De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Indd, een half klaarstaande bevaltas. Nog geen definitief eerste setje kleding gekozen. Telefoonnummer van de kraamzorg moet nog opgeslagen worden in beide telefoons. Vanavond het plan met mn man opgevat om een houten plank op de babykamer te bevestigen; dus morgen naar de bouwmarkt. Daar moet dan natuurlijk ook nog voor accessoires geshopt worden. Ik wil op de bank nog nieuwe kussens. Nog genoeg plannen genoeg, maar lichamelijk wordt het zwaarder, ik voel het vooral aan mn rug en bekken. Ik wil niet in 'de wacht' gaan, dan duurt iedere dag te lang.
     
    Muisje2016 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik heb die cordring bij mn verloskundige gekocht!
     
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Hier het tegenovergestelde; ik had gisteren en vandaag wel heel veel harde buiken. Begin vd avond ook rugpijn erbij en ineens kreeg ik een beetje de zenuwen: het zullen toch geen weeën zijn? Dat mag nog absoluut niet, 30 weken is véél te vroeg, ik wil straks in alle rust thuis bevallen en niet dat mijn baby straks op de NICU ligt. Ook schoten er honderden to-do dingen door mijn hoofd, waarom ze écht niet eerder mag komen (alsof dat echt belangrijk is, maar goed).

    En ondanks dat ik zelf vk ben, kan ik hier dus ook ineens super onzeker over zijn. Waar ik dus al de hele dag dacht, "ach harde buiken horen erbij" was ik toen mijn man thuis kwam ineens in tranen om die harde buiken en die rugpijn en oh god als ik maar niet ga bevallen. (Speelt een beetje mee dat ik een afwijkende baarmoeder heb en dat geeft meer risico op vroeggeboorte.)

    Gelukkig is mijn man dan wel nuchter en stelt me zijn standaardvraag: "Wat zou je jezelf adviseren als jij nu een cliënt was die belde?" Het antwoord had ik uiteraard allang bedacht: eerst ontspanning zoeken, warm bad/douche en jezelf afleiden, dan evalueren of de harde buiken aanhouden. Dus inderdaad met een boek in een warm bad gaan liggen, en prompt ontspande mijn buik... oké, ben weer gerustgesteld. En ik weet het zelf ook: dit is echt een teken dat ik het gewoon rustiger aan moet doen... Nu mijn eigen advies nog opvolgen :oops:
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik keek toevallig net op hun insta wat het bij hun kost.
    Ga er maandag gelijk om vragen.
     
    Nina Sanders en Isabella2020 vinden dit leuk.
  5. Lily94

    Lily94 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Dank voor de ideeën dames! Een muziekmobiel, houten babygym of boxkleed zijn wel dingen die we nog kunnen vragen :) en een bon is natuurlijk ook altijd fijn! Maar ik heb altijd een beetje het idee dat mensen dat niet leuk vinden als je dat vraagt ofzo haha

    Ohh heerlijk weekend nu! Echt aan toe
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Navelklemmen, cordring.. ben er niet eens mee bezig. God wat erg. Harde buiken icm last van mn rug heb ik gelukkig niet niet gehad. Maar mocht ik het wel krijgen dat ben ik natuurlijk al over de 36 wk dus dan schrik ik niet meer zo. Ik vraag me nog altijd af of de lis-excisie een rol gaat spelen in het ontsluiten straks. Zou ik daardoor misschien sneller ontsluiting krijgen of een snellere bevalling? Ik weet het niet en iemand kan het me zeggen maargoed. We wachten gewoon geduldig af.

    Morgenochtend komt hier een boedelbak en ruimen we veel zooi op. Waaronder ook op de vliering. Maandag laten we dan echt de wagen stomen (was vandaag en gisteren zo moe) en dit weekend ga ik echt de tas klaar maken.

    Verdorie. Was het hier vorig weekend raak met een feestje en lawaai hier achter. Nu gewoon weer. Lekker dan
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is wel makkelijk kado hoor
     
    Lily94 vindt dit leuk.
  8. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik ben als een wrak terug gekomen van de binnenspeeltuin. Ik heb buiten zitten en af en toe wandelen niets gedaan . Maar auw mijn heupen! Of ik nu zit , lig of sta alles doet pijn. Heb al gedoucht en dat hielp ook niet. Een bad neem ik niet meer. Heb ik af geleerd want bij R kon ik met deze termijn er zelf niet meer uit. Dan moest ML mij er uit trekken.
     
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Oh das balen!! Hopelijk wel kunnen slapen vannacht en is het nu weg/minder.

    Ik kreeg mezelf nog uit bad (lukte om op handen en knieën te draaien) maar ik had inderdaad voor de zekerheid mijn telefoon binnen handbereik liggen om man te appen dat ie me eruit moest trekken :roflmao:
     
    Noralie87, wondertjes1992 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Dat zou ik me met een lis-excisie inderdaad ook afvragen, geen idee hoeveel invloed dat heeft. Maar wel een fijn idee dat je qua termijn nu goed zit.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    De pijn is iets minder. Vandaag rustig aan doen.
    Ben blij dat ik niet de enige ben met dat bad :roflmao:
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  12. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Oeff.. nou, vandaag wil mijn rug/bekken niet. En mn to-do lijst is behoorlijk.

    Fijn dat het bij jou beter gaat!
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb het vooral savonds echt pijnlijke harde buiken, die komen en gaan. Ben natuurlijk al wat verder qua termijn, maar ik had gisterenavond ook zoiets, laat ze afnemen of stoppen en niet toenemen. Wil ook gewoon graag met mijn eigen verloskundige bevallen. En 35 weken is gewoon te vroeg. Maar ze zakten af, gelukkig!!
     
    Muisje2016 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Haha, hier kom ik er nog wel uit. Vind het heerlijk ontspannend om savonds nog even in bad te gaan.
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gewoon rustig aan doen. Met 35 weken gaan ze een bevalling niet meer stoppen, maar elke dag langer is beter. Ik ben een weekje verder dan jij, maar ook 36 weken is wel erg vroeg hoor. Vanaf 37 weken ben ik gerust gesteld.
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier is man al de hele ochtend samen met schoonvader heerlijk alle bende uit de tuin aan het verzamelen in een boedelbak. Sjonge, wat hebben we meer zooi dan ik had verwacht. Dan bewaar je toch stiekem meer dan oorspronkelijk ingeschat.

    As maandag gaat mijn broer verder in de tuin en heerlijk dus dat alles straks weg is. Verder ga ik zo bij de bakker onze weekend bestelling ophalen. Oa vers mais brood, zachte bolletjes, harde broodjes.. mini O ligt nog op bed maar zal rond lunch wel wakker worden..
     
  17. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Tijdje niet meegeschreven hier.

    Wij zijn op vakantie en het is hier echt warm. Eigenlijk niet zo handig als je al bijna 30wkn zwanger bent:o: maar ja, ik wilde graag weg. Mijn voeten zijn dan ook lekker opgezet door de warmte en dus passen de meeste slippertjes en sandaaltjes niet meer. Lang leve de birkenstocks:o::o:
    Mijn bloedsuikers zijn hier ook echt een ramp. Krijg de insuline ook niet goed ingesteld. Word telkens opgehoogd maar blijf toch te hoog prikken. Denk ook door de warmte en de hormonen uiteraard.
    Ook nog eens lekker last van mijn bekken dus veel lopen zit er ook niet in. Ach ja, kindjes op het strand lekker spelen met papa en mama maar als een zandzak op een ligbed. Zo kom ik de vakantie wel door.:roflmao:
    Vannacht werd ik ook wakker en haalde me van alles in mijn hoofd, was het wel zo'n goed idee om weg te gaan:confused: wat als er wat gebeurd nu dan was ik liever thuis geweest. En het vocht vasthouden moet ik dat niet in de gaten houden etc.. ja ja.... hormonen doen gekke dingen met je...

    Fijne is wel, als we straks weer terug thuis zijn ben ik alweer 32 weken:D. En aangezien ik ingeleid word met 38 weken, heb ik dan nog maar 6 weekjes te gaan. Dus dan alle laatste dingetjes rustig klaar maken.
     
    Kriebeltje en Orchid24 vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat een rust hier. Zit nu eindelijk op de bank.. moe, dat wel.
    Sinds vandaag ligt de wijnklimaatkast eindelijk weer helemaal vol, voornamelijk met lekkere champagne.

    Ja, de baby is niet het enige wat binnenkort gaat poppen hier. :D
     
  19. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Nou geniet er straks van ;)

    Hier gaat voorlopig hopelijk nog niks poppen :roflmao:
     
    Nina Sanders en Kriebeltje vinden dit leuk.
  20. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja idd. Vanavond heeft m'n man de Kids op bed gelegd en ik de afwas gedaan is toch een betere taakverdeling de harde buiken bleven beperkt.
     
    Orchid24 en Muisje2016 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina