De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bulakgirl en ik heb een bioscoop pas waarmee ik onbeperkt naar de bios kan en dat is ook altijd wel favoriet hier. Vorige keren tijdens m’n verlof ook gehad en ook nog een tijdje daarna.
    Ik houd enorm van films en series en heb ook een bachelor in de film- en televisiewetenschap waardoor ik mijn schermtijd altijd weet te rechtvaardigen haha!

bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  2. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Ja geen idee:roflmao:
    Maar het maakt mij allemaal niet meer uit als de baby maar komt:D

Isabella2020, Noralie87, Orchid24 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier nog 2 ‘nachthemden’ besteld.
    Leopard lekker wijd en wat korter (dit is stiekem handig met bevallen aangezien je buik lekker bloot ligt en ze toch 100x checken) en de andere heerlijk ruim en van linnen, lekker voor in de kraamweek. 4B13D93A-4308-44A6-A69F-76F41585C28E.jpeg FC618381-FCA3-4A0E-AFB2-3EC54B1A213D.jpeg

Emma1995, bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  4. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Wat een leuk jurkje!
    Ik denk dat ik de twee maanden na de bevalling nog in positiekleding zit. Daarna is de zomer voorbij, en gaan de truien aan.

@Nina Sanders wat knap dat je nog een cursus wil doen, en hebt gedaan de vorige keren. Mijn brein functioneert echt niet meer genoeg voor meer dan de Bachelor kijken. :oops:

5. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Ik zit working moms te kijken in een trainingsbroek en een T-shirt en lig op de bank haha.

Qua kleding, denk dat ik er straks ook niet echt lekker bij lig. Maarja, dat zien we dan wel weer hoor. Een paar jurkjes heb ik sowieso wel in huis!

Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb weer eens last van nesteldrang.
    Dit keer is het washok de Sjaak :p
    En ik zelf ook, wat een zooi :o:

Bijgevoegde bestanden:

Isabella2020, RoseMurphy, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :eek: Ik zou hier heel onrustig van worden hahaha. Ik ga ook begin volgende week even al het speelgoed van de kinderen uitzoeken. Op zich hebben we 4 vaste plekken: in een velvet poef, hun speeltafel, een grote mand van zeegras (duplo) en nog een andere grote mand. Dus op zich lekker overzichtelijk. Maar volgens mij is de helft niet meer compleet of ligt het niet meer mooi bij elkaar dus ik wil dat ook weer netjes en geordend hebben. En alles wat kapot of incompleet is, gaat gewoon de vuilnisbak in haha!

MissyMoo en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

werd ik dus ook :p
    Maar ik was het constant aan het uitstellen.
    Dit is overigens alles wat er uit gehaald is.
    Het hok zelf is nu helemaal leeg op die bak met blauwe deksel na.

Er gaat een hoop de kledingcontainer in en naar de Kliko.
    Verder moeten er wat spullen naar zolder en dan is het weer opgeruimd.
    Maar eerst even eten en moed verzamelen om verder te gaan :rolleyes:

Orchid24, Isabella2020, RoseMurphy en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Ik heb net de keuken helemaal aangepakt. Hebben de kinderen de gang vol met Lego gemikt.
    Nu eerst al het beddengoed afhalen, en dan de kinderen de Lego laten opruimen. Ik ga dat echt niet opruimen voor ze.

Het speelgoed moet hier ook uitgezocht worden. Wat een grote klus altijd. We hebben alle leeftijden hier, dus speelgoed voor babies tot tieners.

Orchid24, bulakgirl en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Lotion goed bezig zeg! Heerlijk om af en toe dingen uit te zoeken en weg te gooien.

11. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.510
    1.857
    113
    Nou, dat speelgoed opruimen is dus echt een nesteldrang klusje. Ik heb het vorige week gedaan. Zo fijn dat het weer is opgeruimd!

Vanochtend is mijn zus geweest. Samen de kamer van de meiden helemaal opgeruimd en ze heeft alle ramen beneden gezeemd.
    Morgen komt mijn andere zusje, die mag boven alle kamers langs en de badkamer doen. Is het boven weer spik en span. Vanmiddag nog even wat was opvouwen en beneden opruimen en stofzuigen. Dan is alles weer fijn glad. Dus vrijdag een baby lijkt me een strak plan.

Inspiratie voor de verloftijd? Lekker nesteldrang met alles extra poetsen. Kasten opruimen, vensterbanken opnieuw inrichten, fotoboeken van de kinderen bijwerken. Nou zulk soort dingen staan er bij mij altijd op.
    En natuurlijk het belangrijkste: zorgen dat alle babyspullen klaar staan en gewassen zijn.
    Echt knap om dan nog een studie op te pakken!

Ik heb nu nog 1 kast op te ruimen. Geboorte traktaties te maken, adressen schrijven en ik wil nog zorgen dat ik cakes bak voor de kraamvisite. Oja ik bedacht vandaag ook dat ik nog even over versiering na moet denken. Ik wil eigenlijk nog een leuk bord voor in de tuin maken.

Het zat zeker in het weer trouwens, want hier vannacht ook als een roosje geslapen.

Fijn dat er een duidelijk plan is @Orchid24.

Hopelijk doet het strippen morgen iets @Krisjee. Dat afwachten is echt irritant he. Kan jij je nog wel een beetje bezig houden?

Balen dat het niet is doorgezet @MissyMoo. Maar een goede nachtrust is ook heerlijk.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ruim het speelgoed regelmatig op en vind het niet zo’n klus omdat ik het regelmatig uitzoek en wij natuurlijk kinderen in de categorie 1,5 - 4 hebben. Maar ik zet ook regelmatig wat weg en haal dat dan later weer een keer tevoorschijn. Want soms weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen. Ze hebben echt zo veel. Stiekem doe ik ook wel eens dingen weg hoor. Soms zitten er gewoon dingen tussen waar ze zelf nooit mee spelen. Nou, dan maak ik er mooi een ander blij mee of breng ik het naar een kringloop. 2 vliegen in 1 klap, want dan hebben wij ook weer ruimte!

MissyMoo vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en tijdens verlof zoek ik altijd elke dag een klein extra huishoud klusje om te doen. Naast dus dagelijks de vaat / was / stoffen / vloer.
    Zo blijft het altijd spic en span en man vindt het ook niet erg om te helpen als het mij niet lukt. Denk aan de verwarmingen afnemen benedenverdieping, de plinten afstoffen per verdieping, alle vensterbanken afnemen, de trap afnemen. Door elke dag 1 extra klusje te doen blijft het heel erg schoon in huis. Wel heb ik nog enkele grotere klussen die ik inplan samen met mijn man. Maar wel pas tijdens verlof: keuken uitsoppen (in 2 dagen, het eiland en de hoge kasten), de koelkast/vriezer en de wijnklimaatkast. De linnen gordijnen was ik ook vast nog wel een keer maar het fijne daarvan is: die hang je meteen weer terug, ook om te drogen en die hoeven niet gestreken te worden. Dus al met al valt het goed mee.

MissyMoo vindt dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik kwam zojuist op zolder en heb gelijk mijn klus voor vrijdag gevonden :o:

Isabella2020, RoseMurphy, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Met één klus extra per dag kom ik er helaas niet. We hebben 7 kinderen. Ondanks dat ze allemaal goed helpen, wordt het zo gauw zo smerig. Ik moet een aantal keer per week het hele huis bij langs, alles afnemen, zuigen.

Ik heb net 7 bedden verschoond. Wat een klus met een buik. Hopelijk hoeft het niet weer voor de baby komt. Eerst nu maar even douchen, want ik zweet ervan.

Fotoalbums. :| Dat is dus echt zo erg hier. Ik heb dus helemaal niks voor mekaar. En het wordt nu een steeds grotere klus. De babyfotos van m'n eerste staan op de pc. Echt erg! Misschien deze winter maar.

Orchid24, bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Lotion hahaha de zolder daar kan je altijd bezig blijven geloof ik! (hier wel...)

Ik wilde gisteren m'n 9 maanden boek bijwerken met foto's, was de printer inkt op. Daar zit ik dan weer op te wachten....

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    7 kinderen? :o:

MissyMoo vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #1018 Nina Sanders, 30 jun 2021
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    Hier vind ik 3 straks echt meer dan zat. Hier gaan ze 3 dagen per weer naar de opvang en werk ik na mijn verlof straks ook grotendeels thuis. Circa 2 dagen per week kantoor. Doordat ik zoveel thuis doe en ook niet gebonden ben aan kantoortijden kan ik gelukkig veel tussendoor doen. En het scheelt dat man ook gewoon meedraait in het huishouden. :)

Denk aan stofzuigen of iets afnemen. De wasmachine, droger en vaatwasser staan hier vaak allemaal tegelijk aan en toiletten maak ik zeer regelmatig gewoon tussendoor schoon. De vloer beneden wordt hier elke dag gezogen en gedweild - als de kindjes op bed liggen, magnetron en aanrecht worden elke dag na het eten afgenomen en de toiletten krijgen elke dag een vochtig doekje over en onder de bril. Oh en regelmatig neem ik de oppervlakken af (kinderhandjes komen overal hè); voor bepaalde zaken heb ik gewoon een strakke planning. :thumup:

Zo wordt de koelkast om de 2-3 maanden helemaal uitgenomen met dettol en een sopje voor de plankjes en lades en eens in de zoveel maanden plannen we een moment om de keuken helemaal te doen. Niet super vaak hoor, maar wel altijd richting zomer en winter. Het is nooit vies, enkel wat stoffig. In 2 dagen, want anders zijn we er te lang mee bezig vind ik. Dag 1 betreft het gehele kook- en spoeleiland, dag 2 de drie hoge kasten.
    De douche doen we gewoon wanneer nodig, net zoals een anti kalk behandeling van bijv onze wasbakken (zwart natuursteen).

vergeet ik iets? Welke klussen zijn er nog meer? Ohja de ramen. Die besteed ik uit. Zowel van binnen als buiten. We hebben een vrijstaand huis met aan alle kanten ramen dus never dat ik de ramen ga doen. De (houten) trap krijgt regelmatig een sopje en dat bepaal ik vaak gewoon tussendoor en dan plan ik daar die week een moment voor.

ik blijf erbij dat het enorm veel scheelt dat wij in zowel de keuken als badkamer geen tegelwerk hebben en ook geen keukenkastjes aan de muur hebben hangen. Enkel de douche heeft een tegeltje (de rest beton cire). Dat scheelt zo veel kalk en poetswerk. En doordat we eigenlijk routinematig alles bijhouden, blijft het ook te behappen! :thumup:

bluedrake en MissyMoo vinden dit leuk.
  19. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Oh nee! Een van m'n kinderen heeft net alles onder gespuugd. :eek: verkeerde timing! Hopelijk blijft het bij één kind.
    M'n man heeft het opgeruimd, hem op z'n kamer geholpen, en ik blijf helaas bij hem uit de buurt. Ik wil echt geen buikgriep nu.

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

ah nee!
    L was zaterdag ook weer bezig.
    Maar de volgende dag had ze nergens meer last van.
    Hopelijk valt het allemaal mee.

MissyMoo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina