De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Lisa280887 veel succes vanavond!
    Moet je nog bellen hoe laat je moet komen of heb je een gegarandeerde plek?

Orchid24, bulakgirl en Lisa280887 vinden dit leuk.
  2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @bulakgirl Dat hebben ze inderdaad gezegd, ik houd alles in een schriftje bij per dag en tijden om te kijken of het redelijk hetzelfde blijft of niet. Verder houd ik ook de bewegingen van de baby in de gaten. En zo irritant, als ik dus uit m'n bed kom is die al hoog en dan heb ik nog niet eens iets gedaan.

@Noralie87 doe m'n best, toch wel lastig hoor.

Ik heb zelf eigenlijk pas het besef sinds ik in het ziekenhuis ben geweest van oh shit, het gaat toch wel sneller gebeuren dan ik dacht :roflmao:

Noralie87, Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @Lotion Ik had graag nog meer tijd gehad, zodat ze natuurlijk kon komen. Maar de volgende beschikbare datum is de 20e. :eek:Echt een babyboom gaande.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier drukke laatste dagen met de kids net voor de zomervakantie. Ben blij als het vakantie is, even lekker bijkomen.
    Ben zo druk overdag dat ik de baby bijna niet voel. Voel de kleine een beetje in de ochtend en de laatste dagen is hij in de avond ook best rustig.
    Normaal als ik me op de bank nestel maakt hij er binnen een feestje van. Sinds een dag of 3 is hij wat rustiger. Maak me dan wel ongerust. Maar ben pas 26 weken en begrijp dat je ze dan nog niet dagelijks hoeft te voelen?

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Het is idd balen als het niet gaat zoals je gehoopt had. Hopelijk kondigt de kleine zich nig spontaan voor donderdag aan! En anders mag je donderdag lekker baby knuffelen!

MissyMoo vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou…. Ik heb een nieuwe update:roflmao:

Vanmorgen belde het ziekenhuis: of we vanmiddag al konden komen voor het plaatsen van de ballon. Het was 10 uur smorgens, ik zat chill te ontbijten. Of we er om 12 uur konden zijn:roflmao: Dus hop gas erop en gaan met die ballon!

Rond half 3 waren we thuis. Dat is dan wel weer heel fijn! Eigenlijk hadden we vanavond moeten blijven maar we mochten vanmiddag lekker naar huis. Ze wilden de ballon eerder plaatsen zodat we er hopelijk meer profijt van hebben.

Dus nu lig ik lekker op bed. Plaatsen was rot, bmm lag nog best naar achteren. Daarna flinke krampen! Nu lig ik op mn zij en vallen de krampen mee. Maar moet plassen. Moet dus weer opstaan. Oh god:roflmao:

Noralie87, Isabella2020, Orchid24 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

oooh beter joh!
    Ik had bij de laatste ook dat ik ineens constant moest plassen. Werd er echt helemaal lijp van.
    Hopelijk krijg je ook vanzelf weeen dat scheelt weer.

@MissyMoo oh vandaar! Jij woont niet in NL toch? Gaan er dingen anders waar je woont qua bevallingen?
    Pure nieuwsgierigheid hoor :o:

8. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel iedereen!

Het gaat allemaal goed hier, O.tis is wel erg misselijk door het vruchtwater waardoor hij niet wilt aanhappen.
    Gelukkig heb ik vanaf 37 weken gekolft en zijn we hem nu aan het bijvoeden en ik elektrisch aan het kolven.

9. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @Lisa280887 oh wat spannend!! Fijn dat het wat eerder kon. Hopelijk begint het gauw voor je.

@Lotion Niet echt. Het enige is bijna geen thuisbevallingen.

@MoesCH als je je ook maar een beetje zorgen maakt over de hoeveelheid beweging gewoon even aan de bel trekken hoor. Liever een keer teveel dan te weinig.

@Krisjee oh wat goed dat je al gekolfd had. Ik heb er geeneens aan gedacht. :eek: Zou wel slim zijn geweest.
    Hopelijk is hij gauw minder misselijk.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @MoesCH je moet vanaf 24 weken wel de baby regelmatig voelen hoor! Bij twijfel zou ik echt even contact zoeken.

@Krisjee jammer dat de O.tis wat moeite heeft met de borstvoeding, gelukkig kan je het zo oplossen.

@Lisa280887 wat een wending zeg! Ben heel benieuwd wanneer er baby nieuws komt.

Ik ben ineens weer kotsmisselijk, dat betekend dat m'n bloeddruk weer boven de 151/90 zit. Kut zooi :cry:

Isabella2020 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    Ik breek even in, mijn baby is inmiddels ruim 8 maanden maar lees af en toe nog stiekem mee. En op dit bericht wilde ik wel even reageren.

Aahhhh zo spannend! Zet ‘m op! :D

Noralie87, Isabella2020, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    @MoesCH
    Je zou eens op je zij moeten gaan liggen en dan moet je binnen 2 uur de baby 10x gevoeld hebben geloof ik... Soms moet je er echt even bij stil staan om beweging te registreren :)

@Lisa280887
    Oh wow dat is fijn! Succes ermee ;)

@Krisjee
    Ik wil ook graag kolven, maar waar ik op dag 1 0,5 en dag 2 1 ml. Eruit kreeg kom ik nu niet verder als wat druppels op de tepels. ;( heb je nog tips?

@bluedrake
    Vervelend hoor :( dikke knuffel

Lisa280887, bluedrake en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Is zo. Wanneer is je UD?
    Hier ga ik weer uit rond de 38 wk. Zeker omdat de baby iets groter is dan de andere jongens (iets maar), ik een lis-excisie heb gehad, weer veel vruchtwater heb en gewoon alweer zo'n grote buik is. Ook veel meer harde buiken nu én al een indaling. Mijn gevoel zegt dat ie echt wel ook rond de 38 weken komt. Natuurlijk of via een inleiding.

bulakgirl en Isabella2020 vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Update. Laag 1 zit erop. Moet goed drogen en laag 2 komt nog. Het Arte behang in de woonkamer komt ook nog op 2 wandjes in het toilet. Maar dat komt de behanger tussendoor een keer doen. Eerst het schilderwerk.

2A2DE3FD-5ED9-4679-8C13-80509401BD5A.jpeg 74A6BD2B-2431-42D1-83E9-9F86DF336BA3.jpeg

RoseMurphy, bulakgirl, Isabella2020 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 hopelijk doet ie goed zijn werk! Succes!

@MissyMoo wat ontzettend balen.. knuffel!

@bluedrake pff lijkt me helemaal niks zo.. brengt alleen maar spanning met zich mee zo.. vind dat ze je echt lang laten aankijken zo..

Verder fijn al die goede controles!

Hier vanmorgen telefonische afspraak gehad met verpleegkundige van de gynaecologie afdeling. Persoon 4 die al betrokken is inmiddels :roflmao: Wist niet waarvoor ze belde, maar blijkbaar om bevalling uit te leggen. Nou heb in ieder geval weinig keuze nu ik medisch ben :roflmao: Geen draadloze ctg, dus ik zit hele bevalling aan de ctg. Mag niet onder de douche of in bad en ook niet op de baarkruk. Ze ging nu uit van een spontane bevalling, mocht het inleiden worden dan belt ze me nog een keer om over inleiding te vertellen. Maandag spreek ik haar ook weer, want dan wil ze dat we bevalplan hebben ingevuld en dat we die bespreken. Nou denk ik alleen dat spontane bevalling klein word, aangezien ik al die leuke schattingen hoor die nogal verkeerd uitvallen :o: Ik wou in eerste instantie vragen rond week 40 te strippen en uiterlijk met 41 inleiden. Maar door de suiker wil ik eigenlijk niet over de 40 gaan. Dus dan zou ik een inleiding voor de 40 weken willen hebben denk ik. Maar als meneer in stuit blijft en niet draait word het een geplande keizersnede als niet spontaan gebeurt. Zou graag alle opties bespreken maar we gaan het zien haha

Nina Sanders, bluedrake, bulakgirl en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    @Sado superlief! Dankjewel!!

Ook de andere meiden bedankt voor de lieve berichtjes!

vanmiddag flinke krampen gehad. Gelukkig zijn die nu wat milder en kan ik een beetje functioneren. Soortvan hahaha!

@Nina Sanders ziet er supergoed uit! Lekker bezig!

@bluedrake wat vervelend dat je je zo voelt!! Met baby is alles okee toch?

@MoesCH ja gewoon bellen als je je zorgen maakt! Beter een keer voor niks dan dat je te lang afwacht!

@Orchid24 met suiker is het inderdaad niet aan te raden om overtijd te lopen. Dat is hier ook de reden waarom ik nu ingeleid ben! Daar zijn overigens ook protocollen over. Met insuline inleiden met 38 weken, zondee insuline ‘gewoon’ niet overtijd laten lopen en goede controle houden. Ik prik nu ook nog mijn waardes, om te kijken of de boel een beetje stabiel blijft. Wel rot dat je tijdens de bevalling niet echt bewegingsvrijheid hebt!

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.503
    1.853
    113
    Oh, spannend @Lisa280887. Hopelijk heb je een beetje een goede nacht en kan je morgen er volop tegenaan!

Wordt je niet juist extra onrustig van het zelf bloeddruk meten @bluedrake? Dat zou ik hebben..

Vandaag heb ik telkens als ik rust pakte voorweeën. Nu ook weer. Ook mijn darmen zijn overstuur. (maar dat zijn ze al langer). Ik hoop toch zo dat het door gaat zetten en de baby vannacht geboren wordt.. Geen gedoe met oppas etc, kids gewoon lekker in slaap in hun bed, morgenochtend kennismaken met hun broertje of zusje en dan naar school. Nouja, ik droom nog even verder goed?

Vandaag weer een klus van mijn lijst doorgestreept. Ook de laatste kast is opgeruimd. Zo fijn!

RoseMurphy, Isabella2020, bluedrake en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 ow wat spannend. Hopelijk komt er snel wat op gang.

@bluedrake he bah dat is niet leuk dat gerommel steeds met je bloeddruk. Stom dat ze je zo in onzekerheid laten ook!

@Orchid24 ow jij ook zwangerschapsdiabetes. Balen is dat he. Voor jou komy het einde gelukkig al een stuk sneller in zicht. Ik ben al sinds week 8 aan het aanrommelen. En ik moet nog zo lang hahah

Wbt bewegingen. Sinds ik het hier neer getypt heb voel ik de kleine weer lekker wiebelen haha. Had ik eerder moeten doen.

20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @MoesCH weet even niet zeker, maar als je het zo vroeg hebt is het dan niet vaak zo dat het wss toch diabetes type 2 of 1 is? Wel rot zo vroeg al dieet en alles! Nu vind ik dieet niet zo moeilijk, leek al veel op wat en hoe ik at. Alleen als je iets echt niet meer mag word het allemaal toch een stuk aantrekkelijker:o: Zo wil ik al weken ineens heel graag stroopwafels.. geen idee waarom :roflmao: krijg ze als het goed is na de bevalling :roflmao: Jij ook al via ziekenhuis? Ik sinds 2 weken, daarvoor mocht ik nog bij vk blijven. Insuline gelukkig nog niet nodig, maar vandaag verkeerde waarde dus ben benieuwd wat ze morgen zeggen

Deel Deze Pagina