o_O:)

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Juist NIET gaan blokvoeden nu. Blokvoeden is een optie bij over stimulatie niet wanneer de voeding opgekrikt moet worden of bij regeldagen.

Ik zou idd nu wel rust inbouwen. Kruip lekker met je beeb in bed liefst beiden bovenlijf bloot. Jouw bovenlijf bloot ( onder een deken) is goed voor het herstel van je tepels. Smeer er heel regelmatig een druppel moedermelk over uit en gebruik heilwolle/lanoline.
    Je zoon zoveel mogelijk aanleggen of evt een speentje geven is je denkt dat hij echt alleen wil tutteren. Om je tepels wat extra rust te geven.

Huid op Huid contact stimuleert de melk aanmaak en de band met je baby. Rust is goed voor beiden.
    En bel idd zsm met je lactatiekundige om je verder te helpen.

Het gevoel van lege borsten wil niet zeggen dat ze leeg zijn. Want dat zijn ze eigenlijk nooit. Het zal je zoontje nu alleen meer moeite kosten om er wat uit te krijgen. Je tsr zal minder hard zijn.

Groene ontlasting kan heel veel redenen hebben, te veel voeding, verkeerde drinktechniek, het niet goed leegdrinken van een borst.

Hier was groene ontlasting een teken van te veel melk waardoor ik dus van 2 naar 1 borst per voeding ben gegaan.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je tips. De l.k. vond ontlasting normaal gelukkig en denk idd dat ze leger voelen maar wellicht toch afgestemd, zat gisteren aan 8x maar wel 2 borsten, dus voor mn (tepels)gevoel is dat 16x:rolleyes: moest nu niet met productie gaan experimenteren maar eerst kijken of de pijn toch minder kan. Ze kan daar toch niet heel veel meer aan doen. De aanlegregels zijn bekend, zoon moet nu gaan leren niet meer te klemmen en dat zal nog tijd kosten. Kan wel de HA om oxitocine vragen misschien als de tsr sneller komt dat hij makkelijker aanhapt zonder klemmen.

Vraag me wel af hoe jullie dat doen..die rust als je al kids hebt @toch3 :confused:

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Ze teveel schermtijd geven :|:D

En ik heb uitslapers (1/4 is wakker nu), oudste 3 kunnen heel veel zelf. Als de baby er is begint school weer...

vlinderCN en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Haha dochter was natuurlijk m’n eerste.
    En als je t echt wil weten zit ik nu met dikke jankogen op de bank omdat ze nog steeds m’n nachtrust compleet op z’n kop zet en ik dat echt niet meer trek. Dus de rust is hier nu ver te zoeken.

Heb gelukkig wel altijd rust gehad in m’n borstvoedingsperiode wel altijd gehad. Vertrouw op je moeder gevoel en schakel hulp in als je daar behoefte aan hebt. Je doet t hartstikke goed. Veel anderen hadden t allang opgegeven

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Dank je en Oeh pittig meis, had het wel eens gelezen eerder dat je dochter slechte slaper is. Nu kun je dat helemaal niet gebruiken :( sterkte daarmee.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  16. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Heb ik ook niet zelf bedacht hoor. :pOok van dit forum opgepikt ergens.
    Ach ik denk maar, we hebben de luxe ons zo goed voor te kunnen bereiden. In de praktijk straks zien we pas hoe alles zal lopen. Maar het geeft wel een rustig gevoel om alvast van alles in huis te halen. :)

Iemand vroeg nog, hoezo vooraf aan de bevalling kolven. Dat is om een voorraadje te hebben, voor mocht de melkproductie langzaam op gang komen. Dan kun je de baby daarmee bijvoeden. Maar... ik moet me nog inlezen, dus misschien klinkt het goed maar is het totaal niet nodig zoals zonnetje hier zegt.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Haha lees je maar eens in. Ooit gehoord van de deurbel techniek?
    Dat is een manier om dit lekken tegen te gaan. Misschien gaat er een ‘belletje rinkelen’ :D

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  19. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit lekkende borst(en) hooguit een drupje..niet de moeite waard om op te vangen :rolleyes:
    In de 1e week misschien 10 drupjes toen ik stuwing had .. dus dat kan ook. Het is allemaal zo aangeschaft als je het nodig mocht hebben dus je zou t ook af kunnen wachten.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    echt? Mazzelaar. Ik lek altijd heel veel, elke ochtend bed verschonen als ik niet zo'n matje onder me leg. Heb zelfs verschillende keren pampers in mn beha gedaan omdat zoogcompressen niet toereikend was :oops:

Deel Deze Pagina