He bah, nou ga ik weer twijfelen. Misschien checken voor ander middel? Ik weet toen met die bloeding dat de vk hem niet meer gaf aangezien dat te lang zou duren voordat het werkte, dus ik weet niet wat ze dan zetten in uiterste nood
Succes zo bij de vk. Hopelijk kunnen ze je helpen en kan je een plan maken waar jij/ jullie je helemaal prettig en veilig bij voelen
@bulakgirl lief dat je het vraagt. Ik ben al weken zeer beperkt in wat ik kan doen, en ben nogal een bezig bijtje (lees werken, wandelen, lekker eropuit gaan etc). Nu kreeg ik al vroeg te maken met bekkeninstabiliteit waardoor werken niet meer ging, dus dat gedeelte viel ineens helemaal weg. Dan denk je leuk, tijd voor dingen die je normaal niet kan doen. Ja, met een normaal lichaam en niet steeds een lichaam waarbij als je teveel doet je lijf op slot schiet. Nou ben ik er straks maanden niet naar het werk geweest, en bang dat ik er straks dus ook weer veel te lang uit heb gelegen (focus op de baby is gewoon nu het belangrijkste en rust, maar lastig!) Iedereen z'n leven gaat gewoon door en mij lukt het niet eens om weekboodschappen te halen. Het is echt een confrontatie met jezelf, wat kan je wel en wat niet. Nu ik zo langzaam aan tegen het einde kruip, maak ik mij zorgen of het allemaal wel de goede keuze is geweest zwanger worden (tuurlijk, heb er jaren op gehoopt en zolang naar uitgekeken) maar omdat het allemaal zo tegenzit, kijk je gewoon in een zwart gat. Als straks de kleine er is en hopelijk gezond geboren word is het het allemaal waard. Maar voor nu? Vind het heel erg moeilijk. Daardoor ook erg eenzaam gevoel. Gister dit gelukkig wel uit kunnen spreken tegen mijn man. Die dacht gelijk in oplossingen, bijvoorbeeld met de auto ergens heen rijden en samen zonsondergang kijken. Zo zie ik toch wat meer dan alleen de fysio en ben ik er even uit. En de rest moet ik gewoon los zien te laten, dat komt hopelijk wel weer.. @Nina Sanders jeetje je had je nog zo verheugd op een aantal dagen vrij en nu heb je dit ervoor. Hopelijk kan de huisarts er nog iets aan doen!
Vervelend zijn die beroerde nachten meiden! Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen @Nina Sanders. Had je de uitslag al of het kinkhoest is? Goede tip @Gruffalo123. Ik weet niet of ik de laatste keer ook in die tijd al aangelegd heb. Ik doe het altijd wel binnen het uur. Ik ben op zich ook niet tegen die spuit, maar wel tegen de reactie die het bij mij geeft. Ik hoor trouwens maar zelden iemand die het ook ervaren heeft en ook de verloskundige vertelde dat ze er eigenlijk nooit iemand over hoort. Ik heb aan de verloskundige gevraagd of er ook iets anders bestaat daarvoor. Maar zij gaf aan dat ze niets anders hebben. Het enige andere is dat ze massage kunnen doen. Dat hebben ze bij de jongste ook gedaan (niet fijn!) en daar reageerde mijn lichaam wel goed op. De reden dat ik die spuiten kreeg was inderdaad bloedverlies, placenta is er altijd snel uit gekomen (binnen 10 minuten) Het middel wat laatst genoemd is voor het verweken schijnt veel bloedverlies ook tegen te gaan, dus dat wil ik in ieder geval gaan gebruiken.
Nu in de wachtkamer. @bluedrake herken me heel erg in wat je zegt. Ik heb straks verlof gehad van okt 2019 - feb 2020 en maart 2020 ging iedereen thuiswerken ivm covid. Ik blijf sowieso thuiswerken tot aan mijn verlof, dat half november 2021 eindigt. Kun je nagaan. Heb ik 2 jaar (!) thuis gezeten. Wel gewerkt natuurlijk maar ben ook een bezige bij. Nu met die langdurige hoest en nevenklachten maakt dit alles niet gemakkelijk. Komen die spataderen nog eens bij, ben erg benieuwd wat er zometeen gezegd wordt. Had veel eerder op m’n strepen moeten staan qua hoest. Heb je echt maanden laten afschepen. Ze kunnen altijd wat doen als het nodig is.
@wiedeltje er is ook oxytocine neusspray. Dat is wel een lagere dosering van 4 eenheden per spray, maar dan zou ik 2 sprays per neusgat doen. Dan heb je niet de reactie op de injectieplaats en andere hulpstoffen dus misschien sowieso daar een minder heftige reactie op? Frambozenblad vanaf 37 weken 1 kop per dag verminderd de hoeveelheid bloedverlies, maar dat is gemiddeld genomen maar ongeveer 30 ml (uit de studies komt dat naar voren). Dus ja het werkt, maar is geen wondermiddel. Zoveel mogelijk rechtop bevallen geeft een snellere bevalling met minder bloedverlies, maar hierbij wel de kanttekening dat als je een nabloeding krijgt je dan wel moet gaan liggen. Al is het kind er dan inmiddels al uit dus is gaan liggen dan weer minder vervelend. Dus overwegen om te bevallen op de baarkruk is een mogelijkheid bij een fluxus in de voorgeschiedenis.
Zonet even een sprintje moeten trekken omdat dreumes ervandoor ging. Moest even ruim 200 meter echt rennen. Niet heel fijn meer met deze termijn . Bekken zeurt nu wel behoorlijk. Baby zal wel denken, wat gebeurt er nu allemaal
O dat is niet fijn. Ik heb 2 weken geleden een sprintje getrokken om de bus te halen met kinderwagen. Niet om aan te raden
Dat lijkt mij dan ook echt niks als je zolang thuis zit (met of zonder werk, je zit toch thuis) jij hebt ook wel pech hoor met dingen. Snap wel dat je eerst denkt van oh een hoestje dat gaat wel weer over.. alleen als je er zolang mee loopt dan is het niet oké dat ze je afschepen. Kunnen ze nog iets doen tegen die spataderen nu in je zwangerschap of dat niet?
Ik bedoelde eigenlijk dat andere wat genoemd werd(lang woord, allang weer vergeten), daar stond het ook bij. 30 ml is niet veel. Ik hoop meer op 400 ml minder. Vorige keer heb ik dat precies zo gedaan inderdaad. Baarkruk en daarna snel gestrekt in bed. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bende gezien na een bevalling, alles zat onder het bloed. Dat was wel weer allemaal keurig opgeruimd na mijn douche hoor. (bedankt kraamzorg en vk!) Oeh, sprintjes trekken is niet zo handig meer inderdaad. Je kind zou eruit vallen. Ik ben benieuwd wat de ha zegt @Nina Sanders. Ik herken het trouwens ook dat irritante gevoel van alles te willen doen en een lijf wat niet meewerkt. Best wel mee geworsteld ook. Ik kan wel eigenwijs zijn en doorgaan, maar ik heb alleen mezelf er maar mee, want ik krijg er pijn door en ik kan nog minder. Iemand zei ook tegen mij: is dat het je waard? En: je lichaam moet nog langer mee, dus doe er zuinig mee. Ik heb het inmiddels aanvaard dus. En ik heb een oude hobby haken weer opgepakt waarbij ik me productief voel en toch kan rusten. Heb zulke schattige vestjes/slofjes/jurkje/broekje gehaakt! En ben nu met een luchtig dekentje bezig.
@bulakgirl succes! Hopelijk kan ze je inderdaad wat meer zorgen wegnemen! @Nina Sanders zo blijft het maar doorgaan pff.. inmiddels al klaar bij de huisarts? Goed dat je nu op je strepen bent gaan staan in ieder geval! @bluedrake heel rot.. goed dat je het hebt uitgesproken bij je man en fijn dat hij zo meedenkt! Ik herken je gevoel heel erg, voor mij al tijdje terug maar blijft soms nog lastig. Is ook meteen wat mij moeilijk lijkt in een zwangerschap. Alles wat je zegt is heel herkenbaar, alleen is het voor mij niet tijdelijk waardoor ik in de afgelopen jaren steeds meer stappen terug heb moeten zetten. Jaren therapie gehad en daardoor ook dus met de jaren leren om te gaan met en leren accepteren. Daar heb je dan ook de tijd voor zegmaar, omdat je opgeven moment beseft dat het niet tijdelijk is. In een zwangerschap is het (meestal gelukkig) tijdelijk maar dat betekent ook dat je eigenlijk enorm snel moet schakelen. Heel vervelend voor jezelf en ook wel jammer van de zwangerschap. Dat gevoel mag er ook zijn he, het is niet niks. Knuffel ❤️ De suikertest is dit keer gelukt
@bluedrake hele dikke knuffel meis! Super vervelend voor je! Stomme hormo(o) nsters? @Nina Sanders Hoe is 't bij de huisarts afgelopen? De controle ging goed... Baby is van de p99 naar p97 lijn gezakt dus ziet er goed uit! Over 2 weken weer een controle afspraak. M'n bloeddruk was eerst 144/79 had toen net m'n zorgen over de placenta geuit en na de controles netjes 127/79 Ze heeft mee gekeken naar de andere metingen, maar vond daar nergens heel duidelijk de uitgang te zien... Dus met deze placenta localisatie heeft ze er gelijk een arts bij geroepen en hebben ze samen gekeken. Ze kwamen uit op 2,2 cm en de kleine is al aan het indalen Dus arts nr 2 stak ook zijn duim omhoog met de woorden "niks aan de hand mevrouw, u kunt gewoon normaal bevallen". De vk gaat me wel even bespreken in het team vanwege m'n angst klachten die ik deze week heb ervaren, ook door de spanning hiervoor... Mocht ik dan extra hulp / ondersteuning nodig hebben is dat makkelijker te regelen. Het volste vertrouwen heb ik nog niet, maar wel al meer als 2 weken terug. ik vroeg nog wel of een placenta terug kan schuiven, maar dat kon volgens haar niet gelukkig. Ineens vroeg ze ook naar een beval plan... Heb uitgelegd dat daar nooit wat mee gedaan is, dus ik er nu niks mee ging doen.
@bulakgirl klinkt al beter! Hopelijk schuift het nog wat meer op, maar fijn dat je vk je angst zo serieus neemt nu
Hier net weer bij de vk geweest voor controle, zijn weer goedgekeurd. Over 1 wk weer heen (hopelijk niet nodig haha)
Sorry houd het niet allemaal bij hehe! Maar was nog wel even benieuwd @Nina Sanders of je al uitslag hebt gekregen mbt tot het hoesten? Of kinkhoest nog was uitgesloten? Verder hoop ik dat iedereen een beetje kan genieten van het mooie weer! Hier lekker lui op de stoel in de schaduw, genieten van spelende kindjes
@bulakgirl fijn dat je gevoel iets meer de goede kant op gaat. Het nare gevoel is ook niet in 1 afspraak gevoed, dus logisch dat je niet meteen op een roze wolk zit. @Mimus heerlijk in de tuin. Ik vanmorgen teveel gedaan met kast inhoud wisselen en Handgrepen boren. 2,5 uur bezig geweest achter elkaar. Ik wilde vandaag nog goedijnroedes monteren, maar denk dat ik lekker een luie middag hou.
Zo, alles bijgelezen. Hectische dag. Huisarts liep enorm uit. Ze heeft me helemaal na gekeken en geconstateerd dat de meeste ribben en pezen aan de rechterzijde flink geïrriteerd/gekneusd zijn. Goh, gek he na 12 weken wilde ik zeggen. Verder is mijn temp, bloeddruk, zuurstof en alles in orde. Kinkhoest uitslag negatief, maar een andere viraal iets (hardnekkige luchtweginfectie) positief. Daar krijg ik einde dag een AB kuur voor van 2(!) weken 4 tabletten per dag. Qua spataderen: ze erkende dat de klachten idd tov april (toen ben ik ook geweest) erger waren geworden. Zeker omdat het warm aanvoelt en het niet meer beperkt is tot bovenbeen maar ook helemaal richting de liezen, onderbeen en voet. Thank God dat er wat aan te doen is alleen: niet tijdens de zwangerschap. Het benauwde gevoel en moeite met ademen had ws met de kneuzingen te maken maar ik moest wel bloed prikken om trombose uit te sluiten. Zojuist van terug. Daar zet ze spoed achter dus vanmiddag ook nog de uitslag. Verder ook besproken dat het nu vooral zaak is de boel zo veel mogelijk rust te geven, en dat geldt ook voor eventuele medicatie. Ik heb met haar afgesproken dat ik niet meer weggestuurd wil worden met 'kijk het aan' of 'neem maar een pcm' want die gekneusde ribben hadden voorkomen kunnen worden als ik eerder getest werd op infecties. Dan had daar ook iets uitgekomen (moet wel) en had ik ook een kuur kunnen krijgen. Nu werd ik afgescheept met 'vervelend maar de luchtweginfectie moet je maar uitzingen met pcm en bij hoge uitzondering een zeer lage dosering codeïne (ook pas na enkele weken). Zo jammer dit. De rest van de zwangerschap verloop zo goed (afgezien van spataderklachten) en dan toch gooit zoiets als 'maar een hoest' zo veel roet in het eten. Vanochtend werd ik nl ook helemaal niet lekker, zwart voor mijn ogen, bijna flauw vallen.. allemaal tekenen dat rust nodig is. Maarja, dat is met 2 kleintjes en 12 weken non stop hoesten (en dus amper slapen), werk en huishouden best moeilijk. Verder blijf ik positief. Baby doet het goed, ik krijg die kuur én wordt goed gecheckt. Nu nog iets beter op mezelf passen (en mezelf wat meer rust gunnen), moet goed komen!
@Nina Sanders fijn dat er wat is uitgekomen en je AB kuur krijgt! vervelend ja dat het zolang heeft geduurd om serieus genomen te worden.. nu gelukkig wel wat actie
@Nina Sanders fijn dat je nu eindelijk weet wat het is en een ab kuur krijgt. Nu vooral goed aan jezelf denken. En ja met 2 kleine kinderen is rust nemen wat lastiger. Maar je kunt altijd minder gaan werken en op die momenten je rust pakken
Verder heb ik tussendoor nog even snel mijn nagels kunnen laten doen (wel even qua medicatie precies zo uitgekiend dat het uitkwam). Salon zit hier in de straat dus dat scheelt.