Wanneer je denkt het echt is begonnen.. En je weg moet.. Hier wonen schoonouders ernaast dus is wel makkelijk, die staan altijd wel paraat
@Nina Sanders, ik zag gisteren in een consumenten blaadje dat de bodymilk van de action (sensitive, factor 50) ook heel goed is met weinig meuk. Edit: kan hem even niet terug vinden.. Maargoed verbaasde me er iig over..
Oh, die tijd voor de baby komt is echt frustrerend inderdaad. Welke termijn beviel je bij de andere kinderen @Gruffalo123? Hier ook niks geregeld voor de kinderen. Ik hoop stiekem dat het 's nachts gebeurt. En ze allemaal lekker aan het slapen zijn. Ik zit ook een beetje lastig qua oppas. Zussen werken allemaal verschillende dagen. M'n moeder zit vol in de chemo kuren, dus geen idee of ze er straks wel energie voor heeft om 4 kinderen op te vangen. We zitten ook met school, anders kunnen we ze vast ook wel bij schoonfamilie brengen (wonen iets verder weg, maar zijn we wel met 20 minuten). Nouja, met andere woorden, het komt vast goed, ligt er aan wanneer ik beval, of we ze weg moeten brengen en naar wie dan.
@MamaDiamantje wat spannend zeg. Hier mijn werk voor vandaag ook afgemeld. Ik heb echt door alle gedoe (mentaal is alles ook vermoeiend) behoefte aan wat meer rust en natuurlijk geen enkel probleem. Kon op veel begrip rekenen dus dat is fijn. Dat is eerder wel eens anders geweest want tijdens de zwangerschap van mini O werd mijn contract doodleuk niet verlengd. Mijn contract liep ten einde.. 1 dag voor mijn functioneringsgesprek kreeg ik de vraag of ik soms zwanger was (mag niet eens, ik was net 10 weken zwanger en wilde het nog voor me houden, maar zei eerlijk dat dat zo was want voelde me nogal overvallen). Week later hoorde ik dat ze mijn contract niet zouden verlengen. Had nog 2 maanden en daarna zat ik zonder werk. Lekker dan. Zat ik met bekkenklachten en een zwangerschap. Wat moest ik dan. Had zgn niets met de zwangerschap te maken maar ik weet wel beter. Heb me toen per direct ziek gemeld, zowel om rust te pakken als te solliciteren. Na 6 weken thuis waren mijn bekkenklachten met therapie en de juiste oefeningen minder én vond ik een nieuwe baan - waar ik nu nog werk. Had toen ook direct gezegd al aan het einde van het gesprek dat ik zwanger was dus geen onnodige verrassingen haha. Maar dat even helemaal terzijde. Qua oppas. Hier wonen schoonouders om de hoek. Als het spontaan begint dan brengen we de jongens gewoon wanneer het is begonnen. Mocht het een inleiding worden dan is alles wat beter te plannen natuurlijk!
@Nina Sanders wat een werkgevers heb je er ook tussen zitten he, zo slecht. Wees blij dat je er weg bent. Voor zo'n bedrijf wil je ook niet werken. Fijn dat dat nu wel goed gaat.
Wat lastig als het dan later vals alarm blijkt te zijn. Maar je neemt ook gewoon het zekere voor het onzekere. Ik zou idd iets van buren op de achterwacht zetten mocht je wel ineens met spoed weg moeten. Hier de vorige keer een inleiding gehad dus is wat makkelijker te plannen. Heb mijn ouders en schoonouders bij mij in de wijk wonen dus zijn zo bij me als het nodig is.
Vision vond ik ook fijn idd! Had we iets meer last van plakkerigheid en witte waas volgens mij.. Geniet van je terras
Hmmm oppas... Ik heb m'n broer en schoonzus gevraagd of ze willen oppassen mocht het nodig zijn..wonen hier 10 minuten vandaan. Moet nog even een setje sleutels voor ze bij laten maken... Toen B geboren werd, werd ik ook ingeleid, dus kon J gewoon de hele dag naar de opvang, waar m'n broer hem na de bevalling ophaalde om z'n broertje te ontmoeten.. (mij iets te vroeg eerlijk gezegd ) dus dit keer stiekem wel blij dat enkel partner in het zieke huis mag zijn... Tot nu toe dan... Staat niet ineens de kamer vol met familie een uur na de bevalling
Oef hier hanteer ik echt de regel: ik wil op de geboortedag zelf echt geen bezoek en zeker niet in het ziekenhuis. Vreselijk. Ik vind het een ander verhaal als ik bijv om 8u in de ochtend beval en al weer snel naar huis mag. Dan is einde middag even loeren naar de baby prima. Door ouders dan. Maar sowieso wil ik op de dag zelf als we thuiskomen gewoon even heerlijk bij komen en dan de volgende dag onze ouders op bezoek en dan verspreid over de kraamweek directe familie. Sowieso Maximaal 2 per dag. Ik ben echt allergisch voor de hele dag veel bezoek. Heb daar in die eerste week absoluut geen zin in. Mijn huis is al vol genoeg dan met 6 pers incl mijzelf (3 kinderen, man en ik en kraam) en zoveel mensen om me heen is iets wat ik altijd - zeker na een bevalling - behoorlijk wennen vind.
Vorige keer kwam het trouwens perfect uit. Ik werd op een do ingeleid en dat was een opvang dag. Dus O was naar de opvang al vroeg en daarna reden we door om ons te melden in het ziekenhuis. Ben zelf ook niet van het groots aankondigen van de bevalling en al helemaal niet van de updates geven. Maar die ochtend zelf hadden we enkel onze ouders verrast met het berichtje dat ik die ochtend ingeleid zou worden en dat ze het wel zouden horen als de baby er was. Met mijn moeder hadden we al eerder de afspraak staan dat O als ik ging bevallen bij haar zou logeren en dat zij hem indien nodig ook bij de opvang zou ophalen. Dat was allemaal al geregeld. Zo gezegd zo gedaan. Mini O was er iets na enen al - alleen we waren helaas pas wel rond 19u thuis. De placenta liet 45 min op zich wachten (ze moesten met man en macht met 3 man drukken op mijn buik, niet per se heel comfortabel) en moest voor het samentrekken van de baarmoeder 4 uur aan een infuus. Daarna naar huis.
@wiedeltje de eerste was een prematuur, spontaan met ruim 35 weken. De 2 daarna bleven zitten tot 41 weken. Dus ik verwacht dat deze ook tot 41 weken blijft zitten. Vind ik ook niet erg, 42 weken is ook prima. Maar dan niet dat gerommel van tevoren . Gewoon van niets naar in 1 keer bevalling begonnen, daar teken ik voor
Hier idd ook geregeld dat m'n broer j uit de opvang zou halen, maar hij had de memo niet gehad dat dat pas zou moeten nadat wij om hem gevraagd haddennl.. Nu kwam het bericht dat B geboren was en rende hij gelijk naar de opvang om J te halen! Dat gaan we dit jaar wel anders doen
O hier ook geen behoefte aan meteen veel bezoek. Bij me eerste heb ik de eerste dag geen bezoek gewild en ontvang. (om 6 uur 's ochtends bevallen) en heerlijk een dag met z'n 3en. Dit jaar zal me moeder misschien iets eerder komen wat ik wil me zoontje wel weer snel thuis hebben. We gaan het zien.
Dit keer heb ik weinig behoefte aan kraamvisite. Mijn ouders komen meteen zodra ze in de ochtend horen dat de kleine er is, dus dit keer vertellen we pas halverwege of eind van de middag dat ze er is als ze in de nacht geboren worden. Dan is het voor hen logistiek wel erg lastig om nog de 2 uur enkele reis te maken en een beetje op tijd weer thuis te zijn. Misschien gemeen, maar dan hebben wij de eerste dag lekker rust met de kleine . Want zeggen dat we de eerste dag rust willen zijn ze een beetje behoorlijk doof voor. Die komen dan gewoon toch Schoonouders komen waarschijnlijk pas na een paar dagen voor het eerst en verder hebben we geen kraamvisite. Heerlijk rustig
Hier helaas zwangerschapsdiabetes, had dat gevoel al. Waarschijnlijk toch die dips die ik dus al paar weken merk. Heb een voedingsschema gekregen, eigenlijk eet ik al precies volgens dat schema dus ik ben benieuwd of de dagcurve wel normale waardes zijn. Aangezien ik wel dips na het eten heb, vrees ik er klein beetje voor maar goed wie weet! Morgen heb ik een bruiloft, dus daarna gaat het pas echt in. Dan week later begin ik met de dagcurve. 1x in de week als de waardes prima zijn. Zijn de waardes niet prima dan diëtiste of ik word overgedragen aan het ziekenhuis. Dat laatste hoop ik echt niet. Maar meestal kan het prima met dieet dus daar gaan we gewoon voor! Nu sowieso 1x in de 4 weken een groei echo, straks de eerste inplannen
@Orchid24 balen toch zwangerschapsdiabetes. Hoop voor je dat het met alleen het dieet voldoende onder controle blijft. Net weer terug van de fysiotherapeut voor de allerlaatste behandeling voordat de baby er is. Toch ook weer een kleine mijlpaal