De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Succes❤

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  3. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @flowertje36 @Krisjee zet em op! Spanned hoor. Daarna mag ik, ok?

Hier strippen ze nog niet met 38 weken. Ze kijken ook niet voor ontsluiting. Dat begint beide pas na 40 weken.
    Ik heb geen geduld meer. :roflmao:
    Ik zal even proberen te dutten. Wish me luck!

bulakgirl, Orchid24 en bluedrake vinden dit leuk.
  4. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ooee.. spannend! Succes!

5. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Dat is hier net zo... jammer genoeg!

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

bij ons doen ze het alleen als er een goede reden voor is.
    Bij mij verhoogd mijn bloeddruk aan het einde en dan word ik medisch.
    De verloskundige wilt dus met 38 weken we kijken of ze kan strippen om proberen te voorkomen dat ik weer overgedragen word.

Lily94, Isabella2020, Orchid24 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
  8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ziekenhuis was weer zo vlot als dat ik ze ken :roflmao: Ik mis mijn verloskundige nu al:$ Je bent gewoon wederom een nummer, vertellen even snel, even snel een echo en over 2 weken zie ik weer een ander. Gewoon zo onpersoonlijk. Maargoed ben al 29 weken, dus ik zal ze ook niet meer heel vaak zien.

2x dagcurve in de week blijft, dus dat verandert nu niet. 6 juli telefonisch gesprek met diabetesverpleegkundige, ben erg benieuwd of zij nog aanpassingsmogelijkheden ziet want ik houd me er al zo streng aan.. Waarschijnlijk kom ik niet meer terug bij de vk, ik was een grensgeval en daarom ging ze het wel navragen maar in principe doen ze dat niet. Over 2 weken weer controle.

Hij was weer zo schattig op de echo, was aan het sabbelen op zijn navelstreng. Natuurlijk nog steeds in onvolkomen stuit:roflmao: maargoed hij heeft nog alle tijd om te draaien dus hopelijk!
    Verder liep zijn buikje nu wel voor, nog net op de bovengrens van normaal. Er zit natuurlijk altijd een foutmarge in en het is ook weer door iemand anders gemeten en kan ook groeispurtje zijn geweest. Maar als dit zo doorgaat gaf ze wel aan dat er dan een inleiding rond 38 weken word besproken. Nou vind ik een inleiding niet erg, maar ik hoop gewoon dat hij niet te groot word en dat ie dus niet te hard groeit nu.

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Ow @Orchid24 wat een zorgen, dat ziekenhuis lijkt mij ook 3x niks. toch wel fijn dat je even hebt kunnen kijken maar de rest.. het is balen meid die zwangerschapsdiabetes!

MissyMoo en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Net een rondje met de hond gedaan, verder tosti's aan het maken en aan het netflixen. Wat een leven. Gisteren dus echt teveel gedaan want het voelt alsof ik een marathon heb gelopen gisteren :roflmao: Ohja, ook nog even wachten op een pakket en dan misschien nog ff slapen :o:

Nina Sanders, MissyMoo en Orchid24 vinden dit leuk.
  11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben vanochtend met L naar de avonturenboerderij geweest.
    Lekker op de fiets (3,5km)
    Ze was kapot toen we thuis kwamen en ik ook.
    Ik zit dus even heerlijk met de beentjes omhoog.

magnesium doet overigens niks bij mij voor de krampen.
    Ik merk wel dat als ik veel drink de krampen minder zijn.
    Dus nu weer verplicht minimaal 4 doppers leeg drinken vandaag :o:

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja vind vooral lastig dat ik gewoon nu dus niet goed weet wat ik kan verwachten elke keer. Ik had niet verwacht nu naar het ziekenhuis te moeten bijvoorbeeld. Ik dacht dat ziekenhuis pas zou zijn met echt verhoogde waardes, niet maar 2x 0,1 te hoog. Alles hangt elke keer af van die waardes en echo's en dan kan alles weer omgegooid worden. Ik ben zo'n typ dat graag plannen maakt, tig lijstjes maakt, alle scenario's doorloopt. Maar dit is echt weer een momentopname, dus hopelijk bij de volgende echo gewoon weer gemiddeld.

Jij lekker genieten van netflixen etc! Ik ga nu ook lekker niks meer doen vandaag!

MissyMoo vindt dit leuk.
  13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Orchid24 Ze moeten natuurlijk ergens een grens trekken dus begrijp het wel dat ze liever voorzichtig zijn. En helemaal als je al zolang bezig bent geweest voor een kindje is dit natuurlijk niet leuk.

Herken dat wel van het plannen. Toch heb ik gemerkt in een zwangerschap dat dat absoluut niet kan. Alles loopt toch altijd anders dan je wilt. Ik had ook zoveel dingen anders voorgesteld....

Dat relaxen gaat hier wel lukken. Geniet van je dag verder!

14. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Heel lastig is dat idd. Dat heb ik nu met de stuitligging gaat ie draaien of niet? Maar dat heb jij er ook nog eens bij....

15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @bluedrake ja ik begrijp dat ook, die grens is er niet voor niks! Ik wist alleen niet van die grens af dat na 2 keer ietsjes te hoog doorverwijzen werd:roflmao: Ik dacht eigenlijk dat ziekenhuis insuline betekende en ik dacht zover ben ik toch nog niet:eek: maar staat dus los van insuline haha

@Noralie87 ja dat ook he.. ik wil keizersnede echt zien te voorkomen. Kind kan kiezen stuit of te zwaar:roflmao: nee liever allebei niet natuurlijk:p

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Succes @flowertje36 je kan het :)

Ik ben vandaag ook weer goed gekeurd... Schrok wel van m'n bloeddruk.. Was in eerste instantie 148/62 dus aan 't eind nog een keer gedaan en toen was hij mooi 138/72 :) er is me nogmaals op het hart gedrukt om gewoon te bellen als ik me zorgen maak of vragen heb... Ik vind dat lastig haha... Heb nog eens gevraagd over de placenta... Zij heeft er wel vertrouwen in dat de gene die zei dat de placenta echt niet in de buurt zit dat zij het bij het goede eind heeft... Zij is 1 van de beste echoscopisten die ze kent...
    Over 2 weken (dan ben ik 38 weken) wil ze wel eens kijken en voelen of een strip poging mogelijk is :)

Mja volgende week eerst nog een normale controle bij de gynaecoloog.

Het komt wel dichtbij allemaal zo :oops:

@Orchid24
    Maak je geen zorgen... Ze houden je goed in de gaten :) als ze je kindje met 38 weken willen inleiden zal het echt niet over de 4kg zijn op dat moment denk ik ;) en zelfs dan kun je dat ook wel! ;)

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    Spannend @flowertje36. Hebben ze eerst nog een ballonnetje geplaatst?

Fijn dat ze wilde en kon! strippen @Krisjee. Hopelijk heeft het effect en begint de bevalling er door.

Ik wil ook wel graag hoor @MissyMoo... Nou vooruit, jij mag eerst, als je beloofd dat ik daarna, vóór de 40 weken mag.

Ziekenhuis is inderdaad een wereld van verschil met de vk @Orchid24. Maar inderdaad, ze kunnen je er net iets beter in de gaten houden, ook door de echo's die ze doen en de samenwerking met andere artsen.

Fijn dat de bloeddruk uiteindelijk toch goed was @bulakgirl.

Ik mag morgen weer op controle.

RoseMurphy, bluedrake, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier een klein berichtje.. wij zitten heerlijk aan het strand. Man, O en O keuvelen wat aan het water met zand, schepjes, emmertjes etc en ik hang lekker in de loungebank met een havermelk cappuccino en een spa rood! Goed geregeld dus!

Isabella2020, bluedrake, Lily94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    De volgende vakantie zit ik lekker met een fles cava hoor :roflmao:

RoseMurphy, bulakgirl, Isabella2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hmm.. klinkt als vakantie! ;)

Deel Deze Pagina