Nee hoor strijken doe ik ook niet. Heb wel een strijkijzer maar heb echt niks gestreken. Alleen het randje van het lakentje wat ik over de deken heen heb gevouwen. Maar dat was meer voor het plaatje
Ik ben zo'n pietlut die wel strijkt. Zelden onze eigen kleding (overhemden wel). Maar van de baby gaat alles gestreken de kast in. Vooral hydrofielen. De extra grote strijk ik niet. Maar de anderen wel. En ook al die lakentjes voor de wieg en de kinderwagen. Ik kan er voor mezelf niet tegen als het niet gestreken is.
Hier bij de eerste wel gestreken. Kraamverzorgster heeft toen alles weer de wasmachine ingegooid, omdat het minder vocht opneemt. Dus née zou niet strijken.
Hier strijk ik ook niks.. We hebben wel een strijkijzer maar gebruiken we eigenlijks alleen maar voor overhemden wanneer nodig haha
@bluedrake hydrofielen strijken hoeft echt niet en is alleen maar zonde van je tijd. Nieuwe kleertjes worden hier altijd wel gewassen, soms zitten er nog resten van de stoffen gebruikt bij de productie en die wil ik niet op mijn kind zijn huid. Dus nieuwe kleren altijd even een kort programma in de wasmachine
Wat @Gruffalo123 zegt over het wassen en strijken Dat draaien herken ik wel... Zit vaak te kreunen oid als ze weer verplaatst en m'n man snapte 't niet.. Maakte zich zorgen.. Tot hij z'n hand op m'n buik had en voelde hoe beweeglijk ze kan zijn xD toen snapte hij 't ineens! ;p
Hier wel alles gestreken, behalve hydrofiele doeken en sokken. Maar ik strijk eigenlijk nooit, denk dat dit de eerste en laatste keer is
Sinds dat mijn vriend gevoeld heeft hoe gemeen die kleine kan draaien en trappen snapt hij mij ook beter.
Draaien is hier inmiddels al minder. Sinds 3 weken ligt de kleine op 1 plek en is het alleen nog een beetje schuiven en vooral schoppen.
Ik had mijn kinderen verteld dat het mijn bal was. Die hadden geluisterd. Maar toen kwam papa thuis. Die lag gelijk te rollebollen op mijn bal. Toen hij uitgespeeld was begonnen de kinderen
@roever ik zal morgen wel ff een foto maken, het staat er echt! @alle andere meiden, dank voor de reacties. Ik ga wel even zien of ik zin heb om te strijken..momenteel echt niet.
Hahahaha dat heb ik ook gehad. Ben de discussie aangegaan met kraambureau. Ze vinden het steriel. Ik lachen, dat is niet steriel, zeker niet omdat ik geen steriele omgeving heb en het ligt dan weken klaar te liggen. Ik moest het na strijken in een zak doen en dichtbinden. Nu m'n schoonmoeder lekker laten strijken en eigenlijk geen idee waar ze zijn gebleven.
Hier de kleertjes aan me oma gegeven om te strijken. Maar hydrofiele doeken echt niet. Verder heb ik vooral last van haar billen die ze uitsteekt. Dan voel ik een harde bal tussen me navel en ribben, wat soms echt zeer doet. Verder is ze hier ingedaald en toch draait ze nog om haar as, dat geduw daar beneden vind ik echt niet fijn. Alsof ik een bal nog onder me buik heb.
Oh echt????? Hahaha Pffff hier ligt t al enkele weken/maanden in de kast en no way dat ik t nog ga wassen oid! Sjonge jonge blij dat we hier echt mega fijn ouderwetse op leuke manier kraamverzorgster hebben!! Ze komt voor de derde x op rij! (Alleen bij de eerste hadden we n ander, die beviel niet voor herhaling)
Hi meiden, Wow, het heeft mij behoorlijk wat tijd gekost om helemaal bij te lezen, en ik ben best een snelle lezer @Mimus, fijn dat alle uitslagen goed waren. Succes met de laatste loodjes! Ik leef niet helemaal toe naar het termijn dat ik bevallen ben, die was bij mijn dochter namelijk; 41.1. @roever heel veel sterkte morgen! Einde is echt in zicht. Hopelijk dat vrijdag je vliezen breken alles in gang zet! @Dubbeltje82, heel veel succes morgen met de inleiding. Lekker dat je nog even een nachtje in je eigen bed mag slapen. Snel je kleintje in je armen Vervelend he dat plassen. Ik word daar nu al mal van @Nina Sanders, beterschap, klinkt niet bepaald als een feestje dat gehoest! Ik ga de bambo nature luiers uit proberen en de billendoekjes van etos sensitive. @haileybaby, fijn zo'n bal! Hahaha hij is meteen populair dus onder het gezin @Kaatje87, lekker de boel op klossen. Jullie zijn er klaar voor! Jij bent nog druk zeg, tweede trappie ook in de verf? @bluedrake, naar zeg dat je zo last van je rug hebt. Hopelijk kom je de laatste weken nog enigszins chill door. Nee en ik strijk dus wel. Maar hydrofiele luiers niet i.v.m. dat ze dan minder vocht opnemen. @wiedeltje, wat vervelend zeg dat je van de opmerkingen krijgt over je buik. Iedere buik is uniek en prachtig naar mijn idee! Mensen moeten ook altijd iets te zeggen hebben hé. Alsof, nu je zwanger bent, alles gezegd mag worden. Ik word daar altijd een beetje naar van. @flowertje36 spannend dat je al delen van je slijmprop verliest, behoorlijk bijtijds ook. Vervelend van de vocht in benen/voeten. Ik kan mij nog wel herinneren hoe naar dat was bij J. @Secret Promise jij bent ook nog wel even flink aan de klus! Fijn dat je redelijk easy door de zwangerschap heen walst. Ik mag ook nog niet echt heel erg klagen! @miniVosje, hoe is het met je zoontje en zijn nee fase, beetje te doen? @bulakgirl, ooh wat leuk de Efteling, ik ben echt zo'n stiekeme fangirl. Ik ben dol op de Efteling! Nog gefeliciteerd met je zoontje! Sterkte met de dikke enkels. @Isabella2020, wat heerlijk zeg dat je nog zo mobiel bent! Klinkt als een heerlijk uitwaai daggie aan het strand. Hier probeer ik ook gewoon lekker in beweging te blijven en fietsen lukt eigenlijk het beste @Pompeloesje, hoe is het inmiddels met de kramp in je lies? @Krisjee, hier ook geen ervaring met dat middel. Naar mijn idee valt p70 nog best mee, toch? Nou meiden, ik heb mijn best gedaan. Ik zal proberen wat eerder bij te lezen en sneller te reageren maar nondeju niet bij te houden! Ik voel mij overigens wel oké. Ik vind de tijd nu wel wat trager gaan, het tweede trimester vloog voor mijn gevoel voorbij. Gelukkig word het weer wat beter.. want schoenen aandoen (bukken) lukt niet best meer en mijn jassen gaan niet meer dicht Is jullie babykamer al klaar?
@nijntje87 jij hebt je best gedaan hier is alles idd klaar qua babykamer. Ja de slijmprop groeit wel weer aan hoor. @bluedrake hier is vanuit kraamzorg bureau ook het advies alles te strijken. Ik heb alleen de lakentjes en sommige Hydrofiele luiers gestreken die heel erg rommelig waren, maar verder niks eigenlijk. Wel gaan alle nieuwe kleertjes in de was voor nu, maar straks als ze er eenmaal is doe ik dat ook niet meer hoor.
Hier weer thuis na zkh. Ballon heeft welgeteld 1 uur en 15 minuten gezeten en viel bij mijn eerste plaspauze er alweer uit. Nu flink gerommel en rugweeën. Als het vannacht op gang komt kunnen we bellen, en anders morgenochtend 7.30 uur melden.
Zo wordt spannend nog vannacht. Ga voor jullie duimen dat de kleine zich snel en voorspoedig aandient❤