De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat zijn jullie plannen vandaag? Hier rijden we vanmiddag na slaapje mini naar Bergen aan Zee!

2. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Eindelijk de tijd genomen voor mijn Bevallingsverhaal!

Dinsdagmiddag om 13.00 ballonkatheter geplaatst, deze is woensdagochtend om 7.00 uur verwijderd. Ik had toen ongeveer 2 a 3 cm ontsluiting maar baarmoedermond was nog niet helemaal verwerkt, dus gelijk nog een ballon geplaatst. Diezelfde middag om 15.00 uur is de tweede ballon verwijderd. Daarna heeft de gynaecoloog mijn vliezen gebroken en zijn we gestart met weeenopwekkers op de laagste stand. Elk half uur werd deze opgevoerd totdat ik regelmatige weeën kreeg. Rond 21.00 had ik al een tijdje regelmatige (rug)weeën die steeds pijnlijker werden en ik had al 4 cm ontsluiting. Toen ook om een ruggenprik gevraagd en die kreeg ik rond 21.30. Hierdoor kon ik even bijkomen, rond 2.00 uur 's nachts kwamen de rugweeën toch wel weer terug dus weer meepuffen. Om 3.15 had ik 10 cm ontsluiting! Hoofdje bleek helaas nog niet volledig ingedaald maar ik mocht wel actief meepersen met de wee. Dit heb ik een hele tijd gedaan tot 6.00 uur 's ochtends! Ik raakte er wel behoorlijk moe van, rond 6.00 uur is de ligging van de baby gecontroleerd met een echo en deze lag wel dieper in het bekken maar alsnog niet volledig ingedaald. Baby bleek toen ook een sterrenkijker! Vandaar ook de enorme rugpijn met elke wee. De moed raakte toen in mijn schoenen. Ik had ook totaal geen goede persweeën en ook geen persdrang. Dus ruggenprik is toen uitgezet en de weeënopwekkers weer verhoogd zodat ik het persen beter kon voelen. Bij elke wee bleef het hoofdje maar tegen mijn rug en bekken aanduwen wat ontzettend pijnlijk was. Het hoofdje kon er gewoon niet door. Ik kon de pijn en de weeën na ruim 3,5 uur persen niet meer opvangen en raakte uitgeput en in paniek. De arts assistente belde de gynaecoloog en legde mij uit dat er twee mogelijkheden waren, of een vacuümpomp of alsnog een keizersnee. Het maakte mij allemaal niets meer uit ik was inmiddels zo uitgeput van de pijn en hield het niet meer vol, de baby moest er gewoon zo snel mogelijk uit op welke manier dan ook. We hebben toen nog dik een uur op de gynaecoloog moeten wachten die helaas in een spoed operatie zat.
    De helse rugweeën bleven maar komen en ik zat er totaal doorheen. Uiteindelijk kwam de gynaecoloog en besprak ze met mij dat ze de vacuümpomp met 3 tracties wilde proberen maar moest ik wel met al mijn (laatste) krachten meepersen. Al die uren persen waren toch niet voor niks geweest want het hoofdje lag gelukkig nu wel zodanig ingedaald dat ze wel de vacuümpomp konden plaatsen. De baby zou dan gedraaid worden en daarna eruit worden getrokken.
    De pomp werd ingebracht en ik ging door de grond van de pijn. Met al mijn krachten perste ik mee op de instructies van de gynaecoloog, daarna ging het ineens snel het hoofdje werd geboren. Ik moest nog een wee afwachten en daarna werd ze dan eindelijk geboren om 7.53 in de ochtend. Wat een opluchting ik had het nooit meer verwacht dat het zou lukken. Dat laatste uur was zo vreselijk om mee te maken maar daar was ze dan eindelijk. De placenta kwam vrij vlot en daarna werd de knip gehecht. Wat was ik blij dat het niet weer een keizersnee is geworden.

caatje87, bluedrake, Isabella2020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat een bevalling! Fijn dat het met de pomp uiteindelijk gelukt is jeetje.. lang moeten wachten zo met zoveel pijn.. nu lekker aan het genieten hopelijk!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klinkt heftig @MamaDiamantje zeker voor een tweede bevalling maar wat fijn dat de pomp werkte. Jullie zullen nu heerlijk aan het genieten zijn! Hoe zijn de eerste dagen verlopen?

MamaDiamantje vindt dit leuk.
  5. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Eigenlijk eerste bevalling want mijn zoontje was met een keizersnee gehaald ivm stuitligging !

De eerste dagen waren heel heftig zowel mentaal als lichamelijk veel ups en downs. Nu na ruim een week merk ik dat ik meer rust heb, de nachten gaan goed en het alles langzaamaan kunnen verwerken. Bekende kraamtranen natuurlijk ook wel gehad maar we gaan de goede kant op!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh de eerste vaginale bevalling, ja dan snap ik ook waarom de persfase bijv wat langer kan duren. Fijn dat het nu allemaal wat landt en dat de nachten beter gaan. Kraamtranen horen erbij. Heb ik zelf nooit gehad maar wel dat ik over het algemeen halverwege de kraamweek wat word terug geroepen door m’n lichaam. Ik voel me dan aanvankelijk goed en heb een goed herstel en wil dan te veel. Met mijn hoofd ben ik dan alweer veel verder en wil ik alles gewoon weer oppakken. En dan na een paar dagen werkt m’n lijf niet mee. Krijg ik vermoeidheid, pijntjes en word ik enorm chagrijnig. Ga ik me aan alles en iedereen ergeren. Hopelijk blijft me dat dit keer wat meer bespaard doordat ik dit nu goed weet van mezelf.

Hoe was/is de kraamhulp?

MissyMoo vindt dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Heftige bevalling @MamaDiamantje
    Zo lang persen ook! Mijn hemel :eek:

@Nina Sanders ben net mijn bed uit:o:
    We gaan vanmiddag wel een rondje wandelen, n heeft gisteren een step gekregen en wilt natuurlijk een rondje steppen.
    Vanavond bij de buren voetbal kijken :D

Isabella2020, MissyMoo, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @MamaDiamantje heftig bevallingsverhaal, toch fijn dat het uiteindelijk geen keizersnee is geworden zeg!

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Hoera! Vandaag 36 weken zwanger. Elke week voelt als een enorme mijlpaal en ik wil graag thuis proberen te bevallen, dus nog een weekje tot de 37 weken! Morgen mag ik weer op controle bij de verloskundige, zeer benieuwd... :)

En toch moet ik elke keer denken aan dat ik net zwanger was en met de black friday deal een Stokke Tripp trapp had gehaald. Helemaal gelukkig. En toen zei iemand hier op het forum, nou er kan nog van alles mis gaan en voorlopig.kan de kleine er toch nog niet in..de stoel staat nu in elkaar en de new born set kan er zo opgeklikt worden, ha.

Noralie87, Isabella2020, MissyMoo en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hebben jullie nog een idee wat ik kan laten trakteren op de opvang?
    - 35 traktaties voor O en O komst baby (geschikt voor 0-4 jr);
    - 16 traktaties afscheid/bday O (2-4 jaar)..
    Zat leuke ideeën maar als ik mijn fantasie de vrije loop laat dan ga ik zo richting de 125-150€ euro en dat vind ik wel veel te veel.

11. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Zo de strippoging achter de rug. Deze keer deed veel meer pijn. Nog steeds 2cm, wel wat bloedverlies was juist een goed teken was zei de verloskundige.
    Afwachten nu :rolleyes:

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk een goed teken en gaat het vandaag dan echt beginnen!

Krisjee vindt dit leuk.
  13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Krisjee oeh hopelijk toch snel babynieuws!

Krisjee vindt dit leuk.
  14. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Heftige bevalling @MamaDiamantje, maar heel fijn dat het alsnog natuurlijk gelukt is! Hier ook een eerdere keizersnede door stuitligging, ik hoop ook dat het me dit keer natuurlijk gaat lukken :) de baby ligt (vooralsnog) goed.

En ohhh die kraamtranen! Daar had ik bij de eerste ook echt last van. Ik wist niet wat me overkwam. Nu ben ik er iets beter op voorbereid hahaha

Isabella2020 en MissyMoo vinden dit leuk.
  15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Wij gaan vandaag een beetje chillen, kan de keuken nog wel opruimen maar echt geen zin in. Beetje de tuin opgeruimd en vanavond uiteraard voetbal kijken...

Ik zou sowieso zo m'n bed weer in kunnen :o::roflmao:

MissyMoo vindt dit leuk.
  16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    @MamaDiamantje
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg! Wat heb je het goed gedaan!!

@Krisjee
    Spannend hoor! Bloedverlies lijkt me ook wel eng ja ;) ik duim voor je!

@bluedrake yay! Let haters be hating haha je mag toch zelf beslissen wat je doet :) zo heb ik met 12 weken vast een kinderwagen besteld.. Die al die tijd op zolder al staat haha m'n man verklaarde me ook voor gek! :p

@Nina Sanders je hebt bij de so low van die nep babyflesjes... 30 voor 12,50 ik ga die halen en vullen met snoepjes zodat de jongens die kunnen trakteren zodra hun zusje er is.. Misschien kun je ook zoiets doen, maar dan met rozijntjes ofzo?

bluedrake, Nina Sanders en Krisjee vinden dit leuk.
  17. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @MamaDiamantje wat heftig! Denk dat ik al eerder had opgegeven en voor de keizersnede zou zijn gegaan. Knap!

Hier stralend weer, dus we zitten de hele dag buiten. Ben niks van plan verder. Beetje opruimen, schoonmaken, en rusten.

Ik heb gisteren een liter verse ananassap gedronken. Dat hielp bij m'n derde. Nou, het deed echt helemaal niets. Ik heb nog twee liter liggen, dus zo maar weer proberen.

@Krisjee spannend! Hopelijk werkt het.

Lily94, bluedrake, Isabella2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    En wat voor bevallingsverhaal @MamaDiamantje; heftig hoor! Goed ook voor jezelf om het uitgeschreven te hebben; werkt vaak helpend.

Hopelijk was dit het laatste zetje in de goede richting @Krisjee, en zet het de bevalling in gang.

@kraamtranen; daar heb ik bij eerdere bevallingen geen last van gehad. Wel van stuwing, zelfs zonder het geven van borstvoeding. Bizar hoe groot en pijnlijk mn borsten werden.

@vandaag; we hebben vanmorgen zo'n 20 km gefietst; de zon brak door en het was direct warm. Daarna pannenkoeken gebakken. Mn man net naar zn werk vertrokken, die heeft avonddienst. Wij nu lekker relaxt op de bank of bed!

bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  19. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.981
    2.856
    113
    Vrouw
    @MamaDiamantje nou best een heftig bevallingsverhaal! Gelukkig gaat het ondertussen weer iets beter met je.. Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig en kan je lekker genieten van je kleine meisje:)

@Krisjee wat spannend! Mijn duimen draaien voor je:thumup::thumup:

@bluedrake lol, hier met black friday toen ook gewoon meerdere babyitems gekocht hoor:roflmao: Vroeg of niet, moet je lekker allemaal zelf weten:D

@hier vandaag een beetje kramperig. Werd wakker met wat krampjes laag in m'n onderbuik en voel het nu weer. Kom maar door met die voorbereidingen op de bevalling:D Hoop alleen wel dat de kleine nog zeker t/m 2 juli blijft zitten:rolleyes: Sowieso omdat ik dan de 37 weken gepasseerd ben, maar ik wil die dag ook nog een 3D bellyprint (beeldje) laten maken:D Dus eventjes wachten nog, kleintje:p

Lily94, bluedrake, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh myyyyy wij zitten aan het strand maar het is heet joh :o:
    Ik ga zo lekker in de schaduw bij een strandtent zitten. Pfffff..

Noralie87, Lily94, MissyMoo en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina