Dochtertje was 2910 gram en 49 cm bij geboorte, ze verzoop echt in maat 50. Achteraf had ik voor haar ook wel 2 setjes in 44 kunnen hebben. Deze baby wordt ook klein geschat voor wat gewicht betreft, lengte krijg ik nooit te horen. Maar ik heb nu wel 2 setjes in maat 44 en 3 rompertjes. Verder een aantal pakjes in maat 50 en 56.
Wij zijn trouwens eindelijk uit de naam denk ik. Vind het zo moeilijk omdat het dan ineens zo definitief voelt! Man, wat zijn jongensnamen moeilijk. Dat is al een bevalling an sich
@JosjeM thanks! Oh ik ben benieuwd! Wij waren over L en Z snel uit maar J was vreselijk en nu weer Kleren, hier hebben ze allemaal in maatje 50 gepast. De kleinste was 51cm, de lichtste 3500gram maar wel 54cm.. de grootste bijna 4 kilo en 54cm
Jongensnamen zijn vreselijk! Wij hadden zowel bij Mason als nu echt wel moeite om een leuke naam te verzinnen. Maar ben wel tevreden met wat we nu hebben en we hebben zelfs nog 1 jongensnaam reserve.... Hoe zit dat trouwens straks als je uit het ziekenhuis komt? Baby heeft dan een pakje aan en zit in de voetenzak in de maxicosi. Moet ie dan nog een dekentje, jasje oid of is dit genoeg? Kan er niks over vinden.... Was vandaag bezig met de vluchttas, vandaar dat ik er aan dacht...
@Heidezicht ik ben blij dat ik niet de enige ben die jongensnamen lastig vindt haha. Wij hadden bij dochter idd een pakje aan, een wat dunner jasje zonder capuchon, wel los mutsje en een voetenzak.
Vanmorgen weer een controle gehad bij de vk, alles in orde. Daarnaast had ik nog een balafspraak met de gynaecoloog naar aanleiding van mijn opname van vorige week. Er zijn geen bacteriële infecties gevonden in mijn urine gelukkig, ze hadden wat op de kweek gezet. Wel vond deze gyn mijn vruchtwater ook wat aan de ruime kant, dus afgesproken om met 36 weken nog een groei/vruchtwater echo te doen. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk.
Volgens mij kun je een beetje aanhouden qua kleding: wat je zelf draagt + 1 laag. Een dekentje is sowieso wel handig. Mocht baby het toch te warm hebben kun je die makkelijk wegpakken
nee is mijn 3de zwangerschap en ben er helemaallllll klaar voor maar denk niet dat ze voor de 40 weken komt. Al hoop ik van wel! helpt de ab kuur al? Voel je je weer wat beter? Ah heerlijk even wat tijd voor elkaar nu. Ik verveel me echt deze dagen duren zo lang alles is dicht dat maakt t helemaal saai.
Hoe oud is de rest? Heb je daar overtijd gelopen? Nah werkt nog niet. Helaas.. Net te horen gekregen dat J in quarantaine moet ivm te veel besmettingen op het kdv, zowel leidsters als kinderen. Ik was zo blij dat hij nog naar het kdv kon.. Genieton
Ik vind meisjesnamen echt net zo lastig als jongensnamen, haha fijn dat alles weer goed was @JosjeM ! balen van de quarantaine @Lies1611 @Heidezicht goede vraag wel! Hangt misschien een beetje vanaf hoe koud het dan is. Zoals afgelopen weekend was het super koud, nu is het weer veel warmer. als het heel koud is misschien wel een extra dekentje /pakje oid. Die voetenzak van de maxi cosi heeft bij mij ook een muts. Die is wel echt warm. En als je dan de baby in een warme maxi cosi zak legt, dan in parkeergarage warme auto in en thuis direct huis in, dan is naast die zak denk ik niet heel veel extra nodig.
Ik denk dat ik nog een omslagdoek van mezelf meeneem, als het dan koud is kan ik dat om hem heen slaan. Oh nee @Lies1611 daar zit je nu echt niet op te wachten! Ik krijg morgen mn booster. Kon vandaag een afspraak maken en morgen terecht. Niet de dichtstbijzijnde, maar die kwam nu helemaal niet als optie naar voren en van de week bij mijn man was de 1e optie 12 januari pas. Nu 20 minuutjes met de auto, maar dan is ie iig vast binnen.
oh dat is echt K. Heb jij het al eerder gehad of nog niet? @Heidezicht mooi van de booster! Ik ben qua jaartal ook al aan de beurt, maar recent natuurlijk Corona gehad. Dus mag nog niet. Straks met borstvoeding dan maar mooi, geef ik hopelijk nog wat extra anti stoffen door
Bedankt meiden! @Do1981 nee heb het nog niet gehad.. wel gevaccineerd. Ben ook nog niet aan de beurt voor de booster voor m'n bevalling.
Oh crap, moetje ook nog een aparte voetenzak voor de maxi cosi hebben? Krijg volgende week mijn kinderwagen met luiertas en voetenzak binnen van dubatti. Had wel apart een deken nog voor de kinderwagen gekocht. Maar ik begrijp dus ook nog een zak voor de maxi cosi? hier morgenvroeg weer controle bijde gynaecoloog, ben benieuwd. Afgelopen dagen super snel benauwd bij iets van beweging. Ik merk dat door de rust mijn. Conditie nu echt mega snel achteruit gaat. Zal ook niet helpen dat ik hem soms helemaal bovenin de buik voel liggen
gelukkig wel gevaccineerd. Hoop dat het mee gaat vallen als je het krijgt. Het gaat ook zo rond nu. Het is echt klote allemaal
ik heb zo’n ding voor erin, voor de pebble plus https://www.ikwordmama.nl/product/maxi-cosi-pebble-voetenzak-nomad-blue hoef je natuurlijk niet te hebben. Je kunt ook gewoon een dekentje gebruiken. Maar dit past er perfect in en is lekker warm ook Ik heb het bij onze zoon trouwens weinig gebruikt. Maar die was ook in de zomer geboren. En als ze al een dik pakje aan hebben moet je ook niet nog die zak hebben, dat wordt te warm. Maar had hem dus toen erbij gekocht