De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik zou m meenemen @Do1981...

Hier inmiddels meer duidelijk...
    We hebben net een gesprek met de arts gehad en we gaan vrijdag inleiden. Morgen gaan we kijken of er voorwerk nodig is om ervoor te zorgen dat het ook echt de 14e wordt en niet uitloopt tot de 15e (ivm geboorte- en sterfdatum van Mason vorig jaar). Vandaag dus een dagje afwachten, maar aangezien ook op de CTG alles rustig blijft is de verwachting dat mijn lijf niks op gaat pakken uit zichzelf.

MAF126 en Lies1611 vinden dit leuk.
  2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Spannend, hopelijk blijft hij nog even zitten hoor!

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ik zou hem ook gewoon meenemen, dan heb je het maar vast bij je.

Do1981 vindt dit leuk.
  4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Vervelend is het inderdaad dat artsen soms zo laconiek over bepaalde situaties doen. Wellicht komt het gewoon om dat het voor hen alledaags is..

Ben benieuwd naar morgen voor je! En vervelend van de besmetting, zit je toch niet meer op te wachten..

Do1981 vindt dit leuk.
  5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Jeetje.. deze had ik nog even gemist na mijn berichtje van net! Hopelijk wordt alles in goede banen geleid.

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen controle gehad bij de verloskundige. Bloeddruk was weer netjes, hartje van de baby klonk mooi. Hij is nog niet ingedaald, ben benieuwd hoeveel tijd hij daarvoor nog neemt.

Verder heb ik ook mijn zorgen geuit omtrent mijn gewicht. Het niet aankomen was geen probleem, zolang de baby het maar goed doet. Hij neemt wel wat hij nodig heeft. Moet er alleen wel voor zorgen dat ik na de bevalling veel volle producten tot me neem om goed aan te kunnen sterken en dan niet te veel afval.

Op naar volgende week, een groeiecho bij de gyn.

Lies1611, Irmiee, Do1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wat heftig voor jullie dat de datum zo dichtbij komt. Heel veel sterkte! ♡

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jeetje @Heidezicht , wat loopt het opeens snel zo. Ene moment nog lekker thuis alles voorbereiden en volgende moment zit je hierin.
    Heel veel sterkte!

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    besmetting is niet zo heel erg verwacht ik, want we zitten nog binnen de 8 weken. Dus moet er maar vanuit gaan dat we het nu niet kunnen krijgen. Wij hoeven iig niet in quarantaine
    Maar wel vervelend voor hem als kind weer thuis komt te zitten van school. En de rust vond ik juist ook wel heel fijn :D:rolleyes:

JosjeM en Lies1611 vinden dit leuk.
  10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Dit bedoelde ik vooral met dat je er niet meer op zit te wachten:roflmao:

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Nou, dan ben ik het helemaal eens.
    De 4 jarige is vanmiddag natuurlijk thuis van school. Heel gezellig hoor, maar ook weer zo vermoeiend.
    Man is niet thuis, dus net eerst maar eens een paar afleveringen Freek gekeken (lekker bank hangen) en nu rommelt hij wat met zijn speelgoed. net samen een cadeau voor de baby ingepakt, dat is dan wel weer heel leuk allemaal
    Maar ben na zo’n dag echt duidelijk vermoeider dan een dag dat hij naar de bso is.

12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Logisch ook, ik was gisteren ook helemaal gesloopt na 2 dagen met m'n dochtertje alleen. Het was zo erg, dat ik gisteren om 20:30 in bed lag en om 21:00 al sliep, 2 uitstapjes naar het toilet gehad en geslapen tot 7:15 :roflmao:

Lies1611 en Do1981 vinden dit leuk.
  13. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Oudere kinderen kosten best energie ook... Kan ik me goed voorstellen...

Het is bizar hoe het loopt idd. We weten nu het plan van aanpak, dus we gaan er met vertrouwen in. Morgenochtend weet ik alle details, dan wordt er gecheckt of mijn lijf al een beetje klaar is en zo nee dan bespreken we wat de beste optie is om het wel klaar te maken (normaal misoprostol, maar daar werd ik bij Mason mega ziek van, dus liever niet).

Christiana en Lies1611 vinden dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Is het een optie om tijdelijk wat extra kdv af te nemen? (Als er ruimte is)
    Ik zit er voor de woensdagen ook aan te denken om eens te informeren of ik bijv voor 2 maanden de woensdagen ook kan afnemen. Weet niet of dat een optie is.
    Maar met Corona is ook wel weer lastig. Als je dan heel vaak niet kunt komen betaal je er wel voor.

bij zoon heb ik toen hij op een gegeven moment ouder werd ook 4 dagen kdv afgenomen ipv 3. Ik werk 4 dagen, maar was daardoor helemaal niet flexibel. Door 4 dagen af te nemen kon ik ook eens schuiven qua werk of eens een dagje voor mijzelf.
    En dan had ik tenminste altijd plek op die dag (extra dag lukte vaak niet) en kon ik ook teruggave makkelijk aanvragen voor die extra dag
    Wel een luxe natuurlijk

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Spannende dagen!

Ik herken dat van de misoprostol. Bij mijn vorige inleiding ook gehad en dat was erg heftig. Toen ik later nog een keer een miskraam heb gehad heb ik ook misoprostol gebruikt en reageerde weer extreem heftig. Toen viel voor mij het kwartje waarom de inleiding zo heftig op gang kwam: de pillen.
    Ik kwam voor mijn gevoel in een soort van ‘een grote wee’ terecht van 1e wee tot aan geboorte. Mijn baarmoeder wordt zo ontzettend getriggerd door die pillen
    maar veel vrouwen reageren er helemaal niks op die pillen, of gewoon zoals de bedoeling is. (Voor de anderen die lezen, ze werken in de meeste gevallen gewoon hartstikke goed gelukkig)

Heb nu al aangegeven dat ik die pillen niet wil. De gyn heeft aangegeven dat er dan andere manieren zijn. Hopelijk gaat dat allemaal een beetje werken ook zonder die pillen.

voor jou zal er vast ook een alternatief zijn heidezicht!

16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ze gaat nu 3 dagen per week naar het kdv en om de maandag naar mijn schoonmoeder. Schoonmoeder was toevallig net hier en we hebben afgesproken dat ze nu elke maandag gaat nu ik toch verlof heb en als ik andere dagen nog nodig heb dat ik aan de bel trek. Dus dat is alvast mooi geregeld. Ook gaan we binnenkort even een paar data afspreken dat dochtertje weer eens een nachtje daar slaapt, ook geen overbodige luxe! :p

Had je hem dan 1 dag thuis terwijl je werkte? Dat lijkt me ook een opgave op zich. Vond het al shit om met een dreumes in huis te zijn toen het kdv gesloten was en ik wel mijn werk nog moest doen, uitgesmeerd over de dag, dat dan weer wel. Ik werk 3 om 4 dagen, dus gemiddeld 28 uur.

MAF126 en Do1981 vinden dit leuk.
  17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat is heel fijn! Ik moet misschien mijn moeder ook maar eens vragen volgende week of week daarna op woensdag te komen. Dat scheelt onwijs, wel slim idee!

Ik had mijn moeder (ook op maandag) ene week hier thuis, andere week bij hen. En dan bij hen ook altijd nachtje (mede ivm reistijd).
    Dat gaan we straks bij baby ook weer doen. En de maandagen dat moeder hier is haalt ze ook 4 jarige van school.
    Ik had daarnaast 3 dagen opvang en op een gegeven moment dus 4. Toen had ik iedere dag opvang in principe.
    Maar als ouders dan een keer op vakantie waren was het ook makkelijker te schuiven met werk omdat ik die extra dag had. Dat vond ik wel ideaal.
    Baby gaat ook weer 3 dagen maar kdv en 1 dag oma.
    Ik ben nu woensdag vrij en man maandagmiddag na school nu en straks om en om met oma. Plus dat hij baby met 4 jarige samen op gaat halen bij opa en oma als die daar is straks.
    Maar dat gaat allemaal pas in najaar spelen. Ik heb extra lang verlof opgenomen.
    Als het goed is wel rond zomer al opvang voor baby zodat ik ook wat ruimte voor mijzelf krijg op een gegeven moment weer en baby langzaam aan kan wennen.
    Het moet allemaal weer gaan werken in de praktijk straks, maar ben wel blij met deze opzet.

18. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    O godver mijn manager belde net of ik morgen naar kantoor kan komen ivm een gesprek 1 op 1. Ipv maandag de teammeeting. We hebben sinds een paar maanden een nieuwe manager en dat klikt totaal niet. Dit ook aangegeven bij HR. Ik dacht dat mijn contract net als vorig jaar eind mei afloopt nu zegt die net 28 februari. Ik heb het net nagekeken en verrekt ja. Nou dat wordt dus geen oog dicht doen vanacht en het werkt ook niet voor de harde buiken :eek:
    Ik weet dat ik mijn werk goed doe ondanks ik nu 50% werk. Maar het botert totaal niet qua persoon. Ik hoop toch echt dat die verlengd wordt. :$

Vandaag toch maar weer urine ingeleverd. Ze zien een restje witte bloedcellen. Staat nu op kweek en moet morgen of vrijdag ochtend urine inleveren. Zat wel te denken bij mijn eerste waren de vliezen hoog gescheurd met 36 weken op woensdag (vk en gyn zagen niks) op zaterdag zeurende buik en snachts bevallen met koorts en beide anti biotica vanwege streptokokken. Kan het zijn dat ze die nu ook zien als restje witte bloedcellen in mijn urine?

Pff daar gaat mijn nachtrust:rolleyes:

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Christiana oh nee wat balen! Ik zou ook geen oog dicht doen.. succes:(

@Do1981 jij ook succes morgen! Keep us posted!

Christiana en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    @Christiana ojee wat spannend, succes morgen!! Qua urine: ik neem aan dat ze onder de microscoop hebben gekeken, en het is wel echt een verschil of het bact of leuco's zijn. Hopelijk valt het allemaal mee!

@Do1981 voor jou ook heel veel succes!

Christiana en Do1981 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina