De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Ja maar dat ligt niet aan postuur lijkt me.. dat is flauwekul.
    Er zijn zat dames met die kwalen of nog meer en kunnen alsnog dragen tot na 40 weken bijv.. ongeacht aantal kilo’s of postuur.
    Dat word pas anders volgens mij als je Mini mens bent..

welke vrouw is nu niet verrot eind vd zwangerschap, een buik die op knappen staat en jeukt , niet meer slapen kan etc... denk dat dat er maar weinig zullen zijn...

2. roever

roever Niet meer actief

Op dit moment zit er absoluut een kern van waarheid in! Haha.
    Maar geloof maar dat dat zomaar weg is als baby godzijdank in levende welzijn buiten m’n buik verschijnt! ;)

ohjee jij bent ook al zo’n lange drager! :/
    Ik denk idd dat het misschien wel met het wel/niet indalen te maken heeft of de grootte vd baarmoeder...
    Wat dat betreft blijft alles ook ontzettend wonderlijk hè!

caatje87 vindt dit leuk.
  3. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Jouw buik is gewoon veel te fijn voor de baby! Maar begrijp je echt helemaal, je bent het op een gegeven moment gewoon zat. Ik vind het nu soms al zwaar. En dan heb ik niet eens kids lopen (wel een hond) en zeker als mijn man thuis is dan krijg ik toch een stuk minder rust.

Ik hoop dat er binnekort positief nieuws staat hier van jou hihi

4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @caatje87 bedankt voor de foto's, wij hebben ook een boxspring en schijnt niet altijd makkelijk te zijn om die omhoog te zetten. Heb ik in iedergeval een beetje een idee...

caatje87 vindt dit leuk.
  5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Oei mijn beide enkels zijn haast verdwenen :o: de rest van de avond voetjes omhoog en verder niks meer :thumup:

miniVosje, Dubbeltje82, bluedrake en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Haha die zijn hier ook verdwenen :roflmao::roflmao:

Hier beide keren met 40 weken ingeleid ivm groei van de kinderen.
    Nu geen idee wat de groei-echo gaat aangeven.
    Ik denk ook dat een kind gewoon groeit naar wat mogelijk is. Ondanks kwalen van niet slapen en niet eten.
    Mijn buik jeukt ook aan alle kanten en knapt open aan alle kanten tsjah het is niet anders.

Qua doorlopen van de zwangerschap ik zeur natuurlijk af en toe wel eens, maar eigenlijk gaat het wel goed.
    Baal van het vele vocht en dan de zere benen en de onrustige benen daarvan, waardoor ik weer niet kan slapen.
    Maar het hoort erbij.

bulakgirl vindt dit leuk.
  7. flowertje36

Gewoon onder elke poot een verhoger als dit mogelijk is.
    Hier ook een boxspring en past gelukkig allemaal.
    Wiegje staat hier ook al naast het bed.

miniVosje, bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  8. flowertje36

@roever ik hoop dat ingrijpen in het ziekenhuis niet nodig is voor je en dat alles lekker thuis kan gebeuren!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat jij iets flauwekul vindt prima, maar je kunt niet voor een ander spreken hè :)

10. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Heb alles gelezen maar niet onthouden.

@roever ik hoop dat je vliezen vanavond nog spontaan breken.❤

Hier ben ik pas 31 weken en 2 dagen. Maar ik vind dit echt de zwaarste zwangerschap van de 3. Ik ben gesloopt ik slaap niet door de pijn in mijn lichaam en de rusteloze benen. Kleine man doet mij ook echt pijn met zijn gedraai:cry:. Maar zolang hij het goed doet lopen we door:thumup:.
    Ik hoop eigenlijk op dat hij over 6 weken zich al aan wilt dienen maar dat geluk zullen we denk ik niet hebben. Mijn oudste kwam met 40.4 met natuurlijke weeen maar uiteindelijk ingeleid. Mijn jongste 38.4 maar wel ingeleid. Eens zien wat het met deze kleine man gaat doen:oops:

miniVosje en Mimus vinden dit leuk.
  11. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Best bijzonder dat lange dragen ja. Ik heb 1 uitschieter naar 41.5. De rest allemaal rond de uitgerekende datum. Bij die uitschieter heb ik ook jankend de vk opgebeld dat het kind er echt niet vanzelf uit zou komen. 2 strippogingen hadden niks gedaan en ik geloofde er niet meer in. Daarbij kwam dat het dat weekend Pasen was. Ik zou anders daarna pas ingeleid worden. Verschrikkelijk wat was ik het zat.
    Ik heb nu al met de vk afgesproken dat ik niet over de 41 weken ga, dat zie ik om meerdere redenen niet zitten. (een inleiding eigenlijk ook niet, maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn)

Nou, ik heb een beetje een chaotische dag gehad. Man zou vanmiddag in de voortuin een klus doen (grind eruit, er komen stenen in). Maar vanmorgen zei hij ineens. Ik heb een idee voor de achtertuin. Nou, heel erg goed idee, maar dat betekent dat de hele achtertuin op de kop gaat. En we willen het graag voor de baby klaar hebben. Ik ben benieuwd. Hopelijk zit er niet zoveel levertijd op de spullen, dan lukt het misschien.

@flowertje36, ik kreeg de tip van de fysio om in de avond met mijn benen omhoog tegen de muur aan te gaan liggen. Met je billen (bijna) tegen de muur. Even 10 tot 15 minuten. Helpt tegen die onrust en het vocht. Misschien het proberen waard?

12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @haileybaby balen dat je ook het gevoel hebt dat het zo zwaar is door alle klachten. Ik hoop dat het toch nog een beetje door te komen is zo de laatste weken.

@flowertje36 heb ze inderdaad besteld, las alleen dat het niet met elke boxspring makkelijk gaat. We gaan het zien!

En tsja... toen was ik wakker....baby ligt in m'n buik te slapen maar wilde toch even weten of alles goed gaat, dus heb net de baby wakker zitten porren:oops: Die trekt zich er weinig van aan trouwens en slaapt nu geloof ik weer. Zou ik ook moeten doen :$

miniVosje, roever, haileybaby en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier zowaar geslapen van 24 tot 05. Zonder wakker te worden van een hoestbui. Rond 5.15 voelde ik wel weer een prikkel op komen dus ik ben direct naar beneden gegaan om te voorkomen dat de kinderen nu al wakker worden door mijn gehoest. Heb me nu even op de bank genesteld met een kop thee, wat tegen de hoestprikkel genomen, dekentje en ik ga een stukje serie kijken. Ik volg Quién mató a Sara maar dat vind ik wat te heftig voor nu (bovendien seizoen 2 beduidend minder leuk dan seizoen 1). Ik ga denk ik maar verder met Younger. Volgens mij ben ik bij seizoen 3.

bluedrake, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    @wiedeltje
    Haha heeft je man ook een beetje last van nesteldrang? :p

Die tip van je benen omhoog ga ik vanavond ook eens proberen thanks!

Ik word wel altijd een beetje zenuwachtig van vocht vasthouden :oops: ben bij de andere kids ingeleid ivm hoge bloeddruk aan einde zwangerschap en grote van het kind (combinatie) maar doordat ik nu zwaarder ben toen ik aan de zwangerschap begon, ben ik ook bang eerder hoge bloeddruk te ontwikkelen :(
    Gelukkig lijkt die met de controles tot nu toe nog best ok, enkel met mijn val waren ze wat verhoogd... Mja spanning denk ik dan... (140/70 - 150/80)

Mijn klossen komen over een maandje pas binnen... Ook een boxspring met poten, dus moet goed te doen zijn... Hoop alleen dat m'n man er overal goed onder komt om die dingen te plaatsen :thumup:

@Nina Sanders vervelend dat je zo vroeg wakker bent hoor....kun je dat vanmiddag nog een beetje inhalen?
    Ik ben helemaal verslaafd aan Grey's anatomy momenteel... (op disney+) niet perse de serie om zorgeloos je bevalling in te gaan :roflmao:

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Allaaaaaaaaaaang gezien. Volg ik samen met man.
    Ja vandaag ben ik vrij en gisteren het huishouden helemaal bij gehouden (doen we tijd maar ik bedoel meer alle was ook weggewerkt) dus buiten de prik vanochtend om kan ik lekker relaxen.

16. flowertje36

Ga ik eens proberen. Heb nu wel kussens onder mijn matras en op de bank stapel Dekens eronder.

@bulakgirl kan me voorstellen als je verleden hebt met hoge bloeddruk dat je je wat zorgen maakt om het vocht.
    Ik had het bij de eerste ook, maar niet zo heftig als deze keer of ik weet het niet meer ;)
    Gelukkig is mijn bloeddruk altijd erg laag dus maak me er dan iets minder druk om.

17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Mimus en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hij zit erin de prik. Zou wel ironisch zijn als do blijkt dat ik wel kinkhoest heb (of anti stoffen) :roflmao:

ik rijd even door naar de bouwmarkt voor wat lavendel en kleurstalen. De jongens gaan op 1 kamer liggen en eigenlijk hoeft er niet veel aan te gebeuren behalve een fris kleurtje op de muren (ik denk aan Mushroom van Vestingh).

bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.
  19. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ziet eruit als een mooie rustige kleur! Hou daar wel van!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Haha dat zou ik ook hilarisch vinden , wel jammer als blijkt dat je kinkhoest hebt want dat is echt niet leuk.

@bulakgirl moeilijk is dat als je bepaalde zorgen hebt wat dan steeds blijft hangen. er komt wel warmer weer aan dus ben bang dat ik ook straks meer vocht ga vasthouden. Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon je vk bellen hoor... zelfs voor je eigen gemoedsrust.

Deel Deze Pagina