Hier niks bijzonders op de planning. Man lief is de hele dag zijn moeder aan het helpen met laminaat leggen. Dus ik heb lekker een knuffel dag met de oudste. En die is super makkelijk, ze wil waarschijnlijk vandaag skaten, buiten spelen en boekjes lezen Ik kan niet wachten tot verlof! Eerst nog 1 week werken, dan eindelijk een week vakantie! En dan nog 1 maand werken. Maar de eindstreep komt in zicht! Fijn weekend allemaal!
Hier ook verder geen plannen. Even naar de winkel nu voor een nieuwe neusspray voor mini O (die moest vanochtend spugen vanwege het vele slijm) en ik heb zin in zachte bolletjes met hagelslag haha
Hier ook niet veel plannen. Straks even oppassen op de puppy van mijn broer en ben bezig met nog wat foto's bestellen voor fotoalbum. Deed nog altijd ouderwets plakken en moet nog wat van vorig jaar. Is mijn laatste plak album waarschijnlijk want ze nemen veel te veel ruimte in beslag. De zwangerschap en straks baby word voor het eerst online een album laten maken. Ben benieuwd of dat beetje bevalt!
Hier ook vandaag rustig aan. Beginnetje maken aan het bestellen voor m’n spulletjes in de ziekenhuistas, zodat ik het voor 33 a 34 weken in ieder geval ingepakt heb. Door verhoogde bloeddruk, heeft ziekenhuis al laten weten dat ze mij in ieder geval gaan inleiden rond 39 weken, althans ze proberen het tot 39 weken te rekken( ben nu 32 weken) maar dat m’n bloeddruk ondanks medicatie toch kan gaan stijgen en dat ze dan eerder gaan inleiden. Ze bekijken het Dus per week. Vind ik eigenlijk heel spannend en een beetje eng . Ben echt beetje bang dat medicatie straks niet meer genoeg is en dat ze haar veelste vroeg gaan halen, maar dat is denk ik meer een doemscenario. Voor nu telt elke dag is er weer een en ik hoop in ieder geval snel de 37 weken aan te tikken, dan heb ik denk ik meer rust. kan ik mij eigenlijk voorbereiden op zo een inleiding? Nee toch? Hahah eerste kind geen idee wat ik kan verwachten.
@Emma1995 hmm een inleiding verloopt eigenlijk gewoon net zoals een normale bevalling behalve dat de start opgewekt wordt in het ziekenhuis en je dus niet thuis al met bijv gebroken vliezen of weeën belt. Hoe die start hangt af van de rijpheid van je baarmoedermond en of je baarmoederhals al verstreken is. Is die nog lang en heb je nog geen ontsluiting, dan zullen je eerst moeten primen. Dus de boel zal moeten verstrijken en verweken. Ws gebeurt dat met een ballon maar er zijn ook andere methoden. De volgende stap is het breken van je vliezen en als dat nodig is wee opwekkers via een infuus. Maar dit is bij een normale bevalling ook zo. Bij mijn oudste kwam ik met weeën in het ziekenhuis maar bleef hangen op 5 cm. Toen hebben ze in het zkh vliezen gebroken en heb ik een ruggenprik en wee opwekkers gekregen. Bij mijn 2e ook ingeleid. Toen was mijn bmm al verweekt en had ik ook al dagenlang 4 cm ontsluiting. De 'inleiding' bestond feitelijk dus gewoon uit het breken van de vliezen. Ook toen een infuus met wee opwekkers gekregen omdat die niet vanzelf startten en een ruggenprik later. Want na starten wee opwekkers ging ik van een half uur van 4 naar 10 cm ontsluiting. Ging dus snel en was echt het laatste zetje wat mijn lichaam nodig had. Niet als vervelend ervaren want de ruggenprik zat er snel in. Te kort om optimaal te werken, maar de aller aller ergste pijn was verdoofd. Dit keer zal het er vanaf hangen. Is mijn bmm rijp genoeg en heb ik voldoende ontsluiting om de vliezen te kunnen breken (je hebt 2 cm nodig en ik had gisteren 1), dan zal dit een vergelijkbare start worden als de vorige keer. Blijf ik nog steeds hangen op die 1 cm, dan zal ik toch een klein zetje nodig hebben. Dat gaan we dan doen in de vorm van tabletjes. Een ballon is niet nodig volgens de gyn omdat mijn lichaam wel al iets van voorbereiding doet. De boel is al soepel, ik ben de slijmprop al verloren en gisteravond veeeeeel irritante harde buiken gehad. Ik hoop dus dat dat voldoende is. Of dat het natuurlijk spontaan begint, nog beter. Zou me ook niks verbazen hoor. Dus je ziet maar, echt voorbereiden lukt niet omdat je gewoon niet weet hoe het exact zal verlopen. Probeer vooral veel te ontspannen (is echt bevorderlijk) en het over je heen te laten komen! De vorige keer had ik ook lekker de tablet mee en heb ik nog bijna tot het einde toe serie gekeken. Gewoon afleiding. En neem ook evt boekjes mee of andere dingen waar je rustig van wordt. Bij mij is dat dus ook nadenken over ons interieur en plannen maken voor in huis. Klinkt heel sneu, welke barende vrouw gaat nadenken over de inrichting en kleuren in huis / tuin , maar mij geeft dat afleiding en vind het leuk om met man plannen te maken. Mij geeft het net dat beetje afleiding. Ja ik ben een beetje raar soms
Thanks voor je duidelijke uitleg! Ook een keer fijn om te horen dat inleiding niet altijd meteen de hel is. In the best case scenario hoop ik met 38 weken dat m’n lichaam zoals bij je eerste al een beetje voorwerk heeft gedaan. Goed ik laat het op me afkomen en zal zorgen voor heel afleiding. Ik wou dat ik juist zoals jij goed wist wat ik als afleiding kan gebruiken. Denk dat het veel series kijken wordt. Zeker omdat ik een ruggenprik ook overweeg. nu heel hard duimen voor jou dat de bevalling al begint voor je ingeleid wordt! Maar je hebt in ieder geval een datum om naar uit te kijken, hoe spannend is dat!
Ik vond mijn inleiding juist enorm prettig. Het was een hele relaxte bevalling, mede omdat alles dus stapje voor stapje ging. Maar dat ligt aan mijzelf hoor. Ik heb hele erge emetofobie en daardoor lukt het mij niet om optimaal te ontspannen waardoor ik ook graag die ruggenprik wilde. Op die manier had ik meer rust om me te focussen op de geboorte ipv van enkel die fobie ("als ik maar niet misselijk of ziek word"). Het gaf me voor mijn gevoel dan iets meer 'controle', want dat is met name waar die fobie om draait. Maar ook de spontane bevalling van de oudste vond ik prima te doen hoor. Ook mede door de ruggenprik en ook het personeel dat gewoon goed naar je luisterde. En afleiding is zeker de eerste keer fijn omdat een eerste bevalling meestal wat langer duurt dan een volgende (en dan ben je dus veel tussendoor aan het wachten). Misschien kun je ook bijv een spelletje meenemen, of leuke blaadjes, de tablet, of leuke lijstjes maken met dingen die je na de bevalling weer wil kopen qua kleding.. of misschien een leuke playlist met muziek (hier had ik dan weer absoluut geen zin in, maar wie weet nu wel.. goede.. ik ga gelijk zelf ook even kijken). Offfff... download thuis vast wat afleveringen van een komische serie die niet te lang duurt. Ik zou geen zware serie met afleveringen van een uur pakken, maar denk meer aan Modern Family (vindt jouw wederhelft misschien ook leuk?) of Never have I ever op Netflix?
Hmm kan me voorstellen dat een ruggenprik dan juist heel fijn is! Ik hou ontzettend van muziek, dus een playlist en een kleine muziekbox gaan zeker mee. Modern family is echt m’n lievelingsserie, heb hem al vaak gezien, maar het opnieuw kijken vind ik zeker geen straf en m’n man vind het ook leuk. Dus dat is een goeie. bedankt voor je goede tips en uitleg, heb er nu een veel beter beeld bij. Ik hoop dat je derde bevalling net zo een fijne ervaring voor je wordt zoals bij de eerste twee!
@Emma1995 ah heel lief van je, thanks! Ja het is allemaal niet niks he. Ik ben eigenlijk nooit nerveus / zenuwachtig. Toen niet, en nu ook niet. Maar natuurlijk vind ik de komende periode ook weer ‘spannend’ en heb ik vaak - meestal wanneer ze zeggen dat ik mag gaan persen - een momentje waarin ik het even niet meer weet en me realiseer dat er écht geen weg meer terug is . En dan even later is je baby er gewoon!
Hebben jullie ook wel eens het idee dat je buik heen en weer gaat door schudbewegingen van je baby? Vergelijk het met wanneer je zelf staat, en bijv 1 been 'uitschudt' (kan het niet beter omschrijven). En dat de baby dat dus in de buik doet. Ik had dat gisteren en zojuist ook! Heel weird.
Hier weer terug van vakantie en alsof ik weer wordt geconfronteerd met thuis krijg ik nu echt last van nesteldrang. Was vandaag zenuwachtig en onrustig. Van alles online besteld en voel me een beetje stresserig, niet fijn. Herkenbaar bij jullie? Verder denk ik dat de baby aan het indalen is, regelmatig steken in mijn lies/zij en mijn buik lijkt nu te hangen... wel fijn dat het nu niet meer zo hoog zit!!
Zwaar maar we wachten af. Heb veel afleiding (de jongens he), ben echt wel meer aan het ontspannen en stiekem hoop ik dat de bevalling morgen begint. Anders word ik di ingeleid. Vandaag was de dag dat mijn oudste spontaan kwam had dus een klein beetje hoop.. maar nope!
Ja dat heb ik weleens vaker! Keer gelezen dat het met ontwikkeling van zenuwstelsel ofzo te maken kan hebben
Jaaa.. ook hier is het al tijdje zover dat de laatste 100 dagen ingaan...dacht wel leuk om hier mee te kletsen Vandaag 28 + 3. Dus we moeten nog wel even. Helaas hebben wij thuis hier corona. Ik voel me er zo niet lekker door heb ook veel harde buiken... Wanneer zet je een vluchttas klaar?