De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Controle bij de vk was goed, lage bloeddruk (zoals altijd), de grootte voelde goed bij het termijn. Stond met 10 minuten weer buiten.

Afspraak gemaakt voor bloedprikken voor mn antistoffen, over 1.5 week.

bluedrake, caatje87, miniVosje en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    @Orchid24
    He balen! Wel fijn dat het onder controle te houden lijkt... Succes

Orchid24 vindt dit leuk.
  3. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.509
    1.856
    113
    Wel logisch dat je dan verwacht tot de 41 weken weer door te lopen @Gruffalo123. Maar wie weet. Waarom wil je eigenlijk de kinderen bij de bevalling? (ik moet er zelf niet aan denken, lijkt me zo traumatische voor ze)

Wat balen dat je wel diabetes hebt @Orchid24. Hopelijk helpt het dieet voldoende.

Fijn dat alles weer goed is @Isabella2020. Lage bloeddruk kan vervelend zijn (ik heb er altijd best last van, zeker met dit warme weer) maar het is ook wel weer fijn dat je dan ver bij een vergiftiging vandaan zit.

Poeh, deze hitte is best pittig voor een zwangere zeg. Ik heb zere vingers door het vocht:( ik probeer me rustig te houden en extra te drinken. Maar toch...

bluedrake, caatje87, miniVosje en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja het is wel heet. Moet eerlijk toegeven dat ik op het heetst van de dag ook wel binnen zit hoor en de rolluiken dicht. Het scheelt dat dit pas de 2e warme dag is ofzo. Als het een week lang achter elkaar 30+ graden is, dan komt die kleffe hitte binnen. 2 jaar geleden was ik ook zwanger en was het een langere periode bijna tegen de 40 graden. Hels vond ik. Zodra ik de douche uitliep om ondergoed te pakken, stond het zweet alweer op je neus. Brrr

bluedrake, caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ooeh ja dat kan ik me ook goed herinneren, snachts was het toen gewoon 27 graden Phff
    Onze dame was toen net geboren, hebben toen uiteindelijk benden geslapen net z’n allen, boven was het toen echt niet te harden!

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt. Ik heb toen ook het ledikant van de oudste beneden in de gang gezet omdat daar vanaf een uur of 13 in de middags de zon op stond. Nou, daar kan geen rolluik tegenop hoor.

Verder was het geloof ik ook een hete dag toen de oudste werd geboren in augustus. Weet dat niet zo goed meer, maar ik kan me wel nog herinneren dat ik met een comfy lange broek en vest het ziekenhuis uit kwam en dacht ‘bah, uit ermee’.

Mimus vindt dit leuk.
  7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @wiedeltje de oudste wil er graag bij zijn en daar hebben we hele duidelijke afspraken mee gemaakt dat hij het aangeeft zodra het te spannend/eng wordt en dan wordt hij opgehaald door een goede vriendin van ons. Hij is goed voorbereid op hoe een bevalling gaat en wat er allemaal gebeurd, heeft ook met grote interesse allemaal filmpjes ervan meegekeken. Hij weet ook dat ik misschien pijn zal hebben en geluid zal maken. Maar de vorige twee bevallingen die ik had waren nagenoeg pijnloos en heel snel en daar maakte ik eigenlijk geen geluid bij. Dus ik heb stiekem de verwachting dat het weer zo gaat en dan kan hij er prima bij. Ik heb tot nu toe ook nooit veel bloedverlies gehad bij de bevalling, dus waarschijnlijk zal dat ook meevallen. Bij de vorige bevalling is als totaal bloedverlies 150 ml opgeschreven, echt weinig dus.

De peuter en dreumes zullen er weinig van meekrijgen. Die mogen ondertussen rustig buiten of in hun veilige hoekjes spelen (ik ben dan niet in hun buurt). Als ze toch onrustig worden of het niet prettig vinden brengt mijn man ze even naar de buren.

Maar de oudste heeft dus dit keer echt heel duidelijk gezegd erbij te willen zijn. Alleen als de kleine weer in de nacht komt gaan we hem niet wakker maken. Dat ook tegen hem gezegd, alleen erbij zijn als de baby overdag komt.

bulakgirl, bluedrake en Orchid24 vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik had vandaag een topdag :o: wel natuurlijk gewoon pcm en AB gehad maar het scheelt zo veel voor mijn gevoel dat ik vannacht goed geslapen heb. De dag begon erg vroeg met een beetje gejengel maar gelukkig nam mijn man de guys mee naar beneden zodat ik nog even boven rustig kon opstaan met een bakkie koffie.

Verder daarna gewoon relaxt. Op wat brutaliteiten na waren de jongens best meewerkend (met af en toe pittige momenten), mini heeft een goeie ruk gemaakt van 9.30 tot 12.30 en lekker gespeeld vanmiddag. Buiten gegeten en nu gaat de laatste naar bed. Morgen weer opvang en ik moet ze alleen ophalen (man heeft iets van werk) dus ik wil ze bijtijds brengen en ook een beetje bijtijds ophalen. Hopelijk zijn ze dan ook relaxed want anders heb ik wel een probleem :p.

Ik hang nog wat buiten, vouw tussentijds wat stukjes was op en geniet nog ff van het weer :D

bulakgirl, MamaDiamantje, Mimus en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Fijn @Nina Sanders. Hopelijk zet dit voort!

Hier ook nog lekker buiten, de jongste 2 liggen op bed, de oudste is sporten, mn man werken. Boekje, zonnetje.. dikke prima!

Nina Sanders, MamaDiamantje en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders wat goed dat je aan jezelf hebt gedacht vandaag en dat je vandaag een goede dag hebt!

@Orchid24 oef toch balen hoor zwangerschapsdiabetes, ik hoop dat het redelijk onder controle te krijgen is.

Hier zitten we nu midden in een verbouwing. De kleine moet echt blijven zitten momenteel :rolleyes: Wel tot nu toe een fijne dag gehad en wat een weer. Enige nadeel is dat ik onwijs dikke voeten en handen heb door het vocht. Echt niet gewend :|

miniVosje, bulakgirl, Nina Sanders en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Orchid24 vervelend de diabetes, wel fijn dat het de klachten verklaard. Fingers crossed dat het dieet voldoende doet.

@Nina Sanders wat heerlijk! Fijn toch dat je na al die weken van ellende een goede nacht hebt gehad en dus energiechebt voor vandaag. Na zoveel weken meer dan verdiend. Lekker van genieten en ook delen!

@Isabella2020 fijn de goede controle. Klinkt als lekker avondje voeten omhoog in de tuin

@Gruffalo123 wat enorm stoer van de oudste. Ik geloof er ook echt in dat een kind, met goede voorbereiding, er prima bij kan zijn. Hier wilde de oudste het bij de 2e. Nu wil ze er niet bij zijn. 2e s nachts en was ze ook niet bij. Ik ben benieuwd wanneer deze zich aandient. Ik hoop gewoon 's nachts maar overdag zie ik wel of ik de hulplijnen inzet of niet. Kijken waar behoefte aan is. Qua oppas inschakelen, stel dat ik naar het ziekenhuis zou moeten, tja dan oppas inschakelen.

@wiedeltje dat vocht he. Ik heb al twee weken geen trouwring meer om en mn voeten hebben vandaag ook olifantenmaat. Dat was 3 jaar geleden niet zo en toen was het ook zo heet.

Vandaag in de ochtend de koelkast schoongemaakt. Van m'n plannen om de keukenkastjes te doen is niks gekomen. Ik vond het veel te warm om iets te doen. Voel mij nu goed dus misschien vanavond nog wat rommelen.

bluedrake, miniVosje, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.509
    1.856
    113
    Hier wilden de oudste 2 er ook bij zijn. Ik maak ook geen geluid, maar verloor bij de jongste 2 best wat bloed (700 ml zo ongeveer). Ze weten wel hoe het gaat, ik ben er open over als ze iets willen weten, maar absoluut dat ze er niet bij mogen zijn. Ik wil niet dat ik me zorgen/druk over hun hoef te maken. Of dat ze erbij zijn, het eigenlijk te heftig is, maar ze toch niet weg willen.
    Ik vind het niet erg als ze mij met weeën zien, of in de buurt zijn. Maar echt bij het laatste gedeelte? Nee, echt niet!
    Mijn man vind het haast al te heftig om erbij te zijn. :roflmao::roflmao:
    Vorige keer was hij na de bevalling even kwijt, toen onze andere zoon wakker werd. Bleek dat hij (midden in de nacht!) even een klein rondje aan het lopen was om wat frisse lucht te krijgen.

Heerlijk om even een fijne dag te hebben. Hopelijk de eerste van vele goede dagen @Nina Sanders.

bluedrake, miniVosje, caatje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks allemaal.

Ennehh, no way dat ik iemand anders bij de bevalling laat zijn behalve mijn man.
    Kinderen, moeders, zussen, vriendinnen. Van mijn leven niet. Vind ik echt (naast seks) echt het meest intieme moment wat er is dat ik echt alleen met mijn man wil delen. De laatste schakel zeg maar..

MamaDiamantje, bluedrake, bulakgirl en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier begint de namentwijfel dus toch wel wat meer vormen te krijgen. Geen idee waarom. Vind het ook irritant want ik vind Z. enorm leuk. Maar ik zei toch laatst dat ik had gedroomd dat de baby kwam en dat we hem anders hadden genoemd? Toen ik dat tegen man zei, zei hij: 'Maar die combi vind ik sowieso veel leuker'. Stom, had hij maar gezegd dat hij Z. veel leuker vond. Dan had ik misschien minder getwijfeld. Het stomme is dus dat mijn man door mijn twijfel ook weer gaat twijfelen. En dat is nooit goed. Als die eenmaal twijfelt, dan stopt hij niet meer. Die kan echt over alles twijfelen.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ohhnee.. niet aan Z. gaan twijfelen! Die is zo uniek. Wat is de combinatie namen uit je droom? (Als je die delen wilt..) @Nina Sanders .

Hier ook bij mn bevalling enkel mn man erbij, geen polonaise aan mn bed. Ik beval in alle rust, concentratie en stilte.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Oh nee dat is echt heel naar. Ik kan ik het derde trimester echt geen keuzes meer maken. Van avondeten tot welke parkeerplek en welke handstofzuiger we voor boven willen. Gelukkig hebben we de namen al en ga ik hier niet meer aan wisselen. Al ben ik meer content met de jongensnaam en heb ik het idee een meisje te krijgen.

bluedrake, miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Noah Samuel.

het helpt ook niet dat deze namen al op de lijst stonden..

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tipje. H&M heeft heerlijke positie jurken voor dit weer. Zie foto.

Ik trek hem een beetje op met de lamp erachter aan zodat jullie kunnen zien dat deze ultra luchtige stof toch niet doorschijnt! :thumup:
    20210602_211906.jpg

bluedrake, Mimus, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en ja hoor, watermeloen aanwezig.

Bijgevoegde bestanden:

bluedrake, Mimus, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Haha en ik denken dat je je slanke niet oedemateuze benen wil showen ;)

Deel Deze Pagina