De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 6

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bulakgirl, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Dank voor alle succes wensen hoor. Voel mij niet optimaal dus ben te moe / te lui om op iedereen even apart te reageren.
    Zit even de Tour de france te kijken vanuit het bed.

Wat jongen / meisje betreft, ik hoop vooral dat het een gezond kindje is. En ik neig zelf ook steeds meer naar een meisje.. hihi.

@Krisjee goed om te horen dat er verbetering in zit. Hopelijk zijn jullie toch snel weer thuis!

Lisa280887 en Orchid24 vinden dit leuk.
  2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.509
    1.855
    113
    Fijn dat ze in het ziekenhuis goed helpen en dat het vooruit gaat @Krisjee.

Mooie kamer hoor @bluedrake. Hopelijk verloopt het allemaal een beetje vlot.

Vervelend dat die tandjes van mini telkens zo opspelen @Nina Sanders. Hopelijk helpt de zetpil snel en voelt hij zich dan wat fitter. Zo sneu als die kleintjes zich niet lekker voelen.

Ik denk ook dat de ontlasting nog wel op gang komt @MissyMoo. Heb je iemand waarmee je zulke dingen kunt overleggen? Hoe werkt dat waar je woont?

Nou, ik zie vandaag ook voorbij gaan zonder baby. Ik kan er wel van janken. Af en toe is er een verdwaalde wee en verder gebeurt er niks. Dit is al de derde keer dat ik de termijn waarop een ander kind geboren werd voorbij zie gaan. De termijn van de laatste ga ik in ieder geval niet halen, want daarvoor wordt ik ingeleid. Echt, ik begin steeds meer de moed te verliezen en banger te worden voor een inleiding. (al eens gehad en dat was echt een nare ervaring hier)
    Oja, ik weet ook niet zo goed hoe ik het morgen moet doen. Ik moet om half 3 in het ziekenhuis zijn. Om 3 uur komt de eerste van schoolreis en om 4 uur de andere 2.. Maar ik heb eigenlijk niet iemand die op kan passen...

MissyMoo, bluedrake en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Oh vervelend zeg! :( ik heb enkel inleiding ervaring, dus kijk wat dat betreft er niet echt tegenop.... Ik weet niet beter, maar kan me wel voorstellen dat als 't vorige keer zo tegen viel je dat nu niet weer wil eigenlijk...

Kwa oppas probleem... Is het misschien mogelijk om extra BSO te vragen of om te kijken of de Kids met vriendjes mee kunnen? Een buurman/vrouw die evt een oogje in 't zeil kan houden?
    Dat zijn iig de dingen die ik in m'n achterhoofd houdt mocht er nu onverwacht iets gebeuren!

4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Hahaha we waren vergeten eten te bestellen in het ziekenhuis, maar heb toch wat te eten gehad. Wist ik veel, heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen :roflmao::o:

RoseMurphy, bulakgirl en Orchid24 vinden dit leuk.
  5. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @wiedeltje ik hoop echt voor je dat de baby snel komt hoor. Je bent dat wachten ook op een gegeven moment gewoon zat.

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hopelijk komen de weeën toch ineens voor je opzetten en begint het spontaan!

7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Pfff voel mij echt een beginner qua ziekenhuizen en inleiding hoor....

Orchid24 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Maak je niet druk... Is toch alleen maar goed! ;) hopelijk krijg je er zo min mogelijk ervaring in! ;)

bluedrake vindt dit leuk.
  9. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste ook een inleiding gehad (na 41+3 was t wel goed haha). En heb geen ervaring verder met blijven in ziekenhuizen (in Nederland tenminste.. lang verhaal :roflmao:). Maar qua verblijf en alles was t dikke prima (bevalling sowieso niet te vergelijken denk ik). Dat van t eten werd ons gewoon uitgelegd, en we konden sowieso uit een paar dingen kiezen die ons werden gevraagd.. Mijn ervaring is iig dat je alles gewoon kunt vragen. Ik had op gegeven moment heerlijk een pot thee op de kamer enzo zodat ik niet steeds om nieuwe hoefde te vragen (ik kreeg avond van tevoren ballon). En na de bevalling nog een nachtje gebleven ivm niet kunnen plassen nog. Hopelijk zijn ze een beetje lief voor je en veel succes!!

Orchid24 en bluedrake vinden dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    @bulakgirl laten we het hopen inderdaad :rolleyes::roflmao:

@RoseMurphy Ze zijn hartstikke lief, dat is het probleem gelukkig niet. Staat een koelkastje op de kamer, en kan ook van alles vragen. Er ligt een map waar alles in staat alleen ik had hem een beetje doorgebladerd, en daarna stond er alweer 5 man aan m'n bed ofzo.
    Denk dat bevallingen inderdaad niet te vergelijken zijn.

En daarna kreeg ik dus mega krampen dus heb er toen helemaal niet meer bij stil gestaan dat we dus iemand moesten omroepen voor het eten. Want met ontbijt en lunch komen ze blijkbaar gewoon langs. Wist ik veel.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier op zich prima dag. Mini O werd dus eerst om 6 huilend wakker en riep mij (hij nam geen genoegen met mijn man want zette het weer op een brullen bij het weg leggen) en toen heb ik even met hem in de stoel zitten knuffelen. Duurde ff voordat ik kon op staan haha. Iedereen verder geslapen tot 8u. Toen zetten meneer het weer op een brullen en had er genoeg van. Hij zag er niet uit haha, vol snot, betraand, vieze oogjes (heeft ie ook vaak tijdens verkoudheid). Wilde ook alleen maar hangen. Man heeft hem toen lekker opgefrist en ik heb hem toen mega blij gemaakt met een bord pap! Ging er super goed in!

Daarna lekker gespeeld, hij kreeg weer praatjes en zowaar geen ruzie gemaakt met z’n grote broer vanochtend. :| Wist niet wat ik mee maakte. Had gewoon tijd om even iets voor mezelf te doen dus heb een heerlijk make-uppie gedaan. Toch fijn als je in de spiegel kijkt en eens een keer niet denkt: ‘nondeju wie is die vrouw?’ :$

Daarna werd ik weer onrustig en moest het extra klusje van de dag uitgevoerd worden haha. Dus: een poef met speelgoed uitgezocht en een klein dressoir opgeruimd. Guess what?! Hele vuilniszak vol weer weg kunnen gooien met letterlijk allemaal zooi en incompleet speelgoed :thumup:. Heerlijk. Ondertussen was de droger klaar en stond de vaatwasser aan en heb ik tussendoor even de heks gespeeld. Als jullie nu niet je zooi opruimen dan pak ik van jou je dino’s weg, jij kan fluiten naar je speen in bed en jij kan die k*t verjaardag vanmiddag vergeten want dan zorg ik dat ik mooi met de auto naar de stad ga om een fijne werkplek te zoeken. En dan bestel ik lunch. En taart enzo. :| Hoewel ik een beetje werd uitgelachen begreep iedereen wel dat ik geen troep accepteerde. Kijk weet je wat het is. Ik kan anders bezig blijven. De hele dag. En dan straks van 4 mannen. Het is hier toch zeker geen hotel.

Mini O ging redelijk laat naar bed, rond 13.30 en ik hoopte dat hij dus heel lang zou slapen en ik de rust had tijdens dat man en O naar de verjaardag gingen. 15.30 werd die jongen al wakker en man was toen nog niet eens heel lang weg. Paar stervende zwanenacts later hebben we nog wel eventjes gespeeld samen.

Verder heb ik mijn extra klusje voor morgen bepaald maar ik denk dat ik mijn man vraag om het te doen want ik krijg tegenwoordig last van m’n rug en bekken: de plinten boven wil ik echt afgestoft hebben. :|

Verder komt mijn broer morgen de wc afmaken. 2e laag verf (zwart) en dan is dat mooi klaar. Ik ga hem om 8.15 ophalen.

De wekker gaat vroeg. Ik heb echt werk wat af moet en nog 2 weekjes, dan heb ik verlof. 10 werkdagen. Pfoe. Om 12u ga ik naar de nagelsalon (ga de komende 2 keren voor iets blauws sowieso) en dinsdag heb ik een vergelijkbare dag. Ook druk qua werk en di middag ga ik lekker in mn uppie naar de bios naar de Slag om de Schelde. Mega veel zin in. :D:D

Dan heb ik nu denk ik niks meer te melden haha. Zal blij zijn als het toilet klaar is. Dan kan daarna de babykamer en dan zijn we even klaar in huis. Voor eventjes hoor. Want 17 september komen de zwarte shutters in de keuken en speelhoek. Dus dan moeten we ook die kozijnen en vensterbank nog even verven ;). Maar aangezien ik verf op terpentine basis wil (dat houdt gewoon beter) stellen we dat nog even uit. Met een pasgeborene niet zo handig. Oh en onze nieuwe eettafel komt ook in aug!

Verder ga ik nu nog even het badkamermatje in de wasmachine gooien :| vandaag ook al de kleedjes op de bank gewassen haha! O o o ik heb ook nooit rust hè. Iemand moet mij echt een halt toe roepen. Mijn gedachten (en wat ik hier neer knal) vliegen ook echt alle kanten op besef ik haha.

Lisa280887, bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  12. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.989
    2.864
    113
    Vrouw
    Die mega krampen klinken (hoe lullig ook) goed!:o: Hoe gaat het nu met je??

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Pff de baby ligt al 2 dagen constant te wroeten onderin.
    Dat is me toch een rot gevoel :|

ik mocht vandaag heerlijk uitslapen van man.
    Zondag is sowieso mijn uitslaapdag maar we hadden afgesproken om samen er uit te gaan vandaag.
    L was om 6:15 wakker en had ik bij ons gelegd.
    Ik voelde me nog net een zombie en had koppijn, schijnbaar had mijn man dat door want die heeft L meegenomen naar beneden nadat ze begon te klieren in bed :p
    We zouden vandaag naar de avonturenboerderij gaan, maar N is vorige week uit bed gesodemieterd en gisteren tegen een paaltje aangefietst waardoor die niet lang kan lopen.
    Vanochtend zouden we kijken hoe het ging maar man had schijnbaar al beslist dat we een andere keer gaan (hebben een abonnement)
    Vanmiddag wel even op de verjaardag van mijn broer geweest.
    En er daarna voor gekozen om lekker makkelijk te eten, pizza :D
    Heb ik nu wel spijt van, vet eten zorgt bij mij voor flinke misselijkheid s avonds.

@bluedrake Hopelijk gebeurd er al wat!

@wiedeltje lastig dat je zo bang bent voor een inleiding.
    Maar bedenk dat niet elke bevalling/inleiding hetzelfde is.
    Klinkt misschien makkelijk gezegd maar misschien is het slim om je alvast in te stellen op een inleiding? Te accepteren dat het een inleiding gaat worden.
    Misschien komt dan de rust terug bij je :)
    *ik bedoel het goed hè ;) *
    Ik ben 3x ingeleid en hoewel ik vurig hoop op een spontane bevalling dit keer heb ik alvast geaccepteerd dat het waarschijnlijk weer een inleiding gaat worden.

bluedrake, bulakgirl en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja en een inleiding is niet per se een negatieve ervaring hè! Ik ben bij de 2e ingeleid en dit was echt een hele relaxte - korte - bevalling! Zonder naweeën of gekke dingen. Alleen de placenta liet wat langer op zich wachten waardoor ik na de geboorte nog 4 uur aan een infuus lag (natrium? Synto?) weet t niet meer. Maar verder niks aan de hand.

15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Stil hier... Dan zal ik maar even een korte update geven.

Gisteravond alle krampen weggezakt. Beetje tv zitten kijken en daarna in slaap gevallen. Om 23:45 uur werd ik wakker want het was erg druk geloof ik. Daarna weer geslapen tot een uur of 03:00 uur. Ging naar de wc om te plassen en stond ineens met de ballon in m'n handen. Hoop zo dat het iets gedaan heeft.. ben nu weer super misselijk.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik hoop zo dat er schot in de zaak zit. Waarom ben je zo misselijk? Komt dat ook een beetje door de spanning of..?

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier had ik de wekker om 5u gezet maar ik kon er echt niet uit komen op die barbaarse tijd. Ben er nu pas uit gegaan. Moeite met opstaan tegenwoordig en sowieso, ik kan als ik dan op de rand van het bed zit echt amper bewegen. Als ik een beetje van links naar rechts rol dan hoor ik een mega knak ergens in heup of bekken en pas dan kan ik echt opstaan en weglopen. Heel irritant. Merk nu toch echt wel toenemende fysieke klachten met mijn buik. Ik voel me dus prima maar oh wat heb ik soms (in de avond en dus na het ontwaken) last van mijn onderrug en bekken. Ik voel de pijn echt stromen in m’n bovenbil zeg maar en dan omhoog. Echt aan beide kanten. Niet leuk.

Verder word ik steeds nieuwsgieriger naar onze baby. Wat kijk ik naar hem uit. Ja het z allemaal idioot druk worden en ik zal enorm vaak denken ‘3 van die snotapen, ze breken de tent af’, maar er breekt ook weer zo’n leuke, nieuwe fase aan zo met O die naar school gaat. En ik kijk echt uit naar het niet meer zwanger zijn want ik heb echt wel een kort lontje momenteel. Weinig geduld enzo. Ik zie vaak alleen dingen die nog moeten gebeuren, heb weinig rust, kan moeilijk ontspanning zoeken en ben echt wel snauwerig. Man snapt dat, maar de jongens natuurlijk niet echt. Vind ik ook sneu.

Ben vooral benieuwd ook naar het uiterlijk. Wooow het is echt aftellen hoor. Over 3 weken pak hem beet kunnen we een baby hebben

18. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Ahhh spannend. Duim voor je dat vandaag alles voorspoedig gaat en je lekker kan gaan babyknuffelen❤❤❤

19. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Dat korte lontje ken ik wel:oops:

5 uur is heel vroeg daar kijk ik morgen echt tegenop:eek::eek:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Ik ben zenuwachtig. Nou gebeurd er behalve de ballon plaatsen niet veel vandaag. Maar met het idee erachter dat ik met een paar dagen mijn kleine mannetje heb is wel bizar.

MissyMoo, bluedrake, Mimus en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina