@wiedeltje Lastig hoor, officieel heb je natuurlijk gewoon recht om iig bij de bevalling te zijn als partner... En ook die andere weken zijn volgens mij wettelijk geregeld en kunnen alleen bij groots belang van werkgever geweigerd worden! Maar snap dat je niet tegen schenen wil schoppen @miniVosje Nee ik snap je helemaal hoor!! Heb geloof ik letterlijk ook zo tegen m'n man gezegd "niet dat ik je niet mag, maar 't lijkt me ook wel fijn om gewoon af en toe wat "alleen" tijd te hebben!" dus afgesproken dat we af en toe ook gewoon alleen weg kunnen met of zonder kids... Zoals we zelf willen zeg maar
Woooooow @Gruffalo123 van harte gefeliciteerd! Lekker genieten nu. Wil je de naam delen met ons (eventueel in een spoiler of pb)? Voorbereiding morgen Hier hangt inmiddels alles klaar voor de jongens voor morgen. Dezelfde sokken, schoenen, setje kleding, spijkerjasjes hebben ze nu naar de opvang aan en was ik vanavond mogelijk nog even mocht het vies terug komen. Ik ben niet zo van het twinnen qua hele outfit (hetzelfde jasje of dezelfde broek vind ik praktisch en ook wel leuk, maar complete outfit is wel wat d'r over). Maar voor een bruiloft vind ik dat dus heel erg leuk! De nacht Hier een goede nacht maar wel weer wat meer last merk ik van mijn ribben. Gauw pcm genomen. Merk ook dat ik juist wat meer hoest prikkel heb, maar dat ik ook wat meer slijm kan ophoesten. Gaat de goede kant op dus. Want dan komt het los. Ik doe op mijn gemak nog een bakkie en spring dan onder de douche. Warmte zal me ook goed doen voor mijn spieren!
Uitgerekend 14-06 - Mimus - 4e kindje* 19-06 - Tulp123 - 4e kindje 19-06- Caatje87 - 3e kindje 22-06 - MiniVosje - 2e kindje 03-07 - Flowertje36 - 3e kindje 07-07 - Wiedeltje - 5e kindje 10-07 - Slowly - 2e kindje 19-07 - Nijntje87 - 2e kindje 20-07 bulakgirl - 3e kindje 22-07 - Secret Promise - 1e kindje 24-07 - Haileybaby - 3e kindje 25-07 - Bluedrake - 1e kindje 09-08 mxm - 2e + 3e kindje 12-08 - Nadine001 - 2e kindje 22-08 - Isabella2020 - 4e kindje 26-08 - Nina Sanders - 3e kindje 03-09 - Noralie87 - 3e kindje 06-09 - Orchid24 - 1e kindje meisje (7) Jongen (7) weet/zeg ik niet (4) Bevallen: Datum - moeder - kind - termijn ❤️ 02-02-2021 - Cala - jongen - 38+4 ❤️ 04-02-2021 - Mammavantwee - meisje - 41+3 ❤️ 10-02-2021 - Tabbey - jongen - 38+6 ❤️ 10-02-2021 - Mempie - meisje - 41 ❤️ 12-02-2021 - Chitje - meisje - 37+4 ❤️ 16-02-2021 - Kaaat - meisje - 40+3 ❤️ 16-02-2021 - Pinkie88 - meisje - 40+1 ❤️ 19-02-2021 - RLSD - meisje - 40+6 ❤ 22-02-2021 - Wensje2014 - meisje - 40+6 ❤️ 04-03- 2021 - 3musketierseneengirl - meisje - ❤️ 06-03-2021 - Loveischocola - jongen - 37+2 ❤️ 10-03-2021 - Cobon - meisje - 39+1 ❤️ 14-03-2021 - Fraser - meisje - 39+2 ❤️ ..........2021 - twoflowers - jongen - ❤️ 17-03-2021 - Tuttebelleke - jongen - 40+6 ❤️ 18-03-2021 - Nahlatje - jongen - 40+6 ❤️ 26-03-2021 - Esila - jongen - 38+6 ❤️ 30-03-2021 - Salvatore - jongen - ❤️ ...........2021 - Mooncalf - jongen - ❤️ 01-04-2021 - Michele25 - meisje - 38+1 ❤️ 10-04-2021 - RM1996 - jongen - 41+1 ❤️ 15-04-2021 - Aagje90 - meisje - 41+1 ❤️ 01-05-2021 - kikkertjekwak - jongen - 40 + 6 ❤️ ...........2021 - LiefenLeed - jongen - ❤️ 06-05-2021 - Eevie82 - meisje - 38+4 ❤️ 12-05-2021 - Maan84 - meisje - 39+1 ❤️ 27-05-2021 - Dubbeltje82 - meisje - 39+5 ❤️ 28-05-2021 - PlainJane - jongen - 38+3 ❤️ 29-05-2021 - Roever - meisje - 41+2 ❤️ 03-06-2021 - Gruffalo123 - meisje - 38+4
@wiedeltje dit keer was het inderdaad geen turbo bevalling. Maar verloskundige was dit keer net op tijd om haar op te vangen. Ik werd rond 2 uur wakker van wat ik dacht dat voorweeën waren. Even uit bed om te plassen en weer proberen te slapen. 1,5 uur en 5 voorweeën verder toch maar uit bed gegaan, toen was het half 4. Uit bed werden de weeën al vrij snel wel pijnlijk en heftiger. Maar heel erg kort, 20-30 seconden en onregelmatig. Dus even rustig wat rondgelopen door het huis. Om 4 uur kwam mijn man naar beneden om te vragen of het ging. Ik zei dat ik twijfelde of dit het echte werk was, maar dat we voor de zekerheid de verloskundige maar moesten bellen. Die was net bij een andere bevalling bezig toen ik belde en zou met een half uurtje er zijn. Gezegd dat ik twijfelde of het wel echt was, maar dat de weeën wel pijnlijk waren. Nadat de telefoon weer was opgehangen rustig samen met mijn man alles klaar gezet voor de bevalling en nog grappen maken. Rond kwart over 4 werden de weeën wel pijnlijk en hefiger. Laatste 5 minuten voordat de verloskundige vlak voor half 5 binnen stapte waren bijna een continue wee. Verloskundige komt de deur in en ik voel het hoofd van de kleine aankomen. Al die tijd was ik blijven staan, want liggen wilde niet. Nu snel gaan liggen en heb nog even gemopperd op haar dikke hoofd wat er maar niet uit wilde en toen was ze er al. Persfase heeft nog geen minuut geduurd . En pas nadat haar hoofd eruit was kwam al het vruchtwater, vliezen braken ook pas toen haar hoofd er al was. Spoiler: Naam Emma
@Gruffalo123 wat een toffe bevalling zo te horen, en ook zo onverwachts eigenlijk al! Over partnerverlof, die van mij werkt ook in de bouw ik herken het heel erg qua kerst en bouwvak. Wij zijn wel voor het extra partnerverlof gegaan, het word ons eerste kindje en m'n lichaam werkt nu al niet mee. Dus verwacht niet echt dat ik heel ongeschonden uit de bevalling kom
@Gruffalo123 whaa gefeliciteerd! Zeker geen eind juni. Heerlijk ze is er. Prachtige naam! Fijn dat al dat gerommel niet nog weken heeft geduurd. Lekker genieten nu en vanmiddag pas je ouders bellen he @partner verlof. Helaas die van mij is ZZP dus hij neemt twee weken vrij en dan sta ik er "alleen" voor. Wel werkt hij gelukkig veel thuis. Ik snap dat je op een ogenblik het huis voor jezelf wil, maar dat heb ik al 1,5 jaar niet dus vind het ook wel gezellig om samen te lunchen enzo. @Nina Sanders klinkt als een vooruitgang dat je je slijm nu los krijgt. Ff lekker voeten omhoog vandaag en je lichaam de kans geven met de AB de bacteriën te lijf te gaan. Klinkt heerlijk dat alles voor morgen alweer klaar ligt. Lekker vooruit werken. @bluedrake en toch hoor je verhalen dat zodra de kleine er is het bekken een stuk beter mee werkt en je je beter voelt, maar ik ben ook liever op het ergste voorbereid zodat de rest mee valt. Dat is hoe ik de bevalling vorige keren ben doorgekomen: de pijn wordt nog veel erger: volhouden. @miniVosje is alleen maar gezond hoor in een relatie. Zo nu en dan je eigen ruimte en tijd. Je hebt zoveel verschillende rollen, die van jezelf heeft ook aandacht nodig! Gisteravond toch nog spiegel opgehangen in onze nieuwe zolder en gordijnroedes hangen ook. Vandaag maar rustig aan begin maken met keukenkastjes. Dan straks lekker de kapper en ff naar de Hema. Ik heb echt geen fatsoenlijke onderbroeken meer. Iets met meer gat dan stof. .
@Gruffalo123 gefeliciteerd met jullie dochter! Klinkt als een hele mooie bevalling en een mooie naam gekozen! @bulakgirl het verlof is voor mijn man al geregeld, hij werkt in de horeca en dat is een drukke periode dus hij heeft al vrij vroeg met de werkgever rond de tafel gezeten. Hij is in principe 4 weken volledig thuis meteen na de geboorte, 1 vakantie week, 1 verlofweek en dan 2 extra verlof. Daarna gaat hij opbouwen, begint ie met 2 dagen werken, dan 3 en zo langzaam door totdat al zijn verlofuren op zijn. En kerstvakantie is zijn werk altijd dicht dus hij zal niet heel lang fulltime werken. Ons lijkt het heerlijk haha! Maar ik heb ook fibromyalgie en we vinden het een fijn idee dat we bij een eerste dus nu allebei alle tijd hebben om alles uit te vogelen en dat hij me kan helpen zonder druk te maken dat hij naar werk moet. Zijn baas had al aangegeven dat als hij toch al wat eerder een dag of 2 wilt werken dat we dat ook kunnen aangeven en zo het nog wat kunnen spreiden zegmaar totdat ie dus weer fulltime werkt. Dacht in ieder geval erg mee dus dat was fijn!
Hier is mijn man ook zzp, en heeft nu een paar weken vrij genomen. Super fijn! Druk met klusjes in en om huis en verder veel met de kindjes. Kan ik lekker rustig aan doen! En dan over een aantal weken weer nieuwe klussen aannemen Voel me weer eens moeeee, ben nog maar lekker even op bed gekropen. hoe gaat het slapen bij jullie? Ook zo warm
Ah, dat klinkt als een fijne bevalling @Gruffalo123. Prachtige naam. Heb ik voor een meisje ook nog over nagedacht. Mijn man werkt bij een familie bedrijf, (bij zijn broers) dat maakt het extra lastig ook. Tuurlijk is hij gewoon bij de bevalling en de dag erna is hij er ook altijd wel. Meestal zijn er dan zoveel regeldingen. En daarna ligt het aan de omstandigheden. Welke dag het is, hoe druk het is, hoe ik me voel. Ik kan nu wel al stampij gaan maken daarover, maar dat maakt het nu niet gezellig en we weten toch niet hoe het loopt. Ik vind het heerlijk als hij lekker rondom huis aan het rommelen is (want stilzitten kan hij echt, echt niet). Maar we zien gewoon wel hoe het loopt. Nu ga ik fijn baby'tje kijken.
@Mimus ook lekker nu paar weken vrij! Wel warm, maar ik slaap sinds de zwangerschap beter dan ooit. Ben altijd een slechte slaper geweest dus ik weet sinds zwangerschap al niet wat me overkomt
Oooh wat fijn zeg!! Hopelijk blijft na de bevalling ook zo Ik sliep ook heel goed, maar laatste weekjes toch wel vroeg wakker steeds! En nu met de warmte, zweten, zo heerlijk, not!
@Nina Sanders ik weet dat jij klein bent (ik ben 1.54) hoe kom je die laatste weken in en uit bed als ie zo hoog moet? Iemand stuurde foto en zei dat 80 cm hoog moet
@Gruffalo123 wow gefeliciteerd met jullie kindje! En wat een mooie snelle bevalling. @Orchid24 wat balen toch suiker. Gelukkig kun je met een schema heel wat opvangen! Verlof van mn partner is eerst die 5 dagen na de bevalling. Daarna gaat hij weer even werken enkele weken tot aan zn zomervakantie. Die neemt hij op met 2 weken die vaderverlof en 1 week vakantieuren. De andere vaderverlof weken pakt hij elke maand 1 weekje voor. Hier de suikertest nu. Hopelijk verloopt het allemaal volgens plan.