De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Vind ik ergens wel logisch, maar een inleiding zou mss wel een optie kunnen geweest zijn?

    Alhoewel ik daar zelf, na een inleiding en een natuurlijke bevalling, niet voor zou kiezen.
     
    margarethd en Esila vinden dit leuk.
  2. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Dat MEEN je niet?! :eek: Wat enorm balen zeg. Kan me voorstellen dat je daar helemaal van ondersteboven bent ! Dat het maar snel natuurlijk mag beginnen dan. -knuffel-
     
    margarethd vindt dit leuk.
  3. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat fijn dat je je beter voelt !!

    Maar ontzettend naar van je man zijn werk zeg ! Hopelijk vanaf volgende week dan savonds wel thuis.
     
  4. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat ! En snap dat je niet veel tijd voor hier over tijd ;)
    Geniet van je blauwe wolk, lekker blijven zitten :rolleyes: hihi
     
    spannendetijden vindt dit leuk.
  5. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Hier werd er van te voren ook gekeken of onze dochter nog in stuit lag, als dat niet zo was werd mijn infuus en katheder afgekoppeld en mocht ik weer na huis. Zij lag toen nog in stuit dus ja, uiteindelijk onze dochter diezelfde dag mogen ontmoeten.


    Voor ons is het 22 Januari ook zo ver. Dan staat onze geplande keizersnede gepland. Om meerdere factoren hebben wij toch gekozen voor een geplande keizersnede. Mijn lichaam was op, mentaal en fysiek was het niet te doen. Ik wil hier verder ook niet dieper op ingaan, er schijnt nogal een taboe te liggen op het kiezen van een keizersnede. Gelukkig begreep de gyn direct mijn keuze en vond zij dit ook de beste keuze. Nog even dus, voor ons een week tot wij ons zoontje mogen ontmoeten. Ik ben er meer dan klaar voor. Dit word ons laatste weekend met zijn 3e.. slik!
     
    twee, Nahlatje, RLSD en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Helemaal prima toch ? @Orchidea
    Wat spannend je laatste week !

    Ik heb na 3 natuurlijke bevallingen ook voor een keizersnee gekozen. Omdat elke bevalling zwaarder werd en ik nu echt bang ben voor weer zo’n hel als bij de laatste. Mijn bevallingen kwamen sowieso ook nooit vanzelf op Gang. Ik ben dus drie keer ingeleid.
    Gelukkig is er hier in TR geen taboe op keizersnee en mn gyn vond het ook prima. Mijn vorige gyn was tegen keizersnee zonder medische noodzaak maar ik denk dat misschien zij zelfs ok had gezegd na mijn laatste bevalling.
    (Om persoonlijke redenen lopen we dit keer bij een ander gyn.)
    Hier ga je trouwens standaard naar een gyn. Net als in België volgens mij.
     
  7. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat spannend dat je de datum al weet!

    Ik vind dat iedereen persoonlijk die afwegingen moet maken in samenspraak met de dokters, je kan nooit in iemand zijn schoenen staan. Iedereen lichaam reageert ook anders.

    Zo ben ik al twee bevallingen na het breken van de vliezen in een weeënstorm beland. Bij de eerste was dat op drie CM, en kon ik het echt niet volhouden met een epidurale verdoving als gevolg (wat ik zelf liever niet wou). Bij de tweede heb in dus gevraagd om m'n vliezen niet te breken, tot ik echt bleef hangen op 7,5cm. Toen hebben ze, met mijn toestemming, mijn vliezen zelf gebroken en kwam ik opnieuw in een ontzettend heftige weeënstorm, maar 20 minuten later was ons mannetje dan ook wel geboren, dus dat was doenbaar.

    Voor mij is vroeg vliezen breken dus een no go, omdat ik weet hoe mijn lichaam daarop reageert, maar ik snap prima dat iemand anders er wel voor zou kiezen.
     
    Esila vindt dit leuk.
  8. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Is toch super fijn als je weet wanneer je je kleintje gaat ontmoeten! Ik had dat ook erg fijn gevonden, maar hij bepaalde even anders haha. Geniet ervan nog samen en volgende week heerlijk met z’n allen :) wou dat ik m’n kleintje nu ook al lekker had kunnen vasthouden. Het is wat het is :(
     
    Orchidea en Esila vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.869
    113
    Vrouw
    @Orchid24 vind juist alleen maar goed dat je het zelf aangeeft. Nog lekker even genieten van jullie laatste weekend met z'n 3e!

    @margarethd ah ja,, lijkt me ook zo zuur.. je dacht lekker te kunnen knuffelen en dan moet je maar weer afwachten.. hopelijk laat hij jullie niet te lang wachten!

    Ik ben net bij de vk geweest, alles was goed en de baby ligt ook al helemaal klaar. Niet gedraaid dus gelukkig! :)
     
    RLSD, Esila, margarethd en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Nou inderdaad, beetje rekening houden met zou wel zo netjes zijn.

    Hopelijk is je man er dan gewoon want dat is erg pittig zo op het einde van je zwangerschap
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Volgende week moet ie nog wel doen, maar hij heeft met z'n bazen gebeld en gezegd dat ze hem niet nog een keer zoiets moeten flikken, want dat ie dan gewoon zorgt dat hij op een andere manier niet beschikbaar is (ziekmelden dus).

    Op het vlak van Corona vind ik het ook gewoon niet fijn, die cursussen zo vlak voor de bevalling. Uiteindelijk kom je toch snel in nauw contact met elkaar op die manier, ze slapen ook met 4 bij elkaar (weliswaar in de uithoeken van slaapzalen voor 16, maar toch, zo'n hele nacht zonder verluchting...).

    Als ik besmet raak en ben op het moment van de bevalling, heeft dan toch behoorlijke praktische gevolgen (nog los van het ziek zijn).
     
  12. Cala

    Cala Lid

    6 jul 2020
    68
    81
    18
    Vrouw
    @margarethd hoop dat het nu snel door zet!

    @Pinkie88 dat is vervelend. Wat vreemd ook dat ze daar geen rekening mee houden? Kan het zijn dat ze dat pas doen vanaf een bepaalde termijn? (Dat daar richtlijnen voor zijn.)

    Ik heb officieel verlof :)
     
    Kaaat, Cobon, margarethd en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nee, het leger heeft gewoon niet echt de gewoonte om personeel echt als mensen te bekijken. Zij zien pionnetjes die ze inzetten zoals zij dat op dat moment nodig vinden.

    Niet dat het allemaal kommer en kwel is he, je kan heus wel eens iets vragen en soms zijn ze best menselijk :p maar de flexibiliteit die vanzelfsprekend gevonden wordt is wel echt grenzeloos.

    Mijn eerste bevalling zat hij in een opleiding, toen gekazerneerd op 2u rijden van hier, en het grootste deel van de tijd op terrein. Ik had een lijst telefoonnummers die ik moest bellen als het zo ver was, dan gingen ze hem zoeken op terrein, moest ie wapens e.d. inleveren en nog 2u naar huis rijden. 'Gelukkig' een inleiding toen.

    Tweede bevalling gaf hij zelf opleiding, en rond 39 weken was er net een hele belangrijke oefening, waarvoor hij 2 weken het hele land door trok. Met 39 weken zat ie 3 dagen onbereikbaar op zee :| Gelukkig meldde de baby zich pas op 40w, toen ie naast me op de bank zat :thumup:

    Ik ben dus wel wat gewoon, maar word hier wel boos van omdat het te vermijden was. Als het echt belangrijk was geweest, hadden ze dit wel wat langer dan een halve week op voorhand kunnen laten weten. En hij is net een week weggeweest, ik ben ik gewoon op ..
     
    Esila en margarethd vinden dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.869
    113
    Vrouw
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi,

    ik kom vast even neuzen :p
    In verwachting van de 4de!
    Maandag as eindelijk 20 weken echo!!!
    Tot 2x toe moeten verzetten door koorts vd kids. :/
    T mag van ons wel alvast mei wezen :D
     
    Kaaat, Pinkie88, Tuttebelleke en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hoi Roever !
    Wat leuk dat je eindelijk de echo hebt :rolleyes:
    En super leuk ook je vierde kindje :D
    Zoveel 4e kindjes momenteel !! :cool:
     
  17. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik vind het maar langzaam gaan :confused: maar toch weer een week voorbij. 29 wk :cool:
     
    Cobon en Mammavantwee vinden dit leuk.
  18. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik heb trouwens enorme last van moodswings de laatste dagen. Kan ook wel overal om huilen :cry: Meer meiden last van ? :(
     
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.869
    113
    Vrouw
    Alvast welkom:)

    Hopelijk kan maandag de echo wel door gaan!!
     
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.869
    113
    Vrouw
    Vervelend! Heb daar tot nu toe gelukkig (nog) geen last van. Wel dat als ik moe ben dat ze het niet moeten ontgelden. Arme man en kinderen..:cool: probeer daar nu wel op te letten dat ik dan maar even weg loop of een half uurtje mn rust pak!
     
    margarethd en Esila vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina