zo hebben wij ook wel een verdeling ja. En ik kan hem sowieso overal om zijn mening om vragen en dan denkt hij mee. En logisch dat je meer meeneemt als je langer moet blijven. 10 dagen heb je echt wel flink wat nodig. Krijg je dan thuis eigenlijk nog Kraamzorg? Zou wel fijn zijn @Lies1611 ga met 39 weken worden ingeleid en baby is dan circa 3000 gram. Gyn dacht dat ze dan wel maat 44 nog zou hebben. Dus toch voor de zekerheid maar een pakje 44, een 48 en een maat 44 van de Hema besteld (die valt mogelijk wat groter). Zoon paste perfect in 50, maar die was wel 3800 gram. Dus best groot verschil
Nee geen recht op kraamzorg. We gaan uitgestelde kraamzorg regelen, moeten we wel zelf betalen. Had nog gekeken maar ander pakket, maar bij boel verzekeringen zit het niet, of ik moet al zoveel meer bij betalen. En gebeld, en hun zijden door tekorten kan het zijn dat je het niet toegekend krijgt, ook al ben je verzekerd. Dus nog ff afwachten maar lijkt me wel fijn om ff 1 of 2 keer een paar uurtjes iemand te hebben puur voor de baby om ff mee te sparren hoe het thuis moet ipv ziekenhuis
Onze kleine man werd geboren met 2820 en 48cm en maat 44 was echt aan de krappe kant. Nu is D. 3150 en maatje 44 is echt veel te klein. Maatje 50 is nog steeds iets te groot, maar zit verder prima. Zou dus niet te veel klein spul aanschaffen, want daar zijn ze echt zo uit.
@Do1981 oh bah, met war voor reden word je ingeleid als ik vragen mag? Mijn kleinste was 51cm en de lichtste 3500g en ze hebben allemaal prima in maat 50 gepast maar 3kg en dus ook wat minder cms.. klinkt logisch. @Freesias jeetje wat een gedoe zeg. Bij de eerste is dat logistiek nog wel te doen maar ik zou helemaal stressen als ik met 3 kids thuis in jouw situatie zou zitten
Ik breek even in hoor @Do1981 maatje 44 met 3 kilo lijkt me wel sterk hoor? Mijn 2e was 3 kilo (3080 gram) en 48 cm. Maatje 48 zou hij misschien in hebben gepast maar die hadden we niet. 50 zat goed/beetje ruim maar 44 had echt niet gepast. Ik zou eerder gokken op 48 dan 44. Maar sowieso zijn ze daar ook binnen 2 weken uit of zo hoor dus je zou ook gewoon 50 kunnen nemen en de mouwtjes kunnen omslaan. (Maar dan ben ik )
Ik denk dat het ook sterk zal verschillen per bouw van het kindje. De oudste van m’n zus was 2950 gram en 50 cm maar heeft wel 4 weken rompers en shirts in 44/46 aan gehad. Broekjes daarentegen waren wel vrijwel meteen 50 ivm de lange benen.
Thanks meiden, @Kramertje ook. Ik heb aantal dingen besteld en ga even kijken als het binnen is hoe groot het is tov de 50 die ik al heb. Vind het wel prettig om iets in kleinere maat te hebben, maar het moet wel echt kleiner zijn. Maten per merk zijn ook erg verschillend. Zoon heeft met 53 cm en 3800 gram wel nog iets van 2 weken zijn geboorte pakje aan gehad. Vind het wel mooi om een mooi aansluitend pakje te hebben als 1e pakje. Maar er is natuurlijk ook wel marge. Ook wel kans dat ze op kleiner dan 3kg uitkomt, dat was wel een beetje bovenkant inschatting. Kan ook 2700/2800 zijn. Maakt nu gelukkig de versie poging wel ‘makkelijker’ @Lies1611 inleiden vanwege leeftijd. Ik ben inmiddels 40 en er is onderzoek naar gedaan dat met 39 weken inleiden dan niet tot meer kunstgrepen leidt dan later inleiden. En vanwege leeftijd is het risico dat groei gaat afbuigen vanwege minder goed werkende placenta. En ook vanwege COVID is het beleid met 40 weken inleiden in mijn ziekenhuis. Voor jou misschien ook nog wel relevant bedenk ik me nu. Stom om te zeggen misschien, maar wel fijn dat iedereen het nu maar heeft bij jullie thuis. Hopelijk blijft het bij deze klachten.
10+ !!!! ik ben inmiddels ook al gestript en t heeft niks gedaan. Ik word nu zaterdag ingeleid met 41 weken maar hoop zo dat ze zelf komt
ik ben vanaf 34 weken niet veel meer aangekomen 2 kilo. Terwijl ik gewoon veel eet en vooral zoetigheid.
Voel me verrot vandaag dames. Bleh. Ging gister al met opkomende hoofdpijn naar bed, die was vanmorgen echte hoofdpijn. Met paracetamolletje wel weer wat gezakt. Lang wakker gelegen vanmorgen en daarna wel nog weer wat geslapen gelukkig. Even doorbijten deze dag. Tijdje terug had ik het ook een dagje, toen volgende dag ook al weer stuk beter. baby was toen ik wakker was extreem actief. Ze was zeker aan het schuiven in mijn buik, of ze direct gedraaid is durf ik nu nog niet te zeggen. Zou wel heel goed kunnen. Het was op een gegeven moment ook echt pijnlijk. Triggerde ook een menstruatie achtig gevoel/kramp , wat wel weer snel afzakte gelukkig.
O Spannend! Ik hoop het voor je! Ik ben de vorige keer ingeleid met 41 weken maar doe het liever natuurlijk zoals de eerste. Toch een fijnere herinnering aan. Zal duimen voor je!!! En zoja toi toi vanacht!! Miss nog een wandeling of een paar squads en anders geef je man een knuffel vanacht haha
@Essie28 nog even wat ananas harten erbij en man nog even aan het werk zetten, haha. Dan moet het goedkomen. Zonder gekheid, ik hoop het dat het op gang komt! hier werd ik net weer flink getrapt op de blaas, geloof er dus niks meer van dat de baby gedraaid is. Het gaat me komende week wel bezig houden denk ik. Vraag me ook af of ik me nu vandaag niet lekker voel als gevolg van de controle/ stuit ontdekking van gister. Ik ben op zich vrij rustig en nuchter persoon en heb niet idee dat ik me er erg druk over maak. Maar wel ‘toevallig’ dat ik dan vandaag niet lekker ben. Ik zit er wel veel mee in mijn hoofd, wil graag een plan in mijn hoofd hebben en dat kost misschein toch wel veel energie en veroorzaakt de hoofdpijn. Hopelijk morgen weer stuk beter