De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    De behandeling van zwangerschapsdiabetes heeft als doel:

    • normaal gehalte aan glucose in het bloed. We streven naar een bloedglucosewaarde: nuchter ≤ 5,3 mmol/l en 2 uur na de maaltijd ≤ 6,7 mmol/l;
     
    Krisjee vindt dit leuk.
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Allemaal binnen de lijntjes hoor!
     
    Krisjee vindt dit leuk.
  3. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Alles gaat goed, ze is stabiel gebleven na de operatie. Hopelijk houdt ze dat vol! Ben supertrots en dankbaar :)

    Mijn herstel na de keizersnede gaat ook prima, en zeker in de wetenschap achteraf is het een heel goede beslissing geweest. Een draaipoging zou nooit zijn gelukt en had alleen maar complicaties kunnen opleveren. Ze zeiden zelfs dat gewone bevalling wellicht niet zou zijn gelukt :| navelstreng was kort en zat twee keer strak om haar nek. Dus ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd!
     
    RM1996, roever, Secret Promise en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw

    Wat fijn dat het met de kleine meid goed gaat ondanks alles!

    En jeetje heftig zeg als je dat zo achteraf weet. Gelukkig uiteindelijk de juiste beslissing genomen en is alles goed gegaan.
     
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Fijn van je te horen!
    Gelukkig dat alles goed is verlopen en jullie een goede keuze hebben gemaakt wat betreft de keizersnede!
    Hopelijk beide een goed herstel en dat jullie snel naar huis mogen!
     
  6. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Eevie82 fijn om te horen dat alles zo voorspoedig gaat en de juiste beslissingen zijn genomen. Wat een hoop hobbels hebben jullie voor je kiezen gehad. Mooi om te horen hoe goed het dan kan gaan
     
  7. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ik mocht (moest!) zondag al naar huis :eek: was superrot om haar achter te moeten laten. Ga nu 2x per dag op en neer naar de nicu. Gelukkig woon ik dichtbij het ziekenhuis.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ooh dat meen je niet!! Dat lijkt me ontzettend zwaar, je kindje daar achter moeten laten..
    Maarja je hebt dan geen keuze..
    Hoelang verwachten ze dat ze daar moet blijven?
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.405
    4.829
    113
    Vrouw
    Sorry dat ik me er mee bemoei, maar Ik lees hier af en toe nog mee ;)!

    Maar wauw wat heftig om je kleintje achter te moeten laten.. hebben ze geen kraamkamers, kraamhotel of iets van een Ronald McDonald huis? Ons dochtertje heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen net na haar geboorte, en wij mochten eerst tot 5/6 dagen na m'n bevalling op de kraamafdeling blijven en daarna naar het Ronald McDonald huis! Zelfs m'n man is al die tijd gebleven.

    Welk ziekenhuis ligt ze?
     
    Mimus vindt dit leuk.
  10. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ze ligt in het Radboudumc. Maar ik woon daar nog geen 2 km vandaan. Dus dan toch liever thuis dan in rm-huis (hoe fijn ook dat dat bestaat hoor!)

    Op de kraamafdeling was het met de benen buiten, anders hadden ze me nog wel een dagje gegund verwacht ik. Maar nu dus de standaard vier dagen :confused:

    Ach ja, het is wat het is en ik ben super dankbaar dat zij het zo goed doet! Heb een link naar de Babywatch waarmee ik elk moment naar haar kan kijken en ik mag 24/7 bellen of langskomen. Heb me de eerste nacht om 4.00 uur met bed en al naar haar toe laten rijden :roflmao:

    De verwachting was 4-6 maanden ziekenhuis, maar het gaat zo goed dat ik stiekem hoop dat het ietsje korter zal zijn.
     
    roever, miniVosje, caatje87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    @Eevie82 wat fijn dat ze het zo onwijs goed doet!!
    En snap inderdaad je keuze om dat gewoon thuis te slapen en elk moment dat je wilt er heen te gaan.
    Maar 4-6 maand is nog wel onwijs lang! Hopelijk mag ze lekker eerder mee naar huis.
     
  12. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Fijn om van jullie te horen @Eevie82.
    Blij dat jullie meisje het zo goed doet en de operatie goed heeft doorstaan.
    Ook fijn dat jou herstel goed gaat ondanks de zorgen.
    Ik hoop met je mee dat jullie dochter eerder mee naar huis mag.

    Lijkt me ook zwaar om je kind achter te moeten laten. Maar het was vast ook geen optie geweest om al die tijd in het ziekenhuis te blijven. Wel fijn dat je zo dichtbij het ziekenhuis woont en er makkelijk heen kan. Krijg je thuis nog iets van kraamzorg voor jezelf?
     
  13. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Fijn dat je zo dichtbij woont!
     
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    4-6 maanden ziekenhuis is natuurlijk niet niks. Lijkt mij heel raar dat je dan ineens alleen naar huis moet. En zo snel al!

    Hopelijk blijft ze het zo goed doen, en wel heel fijn dat je zo dichtbij woont!
     
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.405
    4.829
    113
    Vrouw
    Ohja dan snap ik dat je liever naar huis gaat. Heel veel sterkte!
     
  16. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Eevie82
    Jeetje 4-6 maanden is heftig zeg!
    Wat fijn dat je altijd langs mag komen, maar dan nog super pittig dat je d'r steeds achter moet laten... Sterkte en beterschap! Ook voor je eigen herstel! ;)
     
  17. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Jeetje 4-6 maanden. Wat een tijd. Duim voor je dat ze het goed blijft doen en misschien eerder mee naar huis kan
     
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Gaan we weer, vanaf gisteravond hongerrrrr :roflmao: nu m'n bed maar uitgegaan om te eten :rolleyes:
     
    miniVosje, caatje87 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Heb trouwens een moedige stap gezet vind ik zelf. Had met de 20 weken echo een heel erg rot gevoel toen ik weg liep ondanks dat de uitslag toen heel mooi was. Voor ons was een stel wat niet zo goed nieuws had gekregen wat ik zelf kon merken. Mevrouw die bij ons de echo deed was geloof ik daardoor ook nog erg aangeslagen.

    Daardoor zit ik al de hele tijd aan te hikken tegen de groeiecho, en haal mij echt de raarste dingen in het hoofd.. hèb gebeld of ik dit keer iemand anders kan krijgen :$ En of ze er een beetje rekening mee willen houden dat ik daardoor nogal onzeker ben:| Hele opluchting merk ik nu al..
     
    Mimus, bulakgirl, Secret Promise en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ik heb juist minder honger @bluedrake. Het lijkt wel of mijn buik zo vol zit dat er geen eten meer bij past. Ik zit ook snel vol als ik eet.
     
    bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina