De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.161
    1.040
    113
    Zo..zoon heeft nu ook positieve zelftest.
    Moet ik hem nu perse bij de ggd laten testen? Thuistest is ook al niet makkelijk om te doen bij hem..

2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Als je de leefregels volgt lijkt het mij niet per se een toegevoegde waarde... Alleen evt voor QR afhankelijk van zijn leeftijd enzo.

3. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Wij hebben het bij de oudste van bij a 6 wel gedaan, maar bij de jongste van 3 uiteindelijk niet meer. Zeker bij de oudste leek het mij wel fijner, omdat zij ook een uitnodiging voor vaccinatie gaat ontvangen en dan is het denk ik wel goed als de positieve test geregistreerd is. Hoeven we voorlopig in elk geval niet na te denken over wel of niet inenten :D.

Bij ons vinden ze de ggd test trouwens echt veel minder erg dan de thuistest.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Do1981 wat jammer dat je er zo mee zit.. 40 is wel de nieuwe 20 toch? Nee maar zonder gekheid. Volgens mij is 40 helemaal niet oud meer tegenwoordig toch? Of is het je eigen gevoel?

@XdropjeX nou ik heb ergens al spijt dat we voor de oudste geen positieve ggdtest hebben. Dit ivm vaccineren en evt de qr enzo..

5. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.161
    1.040
    113
    Vaccineren laten we sowieso niet doen bij onze zoon

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Nee maar zo'n qr code is of een herstelbewijs of een vaccinatiebewijs.. bij volwassenen in ieder geval dusja..

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zou het wel doen. Dan ligt het vast en mogelijk heb je daar nog wat aan.
    Ik vond het met zoon erg meevallen bij ggd. Kan me voorstellen dat het voor jouw zoon lastiger is. En je moet een beetje mazzel hebben met degene die het doet denk ik. Bij ons deed een dame dat echt heel erg leuk. Ging een liedje zingen ook.
    En let er ook vooral op dat je zelf heel relaxed blijft en er geen groot ding van maakt. Kinderen nemen dat over.

@Lies1611
    Ik weet niet helemaal wat het is. Rationeel gezien maakt het natuurlijk niet heel veel uit of je 2 jaar eerder was ofzo. Maar het heeft ons heel lang geduurd om 2 keer blijvend zwanger te raken. Dus in totaal gaat het wel over iets meer dan 2 jaar.
    Zo’n traject ben je ook niet in 1x vergeten, dat moet echt een plek krijgen.
    en nu aan einde zwangerschap wordt ik toch ook geconfronteerd met het feit dat het voor ‘oudere vrouwen’ toch gemiddeld zwaarder is. Alleen heb ik daar niet zelf voor gekozen en dat maakt het soms wel confronterend

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Do1981 en dan spelen hormonen waarschijnlijk ook wel een rol.. wel balen dat je je zo rot voelt. Ik heb persoonlijk al mijn zwangerschappen anders ervaren, de zwaarste vond ik toch echt die van mijn oudste (ondanks dat ik daar dus het jongst was;)), ook de bevalling, het herstel en haar eerste 1,5(!)jaar vond ik bij haar het zwaarst. Zowel mentaal als fysiek. Naja weet niet precies wat ik met mn verhaal wil. Je een hart onder de riem steken denk ik (niet je gevoel bagatelliseren). Hopelijk kun je het een beetje van je af zetten!

Do1981 vindt dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    lief van je meid ❤️

Het is niet zo dat het heel zwaar op me drukt hoor. Ben ook gewoon beetje klaar mee merk ik. Ik wordt gewoon ook zenuwachtig van deze fase. Wil gewoon een gezond kind op me hebben liggen

En het wordt nu wel echt zwaar merk ik

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Snap ik! Heb je al een exacte datum?

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nee, volgende week vrijdag pas weer controle bij 38+3, dan gaan we plannen hoop/verwacht ik. Misschien dat ze dan alvast fysieke controle kan doen, evt strippen. Maar geloof dat ze dat in principe met 38+5 doen, dus kan ook zijn dat ik dan nog terug moet komen paar dagen later.

twijfel nog of ik (begin) volgende week toch nog contact opneem om te checken of baby nog met hoofd beneden ligt. Ik twijfel daar beetje aan en zou wel erg vervelend zijn als we daar vrijdag dan pas achter komen

Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Aahhh @Do1981, wat vervelend dat je je zo voelt... hopelijk heb ook jij gauw je kindje gezond in je armen...

Do1981 vindt dit leuk.
  13. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.161
    1.040
    113
    Sinds een dag of 3 ook echt ontzettend vaak harde buiken en voorweeën zeg..en ook soms echt een druk van onderen

14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    super irritant is het. Of heb jij dat gevoel niet?

hier gisteravond juist niet. Maar kon nog steeds niet slapen, haha.
    Vanmorgen maar nog wat extra slaap gepakt na ontbijt.

nu even bijkomen van een lading snijwerk dat ik heb gedaan. Ben even aan het vriezer koken. Erwtensoep. Vanavond een portie en de rest in de vriezer. Lekker makkelijk straks.
    Nu al nasi, rendang en straks dus erwtensoep in de vriezer. Volgende week nog een lading stoofvlees maken, groot deel voor vriezer. Zei al tegen een vriendin dat ik steeds meer op mijn moeder begin te lijken, haha :D:p

Hoe gaat het met de Corona gevallen? Hopelijk valt het allemaal nog soort van mee?

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Herkenbaar. En heel irritant. Vooral maar hopen dat het ook al iets doet qua verweken en ontsluitingm dat scheelt straks weer met de bevalling :)

Do1981 vindt dit leuk.
  16. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Mijn quarantaine is vandaag afgelopen, dus we hebben het weer achter de rug.

Maandag weer lekker babyspieken op de echo en daarna ga ik heerlijk een middagje (of zolang ik het volhoud) shoppen.

Ben in elk geval echt helemaal klaar met het binnenzitten met 2 kinderen. Qua corona gelukkig maar echt heel weinig klachten gehad, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

Septembre, Irmiee en Do1981 vinden dit leuk.
  17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113

Fijn!

kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent! En oudste nu weer lekker naar school. Weet beetje in ritme. Zo fijn is dat.

Dat jij nog energie hebt om te gaan shoppen joh, wat goed zeg!
    heb je nog veel nodig, of gewoon voor de leuk?

18. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Heb niet echt iets nodig, maar toen de winkels weer open gingen, moesten we in quarantaine, dus wil nu wel weer eens een rondje winkels doen.

Ga ook niet naar een grote stad hoor. Ga naar waalwijk, daar zitten best veel winkels, maar wel allemaal dicht bij elkaar. En dan zie ik wel hoe ver ik kom. Ben het thuis zitten gewoon zo beu :D

Do1981 vindt dit leuk.
  19. Vuurvliegje86

19 jan 2022
    20
    40
    13
    Vrouw
    Hier toch aardig ziek ondertussen. Gisteren echt grieperig met de bijhorende koorts en spierpijn. Dus vooral in de zetel gelegen onder een dekentje. Vandaag is dat wel beter, maar nu snot, hoofdpijn en hoesterig. Ook totaal geen eetlust. :confused:

Beetje rotte timing want manlief en ik moeten nog wel wat babydingen in orde brengen.

20. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.161
    1.040
    113
    Irritant is het wel ja..omdat je toch even gaat twijfelen. Bij de eerste begon de bevalling met dit gevoel en werd daarna regelmatig.

Heb nu ook echt zoiets van hij mag komen, ben er klaar mee.
    Ik mag morgen weer naar buiten gelukkig. Zoon mag donderdag op zijn vroegst pas weer naar school maar die kreeg gisteren gelijk koorts en is nu ook weer wat warm. Hij ligt niet ziek op de bank maar merk wel aan hem dat hij niet lekker is. Hij zegt niet wat hij voelt dus dat maakt het extra moeilijk dat we het moeten koppelen aan zijn gedrag.

Deel Deze Pagina