Ik vind die vluchttassen zulke ondingen. Ik wil thuis bevallen. En dan doe ik dus de spullen in die tas die ik juist thuis ook nodig heb. Zoals het eerste pakje bijvoorbeeld of een bevalhemd/shirt. Heel erg lastig vind ik dat. Dus maak er geen 1, of 1 met reservespullen. Of ik maak in huis een plekje met alle spullen voor rondom de bevalling, zodat ik ze in geval van nood in een tas kan gooien. Nou, ik hoop dat alles mee zit @roever. En dat je morgen gewoon dat kind eruit perst. Fijn dat de controle goed was @Mimus. Fijn uitrusten dan! Heerlijk die nesteldrang dingen. Wij trekken alleen maar meer dingen overhoop heb ik het idee.
@roever spannend meid, ik hoop dat er morgen plek is en je dan eindelijk gaat bevallen! De vluchttas sla ik dit keer denk ik over. Ik ga uit van een thuisbevalling net als de vorige 2 keer, toen voor niets ingepakt en druk om gemaakt. Als de nood aan de man is, heeft mijn partner binnen 5 minuten wat kleren voor mij en baby in een tas gegooid en meer is er ook niet nodig. Tandenborstel en tandpasta kan je eventueel kopen in het ziekenhuiswinkeltje, hypoallergene zeep is daar in alle badkamers aanwezig. Haren wassen kan best 1 a 2 dagen zonder shampoo. En het ziekenhuis is niet de andere kant van de wereld dus je partner kan altijd nog van alles even ophalen van thuis .
Kijk en oordeel. Met nog kleddernatte verf en pas 1 laag erop maar nu al prachtig. De kamer van de 2 oudsten qua kleur.
hier ook geen/amper vluchttas. Heb twee stapeltjes kleren baby, en zal straks stapeltje voor mezelf klaarleggen Heb zojuist ook het bed maar eens beschermd met hoezen hahaha. Leek me wel eens tijd voor...
Dat hoop ik ook... Heb al twee beroerde nachten achter de rug door van alles ha.. Vanavond maar even zennnn worden in bed. Lekker geurkaarsje aan, wat lezen of filmpje oid.. Misschien klein slokje wijn gewoon voor de smaak..
Om 15.38 is onze meid M.ade é geboren. 52 cm en 4.105 gr schoon aan de haak! Bijna geen kleerscheuren en de kleine lijkt het ook goed te doen.
@roever ja misschien nu met 41 weken wel tijd voor de waterwerende hoes om het matras . Moet zeggen dat ik ook niet van plan ben die er voor de 40,5 week om te doen, stom zweterig ding . Vorige twee keren braken de vliezen ook pas toen het kind er al uit kwam, tegen die tijd lig ik niet meer in mijn bed .
Hahaha Ik had afgelopen week wel netjes een vuilniszakje met handdoek erbovenop onder m’n gat.. gewoon voor t idee!haha hier ook altijd pas tijdens geboorte... altijd verloskundige gevraagd ze tijdens bevalling door te prikken haha, “durfde” ze nooit zelf kapot te persen als t ware! Bij de spontane bevallingen was dat altijd wel fijn, want kon dan zoveel weeen wegsuffen dat t na t prikken echt ook al snel klaar was
Hier ook begonnen met de ziekenhuistas. Neem voor de kleine zijn luiertas mee en voor mezelf maak ik zo een handbagage koffertje klaar. Liever optijd klaar anders ga ik stressen. Ik ga 100% in het ziekenhuis bevallen en de laatste bevalling heb ik er zelf 5 dagen gelegen en met baby 3 dagen.
@Dubbeltje82, wauw geweldig! Van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten @Nina Sanders prachtig! Love het bed, ik heb het baby ledikant, van Hola bb Amsterdam right? Ik heb de hoes ook al op het matras gelegd, was het bed aan het verschonen en ik dacht; baat het niet schaadt het niet Dat blauwe matje uit de kraamdoos heb ik overigens niet gebruikt. Ik heb er één bij Action gehaald. Nou meiden, zo sta ik er dus ook een beetje in. Ik wil sowieso thuis bevallen, dus ik vind zo'n "vlucht" koffer ergens ook een beetje overdreven. En toch laat het mij niet los. Dus bedankt voor de tips! Ik heb voor mijn man niks ingepakt alleen smintjes. Ik lees zo vaak dat vrouwen de koffie adem of nacht adem niet trekken van hun man tijden het bevallen! Labello en dextro check! Ik doe de spullen van de baby en mij mooi in één koffer.