De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat ik het de vorige 2x met zo'n 35/36 weken erop heb gedaan. Bij de tweede een grote handdoek erover want ik werd knettergek van de gezweet en gekraak. Deze keer heb ik bij de action zo'n waterdichte molton gekocht voor 6 euro. Kan ik daarna weer gewoon gebruiken voor op de kids hun bed

Wensvooreenderde en Mapje vinden dit leuk.
  2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    achteraf gezien had ik tijdens mijn inleiding van L veel rustiger willen starten. Ging echt binnen no time naar hoogste stand. Achteraf gezien niet oké voor mijn gevoel...

Beausecret vindt dit leuk.
  3. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dames herkent iemand donkere/zwarte moedervlekpuistjesachtige plekjes op de schaamlippen (binnenkant)?
    Ik heb er ineens twee... niet eerder gehad. En na het scheren kwam ik erachter dat het een beetje bloed (waarschijnlijk was dit ook de oorzaak twee weken geleden toen ik dacht een blaasontsteking en die extra check bij de vk had).

Ik weet echt niet wat dit zijn. Lees op Google alleen maar over spataders, maar dit zijn echt bultjes.
    Sorry voor het heftige onderwerp haha..

4. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Lekker veel gekletst hier dames! Wij hadden vandaag de verjaardag van de oudste dus een drukke maar heel gezellige dag gehad. En ook heerlijk dat het erop zit :D De komende weken geen belangrijke dingen meer op de agenda dus dat geeft rust, de baby mag komen als ze wil :) Maar vind het ook echt niet erg als ze nog een paar weekjes blijft zitten.

Het spugen van zoontje gisteren zette gelukkig niet door, de rest vd dag was ie vrolijk en met avondeten weer gewone eetlust. Dus goddank lijken we ons vaste rondje buikgriep hier (vooralsnog) te ontlopen. :thumup:

@bozoe En @wolkje1994 fijn dat jullie gecheckt zijn en beiden weer naar huis mochten!

@RoseMurphy wat balen!! Maar het zegt niks hè, nu nog geen ontsluiting. Zodra je weeën krijgt kan daar zomaar snel verandering in komen.

Clueless01, wolkje1994 en bozoe vinden dit leuk.
  5. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Herken dit zelf niet, maar wat je omschrijft klinkt inderdaad het meest als spataderen op je schaamlippen, en dat komt vrij veel voor.

Het zit niet op een plek waar je geschoren hebt? Dat het een ingegroeid haartje kan zijn?

6. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Het ziet er anders uit dan een ingegroeid haartje. Echt zwarte bultjes..
    Ik hoop dat het spataderen zijn. Nooit gedacht dat je ze daar ook kunt hebben.

Fijn dat je zoontje zich beter voelt trouwens!

Muisje2016 vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Thanks!
    Anders kun je bij je volgende controle ook vragen of je vk even kijkt voor de zekerheid, dan weet je zeker dat je er niks mee hoeft. Spataderen op de schaamlippen komen echt vaak voor, en het verdwijnt gelukkig weer na de zwangerschap.

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Bij 36 weken. Bij de eerste en tweede braken mijn vliezen thuis in de nacht. Bij de eerste golfde er soms een golfje maar bij de tweede hoorde ik pats en was m’n hele bed nat :roflmao: Ik was er dus vrij blij mee. Ik heb wel gewoon zo’n waterafstotende molton van Ikea niet die uit het kraampakket want daar kon ik bij de eerste echt niet van slapen..

En ik kom even binnenvallen haha. Ondertussen ruimt 37 weken zwanger van de derde (en hier op ZP al heel lang en lees in dit topic ook mee maar zeg nog weinig ;))

Wensvooreenderde en 2jongensmama vinden dit leuk.
  9. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    En weer wakker. Super benieuwd of vandaag een baby gaat brengen....!

Selien en Mapje vinden dit leuk.
  10. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ja dat ga ik doen over twee weekjes. Bedankt voor het meedenken en het advies!

Mapje en Muisje2016 vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Zat vannacht al te kijken, oeeeeh volle maan!!! Kijken of de oude wijven verhalen nog een beetje kloppen.

Mapje vindt dit leuk.
  12. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    @Lily94 succes vanavond en morgen of woensdag! Zet hem op!

@RoseMurphy balen dat je niet gestdript kon worden, hopelijk zet het 'gewroet' toch wat in gang!

@Lootje rustige nacht?

@bozoe en @wolkje1994 fijn dat jullie weer thuis zijn. Kleintjes moeten nog even blijven zitten!

Lily94, wolkje1994 en Mapje vinden dit leuk.
  13. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Bedankt allemaal! Ik ga vandaag de bedden verschonen, dus ook gelijk mijn matras klaarmaken

Mapje vindt dit leuk.
  14. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik heb de matrasbeschermer er gisteren op gedaan, ik weet nog van de vorige keer dat het er echt uit stroomde :roflmao::p
    Gelukkig was dat in het ziekenhuis en niet thuis;)

Mapje vindt dit leuk.
  15. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    goeie tip, dank je wel :)

16. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik heb bij de eerste niet zo'n ding gehad. Uiteindelijk wel heel veel mazzel gehad, want ik werd wakker (we waren net een paar dagen verhuisd, alles, inclusief bed/matras/dekens etc. nieuw gekocht) en ik voelde wat. Ben toen heel voorzichtig uit bed geschoven en eenmaal op de grond was het een complete waterval, zoals je ze wel eens in de film ziet. Dat mijn bed er ongeschonden vanaf is gekomen, mag een wonder heten. Bij nummer 2 een geplande ks met 38 weken. Geen gebroken vliezen.

to do list :rolleyes:
    waterdichte molton kopen...

Mapje, wolkje1994 en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Ik heb de beschermer erop gemaakt, dubbel gevouwen en vastgezet met luiertape. Daarover een badstoffen molton hoes van de Kids en daarna bed weer opgemaakt zoals altijd. Als het nog teveel kraakt, leg ik morgen nog een badhanddoek tussen de beschermer en molton.

Ik heb net een belafspraak gehad met de gyn. Zodra de bevalling begint en de vk en wij naar het ziekenhuis komen krijg ik een infuus aangelegd en als de bevalling achter de rug is krijg ik 4 uur lang medicatie om het bloeden binnen de perken te houden. Bij de 1e 1,5ltr verloren.
    Klinkt gek, maar vind het dus helemaal niet erg dat ik die medicatie moet. Bij de 2e om half 2 bevallen en om half 4 zat ik al thuis op de bank. Dat ging allemaal veel te snel voor ons allemaal.

Oh, kan niet wachten tot de weeën beginnen!!

Muisje2016 vindt dit leuk.
  18. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hier ook. Van niks naar 100. Ik kon dus ook niet "rustig" in de weeën komen. Ik heb wat gevraagd om rustig te worden, want ik kon geen enkele houding meer vinden (inleiding was overigens op de allerlaagste dosis en net aan) en toen heb ik pethedine gekregen. Ben in slaap gevallen en wakker gemaakt toen ik moest persen. Het ging allemaal gigantisch snel, maar aangezien ik door de ellendige fase heen heb geslapen en hij er met een paar minuten persen uit was, heb ik mijn bevalling dus wel als relaxed ervaren. Ik hoop bij nummer 3 op nog zoiets, al liever zonder weeënopwekkers.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier afgelopen week ook de matrasbeschermer er op gedaan met het bed verschonen. De eerste 2 x zijn mn vliezen door de verloskundige geprikt, maar bij onze jongste braken ze vanzelf s'avonds in bed. Gelukkig had ik toen ook een matrasbeschermer er al op haha. Dus nu maar weer voor de zekerheid!

Mapje vindt dit leuk.
  20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Ik skip graag tot voorbij die bevalling, kan ik nog ergens een winterslaap boeken ofzo? Maak maar foto's, de rest herleid ik wel aan t karaktertje. :roflmao:

Na die bevalling van mn dochter kijk ik er als een berg tegenop. Zorgen zijn bekend overigens, vertrouwen in VK is gewoon enorm geschaad en dat herstel je niet zomaar. Andere VK uiteraard maar toch...in the heat of the moment moet t allemaal maar blijken en dat vind ik doodeng gezien hoe t de vorige keer escaleerde (terwijl "klaar is klaar en ram de pethydine er in" nou niet bepaald een zwaar of lastig verzoek is als er medisch niks tegen is en dat ook de afspraak was.)

Over een paar weken pas gesprek daar over met vk...Wil dit graag uit mn systeem schrappen met enige vorm van vertrouwen dat t dit keer wél goed komt.

Deel Deze Pagina