De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jammer dat het allemaal niet zo doorzet meiden. Maar je zult zien, afleiding en ontspanning werkt ook altijd goed.
    Ja en seks schijnt ook te helpen maar daar moet ik momenteel echt niet aan denken, laat staan tegen het einde toe om de bevalling op te wekken haha.

Verder een beetje een genante vraag. Ik heb de afgelopen dagen echt mega jeuk down under. Het beperkt zich tot uitwendig en ik heb verder geen andere klachten zoals moeite of pijn bij het plassen. Ook geen andere afscheiding, sterke geur o.i.d. Het is puur die jeuk.
    Zouden jullie hier ook iets van Canesten gyno crème voor halen? Want volgens mij mag dat gebruikt worden tijdens zwangerschap?
    Lijkt dit op een schimmel of heb je dan echt meer klachten nodig dan enkel jeuk? Ben niet bekend met vagina schimmel.

MissyMoo vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Als het schimmel is zou je ook iets van roodheid en randjes moeten zien en daar kun je daktarin of miconazol voor smeren... Ik heb dat toen een aantal weken geleden ook gedaan toen ik mega jeuk in m'n liezen had... Na anderhalve week smeren was alles gelukkig weer rustig! :)

3. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Met jeuk zou ik echt even bellen hoor. Je hebt namelijk ook infecties die gevaarlijk zijn tijdens de bevalling. @Nina Sanders

Wat fijn dat je bloeddruk weer wat lager was @bluedrake

Hier de hele dag krampen weer. Zet nou toch door!

bulakgirl vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh ja die liezen, ik krab me suf. Qua roodheid of randjes weet ik het niet zo goed. Ik kan het lastig zien en met spiegel, ja alles is wel wat opgezet daar maar dat is sowieso wel op dit termijn. Ik vind het lastig in te schatten.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar ik kom pas zondag weer thuis en heb di pas weer een controle bij de vk. Kan niet zomaar even heen en weer wippen :p
    Zouden jullie met jeuk echt de vk bellen?

6. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik zou wel bellen met je vk. En vragen of je eventueel Canesten gyno mag gebruiken.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja das wel een goede. Ik zal morgenochtend even bellen. Nu niet meer want het is geen spoed :p

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Heeft het vakantiepark geen huisarts in de buurt waar je terecht kan? Vind het een beetje onzin om de vk te bellen met vermoeden van schimmel... Huisarts kan ook even kijken en die ziet 't vaak meteen.. Bij mij was de jeuk een dag later al veel minder na smeren

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @MissyMoo hop hop en nu echt doorzetten!

@Nina Sanders ik gebruik ook nog weleens sudocreme tegen schimmel. Dat werkte hier goed.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Ik heb zoveel zin in de 3D echo van morgen! Ben heeeel benieuwd :) hopelijk kunnen we het een beetje goed zien

Orchid24, Noralie87, RoseMurphy en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ooee.. ja, dat hoop ik ook voor je!

Lily94 vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    In het plaatsje hier zelf zit wel een huisarts. maar: moet er echt gekeken worden? :p
    Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn eigen huisarts even contacten..

bulakgirl vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Veel plezier morgen! Hopelijk ligt de baby er een beetje goed voor!

Lily94 vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Mja ik kon 't zelf ook niet goed zien... En je wil toch zeker weten of 't schimmel is voor je iets gaat smeren lijkt mij :p maar misschien dat je man ff wil kijken? :p als je ff googled op schimmelinfectie liezen krijg je hele nasty foto's... Maar wel een beetje een idee waar je op kan letten :thumup:

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Ik ga voor je duimen :thumup::thumup:

Lily94 vindt dit leuk.
  16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Lily94 veel plezier alvast! Hopelijk geen eigenwijze baby

Lily94 vindt dit leuk.
  17. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Ik zou toch even de vk bellen in jouw geval denk ik, maar meer in combinatie met je andere jeukklachten.. of gaat dat alweer beter?:)

18. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Eerste prik zit er in! Beetje gespannen van tevoren maar ging allemaal prima. Nu lekker bankhangen en misschien nog een beetje was vouwen. Morgen thuiswerken en mijn ouders passen op A. Donderdag weer eens naar kantoor, in ieder geval de ochtend.
    Verder ben ik allemaal maxi jurken etc in online winkelmandjes aan t doen, zowel voor in de zwangerschap als voor na de bevalling. Lekker makkelijk. Maar niet alles wordt uiteindelijk daadwerkelijk besteld haha want dan wordt t te gek

bluedrake, Lily94, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh leuk! Showen!

Wat betreft de jeuk.. lijkt stabiel te blijven. Heb nog steeds jeuk maar heb ook het idee dat het bij stress erger wordt.
    Lastig allemaal hoor. Ik bel sowieso morgenochtend even met de vk idd en tijdens de controle volgende week di vraag ik een lab formuliertje voor de check op cholestase! Ik wil het toch graag weten.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  20. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Heb de hele dag krampen en harde buiken gehad. Heb ze niet getimed, maar nu ik niet kan slapen toch even opgelet. Elke tien minuten, en houden een minuut aan. Nog niet pijnlijk, dus ik ga echt nog even proberen te slapen. Hopelijk wordt ik morgenochtend wakker met goede weeen, en is het niet weer een valse start.

RoseMurphy, bluedrake, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina