De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat is zo vervelend ja.. zit ook al jaren met de fysio alles zo uit te kienen tot je beetje uit komt.. ben nu paar keer geweest in begin van zwangerschap, kan er nu weer even tegenaan zodat ik ook hoop straks goed uit te komen :| snap ik! Hopelijk laat de kleine je na de 37 weken je niet te lang meer wachten

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Fysio is hier ook degene die me door de zwangerschappen heen sleept. Na een behandeling voel ik me 3 dagen slecht en veel pijn, maar de dagen en week daarna wordt het steeds beter en loop ik weer behoorlijk soepel. Om dan een paar dagen later weer minder te worden en echt te gaan uitkijken naar de volgende behandeling

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  3. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Tjonge. Een dag niet gekeken en wat veel geklets zeg. Ik heb het niet allemaal bijgehouden.

Jouw bevallingsverhalen doen me denken aan die van mijn oma @Gruffalo123. Zo bizar snel! Haar derde bevalling was de eerste waar iemand bij was (haar man!). De eerste 2 gingen zo snel dat ze alleen was. Helaas heb ik dat niet geërfd...
    Mijn bevallingen beginnen heel rustig. (lees gerust een dag, of een dag en een nacht voorweeën) Als ze op een gegeven moment sneller achter elkaar komen en heftiger worden, begint de bevalling officieel. Maar dan gaat het vaak ook wel door. Zo'n uurtje of 3/4.

Over de grootte van de baby. Ik heb ook redelijk grote baby's. De grootste was ruim 9 pond. Hij bleef ook vast zitten met zijn schoudertje. Dus ik ben een beetje gespannen dat deze baby ook zo groot zal zijn en ook vast zal komen te zitten. Maar hier geen extra controles ofzo voor de grootte. Donderdag de eerste en waarschijnlijk ook laatste groeiecho. Ik ben heel erg benieuwd.

Dat op de hand schatten heb ik ook niet zo'n vertrouwen in. Zo vaak zat het er naast. En ook zo'n groot verschil wat ze aangeven. 'ca 7-8 pond' nogal een verschil of het 7 of 8 pond is... En ook gezegd: nee hoor, dit is een gemiddelde baby. Nou, gemiddeld is 7 pond en niet de 8,5 die eruit kwam.

Wat herkenbaar dat de bekkenpijn rond de 32 weken het heftigst is zeg! Toen kon ik de meeste dagen amper lopen. Nu gaat het over het algemeen wel. Absoluut niet pijnvrij, maar wel beter te doen.

En ik voel me ook een walrus. Tjonge, als ik op mijn rug lig zeg, wat een buik!

Heeft er nog iemand tips om in slaap te komen? Het is echt lastig zeg. Als ik eenmaal slaap, slaap ik prima. Maar als ik wakker wordt ergens van duurt het uren voor ik weer slaap. Een douche helpt dan het beste. Soms sta ik dus midden in de nacht onder de douche. Maar als er nog andere tips zijn... Welkom!

miniVosje, bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  4. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.992
    2.868
    113
    Vrouw
    Pfff hier wakker door een spontane bloedneus:confused: Nooit in m'n leven gehad:eek: Zit je dan rechtop met wc-papier in je neus gedouwd, tot die ellende eindelijk helemaal stopt en je weer kan liggen..:$ Morgen nog een werkdag ook.. zuchttt.

*klaagmodus uit*:p

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @wiedeltje jeetje wat herkenbaar allemaal over die bekkenpijn en dat slecht weer in slaap kunnen vallen... ik probeer vaak dingen op te schrijven of toch even eruit te gaan. En dan weer gaan liggen. Maar heb hier ook echt moeite om weer in slaap te vallen.

@Secret Promise heerlijk tijdstip ook weer voor een bloedneus. Hopelijk heb je toch nog even kunnen slapen!

caatje87 vindt dit leuk.
  6. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Poeh wat gaan jullie snel hier!o_O

Lastig he! Geen tips helaas..

dat is idd niet het meest handige tijdstip voor een bloedneus.. sterkte vandaag!!

7. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Orchid24 als ik een leuke foto krijg van alleen me buik zal ik hem posten. De andere doe ik niet. Gisteren de eerste 5 foto's gehad en ik ben dik tevreden.

Sterkte aan alle meiden die kampen met bekken pijn. Hier het geluk dat ik eigenlijk alles nog kan. Al let ik altijd goed op me pauzes tussendoor.

@wiedeltje helaas geen tips. Ik heb het geluk dat ik me hele leven al zo in slaap kan vallen. Kost me hooguit 5 min en bijna overal wel. Al heb ik soms een nacht dat ik wakker lig om niks. Maar daar hoor je mij dan ook niet over.

@Secret Promise o vervelend zo midden in de nacht. Alles is meer door bloed, dus het kan zomaar gebeuren.

Nou ik heb me zoontje weer naar de opvang gebracht. Ik ga wat klusjes doen, zodat ik in de middag lekker kan ontspannen in de zon.

Secret Promise, caatje87, Mimus en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    @Secret Promise
    Vervelend zeg! Gaat 't nu weer goed met je neus? ;)
    Ik heb gelukkig alleen vaak last van bloed tijdens 't neus snuiten... Dus als ik 's ochtends wakker wordt en m'n neus snuit (zit vaak een beetje vol) dan komt er wel wat bloed mee... Eerste keer schrok ik me rot, nu is het dagelijks zo en vind ik het zo erg niet meer... Heeft ook iets te maken met de zwangerschap begreep ik. Maar zo'n bloedneus midden in de nacht... Bah! Mocht je er vaker last van hebben helpt het misschien wat vaseline met een wattenstaafje aan de binnenkant van je neus te smeren.

Vandaag heb ik een hoog allergie gehalte merk ik... Ogen prikken, neus kriebelt en snotter een beetje.. En nu kun je niet echt iets tegen hooikoorts nemen he? :thumup:

Secret Promise vindt dit leuk.
  9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @bulakgirl ow balen hooikoorts nu. De tabletten mogen inderdaad nu niet. Maar dingen als prevalin neusspray en oogdruppels mogen wel. Je kan ook even met de huisarts overleggen voor oogdruppels en neusspray op recept.
    Zonnebril op zodra je naar buiten gaat, pollen horren voor de ramen en nadat je buiten bent geweest douchen zijn allemaal dingen die kunnen helpen.

Hooikoorts is echt naar, helemaal als je er geen tabletten voor kan nemen. Ik hoop dat het niet al te erg wordt.

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Jij hebt zulke fijne tips steeds! Tnx!
    Zo even op prevalin jacht maar :)

11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @bulakgirl vervelend de hooikoorts. Ik had er vorige maand last van, toen de bomen begonnen te bloeien. Ik heb een neusspray gekregen van de dokter.
    Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bulakgirl ik had gisteren die hooikoorts klachten. Vraag even beclametason neusspray aan je huisarts. Die mag je gebruiken tijdens je zwangerschap (vorige keren ook gedaan) en die werkt erg goed. Wordt ook vaak voorgeschreven bij chronische neusverkoudheid

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    God wat voel ik me een opgezette, zware walvis vandaag. Blegh. Merk dat mijn buik me toch wel echt in de weg begint te zitten.. vind hem ook vrij fors alweer, al is hij heel gemiddeld als ik de vk moet geloven..

miniVosje, MamaDiamantje en bluedrake vinden dit leuk.
  14. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Zoooo na een roerig nachtje met dochterlief nu net weer wakker, heerlijk even bijgetankt!

Maar men die zit in een pittige fase zeg!
    Alles zelf willen doen en zeer driftig!:eek:
    Vannacht was ze wat onrustig maar uiteindelijk weer in slaap gevallen..
    En vanmorgen om 4.00 begon ze weer te huilen, uiteindelijk naar haar toe gegaan, wat bleek..
    ..toen ik haar uit bed tilde, voelde ik een paar blote billen:p
    Had ze haar slaapzak, broek en luier uitgedaan.
    Ze voelde helemaal koud, oeps:rolleyes:
    Gelukkig geen poepluier!!:o:
    Dus maar aangekleed meegenomen naar ons bed, en daar alleen maar liggen keten en rellen natuurlijk, uiteindelijk spelen op haar kamertje met de poppen en liedjes zingen, kast leeg trekken. komt ze steeds naar me toe met kleertjes die de pop aan moet en loopt ze weer terug naar haar eigen kamer.
    Heeeeel schattig natuurlijk, maar niet om 5.30 in de morgen haha:p

Secret Promise, Orchid24, miniVosje en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Heb vandaag echt even een mindere dag. Ik zou een hele slechte thuisblijfmoeder kunnen zijn merk ik al. Kan m'n ei niet kwijt. Ben moe. Voel mij ook een walrus en erg eenzaam.

miniVosje, MamaDiamantje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Sterkte Meis, er maar even aan proberen toe te geven..
    Hormonen kunnen ook een boel doen!

bluedrake vindt dit leuk.
  17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Oehhh, hooikoorts in deze corona tijd is echt zwaar vervelend. Mijn man heeft er verschrikkelijk veel last van. Hij durft amper naar een winkel bijv. te gaan.

Zo, de eerste babywas zit er in hoor. Wat een werk allemaal. Opzoeken, uitzoeken, wassen, ophangen, afhalen, strijken, opvouwen en in de kast.

Ook heb ik mijn lijstje van 'nog aan te schaffen' een stukje korter gemaakt. 1 fijne super luchtige pyjamabroek gekocht. Nu op zoek naar nog een exemplaar...
    En eerste setje voor een meisje gekocht. Nu nog 1 voor een jongetje. Dat vind ik een stuk lastiger. Ik heb voor alle kids iets speciaals als eerste setje gekocht. Voor jongens is het al snel hetzelfde. Daarbij houd ik niet van donkere kleuren voor baby's, zeker nu in de zomer niet. Maar wat dan wel....

Mimus, Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  18. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @bulakgirl vaseline bij je neus smeren voordat je naar buiten gaat. Dan kleven de pollen hieraan en gaan ze niet je neus in.

De rest reageer ik zo op. Ff in bed chillmodus

Mimus, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh jeetje kleding enzo.
    Moet alles nog uitzoeken en dingen bij kopen. Heb nog erg veel van de andere 2. Ik ga dat denk ik pas tijdens verlof doen. Oeps.
    Hier schilderen weekje uitgesteld. Loop mezelf echt voorbij. Kinderkamer is nu helemaal af.
    Volgende week babykamer schilderen en ledikant weer in elkaar. Onze slaapkamer wacht maar even.

Isabella2020, Mimus, caatje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wat een leuk topic dit. Ik ben de laatste 100dagen ook al voorbij. Ik doe even een abbo op dit topic, leuk om mee te lezen/schrijven.

Deel Deze Pagina