De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Good morning!
    Hier zowaar tot half 9 uitgeslapen. Ik wist niet wat me overkwam!:rolleyes:
    Naja, gisteren met mijn ouders de badkamer, keuken, ramen gesopt. Zodat ik t vanaf nu alleen hoef bij te houden en om toe te geven aan mijn nesteldrang! :thumup:
    Dus ik was 21u gewoon out. Mijn man en vader hebben de schuur uitgeruimd en dingen weggereden, met een aanhanger, naar de stort. Hoppa deze mama is heul blij :D

    Heerlijk @Nina Sanders, geniet ze nog even! :thumup:

    @bluedrake, oh no, balen zo vroeg wakker. Rustig aan vandaag! ;)
     
    bulakgirl, caatje87, Nina Sanders en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.231
    113
    Vrouw
    Ah heerlijk! Hier komen mijn schoonouders vandaag helpen schoonmaken (n.a.v. onze renovatie van de badkamer):D Huis is best stoffig momenteel door de renovatie en mijn handen jeuken echt om straks de wasmachine weer te kunnen gebruiken:|:p
     
    bulakgirl, caatje87, bluedrake en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Heerlijk! Het was even aanpoten maar zo lekker als alles even grondig gedaan is! Succes vandaag! Hopelijk snel weer wassen:thumup:
     
    Secret Promise en Orchid24 vinden dit leuk.
  4. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Zo wat gaat het weer snel dit topic. Was hem even kwijt :oops:

    @Nina Sanders heerlijk hoor zo’n nachtje, maar inderdaad weird om je kindjes en man zo achter te laten om zelf te relaxen hoe hard je het ook nodig hebt. zo maar weer extra knuffelen als je thuis bent.

    @kolven er kunnen idd weeën door al te kolven vandaar mag je pas vanaf de 37 weken beginnen. Het zegt helaas niks voor je productie na de geboorte van de placenta. Je kan nu lekker wat colostrum hebben en daarna een ruk productie hebben.

    ik ga zo het badje vullen voor mijn kind en lekker tuin hangen vandaag en niks doen.
     
    bulakgirl, nijntje87, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier hoofdpijn, maar gelukkig lang kunnen slapen.
    We krijge vanmorgen nog wat verjaardags visite voor de kinderen.
    Heb het maar wat verspreid gepland, niet teveel drukte in een keer.
    En kunnen lekker even buiten zitten:)

    Gisteren goed gesprek gehad met de vk.
    Zit er namelijk best wel even doorheen..
    Morgen 40 weken, dan weer controle en dan ook een strippoging, hopelijk dan wel genoeg opening!!
     
    Noralie87, MamaDiamantje, bulakgirl en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Lily94

    Lily94 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Zooo, ik heb alles weer bijgelezen. Allemaal bedankt voor de berichtjes gister! Wij hebben een super mooie dag gehad bij de bruiloft. Wel echt druk als ceremoniemeester! Maar het was echt geslaagd. Ik zal even een foto plaatsen van mijn outfit + buikie :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat zag je er mooi uit! :D
     
    Lily94 vindt dit leuk.
  8. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Prachtige jurk en buik @Lily94!

    De laatste 10 weken zijn vandaag ingegaan; 30 weken zwanger!
     
    Noralie87, RoseMurphy, bulakgirl en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Lily94 wat zag je er mooi uit gisteren!
     
    Lily94 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou ik ben weer thuis hoor. Het was heerlijk even weg. Maar het is net zo heerlijk om weer thuis te zijn!

    Het leuke is nog: ik heb een grote picknickmand laten samenstellen die we vanmiddag rond 15u kunnen ophalen en daar in het park kunnen opeten. Heerlijk. Nu even rommelen in huis, wachten tot de mini wakker wordt en einde dag na de picknick hoef ikzelf gelukkig niet meer te douchen. Kan ik mooi de jongens doen (ik zet ze er letterlijk samen onder, met de een onder de regendouche met papa, terwijl ik de ander heb afgespoeld met de handdouche en afdroog).

    Vanavond zitten we heerlijk voor de tv naar de wedstrijd te kijken en het eten stemmen we daar uiteraard op af: lekker burgers op de grill met cheddar en pulled beef! Uiteraard op een hamburgerbroodje!
     
    Noralie87, bluedrake, Lily94 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Vanmorgen wat beter opgestaan... Zwelling was minder en geen tintelingen oid ;)

    Ik blijf wel een gejaagd / angstig gevoel houden :rolleyes: vanmorgen met de jongste naar rugby training en nu met beide naar monkeytown... Ik op een bank met de voetjes omhoog en de jongens lekker rennen haha de temp is hier ook lekkerder als thuis :o:
     
    bluedrake, caatje87, Mimus en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn gesprek net met O:

    'Oh leuk mama, gaan we straks nog picknicken? Zit er dan ook ijs bij?'
    'Denk het niet schat, maar wel allemaal lekkere broodjes, fruit, yoghurt, drinken.. '
    'Oke, dan ga ik nu met papa voor jou ijsjes halen met chocolade en nootjes, want die lust jij toch graag? Ik wil peer.'
    'Die lust ik zeker, maar ik hoef niet elke dag ijs hoor, dan wordt mijn buik nóg dikker.'
    'Maar papa zegt dat je moet afkoelen als het warm is en ijs is bevroren. Tot zo.'

    Daar kan ik niks tegenin brengen natuurlijk :roflmao:
     
    Noralie87, bluedrake, caatje87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat vinden jullie..
    Ik heb de de oproep gekregen voor covid vaccinatie. Ik twijfel best wel. Ben er absoluut niet tegen, maar vind wel dat er nog vrij weinig bekend is over de effecten tijdens zwangerschap. Moest ik niet zwanger zijn, had ik hem absoluut wel direct gehaald.

    Maar kijk.. deze week ben ik 30 weken zwanger. Ik weet niet hoe snel ik terecht zou kunnen maar laten we zeggen dat ik dan rond 31 weken ben. 4 weken later, de tijd tussen de eerste en tweede prik, ben ik 35 weken. Ik vind dit wel een beetje tricky. Ik zeg niet dat ik bijwerkingen krijg en dat ik vroeger beval, maar je weet natuurlijk nooit. Er zijn wel dingen die meespelen waardoor het me niets zal verbazen als deze baby wat eerder komt. Mijn andere jongens kwamen wat eerder, het is al de derde, mijn baarmoederhals is natuurlijk wat korter door de lis-excisie die ik heb gehad. De vorige keer liep ik ook al dagenlang met 3 à 4 cm ontsluiting rond. Kan maar zo zijn dat het nu wél uit zichzelf zou doorzetten mocht dit weer het geval zijn.

    Wat vinden jullie?
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik heb de mijne gehaald met 31 weken en volgende week krijg ik prik 2. Van de eerste prik enkel wat last van spierpijn op de prikplek gehad. Ben benieuwd hoe ik op. De 2e reageer... Ben bang voor koorts en lamlendigheid en denk niet dat ik dat nu kan handelen :oops: maar ik vind het wel belangrijk dat ik 'm wel ga halen dus hoop maar even op een zelfde reactie als de eerste keer ;)

    Maar denk dat het 't belangrijkste is dat je doet wat goed voor jou voelt! ;)
     
    Lily94 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Het schijnt dat je van de 2e prik sowieso minder bijwerkingen krijgt, áls je die al hebt gehad. Spierpijn en wat vermoeid kan ik wel aan, maar ik heb dus geen zin in totale lamlendigheid en koorts ofzo. Nu ben ik daar ook niet per se bang voor, mijn man had bijv ook totaal nergens last van gehad en zelf heb ik ook niet zo vaak last van vaccinaties (denk aan de griepprik, kinkhoest vaccinatie..).

    Misschien dat ik het toch maar ga doen, afhankelijk van hoe snel ik terecht kan. Is dat echt pas over 2 weken, dan doe ik het niet. Maar is dat al deze week, dan durf ik het met 30 en 34 weken wel aan denk ik..
     
    RoseMurphy en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Daaagggggg ik ga morgen wel even bellen. Ik zou pas de 2e prik kunnen krijgen als ik bijna 37 weken zwanger ben. Ga ik echt niet doen. Ik ga morgen bellen en kijken of ik eerder kan
     
  18. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik had Pfizer ja... Mocht kiezen toen ik aan kwam :p ik krijg mijn 2e op precies 36 weken.. Vond ik ook wel spannend, maar acceptabel nog
     
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik kan morgen afspraak maken denk ik, ga ook meteen bellen ik wil 2e afspraak ook uiterlijk in week 36 eigenlijk
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Lily94 wat zag je er goed uit!

    @bulakgirl fijn dat het wat beter gaat met je. Houden zo!

    @Secret Promise heel erg herkenbaar! Hier eindelijk redelijk uit de puinzooi, alleen moet nog opruimen. De babykamer ook. En dat is echt wel een beste opgave...

    @Nina Sanders ik wacht tot na m'n bevalling ermee. Ben al 34 weken zwanger en durf het risico niet te nemen. Die laatste weken zing ik wel uit..

    @Mimus ik zit op jou babynieuws te wachten hihihi. Hopelijk komt de kleine snel!

    Heb zelf echt enorm last van m'n benen en voeten. Ughhh. Kan het kloppen dat de baby af en toe super rustig is en dan ineens wakker rond deze termijn? Had vanmorgen echt zoiets van oh shit ik voel de baby niet, maar die bleek in een diepe slaap te zijn ofzo want de rest van de dag voel ik de baby wel goed.

    Vandaag tik ik maar mooi de 34 weken aan! Nog 3 weken en ik mag thuis bevallen. Dat zou ik wel willen proberen.
     
    Lily94, nijntje87, Nina Sanders en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina