De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @Krisjee wel jammer dat je tot de 10e moet wachten tot ze de vliezen willen breken.

@Orchid24 Hoop dat het helpt. Ik heb echt zoveel geprobeerd vorge keer om de kleine te laten draaien, maar niks hielp. Ik heb op de kop gehangen, homeopatische pilletjes geslikt. Ik zag uiteindelijk een stuit bevalling niet zitten, omdat de baby groot was, en de artsen weinig ervaring hadden.

Hier jengelt het wat, maar helaas geen weeen. Ik ga maar afleiding zoeken vandaag.

Orchid24 vindt dit leuk.
  2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    nee dat snap ik wel! Als hij te groot word dan ga ik dat ook niet aandurven denk ik, weet ook niet of het ziekenhuis dat dan nog een optie zou vinden. Ik hoop ook echt dat het helpt! Succes met afleiding zoeken!

MissyMoo vindt dit leuk.
  3. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met moxatherapie, diabetes, etc. Maar wel met stuitligging natuurlijk. Als ik het goed heb onthouden ligt hij bij jou ook wel eens omgedraaid toch? Of heeft hij altijd alleen maar in stuit gelegen? Dat was dus bij mijn eerste zwangerschap het geval. Ze lag letterlijk nooit andersom. Daarom had ik ook weinig vertrouwen in allerlei pogingen om haar te laten draaien. Het enige dat ik dus wel geprobeerd heb is een draaipoging in het ziekenhuis, maar ze lag muurvast. Oja en ik heb vaak van die houdingen op de kop op handen en kniëen etc. geprobeerd :p hielp ook niet. Ik denk echt dat dit gewoon haar houding was.

Maar ik hoop heel erg dat hij vanzelf nog gaat draaien! Als je een draaipoging in het ziekenhuis zou overwegen, probeer het dan wel een beetje op tijd... Ik was 35 weken en 4 dagen volgens mij bij de draaipoging en ze lag echt al ingedaald en vast. Dat was dus echt te laat.

MissyMoo, Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nou ik begin soms te twijfelen of hij inderdaad weleens vaker is omgedraaid. Ik heb het gevoel dat ik hem maar 1 keer echt duidelijk met zijn hoofdje linksonder heb gevoeld. Maar verder bewegen zijn benen wel van boven naar beneden en zit hij ook weleens met het hoofdje rechtsboven, maar dus niet beneden. En eerst kon ik nog niet duidelijk voelen wat wat was.. en ik heb nu iedere week een echo gehad en hij ligt al paar weken dus altijd in onvolkomen stuit.. Nou is maar een heeel klein percentage wat in stuit blijft liggen dus ik heb nog wel hoop dat hij zelf draait. Maar ergens heb ik er ook een hard hoofd in dus wil ik alles proberen :roflmao: hmm ja dat heb ik nu wel vaker gehoord dat de draaipoging eigenlijk al te laat was.. misschien vrijdag eens bespreken wat precies de protocol bij hun is met stuitkindjes.

bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

He dames alles weer even bijgelezen en zie dat er veel dames zijn waar het aan het rommelen is.

Ik zou nog even mn beval verhaal opschrijven

Ik ben vorige week woensdag opgenomen int ziekenhuis voor ballon. Heb die nacht in het ziekenhuis geslapen en had tot een uurtje of 1 in de nacht wat krampen daarna lekker gaan slapen.
    Volgende ochtend hebben ze om kwart over 8 mn vliezen gebroken en aangekeken tot 10 uur wat er ging gebeuren.
    Nou dus echt helemaal niks!
    Weeën opwekkers eraan en tot 15.00 uur nam mn lichaam het totaal niet op.
    Er gebeurde niks. Elke keer kwam de verpleegkundige even spieken en zat ik lekker boekje te lezen of lekker op de telefoon en door de kamer te wandelen.
    Om half 4 heeft ze het weer opgehoogd en toen kwam er wat meer sterkte qua Weeën.
    Om 4 uur begon het wel serieus door te zetten en om 5 uur zat ik nog op 4 cm.....
    Ik was er zo klaar mee. Arts gaf ook aan dat ik beter aan de morfine pomp kon gaan, omdat ik totaal niet kon ontspannen en onbewust dus tegen aan het houden was.
    Om half 6 zat de pomp er aan en toen zakte ik heerlijk in rust.
    Om kwart voor 7 was de pomp leeg en hebben ze na 15 min wachten wat een helllll
    Nieuwe aangesloten. Deze deed zn werk niet!!
    Man was even broodje halen, maar die werd masr terug gebeld. Had namelijk 10 cm. Hij moest geen 3 min later wezen, want dan had hij het gemist.
    Om kwart over 7 begonen met persen en 6 minuutjes later is mevrouw geboren.
    Mijn lichaam was er achteraf echt nog niet aan toe om te bevallen. Dat was me wel duidelijk geworden.

Vandaag de eerste dag zonder kraamzorg de nachten gaan echt super goed. Ze slaapt heerlijk tussen alle flessen door.
    Kinderen zijn helemaal gek met der. Dus het gaat hier super goed.
    Alle dames die nog moeten super veel succes met de laatste loodjes!

Lily94, Isabella2020, Noralie87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Langzame start maar een snel einde zeg.. fijn dat zo goed gaat met jullie!

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  8. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @flowertje36 heftig! Fijn dat het goed gaat met jullie.

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    @flowertje36
    Wat een verhaal zeg... Jeetje! fijn dat je man nog op tijd was haha :) geniet van je nieuw gevormde gezinnetje! :)

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier ook zo'n zin om alles klaar te maken en bestellen voor het kamertje. Nog 3 weken en dan kan ik aan de slag.....

Lily94, bluedrake, Orchid24 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier 36 weken met de draaipoging en idd ook muurvast. Dus wil nu een draaipoging met 35 weken. Kijken of het dan wel gaat lukken. Maargoed hij heeft nog even om te draaien.

Orchid24 en MissyMoo vinden dit leuk.
  12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Fijn dat het zo goed gaat. Lekker genieten!

13. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Oh, jongens.. ik ben vanmorgen 2x anoniem gebeld, die neem ik nooit op. Ze kunnen altijd mn voicemail inspreken. Dan kan ik zelf beslissen wel/niet terug te bellen.

Zegt mn man net 'Zou het het ziekenhuis niet kunnen zijn?' Ow, grut.. jaaaa! Ik had vandaag een belafspraak over de bloeduitslag van mn antistoffen... als het goed is proberen ze het vandaag nog een keer. Valt dit onder de noemer 'zwangerschapsdementie'?

Lily94, MissyMoo, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Hier ook een pittige ochtend gehad. Nadat ik vannacht mij sowieso niet goed voelde toch maar even met de bloeddrukmeter gaan meten. Deze bleek weer te hoog te zijn en dus toen de verloskundige praktijk gebeld. Hier op controle geweest en dat werd een ritje ziekenhuis, bloedafname, ctg etc.

Bloeddruk was ook in het ziekenhuis te hoog. Verder konden ze niet echt wat vinden, maar ik ben nu sowieso overgenomen door het ziekenhuis. Maandag moet ik weer op controle en ze houden mij goed in de gaten.

Dat word dus geen thuisbevalling meer...

MissyMoo vindt dit leuk.
  15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @flowertje36
    Heftige bevalling! Maar fijn dat het nu allemaal goed gaat! Geniet lekker van elkaar!

@bluedrake vervelend zeg van je hoge bloedruk, en dat je thuisbevalling niet door kan gaan!
    Maar alles voor een gezonde baby toch?

Hier een rustig dagje, heb alle was weggewerkt en gestreken. Gekookt en opgeruimd (nesteldrang komt weer een beetje terug)
    Voor de rest rustig aan. Geregeld harde buiken, maar niet echt pijnlijk.
    Kraamzorg heeft net ook gebeld, en mogen gelukkig 2 mensen ontvangen als zij aanwezig is. Dat vind ik wel prettig (alleen directe familie komt dan op bezoek)

Orchid24, MissyMoo, Noralie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik vind van wel :p
    Maar ik gebruik die smoes regelmatig :roflmao:

@bluedrake wel fijn dat je nu zelf een bloeddrukmeter heb.
    Jammer dat je bent overgenomen maar je word nu in elk geval goed in de gaten gehouden.

MissyMoo, bluedrake en Isabella2020 vinden dit leuk.
  17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Haha @Isabella2020 het zou mij ook kunnen overkomen zijn :roflmao: hoop dat ze nog een keer bellen! :thumup: ik heb bijvoorbeeld de dierenarts veel te last terug gebeld om te zeggen wat we met de resten willen... Zou ik vanmorgen doen, halverwege de middag dacht ik ineens "oops, moest nog wat voor de poes doen"

@bluedrake
    He vervelend zeg! Goed dat je aan de bel hebt getrokken! Wat is 't plan nu dan?

@Krisjee
    Goed van de kraamzorg! Hoop dat je gerommel nou eens om gaat slaan in echt werk ;)

Ik heb vandaag wel wat krampjes... Maar heb ook veel gelopen en weer gekolfd (1ml vandaag :p) dat kan ook wat gerommel te weeg brengen natuurlijk... Verwacht er niet teveel van iig :)

Isabella2020, MissyMoo en bluedrake vinden dit leuk.
  18. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hè balen zeg!! Maar fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt....

bluedrake vindt dit leuk.
  19. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    #1139 bluedrake, 2 jul 2021
    Laatst bewerkt: 2 jul 2021
    @Krisjee zeker waar wat je zegt, dat is het belangrijkste. Het is alleen even schakelen zo in m'n hoofd. Balen dat bij jou het strippen steeds niet werkt, word je vast ook moedeloos van..ik zag wel dat je nu een plan hebt verder, ook wel prettig.

@bulakgirl maandag naar de polikliniek en dan gaan ze kijken of die weer zo hoog is. Verder echt geen idee, behalve sowieso een ziekenhuisbevalling..

@de rest ben nog redelijk van slag, dus sorry als ik mensen vergeet :o:
    @Lotion ze houden mij zeker goed in de gaten, was alleen al jaren niet meer in een ziekenhuis geweest (voor mijzelf dan) dus even wennen haha.

@Noralie87 zeker wel even balen..

bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @bluedrake wat balen! Fijn dat je zo beter in de gaten gehouden kan worden, maar het is zeker enorm schakelen. Duurde bij mij ook eventjes en opgeven moment heb je je erbij neergelegd maar je mag er wel van balen hoor!

bluedrake en MissyMoo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina