De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en met verjaardagen, ik zou het gewoon opsplitsen en lekker buiten doen. Ben ik sowieso fan van. Wordt het binnen ook niet zo vies. Zeker in zwangere toestand moet ik al die troep niet binnen hebben; het kost me meer moeite om alles schoon te houden en ben ook gewoon vermoeider :)
     
  2. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier een redelijke nacht gehad. ML krijgt vandaag zijn 2e prik. Is ie er ook vanaf. Voor de rest vandaag als het niet regent misschien met R iets gaan doen. En vanavond even bellen naar A . Begin hem wel te missen. Nog even en we gaan ook naar daar.

    Hier gaat K met ons mee in de douche waarschijnlijk,we hebben nog een babybadje maar die moet eerst grondig gepoetst worden. Die word al 3j als wasmand gebruikt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik voel me heel oud als ik zie dat iedereen hier nu pas voor de 2e prik gaat en mijn man die allaaaaaaaang gehad heeft (en ik ook al lang geleden opgeroepen ben, maar ik ga me na de bevalling laten vaccineren).
     
  4. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113


    Super leuk idee! Ik ga het denk ik wel overwegen of idd wat Nina zegt het lekker buiten doen in de tuin misschien en de boel opsplitsen. Wss zonder vrienden. Maar wel met familie. Ik heb iig 2 goede opties!

    thanks meiden!
     
    RoseMurphy en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zijn de jongens met opa en oma naar de dierentuin en ben ik met mijn vaatwasblokjes rage weer even door het huis aan het gaan haha. Man heeft de micro deur uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en maakt de oven schoon door er een bord met vaatwasblokje op vol magnetron vermogen 10 min in te zetten. Aangekoekt vet neem je dan zo uit (hij is niet heel vies want we maken de micro elke dag wel ff schoon met keukenrol en glassex).

    Ook de wasmachine staat op een lege 60 graden machine van een uur te draaien met een vaatwasblokje (goed tegen vetluis) én de vaatwasser zelf staat ook net aan :p

    Verder even een beetje opruimen. Toilet boven is al schoon en die beneden doe ik ook nog ergens tussendoor vandaag. Wil zo even naar de Action voor 2 grote emmers en een nieuwe plumeau. Misschien even een drankje met man in de stad doen (zo vaak zijn we niet samen) en daarna wilde man even de vliering op om wat op te ruimen.

    We hebben voor morgen 8.00(!) een bak gehuurd om rommel uit te zoeken en naar de stort te brengen. Nu we dat stukje tuin aan het opknappen zijn merkten we dat we stiekem best wat dingen in de tuin / onder afdakje / berging hebben staan die weg kunnen. Dan maar gelijk een boedelbak. Kunnen er veel spullen van de vliering ook weg. Heerlijk dat opruimen. Zou er zo m’n brood mee kunnen verdienen haha. Maar ik vind weggooien en opruimen een van de fijnste dingen hehe. Overzicht én ademruimte. In tegenstelling tot mijn moeder. Een rasechte verzamelaar. Krijg ik het spaansbenauwd van.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb zojuist de oven schoon gemaakt.
    Zag op instagram iemand die gebruikte spul van de Kruidvat dus was dat even wezen halen.
    Er zat veel aangekoekt vuil in maar alles liep er zo uit.
    Spul sloeg wel flink op mijn longen , maaarrrr mijn oven in schoon :p

    ik ga zo nog een wasje ophangen en dan weer even virgin river kijken.
    Vanavond is opblijfavond van de oudste 2 en die kijken dan altijd een film dus me tv is dan ingepikt :p
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Lily94

    Lily94 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Heeft iemand nog een leuk idee om cadeau te vragen? Mijn collega's vragen mij of ik nog een leuk cadeau kan bedenken, iets dat we nog nodig hebben voor de baby ofzo. Maar ik kan niets bedenken haha. Rond de 50 euro.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh doe ff foto van dat spul! Hier is de oven ook weer mooi schoon alleen zitten er nog een paar zwarte puntjes in. Misschien krijgen we dat de volgende keer wel mee. Had nu de magnetron stand nl aangezet en niet de oven stand.

    En dat spul, heb je dat gewoon op een losse spons oid gedaan?
    Was overigens nog een heel gedoe om het deurtje van de oven helemaal los te schroeven en de glas platen van elkaar los te krijgen. Daar zat een kruimel tussen waar ik al 2 jaar tegenaan keek (man zei dat dat niet los kon maar toen ik er gister achter kwam dat dat wel kon heb ik direct de oven als ‘extra’ klusje voor vandaag op de planning gezet).

    wat ook goed schijnt te helpen is een paar schijfjes citroen op de overstand (10 min op 200 graden en dan in een bakje met water leggen). Maar misschien dat ik dat volgende week tussendoor nog een keer probeer voor de zwarte puntjes. Ik heb geen citroen in huis en voor nu is hij toch alweer mooi schoon geworden. Was hij eigenlijk al wel maar toch..

    Verder lig ik hier schandalig op de bank. Eigenlijk tegen mijn zin. Want ik vind dat ik iets ‘moet’ doen en mezelf nuttig moet maken. Het is ook net of ik het niet mag van mezelf. Heb ik altijd hoor. Alsof je altijd bezig met iets moet zijn omdat relaxen zonde is van de tijd. Maar ja, ik ben ruim 36 weken zwanger, heb al een toilet gedaan, was gisteren weggewerkt, gestoft, vaatwasser staat nu te draaien, micro is schoon, hier is opgeruimd.. ik vind het wel even best hoor.

    Man doet straks de andere toilet en neemt na het douchen even de tegels mee. Ik zet nu lekker Virgin River aan en zuig straks nog even en dan is het gewoon klaar.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Een kado bon? Een mooi boxkleed? Textiel?
     
    Lily94 vindt dit leuk.
  10. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Little Dutch babygym
    Mobiel voor boven bed/box
    Klamboe
    Loopfiets/Loopauto

    @Lily94
     
    Lily94 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Misschien doe ik wel even een power nap :p ik lig zó lekker. Zou echt voor het eerst zijn deze zwangerschap hahahah
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    je verwarmt de oven even voor en spuit het er in.
    Dan laat je het 20 minuten intrekken en maak je het schoon met water en een spons.
    Kost maar 2 euro :D
    Mijn oven was echt schandalig vies en is nu weer helemaal schoon!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Oe wow, wilde dat ik de dagen zonder dutjes door zou komen! Ben wel een beetje jaloers op jouw energie!
     
  14. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    hoe heet dat spul ? :rolleyes:
     
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Lotion ik zie het al, je post met het spul!
     
    Neilia vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Die energie is sinds de afgelopen 2 dagen ver te zoeken. Vanaf 14u lijk ik in te kakken en krijg ik vrij weinig meer gedaan.
     
  17. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Misschien een leuke boxkleed? kwam er laats achter dat die krengen best duur zijn:roflmao:. Rond de 50 euro heb je hele leuke!
     
    Lily94 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Even zo'n moment van bewustwording met jullie delen:

    Vóórdat het 'tijd' voor de baby is, moest ik mn werk afronden, dat is inmiddels het geval en sinds maandag is mn verlof ook echt gestart. Ik was nog jarig, dat hebben we 's middags en 's avonds gezellig in de tuin gevierd en we er stond een weekje vakantie gepland. Ook die is inmiddels voorbij.. dus nu is het volgende in de planning 'baby'. Aaaargh, ergens 'beangstigd' me dat, ergens kijk ik enorm naar uit, maar het niet weten wanneer het start, dat er op tel-en-sprong opvang voor de andere kinderen geregeld moet worden etc, dat maakt me ook een soort nerveus. Dat. Bewustwording. Het is nu baby-tijd.
    En het kan ook zomaar nog 3 weken duren..
     
    RoseMurphy, Muisje2016 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Herkenbaar. Ik heb een halve ziekenhuistas gepakt (lees: kleding voor na de bevalling voor mezelf en geboorte pakje baby klaar gelegd) en het bedje opgemaakt. Maar verder moet ik ook nog steeds wat klein spul (emmers, 2 nieuwe kruiken) kopen. Alles is verder wel in huis en als hij nu komt dan is er niets aan de hand maar ik voel in mijn hoofd gewoon de urgentie niet om mijn kraampakket überhaupt al te openen, de tas écht klaar te zetten en telefoonnummers al bij de hand te hebben. Ik weet niet. Ook met de kamer waren we laat enzo. In m’n hoofd duurt de bevalling nog 2 maanden ofzo.
    Terwijl ik echt wel toenemende harde buiken heb, enorm waggel, slecht slaap en ook meer last van m’n rug etc krijg.
    En ik hoop enorm dat ik volg do gestript kan worden!
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ineens komt daar het besef ;)
    De tijd vliegt wat dat betreft, ook al heb je eerst het gevoel alsof de tijd kruipt.
    Wanneer ben je uitgerekend?

    mijn pretpakket (kraampakket) is binnen.
    Moet alleen even een cordring bestellen.
    In het pakket zit een navelklem en ik vind een cordring veel beter.
     
    RoseMurphy en Isabella2020 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina