De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Haha ja dat snap ik wel, zo zonde van die maat 50 kleertjes dat ze niet gebruikt zouden worden. Voor mij de reden geweest om nu maar 2 setjes in die maat te halen, er is zo wat bijgekocht als dat nodig blijkt.

    Zoon is geboren met 40+5. Ik heb toen bij 34 weken wel een groeiecho gehad en toen schatten ze hem heel gemiddeld. Mooi niet dus ;)

    Uitslag glucosetest verwacht ik begin volgende week ergens, de VK belt wanneer het binnen is.
     
    Mama to B vindt dit leuk.
  2. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Wat spannend @Vaasje dat is al bijna man!! Succes :D
     
  3. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Spannend hoor @Vaasje ! Nog heeeeel eventjes.

    Hier een vervelende nacht gehad. Dochter heeft heel de nacht liggen hoesten. Uiteindelijk heb ik haar bij mij in bed genomen en na 2 u werd ze rustiger. Maar daarna weer een hoestaanval en zaten we allebei weer rechtop in bed.
    Overdag geen last, behalve als ze ligt.

    Vandaag mijn man aan het werk gezet betreft badkamer voegen schoonmaken :roflmao::roflmao:
    Hij heeft het gedaan zonder zeuren!! Ik nog even stof gezogen en dochter is bij opa en oma kerst versiering ophangen.

    lekker zo’n zaterdag!
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    @Vaasje vet spannend! Succes alvast!

    Hier ook weinig geslapen weer vannacht. Had veel last van buikpijn. Herken het niet van de vorige twee maar misschien heb ik dat verdrongen:D Kan me ook niet inbeelden dat er eerder dan 39nogwat iets gebeurd aangezien ze beide rond de uitgerekende datum zijn geboren..
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    #25 JupitR, 14 nov 2020
    Laatst bewerkt: 14 nov 2020
    @Spectre, het mag bij jou ook wel gaan gebeuren he :cool: Ik hoop dat het toch snel doorzet! Goed om te lezen dat je nu zo tegenover de bevalling staat. Je groeit er toch naartoe blijkbaar.

    @Dogpaw, hier ook een kindje dat bij verkoudheid heel snel erg moet hoesten in de nachten. Naar is dat he? Meestal is het 1 echt rotnacht en gaat het daarna beter. Heb zijn bed standaard verhoogd bij zijn hoofdeinde, al heb ik niet echt het idee dat dat wat doet :p

    @Starfire, heb jij je vriend al in huis?

    Nog steeds veel slechte slapers hier. Slapen jullie overdag bij? Ik had echt een topnacht. Maar 2 keer eruit geweest om te plassen en geen nachtmerries. Zal helaas wel een eenmalig iets geweest zijn.

    Hier bij eerste extra echo gehad omdat ze mijn buik aan de kleine kant vonden. Kind bij 36 weken met 3 kg geboren, dus was niets mis mee :cool: Maar ik denk dat mijn verloskundige gewoon sowieso wel veel echo's maakt. Deze keer standaard bij 30 en 34 en 32 kwam er voor mij extra tussendoor. Scheelt misschien ook of de verloskundige zelf de echo's kan maken?
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Foutje.
     
  7. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Jeetje, eenbv dagje niet onkine. Nieuw topic! En lekker veel doorgekletst zeg! Voor de dames die bijna zover zijn! Alvast heel veel succes
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Hier ook best veel echo's , ze doen ook echt niet moeilijk gelukkig :). Met 26 weken een extra echo gehad omdat het kindje aan de kleine kant is, a.s. woensdag weer een groeiecho en standaard met 36 weken ook nog een echo! De verloskundige maakt zelf niet de echo's , ze hebben wel iemand in 'dienst' die de echo's maakt.
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Vervelend van de nacht, hopelijk vannacht een betere nacht!

    Heerlijk soms hè van die nuttige dagen :)!
     
  10. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier doen ze ook de standaart groeiecho's alleen dus de mijne redelijk mislukt afgelopen woensdag. Beentjes armpjes en hoofdje kunen meten en buikje niet... toen ging ik van mn stokkie. Wat ze heeft kunen meten zat op gemiddelde lijn. Geen idee hoezwaar ze hem schatten. Was even helemaal van het padje af. In principe zou het met 36 weken weer gedaan moeten worden. Maar of dat gaat lukken is de vraag. Over 2 weken een normale controle. Man mag mee omdat ik dus niet goed op mijn rug kan liggen en dan heel raar word. Dus mag hij mee om de info nog wat op te slaan
     
  11. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Spannend zeg....nog heeel eventjes...succes alvast:D
     
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nou de zenuwen doen denk ik toch meer met me dan ik zelf denk. Heb echt zo slecht geslapen :cry:
    Straks bloedprikken en dan thuis lekker rommelen en wat laatste dingen doen en hopelijk vannacht een iets betere nacht :oops:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Oh, dat is naar @Vaasje, maar ook begrijpelijk wel. Kan je vandaag een dutje doen ergens? En denk je na de bevalling beter te slapen? (Daar gelaten dat je natuurlijk nachtvoedingen hebt)

    Hier ook geen al te beste nacht. Kleuter vroeg nogal vaak of het al ochtend was, ivm Sinterklaas :p Heb ook weer gedroomd dat ik wilde ontsnappen ergens en achterna gezeten werd en ze me wilden vermoorden. Voor de 3e keer deze week :rolleyes:

    Vandaag komt een vriendin een lading wasbare luiers brengen. Beter laat dan nooit (ivm laatste baby hier) en iemand komt een oude kast uit de babykamer ophalen. Dan kan eindelijk de kast die voor babykamer bedoelt is uit kamer van jongste en kunnen beide kamers af. Ben er helemaal blij van ;)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou ik hoop het maar ga er niet vanuit. Ik slaap voornamelijk slecht door de extreme bekkenpijn en er werd al gezegd dat ik er niet vanuit moet gaan dat dat snel over is.
    Maar goed dan zullen ook niet alle ongemakken van extreem veel plassen en drukke huilbaby aanwezig zijn :roflmao:

    Wel een lekkere drukke dag ook dan! Hier ook een stuiterende kleuter ivm Sinterklaas. Dit jaar snapt hij het voor het eerst "echt" dus dat is super leuk natuurlijk!
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ohja, als het slechte slapen door die pijn komt zal je er nog wel even zoet mee zijn.. Wel heel fijn nu dan dat de vader 6 weken verlof heeft!
     
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja daar ben ik echt heel erg blij mee! Hij is lekker tot begin januari thuis haha
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk van de zenuwen.. wel vervelend van de slechte nacht. Hopelijk kun je vannacht je energie nog even goed opladen :)
     
  18. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Nope. Ik zie er voorlopig vanaf. Hij moet dan zijn oudste (4) gaan thuishouden omdat hij niet elke dag een half uur van mij naar zijn school kan rijden. Maar die is zo druk en luistert naar niks. Ik word daar al gek van als ik 's weekends bij ze ben. Ben 's ochtends binnen 2 uur overprikkeld qua geluid alleen al. En ik merk dat ik mn rust zo hard nodig heb omdat ik slecht slaap en snel gestresst ben. Als hij alleen kwam dan met alle liefde maar zijn 2 kids (jongste is 2) zijn 4 handen vol werk. o_O Mijn eigen dochter is me al genoeg en die is zo lief en rustig en helpt me met alles.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Vervelend van de slechte nacht @Vaasje! Nog 1 nachtje en dan kunnen jullie eindelijk baby knuffelen :). Heerlijk je man tot januari thuis!! Ik hoop hier dat m'n man voorlopig nog thuis mag/kan werken. Dochtertje gaat straks in januari naar school een week voordat ik ben uitgerekend. Toch wel fijn als hij dan nog thuis zou zijn! :D


    @Starfire Ik begrijp wel dat je nu geen drukte kan gebruiken. Heeft hij de volledige zorg van zijn 2 kids?
     
  20. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Over de oudste volledige zorg en de jongste 50/50 maar laatste tijd meer 70/30. Dus vrijwel altijd erg druk.
     

Deel Deze Pagina