De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Ja valt inderdaad mee. Ik heb met 28 weken ook een groeiecho gehad vanwege de nuchtere waardes die buiten lijntjes vielen.
    Toen zat de baby op p53. Wel een enorm verschil
     
  2. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    @Krisjee hier tot nu toe ook alleen maar hoger dan p90 baby's
    Deze is even afwachten, maar ga ook uit van weer p90 minimaal.
    Bij mij schieten ze vaak vanaf 30 weken door qua groei.
     
  3. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ik snap dat je dat spannend vindt @Krisjee. Maar maak je niet al te erg zorgen. Hier inderdaad ook alleen grote baby's (behalve de eerste). Zelfs 1 van p99. Misschien dat ze nog een keer je suikerwaardes kunnen checken of je niet inmiddels wel diabetes hebt ontwikkeld?

    Hier viel het me ook op dat de controles weer veel worden @caatje87. De verloskundige plande vorige week 3 afspraken in (bevallingsgesprek, echo en gewone controle) en zei daarna heel vrolijk en dan kom je elke week weer.... Poehhh.

    Ik moet trouwens bezig met een bevalplan. Iemand die hiervoor een fijne site of tips ofzo heeft? Ik heb bij geen enkele bevalling een plan gemaakt, maar ik heb nu wel wat dingetjes die ik op papier wil zetten voor mijn eigen rust...

    Ik ben weer een stukje verder met de babykamer. Alleen de kast moet nog geverfd. Daar hoop ik morgen mee te beginnen. En daarna kan ik 'm inrichten. Zo'n zin in!
     
    Krisjee, Mimus en bluedrake vinden dit leuk.
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Krisjee vindt dit leuk.
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Wat leuk weer een stap verder.
    Hier staan de meubels en is alles geverfd alleen nog even wat details aanbrengen qua aankleding, maar dat is niet essentieel voor het slapen ofzo.

    Hier eigenlijk nooit een bevalplan gehad en nu doen we het ook niet.
    We zien wel hoe het loopt heb eigenlijk nog geen 1x een negatieve ervaring ofzo gehad.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  6. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hier binnenkort ook een groeiecho, zie er op de een of andere manier best wel tegen op. Vind het wel spannend hoe het er nu voor staat.
     
    Mimus en miniVosje vinden dit leuk.
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik vind juist dat ik dit jaar heel weinig afspraken krijg bij de verloskundige. Ik ben met 26 weken en toen 31 weken geweest. (gewoon controle, ik krijg geen standaard groei echo) en nu pas weer met 35 weken een liggingsecho.

    Van de ene kant vind ik het ook prima zo. Maar vind het zo weinig in vergelijking met me eerste zwangerschap (toen een andere verloskundige vanwege andere woonplaats)
     
    bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  8. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Eevie82 hoe is het met jou en de kleine meid?
     
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier denk ik om de 3 weken een afspraak en na de volgende zullen het er wel meer worden..

    1,5 wk geleden nog aan de CTG gelegen en echo gehad in het zh ivm minder leven..
    hij is normaal heel druk, dus als hij dan net zo draait dan voel ik hem zo goed als niet.. best vervelend en onzeker.
    Maargoed toen hebben ze nog een echo gedaan en kwam hij uit op de p25 lijn, en bij 30 weken ook een groei echo gehad en toen was hij p45.. dus wil volgende keer wel even vragen of ze evt nog een keer kunnen meten om te zien of het niet nog minder word..
    Bij ons zoontje was de flow op een gegeef moment niet goed meer en ben toen ingeleid..
    Dus ergens vind ik het toch wel een beetje spannend dan..
     
  10. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier icm centering pregnancy veel extra controles gehad. Persoonlijk vond ik dat erg fijn.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik ben echt een beginner in al die waardes hoor, dit was met de 20 weken echo (19+1 dag zwanger) en ze had het erover dat dit netjes en gemiddeld is, maar ik heb er geen verstand van :o:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. roever

    roever Niet meer actief


    Ben momenteel niet heull actief, maar ik ben 20ste uitgerekend!!! :D
     
    Mimus en miniVosje vinden dit leuk.
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    In je banner staat de 18e ;)
     
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dat wou ik eigenlijk ook doen. Maar vanwege de corona doen ze het op dit moment niet
     
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Mijn kinderen waren ook groot met de geboorte! (eerste 4.7 kg en 2e 4,1 kg) dus deze zwangerschap ook extra groei echo's...

    Vorige week kwam ze boven de bovenste lijn uit en zat ze volgens de vk "in de gevaren zone" mocht ze deze lijn blijven volgen komen we uit op 4,3 kg... :p dat kunnen we nog best handelen ;)

    Volgende week weer een groei echo en aan de hand van die uitslag gaan we een vervolg bepalen... (in de gaten houden, of eerder inleiden) ook wordt m'n placenta dan nog eens goed bekeken... Die lag met de 20 weken nog over de uitgang heen:rolleyes: hoop wel dat die flink verschoven is, want een keizersnede lijkt me ook geen pretje! :oops:

    @wiedeltje
    De afgelopen bevallingen had ik gegoogled op bevalplan en aan de hand daarvan 1 zelf opgesteld... Maar ze zijn eigenlijk nooit gebruikt of naar gekeken, ik beviel dan ook in het ziekenhuis en weet niet of dat misschien scheelt... Succes iig!
     
  16. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier hebben we het via zoom gedaan en de controles bij elkaar gepland, zodat we elkaar wel echt tegenkwamen.
     
    caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  17. roever

    roever Niet meer actief

    Klopt, geen zin om te veranderen maar die loopt dus 2 dagen voor haha
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  18. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ziet er indd goed uit! Curves zijn mooi in het midden en buik/hoofdomvang zijn ook mooi gemiddeld!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Thnx voor het meekijken! Laten we hopen dat het einde van de week het nog steeds zo is :)
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  20. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag toch maar een 4 punts dagcurve gedaan.
    Maar daaruit wijst uit dat mijn waardes normaal zijn
    Nuchter: 5.0
    1 uur na ontbijt: 6.1
    1 uur na lunch: 6.4
    1 uur na avondeten: 6.3

    Lijken na mijn idee normaal toch?
     
    caatje87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina