De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Wat laat essie ons in spanning!

@Do1981 ik denk een goede keus. Met 39wk nog in 44 passen is denk ik zeldzaam.

Do1981 vindt dit leuk.
  2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Een reservepakje maat 44 is altijd leuk @Do1981 en met 1 is t ook geen ramp als ze t niet dragen.

Hier net de verloskundige geweest. Klein monster was gisteren al heel rustig, alleen af en toe wat lichte beweging, maar absoluut niet wat ik gewend ben. Gisteravond/vannacht en vanmorgen ook hoegenaamd niks aan bewegingen, dus ik maakte me wel ongerust. Ze heeft even gevoeld en hartje geluisterd en dat leek allemaal goed. Als ie zo rustig blijft en/of ik ongerust blijf gaan we voor een ctg naar het ziekenhuis.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ah balen! Hier is ze ook enorm rustig dus lig aan de ctg. Alles ziet er prima uit, voel dr nu meer dan de afgelopen 2 dagen bij elkaar opgeteld. Maar beter zo dan anders hoor:rolleyes:

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Heidezicht @Lies1611 het blijft lastig. Gisteren ik ook weer ‘voel ik er nu wel vaak en goed genoeg’? Best ook wat menstruatie achtige krampen. Maar gelukkig al snel voelde ik haar heel goed.
    Het blijft gewoon heel lastig die laatste weken. Ook omdat ze minder ruimte krijgen en daardoor bewegingen anders worden. Maar het is altijd goed om aan de bel te trekken. Alhoewel ik het persoonlijk vaak ook weer irritant vind. Weer naar dat ziekenhuis of de verloskundige, gedoe. Misschien hebben jullie dat minder hoor, maar altijd gedoe vind ik het.
    Maar wel zo fijn dat je altijd welkom bent.

hier vanmorgen druk geweest met voorbereidingen voor rendang. Het staat nu lekker te pruttelen. Grote hoeveelheid gemaakt zodat ook veel in de vriezer kan. Ben langzaam aan vriezer vol aan het ‘koken’. Zodat we straks in de kraamweek lekker eten hebben, maar wel lekker makkelijk.
    Kunnen hier ook van alles bestellen en zullen we ook zeker doen. Maar is toch vaak minder gezond.
    Zo langzamerhand alles helemaal in gereedheid

MAF126, Irmiee en Lies1611 vinden dit leuk.
  5. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Inmiddels weer meer actie... Dus das wel fijn. De verloskundige kwam hier even thuis vandaag, ook heel prettig. En doordat we natuurlijk vorig jaar alles met Mason meegemaakt hebben is er extra begrip, ze nam ook echt de tijd om lang en goed te luisteren en even te praten. Superfijn!

@Do1981, lekker aan het koken dus.... Mijn man wil daar niet echt aan, aan vooruitkoken en invriezen. Ach, hij kan ook heel prima koken en vindt dat ook leuk, dus laat maar doen straks in de kraamweek. Het is toch geen stilzitter, bij zijn oudere kinderen hebben ze ook de kraamhulp eerder weg gestuurd omdat hij het vervelend vond dat zij alles deed en hij niet. Bij Mason had de kraamhulp hier trouwens ook alleen maar controles en gesprekken te doen, huishouden deed mn man liever zelf.

Irmiee, Do1981 en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Oh heerlijk @Do1981 ik heb nog wel een laatje over:D

@Heidezicht zo is die van mij ook! Ik vind het zelf ook altijd wat awkward zo'n kraamzorg alles laten doen..

Ctg is goedgekeurd. Echo gehad om vruchtwater te kijken ed. Enige deceptie is dat ze niet inleiden tot we beide 24u klachtenvrij zijn... zucht.

Christiana, Irmiee en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat balen dat je nu moet wachten. Op zich snap ik het wel, maar het is wel ontzettend vervelend voor jullie!

Ja, ik heb er ook altijd wat moeite mee hoor, om mensen dingen voor me te laten doen die ik in principe ook zelf zou kunnen.

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oh dat is wel balen @Lies1611 Enig zicht wanneer dat gaat zijn?

mijn man is niet zo’n held qua koken. Hij kan het wel met instructie en rendang opwarmen, wat sperziebonen en rijst erbij zal zeker lukken. Maar iets helemaal zelf maken anders dan gebakken aardappels, groente en vlees /vega gaat hem niet worden.
    Alhoewel hij nu vaak kookt, maar dan zit ik ernaast om instructies te geven :roflmao:

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Nee geen idee.. kan over 2 dagen zijn maar ook over 2weken. Maar goed over 2 weken moet ze er wel uit :rolleyes:

Tis gewoon lastig. Al 2x opvang geregeld voor een inleiding en die is nu al 2x uitgesteld. Maar goed ik moet niet klagen. De baby doet het goed en dat is het belangrijkste!

JosjeM, Irmiee en Do1981 vinden dit leuk.
  10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Do1981 wanneer is jouw afspraak deze week?

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Lastig dat je het niet kunt plannen zo @Lies1611
    Hoe voel je, je verder? En je gezinsleden?

mijn afspraak is pas donderdag. Vandaag weer stuk minder beweging ook, irritant. Maar wel voldoende nog vind ik. Ben er hyper gefocust op.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ja balen! Ik voelde ze aan het eind altijd wel een stuk minder maar blijft vervelend..

Het gaat wel! Ben wel echt op, bloedchagrijnig, last van mn bekken maarja. Kan er nooit zo goed tegen dat ik geen controle heb. Qua corona mag ik niet klagen. Heb alleen verkoudheidsklachten en geen reuk en smaak. Geldt ook voor mn vriend. De kinderen hebben nergens last van:thumup:

13. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Lies1611, gelukkig vallen de coronaklachten mee... Duimen dat jullie snel helemaal klachtenvrij zijn...

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gelukkig. Dan zal het vast ook snel over zijn en kan de inleiding worden gepland!

en qua minder beweging voelen, het frustreert me wel. Dan voel ik weer een goede trap en dan heel Lang weer vrij weinig.

vanmiddag 1 echt goede trap gevoeld. Voor de rest wel wat geschuif en beweging alsof er gewreven wordt ofzo, heel licht
    Mijn buik voelt ook ongemakkelijk. Beetje menstruatie krampen af en toe. Weet niet zo goed of dat dan misschien indaling is of voor weeen, volgens mij kan het beide zijn

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Hier ook geen geschop meer nee. Heel frustrerend maar zo lang ik dr voel neem ik er genoegen mee. Ik hoop gewoon dat ze nu uit zichzelf komt.
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen natuurlijk!

Do1981 vindt dit leuk.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vermoed dat de baby weer een gekke houding heeft/ gedraaid is. Voel net wel weer van alles, maar wel ter hoogte van schaam bot.
    Fijn om weer zoveel te voelen, waarschijnlijk lag ze net zoals toen ik eerder voor ctg was (tegen ingewanden met voeten) en nu net wat gedraaid en weer naar voren.
    Allemaal aannames natuurlijk

had gedacht dat ze nu goed lag en omdat ik wat menstruatie krampen had, dat, dat indalen was.
    Maar nu denk ik weer van niet.

aaarrgggh

de rendang was super lekker trouwens, haha
    Leuke is dat zoon van 4 dat ook lekker vind.

ik maak dan gewoon zo’n pakket van AH, dit keer 2 gemaakt tegelijk. Voor ons qua vlees voldoende voor 4x avondeten. Qua groente vandaag en morgen. De rest van de rendang mooi voor in de kraamtijd :)

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Lekker hoor @Do1981, wij koken ook wel eens voor 2 dagen. Toevallig gisteren hartige taart gemaakt, veel werk, maar wij eten er 2 dagen goed van. Zelfde vaak met lasagne en risotto, bij die laatste ivm verhoudingen die ik anders niet kloppend krijg en bij de hartige taart en lasagne is het eerst veel werk, maar de 2e dag lekker makkelijk.

Kleine man liet net weer weten dat ie echt nog wel druk kan doen hoor, dus ben weer meer gerust gesteld.

@Lies1611, zou wel fijn zijn als ze nu snel zelf komt voor je, ik duim mee voor je hoor!

Lies1611 en Do1981 vinden dit leuk.
  18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hartige taart is ook altijd super lekker! Laatste tijd niet zo vaak gemaakt eigenlijk. Kan ik ook wel weer eens maken eigenlijk.
    Lasagne ook zeker altijd voor 2 dagen.

probeer sowieso wel vaak voor 2 dagen te koken. Meeste gerechten kan dat prima. Of dat ik dan nasi maak en de 2e dag lekker verse sperziebonen erbij ofzo en gebakken eitje.
    En nasi probeer ik altijd helemaal weeshuis voorraad te maken. Dat kun je super goed invriezen.

fijn dat de kleine man nu weer zo lekker aan het bewegen is. Dat stelt toch gerust, dat herken ik heel erg. Zit nu zeker weer rustiger zelf ook nadat ik net weer flink wat beweging gevoeld heb

19. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb harde buiken, steken van onderen en een brandend schaambot. Beetje soort van menstruatie pijn. Herkenbaar bij iemand als indalingspijn ofzo?

@Lies1611 fijn dat het zachtjes aan beter gaat. Hopelijk snel klachtenvrij!!

Eten koken we ook vaak voor 2 dagen. Voor de kraamweek dan moet mijn man maar koken.

Lies1611 en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik durf over dit soort klachten geen uitspraken meer te doen wat het nu is. Maar herken het zeker

kan ook combi van indaling, bekken klachten en voorweeen zijn

Christiana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina