Hier nu dan toch ècht verlof!!! Wel een gek idee hoor dat ik 21 weken niet op m'n werk kom. Maar ga echt heerlijk genieten!?
Hier inmiddels terug. Ging labformulier ophalen en de vk was er toch dus ze zei dat ze gemakkelijk wel een extra check kon doen. Mijn bloeddruk was 110/65 en hartslag van de baby klonk goed. Nog steeds lekker laag en ze zei dat het gezien het feit dat ik zoveel druk onderin al voel, het de derde is, ik toenemende harde buiken heb en soms ook kramp in mijn lies heb, niet onwaarschijnlijk is dat ik al met een beetje ontsluiting rond loop! gek idee wel. Dit is niet gevoeld hoor. Heeft echt geen nut en zegt ook niks. Maar het verbaast me niks. Er ligt zo veel druk. Daarna door naar het lab en bloed geprikt. Dat mens bewoog de naald echt super veel en ook tijdens het verwisselen van de buisjes ging alles heen en weer. Zeer dat het deed. brr. Verder heb ik qua eten echt een slechte dag. Nergens zin in, fatsoenlijke maaltijden lukken niet dus ik ben letterlijk de hele dag aan het snaaien naar ongezonde dingen. Daar heb ik namelijk wel zin in. Laten we zeggen dat er al genoeg mini magnums, twixjes, handjes nootjes en blokjes kaas naar binnen zijn gegaan. Komende dagen ga ik echt wel opletten. Beter vervang ik dat door fruit en snackgroente . Maargoed, 1 dagje zal wel los lopen. Verder is de babykamer voor de 2e laag geschilderd. Het is werkelijk prachtig. Ik denk dat de vaste kast nog een keer moet. Er zit nu een moeilijke kleur onder (dat groen) en ik gok dat het nét niet voldoende dekt. Even afwachten dus. Verder heb ik vandaag een hele zooi babykleding binnen gekregen en heb ik van de week ook de rest van het babyspul al apart gehouden. Dat staat op mijn lijstje van morgen: een inventarisatie maken van de kleding en wat ik nog mis en de rest ga ik lekker wassen. Dan kan ik gelijk de kast opnieuw indelen en de spullen die er nu nog in liggen van de mini (het was immers eerst zijn kast) gaan dan naar de andere kamer. Op zich geen ramp als de kast nog een keer geschilderd wordt. We doen enkel de buitenkant (en zijkant lades) dus de kast hoeft niet per se leeg. En dan kan ik dat ook weer af vinken. Flessen en spenen zijn er inmiddels ook, verzorgingssetje besteld, fopspenen zijn er, boxkleed is uitgewassen, morgen doe ik de kleding was, kamer is geschilderd.. zo is er stiekem toch al best veel tussendoor gedaan. Man zet deze week ook ledikant in elkaar en dan gaan we ook maar eens volgende week de wagen uitstomen. Volgens mij ben ik dan bijna klaar. de Mozes mand (heb een geweldig mooie van Childhome) is inmiddels ook al van de vliering.. Verder zit ik mezelf ook een beetje in de weg. Ik ben zo vreselijk onrustig. Vandaag nog tussendoor de laatste dingen voor werk aan het afronden. Deze week heb ik feitelijk geen afspraken meer maar sommige kleine dingen die tussendoor komen moet ik nog wel even afhandelen. Als de jongens vanavond op bed liggen haal ik denk ik nog even snel een sopje over de oppervlakken beneden. Vind ik handiger dan morgen want dan zijn de jongens thuis en heb ik minder tijd. Vanochtend al lekker gedoucht dus dat scheelt. Kan ik dat mooi op mn gemakje doen. Verder uiteraard weinig nieuws. Wat ik zeg. Ik zit mezelf mentaal momenteel behoorlijk in de weg. Voel me erg gejaagd, slaap slecht, heb een kort lontje, jaag andere mensen ook op, alles moet nú en heb echt weinig geduld ook. Brrr. ik ben eigenlijk momenteel een heks eerste klas. Ik hoop voor mijn gezin dat de baby er snel is want ik gok dat dit nog wel even zo blijft. Oke. Nu ga ik stofzuigen.
Vandaag moxatherapie gehad bij acupuncturist vanwege de stuitligging, was wel grappige ervaring Nou mag man het elke dag thuis bij mij gaan doen totdat kindje draait (of wanneer hij is ingedaald want dan heeft het nog weinig zin). Misschien dat ik volgende week terug ga als hij nog niet is gedraait, maar ik heb volgende week ook voetreflextherapie vanwege de stuitligging (kan wel goed samen maar toch). Nu eerst maar even elke dag die stick gebruiken en vrijdag de echo afwachten Ik hoef lekker niks te doen tijdens, behalve relaxen en thee drinken erna
Hopelijk gaat het helpen en draait hij snel. Heb je wel het gevoel dat er nog ruimte is om te draaien? Ik duim heel erg voor jullie!
Lekker voetjes omhoog nu dan maar. Of weer omhoog . Benieuwd of die moxa therapie werkt voor je. Had er nog nooit van gehoord dus moest ff googelen. Ik duim in ieder geval voor je!!
Ben je ook zo aan het aftellen? Ik heb nog 15 werkdagen en daarna gewoon heerlijk vrij voor in ieder geval 20 weken. Begin de eerste week van januari 2022 weer. En jij?
Ja absoluut aan het aftellen! Ik nog veertien werkdagen en ook eerste week van januari weer beginnen, haha! We lopen echt gelijk op. Officieel zou ik begin dec weer moeten beginnen naar decembermaand is toch vaak met redelijk wat vrije dagen + verjaardag A, dus die maand neem ik er lekker nog bij Heel veel zin in verlof. Had vandaag wel zoiets van ik ga m’n werk ook wel missen, maar kijk toch wel enorm uit naar de komende maanden!
Ja opzich wel, hij beweegt in ieder geval zijn benen wel alle kanten op en hij is ook heel bewegelijk maar zijn hoofdje blijft eigenwijs alleen bovenin zitten Vrijdag echo dus dan meten ze het vruchtwater weer op en zijn omvang. Hopelijk inderdaad nog genoeg ruimte!
Net telefonische intake van de kraamzorg gehad. Doorgegeven dat we voor het minimale aantal uren gaan, dus de 24-uurszorg. 3 uurtjes per dag wordt dat dan Dat was geen enkel probleem. Volgens mij hebben ze het ook druk genoeg haha. Het komt nu echt steeds dichterbij. Onze dochter is geboren met 39 weken precies en ik verwacht nu ook rond dat termijn een geplande keizersnede of een inleiding te krijgen. Nog maar 6,5 week
Nee ben vandaag controle geweest heb al 4cm ontsluiting. Positieve is dus dat er nog maar 6 te gaan zijn. De vliezen staan op knappen. Ze heeft net wel gestript dus gaan het zien moet maandag anders weer en dan kijken hoe het er voor staat met ontsluiting. Ze vond het iets of wat vreemd dat het zo ontsluit zonder ontsluitingsweeen
Wat apart inderdaad! Ik hoop voor je dat je gauw weeen mag krijgen dan en niet hoeft te wachten tot maandag. Dat is nog een eind weg…
Hopelijk doet het wat! ik heb straks controle. Ben benieuwd of de kleine aan het indalen is, moet sinds een paar dagen constant plassen. Sinds vandaag valt het me op dat ik waggel als ik loop.. echt vreselijk dat heb ik de vorige keren nooit gehad maar nu is het echt overduidelijk. Die buik zit dit keer echt in de weg
Hier tot nu toe prima ochtend. Kindjes wel mega verkouden en zometeen acupunctuur. Een klein spoed klusje opgepakt qua werk waar ik gelukkig met een half uur mee klaar was. Verder vandaag weinig plannen. Vandaag sop ik onze trap eventjes maar dat doe ik als de jongens op bed liggen. Kost me een kwartiertje ofzo en dat gaat 100x zo snel als ik niet 2 draakjes continu om me heen heb . En ik wil vanmiddag even nog iets proberen. Wij hebben een natuursteen blad (graniet) en ik merk dat daar een aantal vlekken op zijn ontstaan die je niet gemakkelijk met bijv Glassex weg krijgt. Het blad is antraciet dus je ziet het bijna niet, maar wel in een bepaald licht zeg maar. Nu vond ik toevallig in de kast nog een fles HG natuursteen reiniger. Zal ik dat erop wagen? Ik durf niet goed haha. Wat als ik het erger maak daarmee? Wat zouden jullie doen?
Hier trouwens morgen de liggingsecho en doorspreken bevalling. gisteren natuurlijk een extra check gehad en baby lag nog steeds ingedaald. Dat zal morgen niet anders zijn. Hopelijk zijn mijn bloeduitslagen binnen dan.
Even uit andere topic gekopieerd haha. ———————— Pff ik zit op de wc geplakt vandaag ben ik bang zal jullie de details besparen. Ben aan t werk thuis gelukkig. Vanochtend controle vk gehad, alles helemaal goed. Baby ligt dwars, hoofdje links haha. Maar ze zei bij deze termijn en bij tweede kindje dat ze dit vaak zien, nog genoeg ruimte. Hij beweegt ook nog super veel dus dat geloof ik wel haha. Hopen dat ie bij de volgende afspraak hoofdje naar beneden heeft Qua schoonmaken; ik ga als A op bed ligt vanavond ook even een ronde door t huis maken, overal liggen nog spullen waarvan ik best weet waar ik het wil hebben haha maar dan moet t nog wel opgeruimd worden. En vanavond lekker even lezen/film kijken. Morgen A naar opvang, ik thuis werken en man vrij. Misschien dat we even samen gaan lunchen Nog 13.5 werkdag tot verlof haha!
Mijn lijf wil vandaag niet... baby is zo enorm actief, dat trekt door tot mn rug. Dat gevoel ken ik niet van eerdere zwangerschappen. Eerst vanmorgen buiten geluierd op de lounge set, uiteindelijk ging het iets beter en zijn we even naar het winkelcentrum geweest. Nieuwe scheppen gekocht voor de jongens, toilettas voor mn dochter, dit krijgen ze als 'vakantiecadeautjes'. Voor mn man het spel Kubb meegenomen en voor mezelf wasmiddel Nu onderuit met een boek, want mn lichaam protesteert weer..