De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    @RoseMurphy; veel bij elkaar dus. Het zijne ook 'tropen jaren', ook voor een man/vader. Wel prettig dat hij een uitlaatklep heeft, wellicht biedt hem dat de juiste perspectieven.
    En ik begrijp dat je hem niet in de weg wil lopen en wil helpen, terwijl hij dat misschien juist lastig vindt omdat hij vindt dat hij er voor jou moet zijn.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  2. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    @Isabella2020 heel veel succes!! Ik duim voor je.

@Nina Sanders oh wat lijken ze op elkaar zeg!! Hier 2 totaal verschillende jongens. De oudste is een kopie van vader en de jongste een kopie van mij. Ben dus ook super nieuwschierig waar onze dame op gaat lijken.
    Bij de geboorte had de oudste donkerblond haar, dat is nu tussen donker en licht in. Onze jongste werd geboren met witzilver haar, heel bijzonder. Hij is nog steeds lichtblond.
    Vader en ik zijn beide donkerblond, vader als kind wit haar, ik bij de geboorte zwart.

Hier schelen T. En M. precies 1,5 jaar. Wij zaten dus ook met een kinderwagen. We hebben geen nieuwe aangeschaft. Ik had een meerijdplankje voor korte stukjes en M. heb ik veel gedragen.
    November is nog ver weg, je zou kunnen oefenen. Gewoon gezellig wandelen en zien hoe lang alles goed gaat.

Nina Sanders en RoseMurphy vinden dit leuk.
  3. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Isabella2020 Ja is echt zo. Gelukkig kon ie z’n frustratie net even kwijt. En we hebben besloten iets meer te betalen zodat de tuin sneller klaar is en hij minder zelf hoeft te doen, hij gaf zelf ook aan dat ie dan rust in z’n hoofd krijgt als de tuin af is. Ik ben het er helemaal mee eens :thumup: Hij heeft even lekker gedoucht en we hebben net even lekker met z’n allen gewandeld met de hond (vroeg man zelf om). Nu lekker relaxen en kijken naar A die op z’n plastic derdehands ‘motor’ (loopfiets) door t huis crosst, haha

4. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Oeh en @Isabella2020 hopelijk doet t strippen nog wat vanavond!

Isabella2020 vindt dit leuk.
  5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Hier wel voor een duo wagen gegaan. De bugaboo donkey. Kan dan gebruikt worden als enkel en dubbel. Zelf vind ik dit heel fijn, L is precies 2 wanneer de baby geboren wordt en ze is een echte wegloper. Ik heb zelf ook tot mijn 4de bij dagjes weg op veel momenten vast gezeten, deed er alles aan om weg te lopen. Lijkt L op mij, dan ben ik voorlopig nog blij met een duowagen:roflmao:

RoseMurphy vindt dit leuk.
  6. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Onze jongste is 19 maanden.. ook een échte wegloper en gewoon nog te jong/klein om stukken zelf te lopen. We hebben een kinderwagen en buggy. Wij gaan voor een draagzak voor de kleine en een meerijdplankje. Ik vond een duowagen een te grote investering.

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Haha mijn man dacht dat de tropenjaren iets positiefs waren, omdat hij 'tropen' positief vindt klinken. :roflmao: Zitten wij ook in, en ik met name ivm vervelende situatie met werk. Komt wel weer goed, maar je mentaal niet ok voelen blijft echt erg rot, voor jezelf maar ook omgeving. Snap dus dat je je machteloos kan voelen op zulke momenten, je wil dat hij gewoon lekker in zijn vel zit en je hem daarbij kan helpen. Vergeet ook jezelf niet hierin, dat je je hart kan luchten bij iemand hierover. <3 @RoseMurphy

RoseMurphy en Isabella2020 vinden dit leuk.
  8. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Ik ben benieuwd of het strippen iets gaat doen @Isabella2020, ik hoop het voor je!

Weten jullie al hoe je het wilt gaan doen met kraamvisite? Wij neigen er naar ouders, broers en zussen wel te laten komen in de kraamweek, maar hen wel op afstand te houden van de baby. Niet laten vasthouden dus. Hoorde pas van een klein baby'tje wat met corona in het ziekenhuis lag. Dat wil ik dus echt voorkomen als het even kan. Maar tis wel een beetje dubbel, want de kinderen gaan wel gewoon naar school en kunnen daar van alles oppikken. En zij mogen hun zusje natuurlijk wel knuffelen en vasthouden.
    Benieuwd hoe jullie er over denken!

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier gewoon kraamvisite.
    Althans zo lang ik me goed voel.
    Nu komen er bij ons niet zo heel veel mensen dus dat scheelt wel.
    Ben ook niet zo moeilijk met laten vast houden , maar als iemand verkouden is wil ik ze sowieso niet op visite hebben.
    Wel wil ik de eerste weken liever geen speelafspraakjes bij ons thuis.
    Dat hebben we ook besproken met de kinderen.
    Eerst even een ritme vinden met 4 kinderen.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Er mag hier overigens geen visite komen als de kraamverzorgster er is.
    Wij zitten in het hoog risico gebied.

11. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Hier echt geen idee nog met de kraamvisite. Ligt er ook echt aan hoe de situatie is in oktober. Wel ben ik sowieso niet van het iedereen laten vast houden. En ga ervan uit dat mensen met klachten sowieso niet komen, zou het ook vrij apart vinden wanneer mensen dit sowieso doen bij een newborn.

Hier met de voetjes omhoog. L is ziek, zelf nu helemaal verrot na twee nachten ieder uur op de klok te zien. Doet geen goed voor mijn buik. We eten dus lekker patat. :rolleyes:

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Lootje in de kraamweek denk ik alleen onze ouders en onze 2 broers+hun vriendin. Zij mogen van ons de kleine wel vasthouden denk ik, zijn allemaal volledig gevaccineerd en nog steeds allemaal erg voorzichtig. Ook ik en man zijn volledig gevaccineerd en beschermd inmiddels en ik hoop dat de kleine dus ook wat antistoffen heeft. Denk dus dat dat redelijk veilig kan allemaal. De handen goed wassen en desinfecteren vind ik wel even belangrijk. Verder weet ik niet wie precies willen komen maar dat doen we echt gespreid in de weken erna en uiteraard niet met klachten. Vasthouden zie ik dan wel, ik weet nog niet hoe ik daar precies in sta.

Bij ons is met kraamzorgorganisatie afgesproken dat we met de kraamverzorgster zelf even overleggen wat zij wil. Ouders en broers/zussen zijn vaak geen probleem, maar anderen vaak liever niet of pas als de kraamverzorgster weg is.

Noralie87 vindt dit leuk.
  13. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Kraamvisite: in principe ‘gewoon’ wel, waarschijnlijk ietsje rustiger en wat meer verspreid, al is dat niet alleen vanwege COVID haha. Weet nog wel goed hoe vermoeiend kraamvisite voelde toen. Ouders/broers/opa en oma (mijn opa en oma zijn er nog van moeders kant, zo fijn en bijzonder) mogen wel gewoon komen en in principe vasthouden mits geen klachten. Maar eerlijk gezegd: opnieuw niet alleen vanwege corona. Verkouden oid op kraamvisite komen vind ik sowieso not done. Bij A was mijn schoonmoeder een paar dagen na zijn geboorte ziek geworden en heeft hem dus ook niet vastgehouden tot ze beter was (kwam ze ook zelf al mee, wel heel emotioneel was dat). Schoonzus was verkouden dus die wachtte ook wat langer. Ik ben ook niet bang om mensen dan alsnog te weigeren indien nodig trouwens haha.

wolkje1994 en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Ah beterschap voor L. A voelde vanmiddag ook ineens heel warm, dus net voor t slapen getempt en 39.0:( hij was ook echt niet fit. Met zetpil op bed en hij slaapt nu, hopelijk valt t mee. Hij heeft de afgelopen week wel wat meer moeite, dat ie savonds laat 1 of 2x wakker wordt. Hoektanden komen door en dat merken we wel echt!

15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    En @wolkje1994 ik heb zelf havermout gegeten vanavond, haha. Hoop op snel betere nachten weer voor jullie!

wolkje1994 vindt dit leuk.
  16. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Thanks voor alle ervaringen en tips rondom de wagens! Vind een duo wagen ook zonde geld, dus we hebben nu een tweede hands meerijdplankje gekocht, kunnen we even kijken hoe dat gaat, gewoon nu al. En verder voor echt dagjes weg, kunnen we dan indd een buggy kopen. Of we wisselen het wiegje met zitgedeelte (al is dat niet heel makkelijk bij Bugaboo omdat ze hetzelfde frame hebben. In geval nodig kopen we dan wel een extra frame) en baby in de draagzak.

@Isabella2020 hopelijk is het strippen gelukt en gaat het ook werken vannacht!

17. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Beterschap!

wolkje1994 vindt dit leuk.
  18. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Hier herken ik de tropenjaren ook wel hoor, het is stevig aanpoten, kleine kinderen, werk (waar ook hier altijd vanalles speelt), we zijn nog een huis aan het bouwen. Het is gewoon druk! Maar wel belangrijk dat soms te benoemen, dat je realiseert wat er is. Dat je elkaar niet kwijtraakt erin.

wolkje1994, Beausecret en RoseMurphy vinden dit leuk.
  19. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Bedankt dames! Fijn hier even te spuien. Man en ik kunnen er over het algemeen goed over praten gelukkig. Nu zo aan t eind van de zwangerschap even wat lastiger vooral door mijn hormonen (dan betrek ik t teveel op mezelf) maar heb verder wel t gevoel dat ie bij mij goed zijn ei kwijt kan gelukkig.

20. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Oh @Beausecret doet me denken aan dat mijn man dacht dat volslank een compliment was. Oké het is ook niet per se een belediging natuurlijk maar hij dacht dat daar volledig slank mee werd bedoeld, haha. Ik vertelde dat ik begin van komend jaar weer wilde gaan sporten enzo. Zegt ie: dan wordt je weer volslank:roflmao:

Muisje2016, Isabella2020 en 2jongensmama vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina