De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je dat het doorzet!!

2. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hopelijk gaat het doorzetten!

3. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Poeh, wat kletsen jullie veel. Heb het wel terug gelezen, maar kan me het allemaal niet herinneren om te reageren. Sorry!

Hopelijk zet het door @Krisjee

Hier de hele dag opgeruimd en schoon gemaakt. Die goede nacht rust heeft me flinke enerie gegeven. Hopelijk vannacht weer een goede nacht.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Goedemorgen dames!
    Ik voel me gelukkig weer een stuk beter vandaag! :)

Ik denk dat ik vandaag de box van boven laat halen en in elkaar ga zetten en op z'n plekje ga zetten :) verder maar even kijken... Als 't goed is wordt onze nieuwe oven geleverd (oude had het met 't kinderfeestje van de jongste begeven) en de klossen komen ook vanmiddag eindelijk! Heb daar ook gelijk zo'n zithekje bij besteld voor in bed... Hoop dat dat helpt met voeden!

Lily94, bluedrake, Krisjee en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Zoals verwacht, nog niks gaande hier! :rolleyes:
    Wel goed geslapen, en eens keer geen last gehad van maagzuur!:D

RoseMurphy, MissyMoo, Lily94 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohja! Dat ruggensteuntje en de klossen is juist wat we niet hebben besteld haha. Vorige keren ook niet. Alleen een krukje voor onder de douche (je weet maar nooit als je niet lekker wordt) en zo’n ondersteek. Geen id wat het exact is maar ik geloof ook dat de vk dat nodig heeft mocht de bevalling thuis beginnen. Voor de placenta enzo.

MissyMoo en bulakgirl vinden dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Balen!
    Wel fijn dat je goed geslapen hebt :)

hier vannacht ook goed geslapen, niet wakker geworden met kuitkrampen.
    Tot ik uit bed stapte :rolleyes: toen schoot het er ineens in, GOEIEMORGEN :o:

Vanmiddag pretecho :D:D

MissyMoo, bluedrake, Nina Sanders en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ruggensteun heb ik dit keer ook meebesteld, naast de klossen. En een krukje voor onder de douche; kan ik ook fijn voor en na de bevalling gebruiken, als staan te intensief is.

MissyMoo, Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Veel plezier met de echo @Lotion

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    De kruk hebben wij niet gedaan... We hebben nog zo'n goedkope ikea kruk... Net zo makkelijk... Afgelopen bevallingen ook geen gebruik van gemaakt :)

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb nog nooit klossen en een kruk in huis gehad. Niet gemist ook. vk en kraamzorg vroegen ook niet naar die dingen. Dus ga ze dit keer ook niet in huis halen.

bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier even in stakato mijn dag tot nu toe;
    - rond 8u iedereen opstaan. Redelijk moe want ik heb gisteren tot laat serie gekeken;
    - mini O slaapt. Hoop vanmiddag even met de clan naar Alkmaar te gaan. Zonnetje breekt door en is op 10 minuutjes rijden.
    - O heb ik lekker aan de buitentafel aan de klei gezet.
    - Kan ik even boekhouding doen. Doe ik altijd als onze salarissen zijn gestort. Vast bedrag naar de spaar, bedrag opzij voor de lasten etc en ik zet wat weg voor de kinderopvang factuur van aug. O gaat dan naar school en de bso en het punt is: de dagopvang nu factureert achteraf. De bso en de toeslagen factureren/ontvang je vooraf. Kortom: we hebben voor O de kosten voor de dagopvang die maand geheel uit eigen zak te betalen (ik heb dat natuurlijk niet 4 jaar apart gehouden). En dat komt nog eens bovenop de normale eigen bijdrage die maand voor mini O aan dagopvangkosten en bso kosten voor O die daarop volgende maand.

Klinkt ingewikkeld maar het verschil ontstaat door vooraf/achteraf factureren/ontvangen. Daardoor hebben we dan voor de oudste niet alleen 2 facturen (dagopvang aug en bso sept) maar ook 1 geheel voor eigen rekening omdat de kinderopvangtoeslag natuurlijk niet voor 2 opvangsoorten per kind geldt. Ik durf bijna niet te zeggen hoe hoog die eigenlijk bijdrage voor ons in die maand gaat zijn o_O

- volgens mij ben ik de enige die dol is op broodkorstjes hier. Zit lekker aan 2 korstjes van vloerbrood met boter en wat zeezout. En een glas water.

wat zijn jullie weekend plannen? Zitten jullie morgen ook voor de buis voor voetbal?

MissyMoo, bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook hier even.

Tipje. Onze kinderen vinden klei leuk maar ikzelf ben niet zo van de vette klei zoals bijv van Play-doh. Die vind ik tegelijkertijd ook snel uitdrogen. Wij hadden vorige week klei gehaald bij de Hema en die blijft wonderbaarlijk zacht en is beduidend minder vet. Zou je niet verwachten. Je hebt ze per kleur, dan betaal je 5€ maar wij hebben zo’n 4 kleuren set gekocht. Was rond een tientje dacht ik. Aanrader! En zitten ook vormpjes bij!

Noralie87 en MissyMoo vinden dit leuk.
  14. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    Hier een heerlijk relaxt dagje.
    Vanmorgen al op tijd opgestaan, koffie voor werklui gezet en tijdje gestreken.
    Gegeten met de kinderen en heerlijk even alleen weggeweest, zonder mondkapje, joehoeee!

Man is fijn de tuin aan het opruimen. Maandagavond maken de mannen het straatwerk er in en de rest blijft liggen tot na de bevalling, zodat ik rust krijg hier.

Straks even hapjes maken. Vandaag is mijn vader jarig en we mogen weer met z'n allen bij elkaar zijn. (alleen gezin van mijn ouders is dus zo'n 25 personen inclusief kids) dus dat doen we eind van de middag. Iedereen neemt iets mee, super zin in!

Hier hoefde ik niks te regelen qua klossen enzo. Klossen hebben we zelf (bij de officiële wordt het bed te hoog). Ondersteek is nooit gebruikt hier en de vk gaf aan dat het ook zonder kon. En dat we als de nood aan de man is altijd nog een koekenpan kunnen pakken. Ik heb er wel 1 die eventueel weg kan dus prima.

Orchid24 en bluedrake vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Hier even wat minder actief, gisteren had ik even een slechte dag, last van hormonen denk ik. Kon even niet positief denken...

Vandaag boodschappen gedaan en de beneden verdieping aan het opruimen. Zodat als straks de baby er is we een redelijk opgeruimd huis hebben.

Nina Sanders en MissyMoo vinden dit leuk.
  17. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Hier even lekker in m’n eentje de stad in geweest. Ben bezig voor een 20-weken pakket voor m’n schoonzus. Die is nu 12 weken zwanger en als ze 20 weken zwanger is geven we (mijn schoonmoeder, andere schoonzus en ik) haar dit pakket cadeau, met een cadeautje voor elke week. We halen allemaal 7 cadeautjes dus ik had een goede reden om even te mogen babyshoppen haha! Leuk kledingsetje, sokjes en een ledikant hoeslaken gehaald.

Vandaag verder een rustige dag, morgen komt de vriendengroep hier samen eten en voetbal kijken :)

Noralie87, Nina Sanders, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @Lila94 wat leuk zo'n pakket!

@wiedeltje fijn dat ze bijna klaar zijn, en jij kan rusten.

Weer een goede nacht hier. Hoofdpijn zakt nu ook af. Heb alleen geen zin om meer aan te pakken in huis. Het is wel goed zo.
    Net even wat spelletjes gespeeld met de kinderen. Nu zijn ze allemaal buiten aan het spelen. Even rust!

Geen weeen, geen harde buiken. Zo vaag. Zo heb je ze elke dag, en dan niks meer.

Orchid24 en Lily94 vinden dit leuk.
  19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    :cry: ja.. Je besteld een oven en ontvangt een broodbak machine.... Bijna hetzelfde :roflmao: nu moeten we de broodbakmachine via een postnl punt terug sturen... Zodra die binnen is sturen ze de oven op:rolleyes: ben benieuwd wat ik eerder binnen heb straks... De baby of de oveno_O

@MissyMoo geniet van je rust... Hier is de oudste nog even op scouting en de jongste speelt ook buiten... En ik met de voetjes omhoog op de bank:p

@wiedeltje gefeliciteerd met je vader!

@Lily94 leuk idee zo'n pakketje? :)

De box staat :) de rest van 't huis is wel een zooitje nu...mn man besloot om de plinten af te maken in de woonkamer (we wonen hier pas 2 jaar :roflmao:
    ) en tegelijkertijd is hij ook bezig een extra aanrechtblad te maken in de keuken waar de oven op kan:p

Bijgevoegde bestanden:

Noralie87, Lily94, bluedrake en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nou surprise! Baby ligt ineens in onvolkomen stuit :roflmao:
    Allemaal hele goeie beelden mee gekregen, lag er echt geweldig voor en werkte goed mee.
    Lees: lag alleen maar te slapen :p
    Zelfs bij porren en dergelijke kregen we alleen een gaapje :o:
    Word nu op 1176gram geschat en bij 40 weken op 3600 gram.
    Bekijk bijlage 693446

Deel Deze Pagina