De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Dat zijn mooie plottwists! Gefeliciteerd met jullie dochter, wat een prachtige naam! Mooi gewicht al voor dr termijn! hopelijk snel uit de gevarenzone en kunnen jullie snel naar huis en gaan genieten!
    succes met het herstel ❤️

2. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @Eevie82 wat geweldig dat ze er al is. Scheelt toch een dag wachten. Hopelijk verloopt alles goed.

3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Eevie82 gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk is ze snel uit de gevarenzone.

4. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de felicitaties :) het gaat naar omstandigheden goed. Het weekend zal spannend zijn en als dat goed gaat dan zal ze waarschijnlijk maandag of dinsdag worden geopereerd.

Mimus, miniVosje, RM1996 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb besloten dat ik mij maandag ziek ga melden. Ben zo uitgeput na het werk, dat ik na het werk geen puf meer heb voor het huishouden en andere werkzaamheden. De baby zit ook heel hoog waardoor ik erg kortademig ben. (En moest trap op trap af de hele tijd)
    Heb aangepast werk, maar heb het gevoel alsof ik meer doe dan voor mijn aangepast werk.
    Ik ben erg zenuwachtig om dit maandag te gaan zeggen, maar trek het gewoon niet meer.
    Ik word er erg ongelukkig van.
    Vandaag ook weer teveel gedaan, en als ik een minuut zit vragen collega's of iets aan het doen ben, of vragen dingen die voor hun kan doen. Voel me erg opgejaagd hierdoor.

Iemand tips om dit zo goed mogelijk te brengen richting werkgever en collega's?

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Krisjee waarom zou je je moeten verantwoorden als jij je ziek meldt? Je trekt het niet meer. Punt. Enige waar jij je druk om moet maken is je gezondheid en daarmee ook dat van je baby.

Mimus vindt dit leuk.
  7. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Heel goed dat je voor jezelf nu een besluit hebt genomen om te stoppen. Je bent niks verplicht om te zeggen wat de reden is van ziek melden. Officieel mag je werkgever het niet eens vragen. Je zegt dus dat je ziek bent en pas na je zwangerschap terug komt en je graag een gesprek met de arbo arts wilt hebben en dat is het eigenlijk. Bij de arbo vertel je alles die heeft geheimhouding.

RM1996 vindt dit leuk.
  8. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je bericht!

Denk je dat de arbo akkoord gaat met niet meer werken voor verlof?
    Ik werk tot 22 mei en heb vanaf 23 mei zwangerschapsverlof. Ik ben bang dat zo'n arbo zegt dat ik alsnog moet komen werken..

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Werkte je nog volledige uren?
    Je kan ook aangeven halve dagen te willen werken ivm vermoeidheid etc. Ik sta niet in jouw schoenen, geen idee welke klachten je precies hebt, maar je hoeft niet gelijk te stoppen... Je kan ook zeggen maar halve dagen te willen proberen oid.

10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik sta 50% ziekgemeld op het werk. Dat betekent dus 50 % minder inzetbaarheid, waardoor ik dus gewoon mijn 24 uur per week werk.
    Ik werk van 7 tot half 2. Maar ik doe op een dag best veel, en heb geen moment om even te gaan zitten. (15 min pauze ja)
    Eerlijk gezegd wil ik gewoon stoppen, ik heb aangepast werk maar dit is alsnog zwaar.
    Ik moet bij 20 bewoners boterhammen smeren, afwassen, prullenbak leegmaken, boodschappen doen, activiteiten, tafels dekken, bedden opmaken en medicatie uitdelen.
    Ik red dit niet in een tijdsbestek van 6 uur. Collega's vragen ook tussendoor om andere dingen te doen, waardoor ik mezelf eigenlijk voorbij ren.
    Er zijn laatst afspraken gemaakt, maar collega's houden er geen rekening mee.

11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Je weet zelf wat het beste is voor je lijf. Probeer je niet te verantwoorden. Als het nu niet lukt, dan lukt het niet. Zeker als je al minder bent gaan doen en je merkt dat het niet gaat.

12. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Kom je uit Nederland of België? In NL gaat het via UWV en die zijn supervoorzichtig, is mijn ervaring. “Oh je bent ziek vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten? Is goed, veel beterschap en we bellen nog wel een keer.” Vervelend dat er vanuit je werk zo weinig begrip is.

En natuurlijk, strikt genomen mag je werkgever niet vragen naar het hoe en waarom van je ziekmelding en hebben je collega’s er al helemaal niets mee te maken, maar ik neem aan dat je op enig moment na je verlof ook weer terug wilt gaan werken. En dan is het voor je eigen gevoel ook wel fijn als je alles op een goede manier hebt achtergelaten.

Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer he. Jullie gezondheid staat nu voorop, vergeet dat niet. Succes maandag!

Mimus vindt dit leuk.
  13. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je berichtje, ik kom uit Nederland.
    Ik zit hier al een tijdje over na te denken, zeker 2 weken ook ivm ander incident met corona etc.
    Ik ben normaal niet van het ziekmelden, daarom dat ik hier advies vraag.

14. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ik denk voordat de arbo contact heeft opgenomen dat je al in je verlof zit. Ze zijn over het algemeen niet zo snel en als ze wel bellen, maar door de zwangerschap niet kan werken gaan ze daar makkelijk in mee. Ze zijn bij een zwangerschap niet zo moeilijk heb ik gemerkt.

15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Nou.. ik werk in een grote zorginstelling. Als ik mij ziekmeld via de verzuimadministratie, nemen ze gelijk contact met je op:rolleyes: vaak de zelfde dag al.
    Maar hoop dat ze niet moeilijk doen!

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    En wat denk je dat ze uiteindelijk willen doen dan? Jouw ziekmelding is zwangerschap gerelateerd, daar zijn ze bij arbo en uwv doorgaans voorzichtig mee.

En daarbij, jij hebt er niets aan als je nu dl op je tandvlees loopt terwijl je verlof nog moet beginnen. Luister naar je lichaam meid, die heb je maar 1x.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Ik snap het! Wat niet gaat dat gaat niet hoor. Jij hebt dan al zeker laten zien dat je echt wel wilt proberen, maar het niet gaat in die omstandigheden.

Gewoon volledig ziekmelden en je niet schuldig voelen hoor! ;)

18. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee gewoon ziekmelden. En zeggen dat het te veel is. Ze kunnen niet in je lichaam kijken, jij bent degene die het voelt. Ik vond het ook lastig om aan te kaarten bij me manager. Maar er werd totaal niet moeilijk gedaan.
    Collega's zou ik ook gewoon zeggen dat het te zwaar wordt. Iedereen heeft altijd wel een mening, maar die doen er niet toe.

19. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Spannend, alvast veel succes!!

20. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    @Krisjee, ik sluit me aan bij de andere dames!
    Bellen en uitleggen dat je hoe moeilijk je het ook vind volledig wilt ziek melden, je veel klachten hebt en het niet meer volhoud, eigenlijks zoals je het hier ook beschrijft, je op je tandvlees loopt.
    Ik denk dat duidelijkheid het beste is voor iedereen.
    Het is nog maar een paar weken, die redden ze ook wel zonder jou.
    En inderdaad Arbo/uwv zijn zwangerschaps gerelateerd heel makkelijk, nemen geen risico.
    Ik ben een paar keer gebeld, that’s it.

Deel Deze Pagina