De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Kaaaat :D welkom!! weet niet of je me nog herkent maar je bent voor mij iig geen vreemde! Wat super leuk je hier te zien! :o:
    En nu ook spontaan!! :thumup:

hier bij
    nr 1 ingeleid en duurde 37uur vanaf wee 1 tot ze op mn buik lag (en alles erop en eraan! Ruggenprik, pijnstilling, knip, vacuüm enz)
    nr 2: ben ik gestript om 8:30 hele dag niks en rond 17:00 ineens dikke krampen , bleken weeen en half 12 snachts is hij geboren (zonder pijnstilling)
    De jongste zou ik zondag avond ballon krijgen en maandag ochtend worden ingeleid. Maar zaterdags werd ik rond 05:00 wakker met weeën en om 13:00 is ze geboren (met ruggenprik - kreeg ik omdat ontsluiting weer niet vlotte ging met 2cm naar de ok voor rp en kreeg daar (door de houding) weeënstorm en kwam op de afdeling met 8cm mocht half uur later al persen ofzo)

ben heel benieuwd hoe het nu gaat!

2. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Nee het moment dat ze echt eruit komt wil ik ook niet missen hahaha. Vorige keer ingeleid met ballon, meteen weeën maar ze was er pas 34 uur later. 2 keer ruggenprik, een groot.drama, 2 keer ingeknipt, ook een drama. Was gewoon niet leuk. Het enige mooie was toen ik haar aanpakte. Voor de rest was het gewoon een half traumatische ervaring. Maar sit keer zal het anders gaan. :)

3. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Zo hè wat hebben jullie weer wat afgekletst vandaag hier. Ik hou het echt niet bij zo :eek:
    Vandaag een rot dag. Voel me zo beroerd maar de bloeddruk is nog vrij goed. Heb alleen maar op de bank gelegen en een 2 km met de hond gelopen en verder niks..:(

Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.157
    3.185
    113
    Pff ik zie al op tegen de 300m naar school..

Wat een uiteenlopende verhalen over inleidingen.. die positieve zorgen er voor dat ik een klein beetje hoop krijg dat t ook wel mee kan vallen:rolleyes:

5. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @Lies1611 ik ben ook ingeleid bij mijn dochter en tot ongeveer 6cm ontsluiting incl weeenstorm hield ik het nog wel vol maar na die 6cm bleef het daarop hangen en hield ik het niet meer. Toen pijnstilling gehad en haalde scherpe randjes eraf.
    Vanaf eerste wee tot laatste perswee duurde 12,5 uur.

Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.157
    3.185
    113
    Ik hoor idd vaker dat er meer pijnbestrijding word gegeven bij een inleiding.. ik ben 2x spontaan bevallen dus hou mn hart vast:roflmao: niet dat dat een garantie is voor een vlekkeloze bevalling maar dat terzijde.

7. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik heb totaal geen last gehad van naweeën, zou echt niet weten hoe ze zouden moeten voelen. Zoon werd geboren en dat was het dan :roflmao: (oke na het hechten dan :p)

@Dogpaw wat vervelend dat je je zo rot voelt vandaag.. Dan zit er inderdaad niks anders op dan lekker bankhangen. Wel knap dat je toch nog 2 km gewandeld hebt!

Hier: vandaag in tegenstelling tot de afgelopen dagen voelde ik me wel redelijk goed, lekker uit kunnen slapen vanmorgen en eens niet misselijk geweest. Jeej! Alleen beetje teveel gedaan met de jongens vandaag, dus nu vreselijk pijn in m'n buik. Dat is dan weer de keerzijde :rolleyes:

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.813
    7.458
    113
    Vrouw
    Leuk om al die verschillende ervaringen mbt de bevalling te lezen :) Hier oudste met keizersnede geboren zodra de weeën doorzetten na het breken van mijn vliezen. Bij jongste begon het feest om 1:00 en die is is even voor 1600 geboren. Ontsluiting duurde lang en ruggenprik vanaf 4 cm. Persen was zo klaar en daarna alsnog OK ivm placentaresten. Volgens mij was ik pas rond 2100 in staat mijn zoontje te voeden toen. Ik sta nu wederom open voor pijnbestrijding, maar hoop verder geen OK te zien ;)

Bevallen in een paar uur lijkt me best heftig trouwens. En met planning met als je al kinderen hebt ook lastig als je in het ziekenhuis wilt bevallen.

9. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik houd mijn hart daarvoor dus ook al vast :roflmao:

Mijn ouders wonen op nog geen 5 minuten rijden en zullen tzt dag en nacht standby staan. Maar wat nou als de bevalling 's nacht begint en het te snel gaat om naar het ziekenhuis te gaan? o_O

Thuisbevalling daar kan ik nog mee leven maar niet met twee kinderen in huis. We zien de jongste al aan komen: hoooi! Wat zijn jullie al het doen? En ja, zijn kennende ook midden in de nacht want hij wordt overal wakker van.. :roflmao:

Hoe was je controle gisteren eigenlijk bij de VK @JupitR?

10. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Wat een dag wat een dag. De nacht was zwaar ruk.. ik droom op moment heel heftig. Vanmorgen naar defysio geweest alles weer even recht gezet en soepel gemaakt. En vanmiddag door een vriendin opgehaald die heeft een nieuw paard. En zodra ik weer in staat ben om te rijden. Mag ik haar waar kan gaan ondersteunen. Nu al zin in. Sws 1x per week ( zodra bekken het toelaten)weer rijden. Heerlijk, en wat een lief dier 20201202_202133.jpg

Kaaat en spannendetijden vinden dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.813
    7.458
    113
    Vrouw
    Was prima! Bloeddruk goed, kind ligt nog steeds met hoofd vast in bekken en ik weet nu dat de feestdagen ook niets uitmaken voor evt inleiden en dan het ook bespreekbaar is om voor 41 weken evt in te leiden. Ik hoop nog steeds dat deze rond de 38 weken komt, net als mijn jongste, maar krijg toch het idee dat deze misschien wel tot 39-40 weken blijft zitten. Er zijn sinds corona ook minder vroeggeboortes, dus mogelijk werkt het op individueel niveau ook zo dat kinderen wat later komen ;)

RLSD en Lies1611 vinden dit leuk.
  12. RLSD

RLSD Niet meer actief

Top! Fijn om te weten dat evt inleiden gewoon mogelijk is rond de feestdagen maar hopelijk is het niet nodig en meldt de kleine man zich uit zichzelf :)

JupitR vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Haha :p! Hier werd onze oudste wakker 1 uur voordat haar broertje werd geboren. M'n zus gebeld en die is toen gelijk gekomen, en heeft beneden met haar gezeten. Ik vond het juist echt zo mooi dat ze bijna na de bevalling gelijk haar broertje kon zien. Die foto's die ik er ook van heb, zou het zo weer doen :)

JupitR, Starfire en RLSD vinden dit leuk.
  14. RLSD

RLSD Niet meer actief

Haha lekkere timing van je dochter! :p

Dat ze gelijk na de bevalling haar broertje kon zien, dat is natuurlijk super gaaf en heel mooi! Lijkt me alleen een beetje een gek idee dat je weet dat er beneden dan op je "gewacht" wordt. Alhoewel, zoveel krijg je er vast niet van mee als je al zover in de bevalling zit :roflmao:

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Haha indd dat laatste :)! Moest er eerst ook niet aandenken, maar kon niet anders en vond het zelf fijn dat ze thuis bleef. Dus was een prima oplossing zo!

RLSD vindt dit leuk.
  16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.157
    3.185
    113
    Hierom wil ik mensen al niet laten weten dat ik moet gaan bevallen haha..

RLSD vindt dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.813
    7.458
    113
    Vrouw
    Ah, wel echt mooi hoor! Thuis bevallen lijkt me ook magisch. Ik heb twee medische indicaties en ben bang voor van alles dat mis kan gaan, en kan in dat opzicht wel jaloers zijn op vrouwen die het "gewoon doen". Waarbij het inderdaad nog een automatisch/natuurlijk proces is, waar geen medisch ingrijpen nodig is.

Wat is voor deze bevalling je instelling? Weer thuis?

Lies1611 vindt dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.813
    7.458
    113
    Vrouw
    Ik dacht dit ook, maar heb beide keren toch wat mensen verteld toen het begonnen was, omdat ik daar toen blijkbaar behoefte aan had. Voelde niet alsof er op me gewacht werd hoor :p Maar jij hebt het dan dus voorheen niet gedaan?

Mammavantwee vindt dit leuk.
  19. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Mijn schoonouders wisten dat ik werd ingeleid, een vriendin wist het (zij paste op onze hond) en mijn ouders wisten het.
    Mijn moeder was als enige er heel erg mee bezig in haar hoofd, die zag de uren voorbij kruipen en nog steeds geen telefoon :roflmao: toen ik eenmaal belde was ik net van de OK gekomen en was baby al zo’n 3 u oud.
    Ze stond binnen een half uur naast mijn bed in het ZH om 00:30 u snachts :D:D

JupitR vindt dit leuk.
  20. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Mijn ouders wiaten het bij onze dochter en mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder was smorgens mee naar de controle omdat mijn man toen niet kon en ik het wel prettig vond dat er iemand mee was. Eenmaal daar werd verteld dat ik savonds terug mocht komen. Dus ja ze was er bij. Eenmaal thuis. Heb ik in blinde paniek mijn moeder gebeld omdat het huis schoon moest. Niet dat het smerig was maar goed. Het idee. Tijdens de weeenopwekkers die volgende dag ook rustig met mijn moeder en schoonmoeder liggen appen om de tijd te doden en niet steeds over de bevalking hoeven na te denken. Eigenlijk best wel fijn.

Deze keer hoop ik thuis. We zien wel hoe het loopt schoonouders staan stand by.

Mijn moeder vertelde dat toen ze van mijn broertje is bevallen dat ik gewoon thuis was. En dat ik van het huilen van hem wakker ben geworden.

Eigenlijk zou dat natuurlijk het mooiste zijn. Dat we mijn schoonouders niet hoeven bellen snachts. Ik vertrouw er op dat ze blijft slapen. Aangezien ze ook door 3 brandalarmen door slaapt die tegelijk afgaan. :roflmao:

Ondertussen zijn manlief en schoonmoeder hier thuis lekker aan t poetsen. En ik... ik zit met een bakkie thee aan mn daimondpainting. Voelt best gek eigenlijk

Dogpaw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina