De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Zo ik sluit aan bij, voor mijn doen, beroerde korte nacht. Heb tot denk ik 2345 wakker gelegen. Mij dood geërgerd aan man die lag te snurken. Toen kwam ergens dochter even knuffelen, plassen en de wekker. Brrr... zo ff schoonmaken en rommelen in huis. Dan verloskundige liggingsecho. Lunchen, rusten en langs vriendin. Vanavond paxkast in elkaar zetten. Blegh. Wel mn eerste echte verlofdag zonder kinderen. Heerlijk zo even rust, qua geluid

miniVosje, Dubbeltje82, bulakgirl en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Ik zal helaas ook echt wel door moeten lopen. Straks naar de vk voor een controle. Dus ga het zeker even aankaarten hoe of wat met betrekking tot mijn andere 2 kinderen. Maar voor nu mag hij lekker blijven zitten waar hij zit.

Zwanger zijn ervaar ik nog steeds als mooi en speciaal. Het is alleen de pijn die er zo een donkere wolk over heen hangt.

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @haileybaby misschien is het net zo als het eerste trimester. Achteraf snel gegaan. Ik duim voor je dat de kleine niet al te lang op zich laat wachten

4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Goed dat je het gaat aankaarten. Wat voor pijn ervaar je nu het meest?

Zo denk ik er ook over, dat zwanger mooi en speciaal is. Het is helaas niet altijd leuk en lang leve de lol.

haileybaby vindt dit leuk.
  5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Jaa laatste loodjes zijn zwaar, en ben het met jullie eens het blijft een mooi en bijzonder iets, het zwanger zijn..
    Ga het ook wel heel erg missen.
    Maarrr word nu wel tijd voor een baby!

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  6. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Ik wacht nog even met de baby haha, maar ik snap het in jouw geval.

Mimus vindt dit leuk.
  7. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Mijn pijnen zijn vooral mijn bekken en mijn rug. Daarnaast niet slapen door pijn en rusteloze benen. We hebben wel een plan van aanpak gemaakt. Voor nu eerst kijken of mijn verzekering een paar behandelingen dekt. Als de pijnen blijven. Gaan we vanaf 37 weken kijken wat we kunnen gaan doen. Maar het liefst wil ik pas bevallen na 38 weken.

8. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ik heb vorige week donderdag een extra groeiecho gehad en de baby is iets boven gemiddeld. Ze konden twee metingen doen alleen van de buik en been en daaruit kwam p70. Hoofd lag al diep in de bekken en konden ze niet meer opmeten. Gelukkig mag ik met eigen verloskundige bevallen, maar ze zei wel dat ze met 36 weken weer een groeiecho wilde laten doen en als hij dan nog bovengemiddeld was dat ze mij wilde gaan strippen met 38 weken.
    Nu had de verloskundige het over caulophyllum, dit zou de baarmoedermond verweken. Ze gaf aan dat ik dit met 36 weken kom gaan gebruiken, is eigen keus maar ik heb geen ervaring met dit product.
    Heeft iemand ervaring met caulophyllum?
    Alvast bedankt!

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Goed dat je het hebt besproken! Met een goede bekkenfysio kom je echt een eind, het zal niet alles wegnemen maar het wel dragelijker maken. Hopelijk heb je een paar behandelingen in je pakket zitten.

bulakgirl en haileybaby vinden dit leuk.
  10. roever

roever Niet meer actief

Hier einde in zicht halleluja!!!
    Donderdag ben ik exact 40 weken... en dan op controle kijken ze of bmh al wat verweekt is/enkele cm ontsluiting.
    Zoja, worden vrijdagochtend iom ziekenhuis m’n vliezen doorgeprikt thuis!
    Nu dus echt even laatste spulletjes bij elkaar zoeken/klaarmaken etc..
    En.... geboortekaartje gaan bevestigen!

caatje87, miniVosje, Isabella2020 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Fijn @roever, echt aftellen nu. Lekker die laatste rommeltje doen en misschien nog wat leuks doen?

Geen ervaring mee, zelfs nog nooit van gehoord @Krisjee. P70 is toch heel erg netjes? Waarom willen ze dan toch dat je eerder/op tijd bevalt? En met 38 weken al strippen?

Het valt me trouwens op dat verloskundigen zulke verschillende wijze van handelen hebben. Voorbeeld:
    Ik krijg ook grote baby's, maar bij mij geen extra echo's, geen sprake van eerder inleiden of acties voor de 40 weken. Terwijl er toch 1 vast zat met het schoudertje en ik dat best eng vond en vind.

miniVosje vindt dit leuk.
  12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    @bluedrake
    Je hebt helemaal gelijk... Voorlopig vind ik mezelf nog meevallen, maar mocht ik 't niet vertrouwen trek ik aan de bel hoor! ;)

@Krisjee
    P70 valt wel mee toch? Ik heb geen ervaringen met 't middel wat je noemt... Hier valt ze buiten de lijnen.. Nog geen idee wat we dan gaan doen... Ik verwacht gewoon wat eerder inleiden eigenlijk... Ergens met 39 weken ofzo..

@wiedeltje
    Als dat je niet lekker zit kun je dat best eens aankaarten... Of ze toch eens willen kijken hoe groot je kindje is ivm eerder vast blij en steken en moeizame bevalling.... Je moet wel relaxt je bevalling in kunnen gaan hoor!

bluedrake vindt dit leuk.
  13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Krisjee wel raar dat ze al zo vroeg willen inleiden... Hier een P94 en ik kreeg te horen van de vk dat ze me gewoon zouden laten doorlopen tot na 40 weken.... Caulophyllum is normaliter pas vanaf 37 weken. Bij mijn twee oudsten veel gemak van gehad. Met 38 weken al verweekt. Bij deze heb ik het ook gebruikt, maar het heeft nog niet veel gedaan.

14. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Even gekopieerd van het uitgerekend groepje..

Hier liggen we voor controle in het ziekenhuis, alles word even goed gecheckt..
    Kijken of ze iets kunnen vinden waarom ik me zo voel.
    Was nog een heel gedoe, omdat ze dachten dat het ook Corona kon zijn. Maar ggd wilde niet testen omdat het geen symptomen zijn voor Corona, dus weer naar het zh en hebben ze daar snel test en pcr test gedaan.
    Gelukkig negatief!
    Na lang wachten op de uitslag pas de rest van de onderzoeken.
    Bloedgeprikt, urine, etc.
    Lig nu aan de CTG.
    En verder maar afwachten.
    Uber kleine kans dat het iets van vergiftiging is..
    Daar ga ik ook niet van uit..
    Kan zijn dat mijn lichaam op is en daarom van die vage klachten heb..
    Nouja we wachten af..

bluedrake, roever, caatje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    @Mimus
    Fijn dat ze je wel even nakijken! Sterkte!

Mimus vindt dit leuk.
  16. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je ervaring! Zou je het aanraden?
    Geen idee waarom ze met 38 weken willen strippen, dit is mijn eerste dus laat het op mij afkomen:rolleyes:
    De verloskundige die dat zegt ziet de hele tijd beren op de weg, en de andere zegt dat het goed is en perfect. Dus ik weet het onderhand ook niet meer;)

Vandaag in het gesprek gehad over de bevalling en reguliere controle
    Alles goed en de baby is al helemaal ingedaald:thumup:

bluedrake, Isabella2020, Mimus en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Krisjee zo waardeloos die groei echo's, ik vind de p70 lijn wel meevallen als je er vanuit gaat dat p50 gemiddeld is.. geen ervaring verder.

@Mimus joh balen, je bent in iedergeval in goede handen. Hopelijk voel je je snel beter.

Mimus vindt dit leuk.
  18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Krisjee ik gebruik het nu weer, dus ja... Ik zou het aanraden. Maar verwacht geen wonderen. Wat ik zeker aanraad is frambozenblad.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Weet niet meer wie het vroeg maar heb tijdens de zwangerschappen vanaf 35 weken wel van die homeopathische tabletjes die je onder je tong moet leggen genomen. Volgens mij hielp het niet om de bevalling om te wekken (deed ik het ook niet voor), maar gebruikte ik het meer om later de ontsluiting te bevorderen. Ik ga het nu niet nog een keer gebruiken. Volgens mij hielp het geen bal. Bij de 2e liep ik al dagenlang rond met 4 cm ontsluiting, was ik al 2x gestript, was ik de slijmprop verloren en meneer zat wel prima. Zelfs na breken van de vliezen gebeurde er helemaal niets. Pas toen ik wee opwekkers kreeg werd meneer wakker, had ik binnen no time volledige ontsluiting en echt een heerlijke bevalling. Persfase duurde 26 minuutjes (letterlijk 2x zo kort als bij de eerste) en wat een heerlijk kind kwam daar uit! Echt een hele fijne bevalling waar ik zo voor zou tekenen. De eerste was ook echt prima maar duurde gewoon wat langer.

Dat frambozenblad ken ik niet zo. Wat is dat precies?

Hier vandaag huisarts aan de lijn gehad voor ophoging codeïne. Ligt morgen klaar. De uitslag van het bloed vd kinkhoest was er nog niet (schijnt echt 2 wk te kunnen duren?). Alle andere virale infecties zijn uitgesloten. Nou, als dit geen kinkhoest is, dan weet ik het ook niet meer..

20. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Krisjee p70 is juist een mooie meting lijkt mij.
    Hier zat zoon op p99 en dochter ergens tussen p90 en p99, maar deze word echt niet eerder gehaald als ze ook weer op p90 ergens uitkomt.
    En meestal geeft strippen met 38 weken meer gerommel dan echt doorzetten van een bevalling.

@Mimus wat fijn dat ze even een algehele check die.

@roever het einde is in zicht! Maar je bent dan 41 weken toch ?

Mimus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina