@Lies1611 Balen van de positieve test zeg! Wanneer staat je afspraak voor de inleiding? Misschien inderdaad maar even belafspraak plannen om al je vragen door te spreken. En hopelijk krijg je verder geen klachten. @scheren lukt nog best prima. Ik zie er niks meer van, maar volgens manlief doe ik het nog steeds heel netjes. Ik doe een deel staand en een deel zittend en alles op de tast . Ik heb gewoon bijna verlof!!! Vandaag, morgen en donderdag nog werken en dan is het zover. Heerlijk!
Lekker he @Opnaar3... Verlof doet mij ook echt goed. Langzaamaan begin ik beter te slapen ook, de middagdutjes en s morgens rustig opstarten zijn echt heel fijn. @Lies1611, wat balen van je positieve test, daar zit je nu echt niet op te wachten! Duimen dat alles mild verloopt en het te regelen is met je bevalling/inleiding...
Ik ben echt heel benieuwd of maandag weer de scholen open gaan. Ik hoop het enerzijds, maar ben dan ook bang dat kind toch weer snel thuis komt te zitten agv quarantaine. Man zijn werk gaat gewoon door , wel thuis gelukkig. Hij haalt hem sochtends uit bed zodat ik rustig aan kan doen. Dan werkt hij verder boven in de ochtend. Dan samen lunch en na lunch uurtje liggen voor mij, soms even slapen. En dan kan hij daarna weer apart werken. Het werkt zo soort van, maar ik heb echt 0 tijd om beetje in huis te rommelen. Dat vind ik best vervelend eigenlijk. Hoe doen anderen dat met kids thuis en werkende partner?
Ik hoop ook wel dat de scholen volgende week gewoon open gaan. Dat is toch wat relaxter tijdens het verlof. Al gaan de kinderen nu op maandag en dinsdag in elk geval naar opa en oma en mag de jongste op donderdag nog gewoon naar het kdv. Qua rommelen in huis en het huishouden. Dat doe ik deels in het weekend als mijn man thuis is (met ook wat hulp van mijn man) en deels gewoon waar de kinderen bij zijn. Dan moeten ze zelf maar even spelen, zodat ik iets kan doen. En meestal zet ik als ik klaar ben de tv even aan, zodat ik kan liggen. En als ik dan een tijdje gelegen heb, kan ik weer iets met de kinderen doen. En was vouwen en strijken doe ik meestal savonds. Als ik dat goed bijhoud, is het ook niet zoveel werk.
zoon was vorige week ook paar dagen logeren. Dat was super relaxed idd. Waarschijnlijk vanaf volgende week ook ma en di als scholen niet open gaan. En doe af en toe ook wel wat met hem erbij, maar energie is super beperkt. Vanmorgen de deur uit geweest naar apotheek en postkantoor en dat is wel weer voldoende voor de ochtend. Blijft weinig tijd en energie over dan Knap dat jij savonds nog de was doet! en tv kan ik wel meer inzetten. Die ik overdag eigenlijk nooit. Is altijd zo’n drama als die dan weer uit moet
@Opnaar3 de afspraak stond eigenlijk voor morgen en woensdag maar is nu een week verschoven @Do1981 ohja de scholen! Ik hoop het! Hier werkt vriend thuis. Normaal zou J 3 dagen kdv gaan en de meiden 2 dagen bso. Nu dat niet door gaat is het toch wat behelpen met J omdat ik hem niet kan tillen.. dus ik stuur geregeld appjes of ie m naar boven wil brengen of in bed wil leggen of als ik zn luier moet doen. Daarnaast is L moeder2 die de halve dag met m loopt te zeulen als hij weer stout doet
Ja, die tv is echt een lifesaver hoor. Dan kan ik terwijl ze spelen eerst wat doen in huis en daarna even rusten. Meestal spreek ik van te voren dan wel af hoeveel en hoe lang ze mogen kijken. Dan snappen ze ook beter wanneer de tv weer uitgaat. En de was lukt niet elke avond hoor. Maar ik probeer vaak als mijn man de kinderen in bed legt, even een mand met was weg te vouwen (is meestal ook maar 5 tot 10 minuutjes werk). En als ik dan nog zin en energie heb nog even 20 (of hooguit 30) minuten zittend strijken. Verder doe ik dan de rest van de avond niks meer hoor.
@Lies1611 is kdv nou open of ook niet? Volg dat ook niet helemaal meer. @Opnaar3 uberhaupt knap dat je nog strijkt, haha. Ben ik aantal jaar terug mee gestopt. Probeer alles zo netjes mogelijk op te hangen of na droger direct opvouwen. Dat gaat aardig goed. En man heeft strijk vrije overhemden voor werk. Die heeft hij nu ook gewoon aan met thuiswerken. Casual overhemden moeten vaak wel gestreken, maar zoals nu onder een trui hoeft dat niet en doet hij verder zelf. En van mijzelf echt sporadisch iets strijken. strijken jullie nu baby kleertjes eigenlijk? Ik heb dat niet gedaan. Deze week is mijn project ‘vluchtkoffer’. De koffer staat in baby kamer. Nu alles gaan verzamelen en ook bepalen welke setjes babykleding ik mee wil. En eerste setje bepalen. verder deze week nog een groei echo. Ik leg de lat niet zo hoog, kan ik mijzelf ook niet teleurstellen
Yes het kdv is open maar onze is vorige week dicht gegaan omdat er zo veel besmettingen waren en ze ons allen aanraadde om je kind te testen. Geheel tegen verwachting was die van J dus positief.. maar goed, als alles goed gaat mag J. Volgende week weer lekker naar het kdv Strijken van babykleren? Nee dankje wij strijken sowieso nauwelijks..
dat is toch altijd een beetje de ‘grap’ van verlof, dat je dan baby kleertjes gaat strijken. Haha. Denk wel dat ze er zachter van worden. Hydrofiele luiers vind ik wel zachter als ze in de droger zijn geweest ipv op het wasrek gedroogd. Maar dan nog ga ik niet strijken. Haha was even kwijt dat Corona via kdv was gekomen bij jullie. Zijn natuurlijk ook grote besmettingshaarden. Wel fijn als ze volgende week weer open zijn!
Haha kleertjes gaan hier niet in de droger. Rompers, sokken en hydrofielen wel maar strijken Ho maar. ain't nobody got time for that.
Hier gaat bijna alles in de droger en wordt er niks gestreken. We hebben niet eens meer een strijkbout... Woensdag liggingsecho, ben zo benieuwd wat ze zeggen! En we hebben ineens een naam gezien die ons beiden erg aanspreekt... Dus nu twijfel om de oorspronkelijke naam te veranderen, ik denk het wel hoor... Ik kwam deze nieuwe naam tegen in een boek die ik las, dacht "he das een leuke", zei dat tegen mijn man en die zei ook "deze is eigenlijk leuker dan die we al hadden". Dus nu denken we er eventjes over, maar ik denk dat het de nieuwe naam gaat worden, vooral omdat we toch steeds op zoek bleven naar een leukere naam.
Nee joh! En het schijnt dat hydrofielen ook minder vocht opnemen als ze gestreken zijn. Bij dochtertje heb ik het 1 keer gedaan toen ik 34 weken zwanger was, daarna nooit meer
dat zal ook wel ja, haha. Kleertjes hier ook niet in droger. Rompers en sokken normaal wel, maar nu eerste keer alles wassen op de waslijn gedaan. Maar doeken en dat soort dingen wel. (Voor zover het kan). Vandaag nog paar laatste dingen binnen gekregen. Had toch ngo een matras voor de box voor onder het boxkleed besteld. Lijkt me net even comfortabeler. en zit nu even setjes te verzamelen en ga toch ook nog een ander pakje maat 50 bestellen. Heb een heel mooi setje met broekje en vestje. Is maat 50, maar leg het net op het pakje van noppies en is echt veel groter. Dus denk dat het te groot is voor eerste pakje. Dus toch nog maar wat extra bestellen, haha en joepie, scholen open!!!!
Babykleertjes en onze kleren (behalve de werkkleding van mijn man) strijk ik wel, maar ik hou er ook van als alles heel netjes in de kast ligt. Hydrofielen en rompers strijk ik niet hoor, maar die gaan wel in de droger.
Uitgerekend lijst 02-01-2022 - Essie28 - 3e kindje 11-01 - Lies1611 - 4e kindje 04-02 - Heidezicht- 2e kindje 08-02 - Do1981 - 2e kindje 11-02 - XdropjeX - 2e kindje 14-02 - Opnaar3 - 3e kindje 16-02 - JosjeM - 2e kindje 20-02 - Septembre - 3e kindje 24-02- Irmiee - 2e kindje 19-03 - MAF126 - 1e kindje Meisje (7) Jongen (7) Weet/zeg ik niet (0) Bevallen: Datum - moeder - kind - termijn ❤️ 01-10-2021 - Mapje - meisje - 39+2 ❤️ 03-10-2021 - Marleen1 - meisje - 40+0 ❤️ 08-10-2021 - Muisje2016 - meisje - 40+3 ❤️ 09-10-2021 - Sanne2204 - jongen - 37+2 ❤️ 10-10-2021 - Liliane92 - meisje - 38+5 ❤️ 13-10-2021 - MB91 - meisje - 36+1 ❤️ 14-10-2021 - Aapie88 - jongen - 39+2 ❤️ 14-10-2021 - Clueless01 - meisje & jongen - 36+6 ❤️ 15-10-2021 - Daantjeee - meisje - 38+4 ❤️ 16-10-2021 - Wensje92 - meisje - 40+1 ❤️ 20-10-2021 - Wolkje1994 - jongen - 38+6 ❤️ 21-10-2021 - Stokstaartje86 - jongen - 37+3 ❤️ 26-10-2021 - Wensvooreenderde - meisje - 40+5 ❤️ 26-10-2021 - Annelies03 - jongen - 38+6 ❤️ 30-10-2021 - Selien - meisje - 40+4 ❤️ 31-10-2021 - Wondertjes1992 - jongen - 39+6 ❤️ 02-11-2021- Mamavantwee37- jongen - 40+2 ❤️ 08-11-2021 - Bozoe - jongen - 37+6 ❤️ 14-11-2021 - Dwaallichtje - jongen - 40+6 ❤️ 19-11-2021 - 2jongensmama - jongen - 40+0 ❤️ 24-11-2021 - Beausecret - jongen - 39+5 ❤️ ??-11-2021 - Vero0504 - jongen - ? ❤️ 02-12-2021 - Memmiee- meisje- ? ❤ 03-12-2021 - Nien92 - meisje - 40+3 ❤ 07-12-2021 - MJ89 - meisje - 38+2 ❤ 11-12-2021- Yakuzi - meisje - 39+0 ❤️ 12-12-2021 - Kramertje - jongen - 37+3 ❤️ 15-12-2021 - Spiekerbox- jongen - ?
Ik heb de lijst nog maar eens naar voren gehaald. Stond inmiddels alweer ruim 10 pagina's terug. Qua 1e pakje heb ik een pakje in maat 56 gekocht, maar daar twijfel ik toch wel steeds meer over. Ik denk dat ik de volgende echo met 36 weken nog even afwacht en dan misschien nog een extra 1e pakje in maat 50 bestel. Hij wordt vrij groot geschat tot nu toe, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets.
56 cm zal hij niet zijn, misschien een grote maat 50? Ene merk valt ook groter dan andere. zoon 53cm en 3800 gram heeft toch wel aantal weken maat 50 aan gehad. Dat zal ook heel mooi als 1e pakje. (1e pakje was merk tumble n dry, sowieso mooi merk) In die eerste weken ook wel 56 aan gehad en daar zwom hij nog in. Had ook veel 56, man heeft in kraamweek nog extra pakje bij de zeeman gehaald in maar 50. Ik zou zeker een maatje 50 ook meenemen. Tenzij hij echt 4,5 kg ofzo wordt geschat, maar dan nog denk ik dat qua lengte 50 misschien wel beter zal zitten. Maar erg afhankelijk van merk ook denk ik