De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik lees zo nu en dan nog stiekem mee. :eek:

@Secret Promise en @brownie1992 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! :D

Ik was wel benieuwd, hoe doen jullie dat dan met sinterklaas? Mijn jongste is ook van 5 dec. Dus ben zo nu en dan aan het bedenken wat daarin handig is.

Secret Promise vindt dit leuk.
  2. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ja dan snap ik het ook dat je alles klaar wil hebben! En ooh echt hè, zul je dat net zien :p dat worden dan echt lange wacht weken

wolkje1994 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja wat zal ik zeggen. Bij de eerste met 32 wk verhuisd en toen daarna wel alles gelijk in orde gemaakt. Met 34 weken officieel verlof en rond die periode was alles klaar.

Bij nummer 2 ook met 34 weken verlof en toen had ik geloof ik ook rond die periode alles klaar. Vind het een lekker gevoel om niet alles meer te doen wanneer verlof start, maar met de babywas heb ik echt zoiets van: het is zo gedaan en hoe later je het doet, hoe frisser het is. Met 28 weken al doen en dan in dozen met zwitsal geurzakjes vind ik een beetje gek. Ik zou dan 10 weken later alles nog een keer wassen. Het gaat er toch juist om dat je het lekker wast en daarna allemaal netjes kan sorteren en mooi kan leggen in de kast?

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Deze moeke zit lekker hoor. Heb toch vanavond al even de flesjes uitgekookt en spenen. Ik doe dit altijd enkel voor het eerste gebruik (uitkoken = hier in een bak water leggen uit de quooker). Daarna gaat het altijd de vaatwasser in en eens in de zoveel tijd leg ik het in gekookt water weer. Diepvries vanochtend al uitgenomen en ruimte gemaakt voor straks. Is wel handig voor tijdens verlof. Wil porties vd jongens vd opvang maken.

En net ook nog even ons Bora filter schoongemaakt. Bovenste stukje afgewassen en binnenkant even met warm water doekje uitgenomen. Aan het koolstoffilter zit ik niet. Die moet gewoon eens in de zoveel tijd vervangen worden.

Verder is mijn extra klusje voor morgen leuk! Sopje babykamer en de kans inruimen :D:D zin in. Het is tevens mijn eerste verlofdag! Joepie.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Vandaag een heerlijke dag gehad!
    Sprookjeswonderland was echt weer heel leuk! Zelfs L heeft zich goed vermaakt ondanks dat ze nog steeds niet fit is.
    Ze eet al dagen vrijwel niks, maar at vanavond wel een paar patatjes bij de Mc.

ook de intake van de kraamzorg gehad.
    Indicatie was 53 uur :eek:
    Wij willen zelf 24 uur en daar was ze vanwege de zomerperiode erg blij mee.
    Ze begon over de vluchtkoffer klaar hebben met 35 weken.
    Nou ik denk dat ik pas een begin ga maken vanaf 36 weken.
    Of er moeten nu nog gekke dingen gebeuren dat het eerder nodig is maar daar ga ik niet van uit.

Orchid24 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo dat is veel zeg. Why? Hier is de indicatie gewoon 45 uur (wil geen bv geven dus iets minder dan de standaard van 49 uur) maar ikzelf vind dit eigenlijk te lang. Ik heb helemaal geen zin in zo lang iemand in huis. Aan de andere kant is het wel fijn als iemand je andere kinderen een beetje vermaakt en weet je natuurlijk ook niet van tevoren precies hoe je uit die bevalling komt. We hebben het dus even zo gelaten. Maar ws als het goed gaat, zeggen we (zeker richting einde kraamweek) wel dat ze gewoon eerder mag gaan. Vorige keer ook gedaan.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh de ziekenhuistas ja. Begin ik op m’n gemakje volgende week aan. Met 36 weken. Alsof ik nu met 35 weken al ga bevallen. Dat lijkt me echt heel sterk. De kans dat ik de postcode loterij win is nog groter. Ik ga ook echt dat matras ding pas eronder leggen als ik het idee heb dat er wat gerommel of voorwerk is. Zweterig ding. Kraampakket staat hier nog in de bijkeuken. Ik zal hem wel een deze dagen idd op onze slaapkamer zetten.

Op de een of andere manier denk ik deze zwangerschap de hele tijd dat ik overal echt zeeën van tijd voor heb ofzo haha. Maar toch ben ik al wel verder gekomen.
    - dit weekend is de kamer klaar en zal ik ook het bedje opmaken en kast inruimen;
    - appie komt morgen met een blik babyvoeding;
    - flesjes en spenen zijn uit gekookt;
    - begin volgende week gaat de kinderwagen naar stomerij
    - ook zal ik dit weekend vast het matrasje van de Mozesmand wassen en die mooi opmaken.

Nou, als ik dan volgende week de tas een beetje klaar ga maken met in elk geval de kleding die ik mee wil naar het ziekenhuis, het geboorte pakje, het vk boekje en wat toiletspullen, dan zijn we al een eind

8. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Hier ook een indicatie voor 45 uur! Ga ook geen borstvoeding geven. 53 is veeeel, waarom zoveel @Lotion? En wij gaan ook voor 24! Lijkt me echt genoeg.

En de vluchtkoffer zet ik klaar met 36 weken, dat zal vast goed gaan. Verder is alles op zich wel klaar, op de babywasjes na!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh joh ik zou bijna de luiers vergeten. Haha. Ik vrees dat de Pampers babydry pants maat 5+ van z’n broer te groot gaan zijn.

Hé getsie begint dat geklier van gewone luiers. Pff das even geleden. Gelijk maar Pampers premium protection maat 1 besteld. Onze jongens begonnen bij maat 0 maar die ga ik enkel tzt halen als blijk dat dat echt nodig is. Wat zullen die luiertjes weer klein zijn zeg!

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    35 dagen tot UD klinkt best kort.. :o:

Noralie87 vindt dit leuk.
  11. Neilia

Neilia Niet meer actief

omdat ik 4 kinderen onder de 6 heb heb ik recht op extra uren.
    24 vind ik echt meer dan genoeg.

Lily94, Orchid24 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En komt er in 2023 nog een vijfde baby? :p

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

ben je gek?! :roflmao:
    Nee echt niet.. ben er helemaal klaar mee.
    Dit is echt absoluut de allerlaatste.
    Al vind ik die jaartallen wel heel leuk met telkens 2 jaar ertussen :p

bluedrake, Mimus, Noralie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb poppenmoeders in huis.
    C kwam pasgeleden beneden met een stapel luiers voor der pop.
    Ik vroeg waar ze die vandaan had en ze zei: Uit jouw kast he, daar heb jij allemaal luiers liggen voor de pop.
    Die zijn voor de baby schat :o:
    Je had dat gezicht moeten zien :roflmao: dat kon toch nooit voor de baby zijn :roflmao:

bluedrake, Isabella2020, Kriebeltje en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik ben ook nog niet begonnen. Anders moet het allemaal weer overnieuw straks.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wakker.. :rolleyes:

17. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Uiteindelijk gelukkig nog lekker verder geslapen! Fijne dag allen!

18. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ik lag ook wakker vannacht. Bewust niet op m'n telefoon gaan kijken omdat ik dacht: dan kom ik echt niet meer in slaap.

Merk dat ik steeds lichter slaap, vannacht echt elke 2 uur wel even wakker gelegen. Heel irritant.

19. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    :confused:
    Pff ik heb ook echt te vaak plafond dienst snachts. Om gek van te worden :confused:. Iets met voorbereiding op gebroken nachten ofzo? :p

Lily94 vindt dit leuk.
  20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wat irritant. Ik slaap echt nog heel goed gelukkig!!

Lily94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina