De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - deel 5

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spectre, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    AC440EE8-EC27-48C3-A32C-E70570CBC55A.png

Toch ben ik voor de beige gegaan hihi maar bedankt voor het meedenken ! Net besteld :oops:
    Ik vind die met goud juist chiquer er uit zien. Maaaar zwart is natuurlijk snel heet hier in de zomer, ligt het kind in te koken straks :o:
    Dus toch beige. Ik ben helemaal blij hihi.

2. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Jaaaa zo leuk ! Je vergeet gewoon hoe klein ze zijn !
    Ik pakte bij het winkelen steeds te grote kleertjes hihi.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja erg he, en ik weet nochtans dat ik bij de tweede ook dacht 'ach, ik neem dit vast ook al mee naar het ziekenhuis, is toch la best kleine (maatje 56), waar hij dan echt in zwom.

Nochtans twee prima gemiddelde kerels hier allebei 51cm en 3,5kg bij de geboorte.

Esila vindt dit leuk.
  4. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Haha herkenbaar idd :D

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ook maar in gang geschoten voor de doopsuiker!

Over deze doosjes komt dan een langwerpige sticker met tekening van de baby en de naam, maar aangezien ik het geslacht van de baby niet ken en niet na de bevalling wil beginnen plakken, doet de ontwerpster het plakken voor ons. Maar dan moeten wij de doosjes natuurlijk op tijd brengen :D

IMG_20210124_112703.jpg

Nahlatje, Cala, RLSD en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wauw wat heerlijk dat zoveel dames een goede nacht gehad hebben! :)

Hier ook wel redelijk, geloof dat ik er twee keer uit ben geweest om te plassen dus dat viel mee! Wel een keer flink m'n tenen gestoten aan een uitstekende klos onder het bed, daar had ik even geen rekening mee gehouden.. :roflmao:

Draaien in bed begint inmiddels wel een dingetje te worden hoor, dat gaat echt in etappes anders is het niet te doen :p Vaak levert het een harde buik op of anders van die gemene bandenpijn steken in mijn liezen..

@Pinkie88 jeetje je bent morgen 37 weken en dan nog aan het werk zijn, respect! Gek idee he, dat we over een paar weken weer zo'n klein frummeltje hebben wat in die minikleertjes past :)

@Tuttebelleke goed idee om de bevallenlijst wat op te schonen! Aan jou de eer ;) Geniet van je middagje niksen, heerlijk zeg! :D

@Esila fijn dat je een keuze hebt kunnen maken qua kinderwagen! Kan dat ook weer van je lijstje afgestreept worden :)

Esila vindt dit leuk.
  7. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.615
    4.029
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de eer @RLSD :p

Uitgerekend:

06-01 - spannendetijden - 4e (5e) kindje
    16-01 - Margarethd - 1e kindje

25-01 - Mammavantwee - 3e kindje
    28-01 - Orchidea - 2e kindje

04-02 - VroegeLente - 3e kindje
    12-02 - Cala - 2e kindje
    13-02 - RLSD - 2e kindje
    13-02 - Kaaat - 4e kindje

15-02 - Pinkie88 - 3e kindje
    16-02 - Wensje2014 - 3e kindje
    18-02 - Tabbey - 2e kindje
    22-02 - Twoflowers - 2e kindje

01-03 - Chitje - 1e kindje
    11-03 - Tuttebelleke - 2e kindje
    12-03 - Nahlatje - 3e kindje

16-03 - Cobon - 2e kindje
    18-03 - 3musketierseneengirl - 4e kindje

19-03 - Fraser - 3e kindje
    27-03 - Loveischocola - 2e kindje regenboogje

02-04 - RM1996 - 2e kindje
    03-04 - Esila - 4e kindje
    10-04 - LiefenLeed - 4e kindje

meisje (7) Jongen (9) weet/zeg ik niet (4)

Bevallen:
    Datum - moeder - kind - termijn

❤ 05-12-2020 - Soturi - meisje - 39+5
    ❤ 08-12-2020 - Lies1611 - jongen - 39+5
    ❤ 17-12-2020 - JupitR - jongen - 38+3
    ❤ 19-12-2020 - Dogpaw - jongen - 39+1
    ❤ 23-12-2020 - Afr2310 - jongen - 41+5
    ❤ 25-12-2020 - Starfire - meisje - 41
    ❤ 30-12-2020 - Ellen1989 - meisje - 40+4

❤ 02-01-2021 - Friezin87 - jongen - 39

RLSD vindt dit leuk.
  8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, als het goed is nog even 2 weken volhouden met werken :| maar voorlopig gaat het nog wel, ik merk niet echt een verschil tussen nu en een paar weken geleden. Kan ook veel zitten.

Thuis merk ik wel dat veel doen en staan erg vermoeiend wordt aan m'n heupen, en ik krijg overal een hard buik van.

RLSD en Esila vinden dit leuk.
  9. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Yeah, ben eindelijk niet meer de laatste op de lijst :roflmao:

Nahlatje en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  10. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Lieve meiden!
    Ik had even tijd voor mezelf nog nodig gister. Strippen kon echt niet, voelde ontzettend ongunstig van binnen. Het was wel lichtjes verweekt, maar dat was het dan ook wel. De baarmoedermond tuit was nog helemaal vingertop lang etc. Geen strippen mogelijk dus..

Echt een héle heftige rotdag en nacht achter de rug.
    Na heel veel wikken en wegen (ja, serieus de hele dag én nacht) tussen ik ga het wel doen en toen weer ik ga het niet doen, tot aan een kwartier voor tijd dat we weg moesten :)roflmao:), ben ik uiteindelijk toch gegaan, omdat ik echt ook nog wou overleggen met de verloskundigen daar.
    Ik heb al m’n zorgen en gedachten met haar gewisseld, inclusief tranen, en ze vertelde me eigenlijk gewoon heel eerlijk: het wordt wel tijd dat hij eruit gaat komen. Lang verhaal kort, ze wou het eigenlijk niet zo zeggen, maar ik kon proeven dat ze zoiets had van; ik zou het wel echt doen, met kijk op komende complicaties ook. Uiteraard wil ik doen wat voor hem het beste is, daarvoor lag ik daar ten slotte ook.
    Het was voor mij vannacht echt mijn gevoel die zei; als ik naar mijn gevoel luister wil ik dit gewoon echt niet, ik heb echt geen reden om niet op mijn lichaam en mijn kindje te vertrouwen, en tegelijkertijd wil ik gewoon niet extra kans op complicaties. Het was dus kiezen tussen verstand en gevoel. Ik denk dat je op gegeven moment ook naar experts moet luisteren. De doorslag was voor mij door drie dingen:
    -verloskundige in ZH gaf aan dat het wel echt tijd word dat ie eruit komt
    -ze vertelde dat ookal zou ik wachten opnatuurlijk aanwakkeren, dat je dan als nog kans hebt op wee opwekkers (dit is waar ik namelijk het bangst voor was
    -ze had nóg een keer gevoeld op mijn verzoek (omdat ik zeker wou weten dat het niet voor niks zou zijn), en ze vertelde zelf ook nogmaals dat het echt niet gunstig voelde op dat moment

Hoe lang wil je dan op gegeven moment nog doorgaan moet je jezelf nog afvragen. Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om dat ie veilig en wel in je armen komt te liggen, en dat maakt niet uit op wat voor manier.

De ballonkatheter zit er nu in, en heb meteen echt krampen. HOPELIJK zet het uit nature door, maar ik ga me nergens meer op vast pinnen. Kamer met bad is gereserveerd voor me voor morgen (dat is weer fijn aan het van tevoren weten), en moet om 5.30 morgen bellen of er nog steeds plek is, zo ja, 6.30 in ziekenhuis zijn.

Nou meiden. Ik weet nog steeds niet wat ik er allemaal van moet denken en of ik de juiste keuze heb gemaakt, maar dat weet je nooit. Ik doe wat ik denk dat goed is, en ik laat het maar over me heen komen. Dit was mijn levensverhaal weer:thumup:;)

Cala, Nahlatje, RLSD en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Pinkie88 Fijn dat je nog kunt werken. Ik zit gezien beroep vanaf vorige week verplicht in de ziektewet. Wel doe ik, omdat ik dat zelf graag wil, nog 2 dagen in de week kantoor werk.

@Esila Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken.

@margarethd Succes met alles. Snap je gevoel erg goed. Zat in een zelfde soort situatie 6 jaar geleden. Wens je in ieder geval een voorspoedige bevalling :)

Esila vindt dit leuk.
  12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Veeeeel succes!

Je bent ook echt al behoorlijk over tijd he! Hier in België wordt ook sowieso ingeleid na 10 dagen, dus in snap zeker wel dat ze je ook vanuit het ziekenhuis aanraden om door te zetten met de inleiding.

margarethd vindt dit leuk.
  13. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    @margarethd , fijn dat je de knoop hebt kunnen doorhakken. En ik hoop toch voor je dat het nu vanzelf gaat doorzetten. In elk geval veel succes :oops:

14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier (helaas) indd alles nog rustig!

15. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ach het is ook allemaal niet niks he..

Heeeeel veeeeeel succes!! Ik ga voor je duimen dat de ballon de boel goed in gang gaat zetten zodat opwekkers niet nodig zijn. Zet 'm op!

16. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Echt zo ontzettend vervelend. Ben weer alleen maar aan het huilen omdat ik voor mijn gevoel zo niet naar mezelf aan het luisteren ben, alsof ik totaal niet naar mijn gevoel aan het luisteren ben. Het is echt verschrikkelijk dit en gun dit niemand. Ik weet dat het op deze manier eigenlijk ook niet gaat werken.. je hebt positieve gedachten en hormonen nodig om het überhaupt allemaal op gang te brengen maar daar is nu totaal niks van te bekennen. Ik gun dit echt niemand.. verschrikkelijk.

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Waar worstel je dan zo mee?

Ik denk dat je ergens een beetje moet loslaten. Iedereen heeft idealen bij een bevalling, maar het loopt nooit helemaal zoals je het zelf wil.
    Je luistert wel naar jezelf, want je hebt zelf het gevoel dat het nu tijd is om naar de experten te luisteren, en zij vinden dat het tijd is dat ie eruit komt!

Kan je het mss toch even proberen gezellig maken daar? Licht een beetje dimmen, iets lekker en een leuke serie op Netflix?

margarethd, RLSD, twee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.615
    4.029
    113
    Vrouw
    @Mammavantwee aah jammer!

@margarethd inderdaad wat @Pinkie88 zegt: als je gevoel aangeeft dat het tijd is om naar de experts te luisteren, dan zegt dat ook weer wat.
    Hopelijk kun je er gauw aan toegeven. Het is allemaal al heftig genoeg zonder dat je ook nog twijfelt aan gemaakte beslissingen. Zet 'm op!

margarethd, RLSD en Mammavantwee vinden dit leuk.
  19. Cobon

Cobon Niet meer actief

Misschien helpt dit; ik ben bevallen van mijn dochter inclusief weeën opwekkers en het was een prachtige bevalling, ik zou er voor tekenen als het nu weer exact zo gaat. Het komt goed :)

Heeeeeeeel veel succes ieg!! Spannend ❤️

margarethd en Esila vinden dit leuk.
  20. Fraser

Fraser Niet meer actief

@margarethd Heel veel succes! Spannend!
    Hopelijk doet de ballon al het meeste werk.
    Ik heb ook alleen maar een positieve ervaring met inleiden, dus ook inleiden kan ook mooie bevalling geven, zoals @Cobon ook al zegt. :)

Deel Deze Pagina