De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @Orchid24 ja vind dat eigenlijk ook wel, en omdat ik officieel pas donderdag een afspraak heb, twijfel ik wel.

@Lisa280887 als het goed is wel, vrijdag echo en ctg gehad die waren goed. Gisteren ook ctg en toen een dipje, moest ik wat langer liggen maar herstelde zich wel.

@wiedeltje tuurlijk is dat niet fijn dat ik dat doe, alleen de gynaecoloog zei ook van hou het aub in de gaten en bel je verloskundige als die boven xxx waarde komt. Nu komt de bovendruk daar vandaag al 3x over, onderdruk niet... Buiten het meten om, word ik er echt niet lekker van dus eigenlijk hoef ik niet eens te meten want weet al dat het dan mis is.

@MoesCH was ik nu maar 39 weken ofzo, dan was het anders geweest.

Zit nu te twijfelen of ik morgen weer ga overleggen hoor, net was het 162/87. Voel mij alleen zo'n ontzettende zeur omdat ze geen oorzaak kunnen vinden. :oops:

Isabella2020, Lisa280887 en Orchid24 vinden dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hoezo mag je niet op de baarkruk @Orchid24 ?
    Ik zat ook vast aan de ctg en later een elektrode maar ik mocht gewoon uit bed, op een skippybal weeen opvangen en toen de gynaecoloog kwam vroeg ze of ik wilde gaan liggen of liever wilde blijven staan.
    Ik koos we dus voor om te gaan liggen maar was niks verplicht.

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik vind je echt absoluut geen zeur.. je bloeddruk is echt hoog en al langere tijd.. eigenlijk word je daar je hele zwangerschap voor gewaarschuwd.. altijd is het kijken of je bloeddruk niet te hoog is, want anders.. en dan heb je een hoge bloeddruk en dan willen ze toch elke keer aankijken en afwachten.. dat is gewoon natuurlijk geen fijn gevoel.. en 37 weken is ook gewoon een prima termijn lijkt me.. beter te vaak bellen dan te weinig hoor! Anders vanavond gewoon al bellen met al je waardes

bulakgirl vindt dit leuk.
  4. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ze heeft niet uitgelegd waarom, alleen dat ik de weeën inderdaad wel op skippybal mag opvangen maar persen mag alleen in bed.. misschien vind ik dat ook helemaal prima hoor! Had voorkeur voor bad maar die valt sowieso af haha.

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    @bluedrake
    ik vind je waardes wel echt heel hoog hoor en zeker met 't feit dat je niet lekker bent zou je eigenlijk gewoon weer moeten bellen hoor!

MissyMoo en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Wij hebben net een proefkaartje laten drukken.... We lijken eindelijk een beetje eruit te zijn met de naam! ;)
    We hebben er 2 en m'n man is eindelijk overstag om 1 van de namen te doen die linkt naar z'n verongelukte zusjes! Ik liep al sinds de eerste met de gedachte om deze naam te gebruiken bij een dochter als samenvoeging van de namen van zijn zusjes... Mja 2 jongens he... Dus nu ik opperde om deze naam te gebruiken was hij in eerste instantie tegen... Maar nu van de week kwam hij er toch ineens op terug dat het misschien wel mooi is om toch te doen. Nu is alleen de twijfel of we zijn ouders van te voren moeten inlichten zodat ze zich kunnen voorbereiden en niet overvallen worden ofzo...

bluedrake, RoseMurphy, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bulakgirl oeh wil je ze delen?

wat lees ik nu..
    Peter R de Vries neergeschoten?

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Ik vind het leuker om te delen zodra ze geboren is :)

Orchid24 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

loopt inmiddels een heel topic over bij nieuws enz.
    Ik volg zelf het live blog via nos.

@bulakgirl wat een mooie gedachte.
    Of je zijn ouders moet inlichten vind ik lastig.
    Zelf zou ik het niet doen maar jullie kennen ze het beste.

Ik ben zo blij dat onze namen ook vast staan.
    Wel grappig dat we de jongensnaam nooit eerder hadden gehoord en ineens kwam N van de week thuis en die verteld met wie die allemaal heeft gespeeld in de klas.
    Zegt ie ineens onze jongensnaam :roflmao:
    Zo heet blijkbaar een jongetje in zijn klas ook, hebben wij weer :p *niet dat het iets veranderd*

bluedrake, RoseMurphy, Orchid24 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @bulakgirl Misschien delen dat je haar gaat vernoemen, maar de naam zelf niet?

@bluedrake Ik vind die waardes niet normaal hoor. Echt heel apart dat ze je gewoon laten lopen. Als je je niet goed voelt, gewoon aan de bel trekken. Maakt niet uit hoe vaak.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bluedrake heb je al gebeld? Echt doen hoor! Beter een keer te veel dan te weinig

bluedrake vindt dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

@bluedrake ik had jouw bericht gemist.
    Ik zou gewoon weer aan de bel trekken hoor!
    Zeker als die boven de 90 komt.
    Het kan ineens heel snel gaan van hypertensie naar vergiftiging.
    Als je het niet vertrouwd echt bellen! Beter een keer te veel dan te weinig.
    En ook al denken ze dan daar heb je haar weer, lekker boeiend! ze zeggen ook dat je moet bellen als het niet goed gaat.
    Luister naar je gevoel :)

bluedrake, Orchid24 en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    #1493 MoesCH, 6 jul 2021
    Laatst bewerkt: 6 jul 2021
    @bluedrake ik wil je niet bang maken maar mijn zus heeft zwangerschapsvergiftiging gehad en dat ging in keer heel erg snel van hoge bloeddruk naar vergiftiging.
    Ze lieten haar eerst ook dagen aansukkelen maar ze voelde gewoon dat het niet goed was. En bleek ook dus zo te zijn.
    Ik vind je waardes wel erg hoog dus ik zou wel bellen.

bluedrake, Orchid24 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt. De kans is dan groot dat het ervoor al aanwezig was. Maar mijn hba1c waarde was prima en na de zwangerschap van nummer 3 werd ik elk jaar geprikt op suikers en dat was altijd goed. Maar goed we gaan het zien hoe het loopt.
    Het dieet vind ik niet moeilijk, maar idd wat je zegt de trek in dingen die je niet mag. En nu mijn waardes soms gekke dingen doen vind ik het wel lastig.
    Ik loop al sinds week 8 in het ziekenhuis idd. Ik vind het wel prettig gezien ze hier wat dat betreft toch kundiger zijn en korte lijntjes met andere artsen hebben.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Krisjee wat een gewicht heeft die kleine man!
    Hopelijk kunnen jullie lekker snel naar huis morgen

@Lisa280887 heel veel succes!! Hopelijk snel de kleine in jullie armen!

Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.976
    2.853
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 heel veel succes! Hopelijk binnenkort goed nieuws:D

@bluedrake ik vind het ook wel tricky hoor, meis... Zou ook even bellen (als je dat niet al gedaan hebt). Niet twijfelen! Zeker niet als je lichamelijke klachten merkt.

Hier een rustig dagje! Soms wat steekjes en krampjes down under, maar niks wat op het serieuze werk lijkt:rolleyes: Donderdag 38 weken.. Hopelijk komt de kleine man snel:D We zijn zo nieuwsgierig!

bluedrake, bulakgirl, Orchid24 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    En ik lig weer wakker.... die baby is zooo actief, dat het me gewoon niet lukt om in slaap te komen. Alsof er iedere avond een kickbokstoernooi op het programma staat..:confused:

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    +1

MissyMoo en Isabella2020 vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook hier harde buiken en veel druk down under. Kan ik begrijpen aangezien baby lekker ingedaald is

bulakgirl en MissyMoo vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nu ik verder nadenk over het indalen: niet alleen voel ik sinds een dag of 2 toenemende druk onderin, maar ik waggel ook meer als ik loop. Kan ik niks aan doen. Dus; ik had het kunnen weten haha

Orchid24, bluedrake, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina