De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Ik moet er ook wel regelmatig uit om te plassen, maar ach, goede voorbereiding op de gebroken nachten straks.

Hier waren de kids gisteren als het weer. Zeer wisselvallig, regelmatig een flinke regenbui en stormachtig. Ik was net aan het naar bed gaan ritueel toe, toen mijn moeder binnen stapte. Extra storm in huis en een half uur later dan gepland de kids pas op bed. Op vrijdag is manlief meestal pas rond 9 uur thuis en afhankelijk van mijn energie en de status van de kinderen pak ik of een gezellig avondje met de kinderen of een avond voor mezelf. Het laatste was dus mijn plan, maar helaas, niet gelukt.

Voor baby's gebruik ik graag van pampers de new born. Heel fijn vind ik die. Doekjes koop ik altijd van de kruidvat. Meestal ook zo'n voordeel doos. En als de New born niet meer passen koop ik ook de luiers van kruidvat. Fijne dingen en kan ik hier op het dorp kopen.

bluedrake, miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier ook veel plassen in de nacht. Idd een mooie voorbereiding op gebroken nachten.

Billendoekjes heb ik de sensitive van Lidl. Ik hou er niet van als billendoekjes zoveel geuren.

Luiers heb ik wasbaar.

3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Nina Sanders o op de bank slapen, dat doe ik nooit. Ik ga liever om 9 uur al naar bed.

Hier luiers van de kruitvat of etos. Van bonebee vind ik ook fijn en betaalbaar, maar dan moet ik naar het drop verderop.
    Doekjes van de kruitvat in een voordeel box.

Luier broekjes vind ik echt verschrikkelijk. Hier gewone luiers tot ze zinnelijke zijn.

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    @Nina Sanders
    OH heftig, zie dat jou andere kids nog best in de lastiger fases zitten... Sterkte!

Ik gebruikte altijd de kruidvat luiers en was nu ook van plan die weer te gebruiken... Same met de luierdoekjes... Zit een kruidvat in de buurt en vaak als je in NL op vakantie bent ook, dus altijd wel te vinden :) Ben wel benieuwd of ze nog zo fijn zijn als voorheen... Begreep dat ze weer aangepast zijn niet zo lang geleden.

Mijn oudste is een lieverd, maar begint te leren dat ie ook een mening heeft, waardoor alles wat ik voorstel "stom" is... :rolleyes: ik kijk zo niet uit naar de puberteit haha!
    Zijn jongere broertje neemt dit gedrag uiteraard over, want J is zijn grootste vriend en voorbeeld... Doe daar een heerlijk eigenwijs willetje en vermoeidheid aan toe en we hebben elke avond ruzie met uitkleden, pyama aan trekken etc... o_O

Ik hoop echt dat ze met de komst van de baby even een beetje in gaan dimmen, ik zie 't echt niet zitten om elke avond een grote mond te krijgen en ruzie te moeten maken met de ander terwijl er wellicht nog 1 huilt omdat ze honger heeft :o:

Nina Sanders, bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @bulakgirl hier zijn ze dan wat ouder, maar hier is het ook elke avond bal.... Laten we het maar op babyspanning schuiven :rolleyes:

6. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    2 jaar geleden hebben ze inderdaad een nieuwe variant van de kruitvat luiers gemaakt. Ik was er niet positief over. Maar als het goed is kan je ook nog oud en vertrouwd kopen. Moet je even letten op de verpakking

7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Kan jullie even niet meer bijhouden allemaal :roflmao:

Ik ben ook zo'n voorraad muts. Heerlijk. Beter teveel dan te weinig. Mensen lachen mij altijd uit. Ik houd van aanbiedingen

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier dus ook

bluedrake vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja de avonden zijn hier ook vaak ruk. Dan zijn ze sowieso moe en begint bij mij de koek ook een beetje op te raken. :)

Vaak eten wij in het weekend dan ook wat later als ze op bed liggen. Om 19 liggen ze erin en vaak eten we dan ook gewoon comfort food. Ik vind het dan wel best. De hele week is 'overleven' met werk, huishouden en jonge kinderen. De avonden in het weekend, zeker het eten, die zijn dan echt van mij / ons. Lekker eten op de bank met serie ofzo.
    Soma bestellen we wat, gooien we de airfryer aan, maken we burgers met mijn zelfgemaakte topic of (zoals vanavond en morgen) maken we zelf pizza's - hetzij dan anders belegd.

miniVosje vindt dit leuk.
  10. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Jullie gaan snel dames!

Hier gelukkig geen plaspauzes snachts (afkloppen!!)

Luiers gebruiken we voor de baby straks ook pampers en zullen later over gaan naar jumbo eigen merk.
    Voor onze dochter gebruiken we snachts ook nog van pampers.
    Doekjes gebruiken we Huggies Pure, zitten niet zoveel toevoegingen in:)

Verder gaat het hier beetje meh, duizelig en zie hele tijd sterretjes, wazig en hoofdpijn.
    Heb gisteren en vandaag extra controle gehad bij de vk.
    Bloeddruk iets verhoogd bij wat normaal is voor mij, maar niks schrikbarendst.
    Voor nu volledige bedrust, kan zijn dat ik oververmoeid ben of dat ik ziek wordt.
    Mocht er iets veranderen of we het niet vertrouwen gelijk weer bellen en anders as dinsdag weer controle bij de vk.:thumup:

11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Hier wel nachtelijke plaspauzes helaas!

Ik heb de laatste dagen super veel last van m'n bovenrug, heb het idee dat de baby meer tegen m'n achterkant aan het trappen is momenteel, kan dat?

Ik zag hier wat over de Kruidvat luiers, de oude zijn ze nu definitief mee gestopt helaas. Hoe de nieuwe zijn geen idee..

@roever jij nog nieuws verder? Of alles nog rustig?

@Mimus doe rustig aan en denk ook aan jezelf. Vervelend hoor!

bulakgirl vindt dit leuk.
  12. roever

roever Niet meer actief

Los vh feit dat ik totaal niet meer te genieten ben, en spontaan vanmorgen stront vd pony’s ben gaan opruimen wat ik eigenlijk al weken niet meer doe... om m’n frustratie kwijt te raken.
    Is t hier ongelooflijk stil!!!!:cry:

13. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook hugies pure. Consumentenbond had een test gedaan met hoeveel troep er in billendoekjes zitten. Gewoon bij de action of amazon te verkrijgen. Ik hamster ook behoorlijk. Ga lekker aanbiedingen af. Niet echt vast aan een merk voor de luiers.

Nachtelijk plassen heb ik niet te klagen. Zo'n 1x per nacht. Draaien vind ik zwaarder.

Trap 1 in de verf gezet. Nu wachten of ik de benedentrap nu doe, of naar zolder ga voor lakwerk. Ff pauze. Wasmachine draait ondertussen ook. Wat een werk toch het huishouden

bluedrake, Mimus en miniVosje vinden dit leuk.
  14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Nina Sanders wij eten ook regelmatig als mijn zoontje op bed ligt. Lekker rustig aan. Nu heb ik een vriend (Italiaan) die graag op zaterdag uitgebreid kookt. Dus daar zeg ik geen nee tegen.

@bluedrake o jammer dat de kruitvat ermee gestopt is. Heb de laatste tijd meer etos luiers gehad.

@roever sterkte...
    @caatje87 als ik jou berichtjes lees, voel ik me altijd zo lui, vergeleken wat jij allemaal doet.

15. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Sterkte!!

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  17. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @roever meid wat klote dat het zo rustig is. Nog 10 dagen maximaal:confused:.

@miniVosje zijn moetjes vooral. Als ik nu niet doorpak dan heeft de baby geen bed om in te slapen. Redelijk essentieel aangezien ik wel een slapende baby wil. Man is nu plafond in douche aan het schilderen en zo nog 1 muur. Dan zo de Hema in voor gordijnen uitzoeken en dan vanavond de laatste trap. Dan moeten we een heel eind zijn

bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Succes @roever

@caat87
    Nou, ik vind het ook dapper wat je nog allemaal onderneemt hoor! ;) succes met de laatste dingen nog!

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Luiers en doekjes altijd van de kruidvat hier.
    Inmiddels al jaren geen luiers meer dus kijken of de luiers nog prettig zijn.

Qua nachten is het heel wisseld, maar plassen eigenlijk heel weinig tis vooral onrust in de benen.
    Hier sinds gister wel elke keer delen van slijmprop aan het verliezen.

miniVosje vindt dit leuk.
  20. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Was er al bang voor.. balen... Ik wacht het wel netjes af en straal weeen naar je toe

Deel Deze Pagina