De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @bluedrake

Ja als je het zo opsomt dan snap ik dat je er even helemaal klaar mee bent. Dan is de 40 weken ook nog enorm ver weg. Wanneer start je verlof? Ik ben vorige zwangerschap naar sanidome Nijmegen geweest. Heb uren in het zoutwaterbad gedobberd. Voelde ik mij heerlijk ontspannen en gewichtloos. Misschien een zwangerschapsmassage ter ontspanning?

Orchid24 vindt dit leuk.
  2. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Mag ik je vragen wat je dan over die injectie hebt genoteerd? Ik heb hem namelijk al 3x gehad.

Na mn 2e bevalling hebben ze heel hard op mn buik geduwd, omdat het nauw werd met de tijd en ze me graag thuis wilde houden. Heb die nacht giga naweeën gehad. Dus als het anders kan.. dan verneem ik dat graag! :)

3. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hoe bedoel je bevalplan indienen? Bespreek je die met de verloskundige ofzo? Dat (her-)ken ik niet.. wel dat je iets voor jezelf op papier hebt staan of in ieder geval je partner op de hoogte is van je wensen.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heb maar spiroflor gehaald en laat het man zo even inmasseren. Morgenochtend bel ik direct de fysio!
    De nacht ging redelijk. Wat rechterop slapen is fijn voor de hoest en maagzuur, maar vervelend voor rug/ribben. Het allervervelendst is hoesten (pijn) dus ik het voornamelijk geprobeerd dat te beperken en dat ik redelijk gelukt!

Orchid24, Noralie87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik vind deze warmte echt slopend... zulke moeie benen krijg ik erdoor.. :o: hoe moet dat tot eind augustus.. pff!

Verder was het een prima dagje! Gewerkt, eind van de middagje een rondje met de jongste gefietst, (de anderen waren naar het zwembad met mn man) en nu nog even met een boek van de avondzon genieten!

Orchid24, bluedrake, miniVosje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    @Isabella2020
    Klinkt heerlijk! Zit ook nog even met m'n man in de tuin, in de schaduw weliswaar... Wordt wel wat frisser nu :p
    Augustus duurt nog wel ff, veel sterkte met de hitte! :thumup:

Over de hooikoorts; zag bij prevalin ook dat je eerst je arts moet hebben gesproken... Dus probeer het nog even zonder... Vandaag veel binnen geweest, dus dan was 't prima ... Nu ff buiten en voel 't wel, maar tis nog wel te doen.. Tis alleen dat niezen en snotteren wat dan misschien weer op een koudje lijkt wat ik heel irritant vindt :$ mja dat is dan maar zo :)

Vannacht trouwens naar gedroomd dat de baby dood geboren was en ik haar gelijk kwijt was... :confused: weet dat ik heel hard heb gehuild en dat het echt zeer deed zoveel verdriet in m'n droom..
    Dat ik bij wakker worden even gepord heb om leven te voelen :oops: man wat een opluchting :o:

miniVosje vindt dit leuk.
  7. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Bij de eerste bevalling heeft ze 2x moeten prikken en heeft ze verkeerd gezeten in een zenuw. Hierdoor 9 maanden last gehad. Bij de 2e wilde ik hem niet, toen grote placenta en veel bloed verloren. Dus wisselvallig dat ik ben nu wil ik hem wel. Borstvoeding liep namelijk niet goed door teveel bloed verloren. Naweeën vond ik meevallen.

8. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Misschien nog extra kussens om je heen om te stutten. Oh ja en je ribben ondersteunen tijdens het hoesten of vragen of manlief dat wil doen, dat is makkelijker

9. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    #4509 nijntje87, 31 mei 2021
    Laatst bewerkt: 31 mei 2021
    Ooh meiden, veel te veel gemist.o_O

De meiden met bekken, hoest/rib, hooikoorts en vermoeidheidsklachten heel veel sterkte!:$
    De meiden met nesteldrang, succes!:thumup:
    Ook heel veel sterkte als je vocht vast houdt, no fun!:oops:

Ik voel mij eigenlijk wel prima. Geen extreme klachten en ik houd geen vocht vast. Het buikie begint wel wat in de weg te zitten, dus ben erg blij met dit slipper/jurkjes weer;)

@Gruffalo123 holy sh*t, wat een vlotte bevalling!!:eek: Man kom ik aan met mijn 22uur :roflmao: Maar wel thuis:D

@miniVosje, wat leuk zeg een fotoshoot!:D

@bluedrake, kan je man juist niet wat van je overnemen, i.p.v dat je juist meer doet als hij er is..? Klinkt een beetje als de omgekeerde wereld in jouw toestand.

@Secret Promise, ooh no! Wat vervelend van je bloedneus zeg..:oops:

@Noralie87 welkom!:thumup:

@Orchid24, succes met de suikertest!

@Mimus Het is een fase, het is een fase, het is een fase..:p

Hier overigens ook geen groeiecho's. Ik krijg alleen een liggingsecho met 36 weken.

Qua bevalplan; dat is zo persoonlijk. Uiteraard kan je niet alles plannen, maar soms is het wel handig om wat dingen op papier te hebben, ook voor je partner bijvoorbeeld, zodat jij het los kan laten. Ik schrijf voor de tweede keer een bevalplan. Het zijn vooral wat richtlijnen; zoals het gebruik van een cordring i.p.v een navelklem, dat ik bang ben voor naalden en hechtingen, dat ik bv wil geven en hoe wij het de eerste week na de bevalling qua kraamvisite zien. En dat is even een kleine greep uit mijn bevalplan.;)

Nou mijn bevalkoffertje staat klaar heur en eigenlijk geeft het best wat rust! Verder ben ik nog heerlijk aan het twijfelkonten over het geboorte pakje. Ik heb twee zulke lieve pakjes en ik kan gewoon geen keuze maken! Zijn jullie er al uit?:D

Edit: Ik doe vandaag een 33 weken dansje!:D

Mimus, Secret Promise, bulakgirl en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier ook geen bevalplan. Heb wel wat wensen. Ik wil dit keer zelf de navelstreng doorknippen en pas als de placenta geboren is. Verder geen pijnstilling. Maar dat kan ik ook allemaal zelf zeggen tijdens de bevalling.

Mimus, Orchid24, Isabella2020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @nijntje87 ik denk dat ik er al uit ben. Wil nog wel een wit gebreid mutsje. Volgensmij hebben ze die bij de prenatal. Daar moet ik toch nog een keer heen voor een nieuwe slangenset en flesjes voor de kolf.

Mimus, Orchid24 en nijntje87 vinden dit leuk.
  12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Isabella2020 Ik krijg elke week een mailtje met wat er deze week belangrijk is om te regelen, en soms dan ook losse e-mails van de praktijk zelf. Daar stond een voorbeeld bevalplan in met vragen, en dat ze deze gaan bespreken bij de volgende controle (volgende week maandag)

@nijntje87 komt misschien over dat m'n man weinig doet, hij doet echt heel veel hoor, ook qua huishouden. Bedoel meer dat ik ook wat tijd samen wil doorbrengen met leuke dingen doen, en als ik de halve dag op bed lig dan baal ik daar weer van..

@bulakgirl dat soort rare hormoon dromen heb ik ook. Zo levensecht dat je begint te twijfelen. Gelukkig maar dat alles verder nog goed gaat!

Orchid24, miniVosje, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ooh zo, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Sorry! Ik kan het mij voorstellen hoor. Toch is deze bijzondere tijd ook maar weer een fase en ik denk dat, en hoogstwaarschijnlijk je man ook, het belangrijker is om nu even goed voor je zelf te zorgen en toe te geven aan rust, zodat je het nog even trekt tot aan de bevalling.

bluedrake vindt dit leuk.
  14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Kan jij toch niks aan doen dat je het zo leest hihi dat is het nadeel van een forum :) het is zeker belangrijk om toe te geven aan rust zodat m'n lichaam het nog even vol gaat houden.

Tot half 1 wakker gelegen met zorgen en verdrietig zijn, in slaap gevallen en nu weer wakker (hallo blaas) het was een kort nachtje. Vandaag weer naar de fysio, zeer benieuwd hoe ik er nu weer voor sta.

@Noralie87 welkom!

miniVosje en Noralie87 vinden dit leuk.
  15. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Dit is juist mijn reden dat ik hem alleen in het uiterste geval wil. Bij de jongste 2 die spuit gehad. Toen ik hem de eerste keer kreeg, had ik er al last van. Ongeveer een half jaar. Ook gedacht dat deze verkeerd gezet is. Toen ik 'm de tweede keer kreeg, heb ik er nog erger last van gehad. Langer, een jaar, en ook heftiger. Als iemand per ongeluk tegen dat been aan kwam gilde ik het uit van de pijn.
    Ik acht het onwaarschijnlijk dat er 2x een zenuw is geraakt. Ik denk dat ik niet tegen het middel kan.
    Van de spuit voor de rhesus factor heb ik geen last gehad.

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Waarom ben je toch zo verdrietig lieve @bluedrake?

Pff vannacht ook weer veel wakker geweest, zonder echt een aanleiding... Nu zo naar werk voor 2 uurtjes en dan naar m'n afspraak bij de vk voor de groei echo. Ik had het er gisteren met m'n man nog over in bed... Ik maak me echt een beetje zorgen om die placenta... Ik wil geen keizersnede, maar wil ook veilig kunnen bevallen en dat vertrouwen heb ik nu gewoon niet! Kan ook niet zeggen laat maar ik doe het niet... Want de baby moet er uit :oops: dus hoop dat ik die zorgen straks ook goed kan uiten en zij ze een beetje weg kan nemen...

Fijne dag allemaal!

17. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Tjoh, wat een gedoe heeft die injectie bij jullie beide gegeven. Dat is bij mij gelukkig niet gebeurd!
    Ik ga er wel vanuit dat ik hem nu ook weer krijg.. hopelijk met resultaat én zonder nadelige bijwerkingen etc.

caatje87 vindt dit leuk.
  18. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Dat snap ik helemaal. Spreek je uit bij de vk, vertel je zorgen. Ga niet weg voordat je weer iets 'vertrouwen' voelt. Dat jij je druk en zorgen maakt kan ook zn invloed uitoefenen op je bloeddruk, dat wil je niet.

Werkse en succes vandaag!

bulakgirl vindt dit leuk.
  19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Tip voor degenen die de oxytocine injectie na de bevalling willen voorkomen. Zo snel mogelijk en zo vaak mogelijk de baby aanleggen aan de borst. De injectie met oxytocine bevat 10 eenheden oxytocine. Kind aan de borst laten drinken maakt meer oxytocine vrij. Dus als je risico hebt op een fluxus of moeizaam loslatende placenta, probeer dan vooral zo snel mogelijk en zo lang mogelijk de baby te laten drinken.

Mimus, Orchid24, miniVosje en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Over de injectie. Hier 2x gehad. Zou niet weten waarom ik die niet zou willen maar dat is voor iedereen persoonlijk. Placenta kwam de eerste keer 6 min na de geboorte. 2e keer pas na 45 min!

verder ging de nacht ruk. Ik werd wakker en zat compleet op slot. Pijn aan mijn hele rechterkant. Zwaar gevoel in mijn rechter schouder en arm, benauwd en inademen doet ook pijn en het lukt me niet om goed diep te inhaleren. Zit me totaal niet lekker, ook niet icm de spataderen en hartkloppingen dus ik ga over 4 min de huisarts bellen. Sowieso erg veel pijn in mijn gehele rechter zij dus mijn urine staat klaar om ingeleverd te worden.

Deel Deze Pagina