De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @RoseMurphy gefeliciteerd! Nu genieten ❤️

    @wolkje1994 hier ook een drempel om te bellen. Alleen bij mij is het direct naar de Gynaecoloog en ben altijd bang voor opname. Beetje een trauma van bij R. Binnen voor even een nazicht en dag erop inleiding met 34w was wat heftig. Ik heb deze nacht redelijk geslapen. Al merk ik wel dat de kids naar school doen te vermoeiend is. Lichaam heeft smorgens toch meer rust nodig.
     
  2. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Jaaa! Daar is hij dan eindelijk!!
    Gefeliciteerd meis! Nu lekker bijkomen en genieten! ❤️
     
  3. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Gefeliciteerd! @RoseMurphy wat bijzonder! Ik hoop dat je bank niet verpest is hahah:roflmao:
     
  4. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.382
    2.563
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jeej, ook jij gefeliciteerd @RoseMurphy :D. Ik ben vooral heel benieuwd naar jouw verhaal haha.

    Ik geloof dat we nu alle septemberbaby's in deze groep gehad hebben he?
     
  5. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    @wolkje1994 straks gewoon bellen meid.

    @wondertjes1992 pittig is dat he? Ik moest ze vandaag ook naar school brengen, omdat ze vanmiddag een bloemstukje mogen maken. Bepakt en bezakt op de fiets. Gelukkig kunnen ze normaal zelf naar school fietsen en hoef ik niet meer met ze mee.
     
  6. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Jaaaaa hij is er eindelijk!!!! Dat is dan wel heeeeel erg snel gegaan dat je gewoon thuis op de bank bent bevallen! Ben reuze benieuwd naar het uitgebreide verhaal :)
    Van harte gefeliciteerd meid en geniet ervan ❤️
     
  7. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier gaat fietsen al even niet meer . R zit bij mij achterop maar krijg hem niet meer in en uit zijn stoeltje getild.:confused: zelf fietsen naar school vind ik nog iets te gevaarlijk ook al rij ik achter hem, de jeugd is hier te gevaarlijk. Kijken niet naar een kleuter op de fiets.
     
  8. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    R is ook nog een stukje kleiner he. Hier zijn ze al 8 en 6. Ze zitten in groep 5 en 3, dan wordt het echt veel makkelijker. Bij mij lukt fietsen ook niet goed meer, heb geen kracht In m'n benen door de bekkeninstabiliteit, maar heb een elektrische fiets te leen. In de auto ben ik niet vertrouwd, heb totaal geen reactie snelheid en geen concentratie.
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  9. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Kom maar op met die eerste oktober baby :p
     
  10. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    @RoseMurphy, Gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd naar je verhaal!

    @wolkje1994, ik snap je, maar gewoon bellen. Het is hun werk en ze zeggen het zelf altijd ook. Als ze vinden dat je niet moet bellen, dan moeten ze dat ook maar gewoon zeggen. En zeker in jouw situatie denk ik zelfs dat ze vinden dat je had moeten bellen. Ik zou ze vandaag ook even bellen en je verhaal voorleggen en ook dat je het lastig vindt om dan te bellen. Waarschijnlijk krijg je van hen dan hetzelfde te horen.
     
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik heb gebeld en ze kwam gelijk :oops:. Geen ontsluiting, maar ze gaf aan dat ik mij niks verbeelde. Tijdens een ‘wee’ voelde ze dit ook aan mijn buik (ondanks dat dit mijn tweede zwangerschap is, voel ik mij zo’n leek). Ze gaf aan als het zo blijft vandaag dat zij vanmiddag terug komt. Dus ik lig braaf op bed (na wel even opgeruimd te hebben, geeft zoveel meer rust)
     
  12. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    goed zo! Gewoon bellen in je achterhoofd houden dat het nog maar een paar weekjes is (als je denkt dat je ze lastig valt). Er zijn mensen die hun halve leven de huisarts voor elk klachtje bellen (of nog erger, de spoedpost). Die paar maanden dat je als zwangere dan contact opneemt om dat kleine levende wezentje te beschermen zijn daarbij echt peanuts en veel noodzakelijker.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  13. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Fijn dat je gebeld hebt!
    En inderdaad, bij dit soort dingen kun je niet TE vaak bellen. Het gaat om een baby, liever 10x te veel bellen dan 1x te weinig zegt mijn vk :)
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  14. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Goed dat je hebt gebeld en wat fijn dat ze het zo serieus nemen!
     
  15. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

    Ooo zie niet voor niets gebeld...nou echt heel spannend meis!
     
  16. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Vanmorgen gebeld met diëtiste.. en in overleg met verpleegkundige wordt ik toch opgeroepen voor insuline..heb te vaak op het randje of te hoog..mogelijk dus incidenteel of toch elke dag...we gaan het horen! Soms kon ze niet verklaren waarom ik opeens hoog of laag was. Maar het was wek duidelijk wanneer ik geen koolhydraten at, of heel weinig dat ik dan bijvoorbeeld op 5.6 zit ofzo.. maar met koolhydraten al gauw aan de bovengrens.

    Ik heb dus geen idee hoe het nu verder gaat.. inleiding of toch aan zien..
     
  17. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ooh spannend! Nog even pruts .
     
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hier gisteren wat minder leven. Tenminste, dat idee had ik maar ik was ook in de weer met de twee oudsten. Dus ik ging op m’n linkerzijde liggen en toen ik na 45 min nog niks had gevoeld wilde ik gaan bellen maar toen ging ze ineens los! Echt 1,5 uur was ze aan het rollen en bewegen en daarna ging het over in harde buiken en krampen. Ik dacht echt ineens huh het zal toch niet beginnen (oudste is bij 39/6 en jongste 40/1 geboren, beide heel snel maar wel beide begonnen met gebroken vliezen spontaan) Ik wilde gaan slapen want moe maar kreeg ineens halve paniek dat het begonnen zou zijn en de jongens dan boven lagen en of ze daar dan wel doorheen gingen slapen en alles. Rot nacht gehad dus. Net had ik controle toevallig bij de verloskundige die mijn vorige bevalling heeft gedaan en die zei dat het wel kenmerkend was bij de derde: veel gerommel en voorwerk vooraf. Kan wat zeggen maar kan ook zo nog 2 weken duren (mag van mij nog wel :roflmao:)
    Niet herkenbaar van eerste twee, nooit harde buiken of voorwerk gehad en nu wel…ik ben zo bang dat het start zonder gebroken vliezen en ik ineens al beval. Beide keren redde ik het ziekenhuis niet en ging ik zo bam naar 10 cm zonder echt kapot te gaan van pijn. Dus soms bang dat ik het dan mis ofzo. Maar volgens de verloskundige komt dat goed :roflmao:

    Nu even slapen want deze nacht heeft er in gehakt haha.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.143
    2.858
    113
    Jullie hebben het maximale aantal van 5000 berichten bereikt. We zullen dit topic binnenkort sluiten. Maken jullie alvast een nieuw deel aan? Nu kunnen de eventuele lijsten makkelijk gekopieerd worden.

    Kan iemand ons (beheer) taggen wanneer deze dicht kan?
     
  20. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina