De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh wat naar. Daar zit je nu niet op te wachten.

hoe ver ben je nu ook al weer? Wanneer gaat je verlof in?

In welke branche werk je? Is het in je branche lastig om weer iets anders te vinden? Over het algemeen is er nu op veel plekken een personeelstekort, dus misschien makkelijk weer wat te vinden na je verlof?

hoop dat het je lukt om het een beetje van je af te laten glijden ❤️

2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Idd 1 grote wee en ik werd er ook onwijs misselijk van, heb alleen maar over gegeven die dag. Ze gaan nu opties bekijken als het nog nodig is. Of evt direct een lage dosis oxitocine of evt ballon of een lichte dosis misoprostol. Maar wellicht is het niet nodig en kunnen ze direct met Oxitocine starten. We gaan t wel horen morgen.

Christiana en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Balen @Christiana van je werk... Ik duim gewoon dat t meevalt.

@JosjeM en @Do1981, soms is even je handen vrij wel lekker. Ik ga straks maandag deel van de dag, dinsdag hele dag en woensdag deel van de dag werken (en 1x per maand op zaterdag). Voor de kleine hebben we dan maandag en woensdag de hele dag kdv en dinsdag mijn pa en zijn vrouw. Mijn man wil een poosje de vrijdag vrij nemen met ouderschapsverlof. Geeft mij lekker ruimte om te studeren op maandag en woensdag einde dag en geeft wat extra mogelijkheden qua studie en familytime op vrijdag.

JosjeM en Do1981 vinden dit leuk.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    die misselijkheid had ik dan weer niet. Maar had al vrij snel een remifentanil pomp en van morfine preparaten wordt ik misselijk. Dat wist ik al, dus kreeg daar direct een infuus met primperan bij, daarbij helemaal niet misselijk.
    Misschien heeft dat geholpen.

fijn dat er opties zijn!

5. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik ben van origine kapster maar ik ben de vorige zwangerschap uit het kappersvak voor de baas gegaan. Wat een hel was dat. Ik werk nu bijna 2 jaar bij de kappersgroothandel als costumer service medewerker voor 24 uur. Ernaast werk ik nog ongeveer 16 uur in mijn eigen salon.

Ik moet volgende week nog voor de baas werken en voor mezelf tm 5 februari. Met 5 februari een hele lange dag en kei druk mja we zien wel hoe het loopt.

Ik ben 6 maart uitgeteld. Nu dus 32+3 weken.

Succes morgen!!! Hopelijk valt het mee en denken ze goed mee om het zo fijn mogelijk te laten verlopen.

Do1981 vindt dit leuk.
  6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geeft mogelijk wat ruimte om dan iets meer voor jezelf te werken, maar ja, dat is nu wel lastiger natuurlijk, alles dicht toch?

Ik duim voor je voor morgen!

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    @Christiana he, wat een gedoe zo vlak voor je verlof! Daar heb je zo geen zin in nu.. hopelijk valt het allemaal mee..

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    De afspraak vanmorgen was lekker kort.

Eerst ging ze voelen en voelde ze hoofd duidelijk boven. Toen natuurlijk kijken met echo en toen zag ze zelf tot haar grote verbazing het hoofd beneden liggen, haha
    En dit is een versie kundige, dus die heeft ‘enige’ ervaring natuurlijk. Ze stond er zelf van te kijken. Grappige is dat gynaecoloog vorige keer precies dezelfde vergissing had, maar toen lag baby andersom.
    Haar kont en hoofd voelen gewoon erg hetzelfde, haha.

wat ik op mijn blaas voelde is waarschijnlijk haar hand voor haar gezicht. Daar heeft ze ook nog voldoende ruimte voor.
    Ze ligt een klein beetje ingedaald, maar nog niet echt vast. Maar dat is niet gek.

zou dus nog zelf kunnen terug draaien. Maar als ze dat doet kunnen we gewoon terugdraaien en zorgen dat ze zo blijft liggen en direct inleiden.
    Volgende controle over 2 weken en dan kunnen we hopelijk direct een datum prikken.

Het is niet per se een opluchting ofzo, maar merk wel dat het veel ruimte en rust in mijn hoofd geeft. In plaats van komende weken nadenken over hoe de bevalling gaat lopen, nu gewoon 2 weken ‘niks te doen’ eigenlijk. Dat geeft wel heel veel ruimte en rust in mijn hoofd merk ik.

alles is gedaan en staat klaar. Per dag maar dingetjes bedenken om te doen en vooral veel lekker rust nog pakken. En hopen dat de scholen open blijven, haha.

Verwacht totaal niet dat baby eerder komt ook

Christiana, Lies1611, Irmiee en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Nou mijn contract wordt niet verlengd omdat er geen chemie is tussen mij en mijn manager. Dat ik met de issues op de afdeling naar de directeur ben gegaan. Dit werd niet op prijs gesteld en dus contract niet verlengd. Nou daar staan we dan vol ongeloof van de collega's binnendienst en buitendienst. Ik vroeg zelf nog of ze 1 ding werktechnisch op konden noemen die ik niet goed deed. Maar hier konden ze geen antwoord op geven, her gaat puur om de communicatie met de manager die er net 3 maanden werk in zijn eerste manager functie..

Lies1611 vindt dit leuk.
  11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Wow... dit mag toch geen reden zijn zou je denken? Heel erg vreemd dit.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ik like het wel maar eigenlijk dus niet echt. Bizar man. Hopelijk vind je er rust in en wat nieuws leuks voor terug..

13. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    @Lies1611 zeg, ben je inmiddels al klachtenvrij?:roflmao: Het is weer tijd voor babynieuws.

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    :cry:ik hoest nog steeds!
    Ik denk dat ik morgen het zkh ga bellen voor een afspraak na het weekend.. zucht.

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Oh neeee :cry: Hopelijk kan dat ook gewoon!

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Christiana wat een rot nieuws meid. Zit je nu echt niet op te wachten.
    Kijk even goed waar je nu recht op heb, vandaag zag ik nog iets voorbij komen over transitie vergoeding. Geen idee of dat hier van toepassing is, maar als het met zo’n lullige reden is zou ik wel even goed kijken of je nog recht op iets extra hebt.

Christiana vindt dit leuk.
  17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ja dat hoop ik ook. Anderzijds ze laten me niet doorlopen tot 42+wk:roflmao:

@Do1981 wel fijn zeg! Hopelijk blijft het zo!

JosjeM en Do1981 vinden dit leuk.
  18. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    @Christiana wat rot zeg! Dat dan zomaar kan. Zou inderdaad even goed kijken naar wat je rechten zijn.

@Lies1611
    Hopelijk ben je snel van je klachten af en kun je snel bevallen.

@Do1981
    Fijn dat ze nu in elk geval goed ligt. Geeft weer hoop voor de komende weken en de bevalling.

Christiana, Lies1611 en Do1981 vinden dit leuk.
  19. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Manlief is zaterdagavond teruggekomen uit Frankrijk en testte dinsdag positief met een zelftest en gisteren bij de ggd. Als hij van mij na terugkomst niet elke dag moest testen voor de zekerheid had ie het qua klachten niet eens gemerkt.

Inmiddels hebben de kinderen en ik ook een positieve zelftest en gaan we morgen naar de ggd.

Tot nu toe allemaal maar hele lichte (nauwelijks merkbare) klachten. Hopelijk blijft dit zo en is het snel achter de rug. En dan liever nu met 35 weken dan over een week of 3.

Alleen wel jammer dat de liggingsecho komende maandag niet door gaat en een week verzet is. Maar goed.. ook dat is niet het einde van de wereld.

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    het is heel dubbel nu. Op zich wel fijn dat je het dan nu hebt. Scheelt toch weer hoop stress evt straks. Hopelijk niet teveel last van!

Deel Deze Pagina