De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    @Augustus2019 Hoe is het nu? Heb je gisteren of vandaag nog met de verloskundige gebeld? Na je berichtjes van gisteren blijf je een beetje in mijn hoofd rondspoken. Hoop dat het meevalt en je klachten niet door pre-eclampsie/HELLP komen, (uiteraard kun je ook gewoon niet lekker zijn) maar heb een beetje een niet-pluis-gevoel bij je verhaal...

2. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Hier was alles weer goed bij de controle. Ik krijg tot mijn verbazing nog een liggingsecho over anderhalve week. Ik dacht dat dat niet meer standaard gedaan werd!

Lily94, Orchid24, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 wat schrikken zeg. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten!!

@Augustus2019 ik zou bij jouw klachten wel even overleggen met je vk/gyn. Zoals al werd gezegd kan het ook door zwangerschapsvergiftiging komen.

@Nina Sanders ow wat spannend, dinsdag al inleiden. Hopelijk gebeurt er alsnog iets spontaan van het weekend. Maar wel heel fijn om al naar een datum toe te kunnen leven!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat fijn! Altijd leuk even spieken :D
    hier niet.
    Alleen als ze denken dat de baby in stuit ligt of ze twijfelen over de ligging.
    Deze baby ligt ingedaald met koppie naar beneden dus ik krijg geen liggingsecho.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nope. Omdat alles al verweekt en soepel is wordt er - indien ik nog geen 2 cm ontsluiting heb, maar die kans is klein (vanaf 2 cm is je bmm volledig rijp kunnen ze gewoon je vliezen breken) - niet gekozen voor een ballon. Dan zou ik tabletjes krijgen om net iets meer te ontsluiten zodat ze bij de vliezen kunnen. Het is gunstig dat ik ook de slijmprop al verloren ben en dan de baby al zo diep ligt.

Maar de kans is groter dan ik me meld en de boel gunstig is voor het breken van de vliezen. Maw: de kans ik groter dat de bmm wel volledig rijp is en ik op die 2 cm zit (ipv bijna zoals nu) en de baby er helemaal klaar voor is. Dat hoop ik!

Ik word in elk geval zondag of maandag nog gecheckt bij de vk en indien dat lukt nog gestript omdat dat ook gunstig is voor een inleiding! Het einde is in zicht!

Hier voel ik toenemende druk beneden en zoals vaker harde buiken!

Emma1995 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en gyn schatte de baby ‘gewoon’ op zo’n 6 pond, afhankelijk van wanneer hij precies komt. Net zoals de andere jongens. Misschien net wat erboven maar geen reusachtig kind oid :p

7. Augustus2019

Augustus2019 Bekend lid

31 dec 2018
    689
    879
    93
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt. Heb gisterenavond een ontspannend badje genomen en op tijd gaan slapen. Vannacht nog heel misselijk geweest en overgeven maar sinds vanmorgen gaat het beter. Wou eerst vanmorgen nog bellen maar doordat ik me beter voelde niet gedaan. Heb urine thuis ook nagekeken op eiwitten ( heb zo teststrips thuis) en dit was ook negatief. Zijn nu op weekend waar mijn vriend alle zware taken neemt en als ik me toch niet goed zou voelen rijden we terug om het te laten checken. Hadden bewust op voorhand een CenterParcs gekozen dichtbij huis

Muisje2016 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Jazeker! Maar aangezien de baby bij elke controle netjes met het hoofdje naar beneden ligt, begrijp ik het niet helemaal. Maar erg vind ik het niet hoor :D

Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Das dan verschillend per zh want vorige keer was alles week en had ik 2cm en ik kreeg alsnog een ballon.
    Ze wilde perse 3cm voordat ze iets gingen doen.
    Dat was 2 uurtjes later :p

misschien doet het strippen maandag wel zo goed zijn werk dat ie alsnog spontaan komt :D

@Lootje Oh apart dan! Ach boeie jij mag tenminste nog even lekker baby kijken :D

10. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wat fijn om te horen! En ik zie de ass als zijn probleem. Waar jij dan toevallig ook mee te maken hebt. Dus alle recht om uit je vel te springen hoor. Gebeurd hier ook weleens. Je bereikt er alleen niets mee. Al lucht het soms wel op :roflmao:
    Wat goed dat het weer beter gaat!! Lekker van genieten ♡

Muisje2016 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh wat stom dat het dan zo verschilt. Hier vertelde ze dat het puur te maken had met dat ze er anders minder goed bij konden. Misschien dat het scheelt dat alles al zo soepel is? Ik weet het ook niet.
    Hopelijk doet ontspanning me dit weekend goed, man heeft vandaag zijn oude nieuwe baan afgerond en is een stuk relaxter en ik heb gewoon echt niks gepland dit weekend. Ik mag van mezelf ook geen gekke extra klussen meer doen zoals dingen soppen of koelkasten uit nemen, dat is allemaal al gedaan. Ik wil me echt focussen op de baby deze laatste dagen in de buik en ook echt meer rust pakken. Ik mocht van man 2 huishoudelijke klussen kiezen om te doen en de rest moet ik van hem of loslaten of door hem laten doen (op zijn manier). Zo hoopt hij ook dat we allemaal wat meer ontspannen dit weekend doorbrengen als gezin van 4. Daar kan ik hem geen ongelijk in geven!

mijn keuze is gevallen op de was en de vaatwasser :roflmao:

Liliane92 vindt dit leuk.
  12. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ik heb eindelijk verlof :D vandaag een volle dag, gaan zo naar een klein attractiepark hier in de buurt en vanavond naar de pannekoekenboerderij. Helemaal zin in! Het wordt hier ook lekker weer dus ik ben blij. Echt fijn dat ik gewoon niet meer aan werk hoef te denken. Al zal het nog wel even duren voor het helemaal uit m’n systeem is haha

wolkje1994, Selien, RoseMurphy en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Heerlijk zeg! Geniet van je verlof en fijne dag vandaag!!!

14. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Lekker is dat he! Daar ben je dan echt aan toe! Ik mag nog 1 week werken, aftellen!
    Veel plezier vandaag!

Lily94 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Lily94 oh heerlijk, geniet ervan!

Lily94 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier gisterenavond continu harde buiken gehad een uur lang. Ben toen naar bed gegaan en heb zowaar prima geslapen!
    Ging alleen kapot van de pijn toen ik wakker werd (rug, buik en bekken), maar nu - uur later - gaat het wel.

geen babynieuws dus ;)
    Wat zijn jullie plannen vandaag?

17. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Jaa @Lily94 fijn hè!
    Hier ook verlof. Gister al naar pizzeria geweest met man en A. A heeft enorm zitten smullen, zo lief om te zien. En hij was enorm aan t sjansen met de medewerkster en een vrouw aan t tafeltje naast ons hahaha. Man en ik ook heerlijk gegeten. Net lekker kop thee en wat crackers in bed gehad. Zo even douchen en dan naar beneden. Man moet nog even weg vandaag. Vanmiddag wil ik even de stad in, laatste dingen halen voor de ziekenhuistas. Heb nog niks klaarstaan :o:

wondertjes1992, S2909, Muisje2016 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Lily94 lekker!

Wij hebben de jaarlijkse bbq bij mijn vader vandaag.
    Dan komt de hele familie van die kant.
    Daar gaan we vanmiddag heen.
    Dus niet zo veel bijzonders :p

19. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Ik ga zo brunchen met mijn moeder, die was van de week jarig. Daarna gelijk even een paar winkels in voor de laatste spulletjes voor de vluchttas ook :thumup:
    Rest van het weekend vooral rust-modus. Was een drukke week!
    Fijn weekend dames!

Orchid24 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Heerlijk! Geniet ervan meis!

Lily94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina