De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja geweldig. Ik ben extreem hoor als ik zwanger ben qua interieur. Ik gooi alles om. Tot wanhoop van mijn man. Die heeft heel stellig gezegd: je hoeft me echt geen onnodige dingen te vragen. Ik heb er gewoonweg geen tijd voor (hij heeft sinds maart een nieuwe baan die een stuk meer vergt van hem dan verwacht en ja, ik verzin telkens weer nieuwe klusjes). Als je het zelf kunt regelen, dan prima. :thumup: Geen enkel probleem mee.

    Zo gezegd zo gedaan. De kinderkamer is inmiddels helemaal geschilders en de jongens liggen op 1 kamer. Vond ik het beangrijkst, dat ze daar al aan gewend waren. Nog een leuke staande lamp een keer, maar die kamer is af. Toen zag ik die kleur en dacht ik: ik wil alle slaapkamers geverfd hebben.. Dus mijn broer komt deze week onze kamer doen en de babykamer gebeurt tijdens mijn verlof. Wil eerst helder hebben wat ik precies wil qua vaste kast (of ik die ook meegeverfd wil hebben en zo ja, wat voor soort verf) en qua muurdingen.

    Alsof dat niet genoeg is kreeg ik een ingeving om dus de eethoek te behangen met prachtig lichtreflecterend behang in exact de kleur die er nu op zit (beetje terracotta / aarde achtig). Dat is zó mooi. En dat is nog niet alles: ik heb hier inmiddels een nieuw vloerkleed, nieuwe salontafeltjes en een nieuw bijzettafeltje staan. En nieuwe bankkussens. En we krijgen in augustus een nieuwe eettafel (maar dit moest wel i.v.m. de baby die anders niet aan tafel erbij past haha). Ik word al een beetje moe als ik er allemaal aan denk. Hahaha.

    (nee we hebben geen geldboom, maar ik heb een leuke bonus gehad van mijn werk ;))

    Ohja en vandaag komt er dus een nieuw bankje voor onze slaapkamer, een nieuw vloerkleed en een prachtig kapstokje. Leuke vaas erbij dus ik ga nog even een boeket droogbloemen bestellen voor erbij. Staat altijd zo leuk.
     
    bulakgirl, bluedrake en caatje87 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En om de week de grijze container? Hemels! Hier dus 1x per week weken alle containers, behalve de groene.. o_O Die we het minste gebruiken.
    We hebben wel 2 PMD (plastic) containers.
     
  3. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ja dit heb ik dus ook. Op de dag en begin van de avond moe. In bed lijk ik wakker en wil de slaap niet komen. Vannacht ook onrustig geslapen netals @bulakgirl veel wakker. Niet voor plassen maar wel draaien. Lig ook op plastic zeil dus na draaien voel ik ook echt mn heup branden van de warmte. Heerlijk.

    @Mimus hoe laat mag je voor de strippoging?

    @ wiedeltje hopelijk lukt het om op de dag rustig te pakken. Ik heb nu ook meer last van de warmte dan 3 jaar geleden. Toen was het warmer, maar nu trek ik het al niet echt meer. Iets met vocht en peuter rondlopen. Duim voor de airco voor je.

    @Slowly haha ja lekker begin van de dag. Om 11 uur is het vast te warm om dat ene plukje gras weg te halen. Misschien hebben zij ook beroerde nacht gehad en denken ze, ik wakker de hele buurt wakker.

    @Orchid24 veel plezier met de echo. Duim voor je op goede uitslagen. Snap met alles in de middag dat je de ochtend liever ff doorspoelt.

    @Nina Sanders heerlijk zo'n rustig dagje en elke dag wel een afspraak. Ook wat goed dat je alle klussen zo goed kan uitbesteden. Daar had ik echt geen geduld voor. In m'n hoofd zitten, dan moet het ook nu. Grijze bak, wij scheiden de luiers in de gemeente, scheelt een behoorlijke lading. Maar inderdaad met huis opruimen nu zat hij behoorlijk vol en heb ik vorige week ook zooi in containers van de buren gestouwd. Moet er niet aan denken eens in de 4 weken en dan missen. Snap dat je ff hartverzakking kreeg. Volgende keer wil ik hem ook niet missen, dan zit er hopelijk een placenta in.

    @Lotion veel plezier met kijken kijken en proberen niks te kopen. Neem anders alleen cash mee een max bedrag. Haha ik heb gelukkig geen koopwoede gehad. Kon geen keuzes maken door keuzestress dus dan niks of keuze bij mn man neergelegd.

    Vanmorgen ff woonkamer doekje gedaan, wc en stofzuigen. Straks vriendin met baby op bezoek en vanmiddag zus. Morgen lekker hele dag leeg. Dus in ochtend even boven schoonmaken badkamers en dweilen. Dan klaar. Woensdag komen schoonouders langs dus heb ik het ook rustig. Vorige week 5 dagen wat gepland dus nu ff wat minder.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Met 34 weken! Omg. Dat betekent dat ie hier al zou komen over 4 weken. Dat mag niet hoor. Dan ben ik nog helemaal niet klaar met alles :roflmao:
     
    caatje87, bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    vermoeiend dat slechte slapen! Word komende week lekker zweten met zo’n zijltje!
    Hopelijk duurt het voor jou ook niet lang meer!
    Heerlijk even zo opruimen.

    Heb om 10.45 de afspraak staan, hopelijk kan ze er bij.
    Hier is de schoonmaakster weer lekker bezig.
    Ben zelf even met de was bezig geweest.
    Zal nu even douchen en me klaarmaken.
     
  6. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Bevallen met 34 weken??? Nou nee laat nog maar even zitten hoor! Ik ben er nog niet klaar voor :roflmao:

    Had het geniale idee om de poortdeur te gaan verven, maar deze temperaturen zijn wel iets to much. Dat schuif ik wel even door...

    Ik ga maar eens nog een keer een blik werpen op m'n vluchttas. Ben nu alweer vergeten wat ik er ongeveer in had gedaan :|

    Verder kan ik de babykamer weer een beetje fatsoeneren na de verbouwing. Dus een beetje in huis rommelen denk ik zo.
     
  7. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Haha is voor de verf ook te warm om mooi de drogen. Voeten omhoog. Ik heb briefje in de vluchttas met wat er nog in moet. Heb er van alles ingegooid eigenlijk.
     
    bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  8. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hopelijk komt het kleine mannetje snel. Hij last jullie wel wachten zeg!!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nou inderdaad. Als het zo blijft prima. Woensdag en donderdag wordt het wel wat warmer maar nog geen 30+ hier gelukkig. Als ik dan bedenk dat ik nog 12 weken moet en misschien nog langer hoop ik dat de zomer niet zo heet als vorig jaar wordt!
     
    Isabella2020, bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  10. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @caatje87 een briefje had natuurlijk een goed idee geweest, maar dat ben ik vergeten hahaha leuk die zwangerschapsdementie. En wat betreft de verf heb je helemaal gelijk ja.

    @Noralie87 vind zomerse temperaturen prima, alleen vorig jaar augustus was wel echt heel heet!
     
    Noralie87, caatje87 en Orchid24 vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Wat zijn jullie ijverig zeg haha :) ik ben even naar het centrum geweest van den haag, daar hebben ze bij primark een zwangerschaps collectie! Maar 't meeste wat er hangt is niet voor de zomer o_O had de hoop een legging te scoren, maar helaas...

    Dat zeiltje ga ik echt nog niet doen nu met deze temperaturen! Wij hebben zo'n dekje die ook vocht tegenhoud standaard op 't bed liggen... Hoop dat die ook genoeg tegen houdt haha
    Wacht nog wel even tot 37 weken met dat zeiltje.. Sowieso komen dan ook pas de klossen etc binnen... Dus eerder mag ik sowieso niet bevallen :p
     
    caatje87, Mimus, bluedrake en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Nou helaas nog precies het zelfde, baarmoeder naar achteren gekanteld en 1cm.
    Dus kon helaas niet strippen.
    Ook al weet ik dat strippen niks hoeft te doen, baal ik enorm.
    As vrijdag weer afspraak bij de vk..
     
    RoseMurphy, Isabella2020, Noralie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Snap dat je baalt! Hopelijk komt het voor vrijdag nog zelf op gang allemaal!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Aaahw @Mimus dat is echt balen! Hopelijk krijg je snel spontaan weeën.

    De productiviteit is enorm afgenomen momenteel. Wel 2 flessen water in de vriezer gelegd, kunnen die weer voor de ventilator gezet worden.

    Bekkenpijn sucks. M'n hoofd wil heel veel :cry:
     
    Mimus vindt dit leuk.
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Mimus
    Noooo :(
    Al de foefjes aan 't proberen met ananas hart eten, seks, frambozen blaadjes thee? :p
    Sterkte!

    @bluedrake lekker ff rustig aan doen is ook niet erg :)
     
    bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  16. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Mimus seks heeft hier mogelijk wat gedaan bij de jongste. De currys had ik al gehad, beweging ook, strippen 3 pogingen dus vooruit dan maar seks geprobeerd. Die nacht geboren (41 +4 ) baadt het niet schaadt het ook niet. Als was een vriendin na poging bevalling opwekken met seks geblesseerd. Dus niet te gekke standjes willen uitvoeren:roflmao::|

    @bluedrake dikke knuffel. Enorm frustrerend als je hoofd van alles wil en je lijf niet mee werkt. Lukt het een beetje om te ontspannen?

    @bulakgirl het zeiltje ligt er ook pas vanaf week 38 op. Had kraampakket nog niet eerder opengemaakt. Is nu zeil, met celstofmatjes en badlaken, molton en hoeslaken geworden en toch dat plastic voel je er doorheen.
     
    bluedrake, Mimus, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @Mimus dat is toch wel een domper ja! Sterkte de komende dagen en hopelijk komt hij vanzelf voor vrijdag!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @caatje87
    Kraamzorg gaf als tip een deken tussen zeiltje en hoes te doen ivm warmte... Maar denk dat dat ook nog heel warm is ja!
     
    Isabella2020, caatje87 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Dat is echt niet leuk @Mimus.

    Tjonge, ik heb net gewoon al een tukkie gedaan.

    Heerlijk die veranderingen in huis @Nina Sanders. Hier zijn we ook flink bezig (geweest) deze zwangerschap. Nieuwe keuken, nieuwe vloer benedenverdieping, andere kleur beneden op de muren. Nieuwe eettafel (anders paste de baby er niet bij) met een nieuwe klepbank. Meubels babykamer geverfd, daar muren behangen en geverfd. Nieuwe werkplek gemaakt voor mij. Bij de meiden een nieuw bureau, nieuwe boekenkast. Voortuin nieuwe tegels, achtertuin trampoline verplaatst, veranda met schuurtje gebouwd, nieuwe bestrating, nieuwe schutting, systeem voor besproeien en nieuwe grasmat erin.
    Sommige dingen stonden al op de planning. En de achtertuin hebben we 3 weken geleden pas bedacht en zijn we nog mee bezig. Waarschijnlijk zijn we deze week klaar met het houtwerk en de bestrating. En doet mijn man volgende week het gras.
    Het is behoorlijk veel allemaal.
    Oja, en ik ben nog bezig om 1 wandje op de meiden slaapkamer opnieuw te behangen. Dat staat voor eind vd week op de planning als het een beetje afgekoeld is..
     
    RoseMurphy, Isabella2020, bluedrake en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Lily94

    Lily94 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Jullie gaan zo snel dames. Ik moet ook nog gewoon werken hoor :p

    Wat ontzettend balen @Mimus, ik duim voor je dat er toch snel wat gaat gebeuren!

    Wat betreft de vaccinatie: ik ga hem wel nemen. Kan vanaf vandaag een afspraak maken. Alleen de opties die er bij staan komen mij net niet goed uit, dus ik kijk morgen even of er dan andere dagen staan. Ik zou de eerste rond 29 weken kunnen krijgen en de 2e met 34 weken. Dat vind ik prima. Ik wil ze het liefst allebei gehad hebben vóórdat ik 36 weken ben.
     
    Isabella2020, Mimus en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina