De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Spannend! Heel veel succes vandaag en hopelijk snel babyknuffelen.

2. Opnaar3

Opnaar3 Bekend lid

25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Ik dacht gisteravond echt even dat het begonnen was.

Rond half 9 kreeg ik weeen om de 10 minuten en rond 9u zaten ze al rond de 2,5 minuut en duurden ze ruim 1 minuut. Dat hield zo een uur aan en toen kwamen ze ineens om de 3min, en nog een half uur later om de 4 min. En tegen de tijd dat we naar bed gingen rond 22.30 alweer om de 10min. Vannacht gelukkig best nog redelijk kunnen slapen en nu nergens meer last van. Al heb ik net wel een groot stuk slijmprop verloren, dus hopelijk hebben de weeen gisteren wel al iets qua ontsluiting gedaan.

Jojo2021, Do1981, Luipaard88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Zet em op! ♡

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ohhh wat spannend zeg!

5. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Dat is zo slopend. Dat heb ik met mijn 2e gehad, 2x naar het zhuis aan de ctg. Mooie golfjes maar na een uur of 4 zakte het af en kon ik weer naar huis... slopend vond ik het het.

Maar met alle harde buiken en voorweeën hier vrees ik dat het nu weer hetzelfde zal zijn. Miss dat het vandaag doorzet ;)

Vandaag moet ik voor het eerst naar de gyn. Ben benieuwd heb mijn hele klaagzang bij van de vorige keer. Hopelijk doen ze er iets mee.

@XdropjeX succes vandaag meid. Zet hem op!!

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Dat klinkt wel als serieus voorwerk! Heel benieuwd hoe je de dag door komt vandaag.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.385
    28.692
    113
    Succes en zet hem op @XdropjeX !! :D

@Opnaar3 , zo vermoeiend dat voorwerk! Dan ben je er emotioneel ook helemaal klaar voor, valt het weg. Dat is zo’n teleurstelling dan. Zet gewoon door :|
    Hopelijk soooon!!

8. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de buikband tips. Ik ga zo eens even speuren op internet.

Ik voel me vandaag alweer wat beter. Rust doet veel goed. Alleen is rustig aan doen echt niks voor mij. Dus dat word nog wat de komende tijd..
    Vanmorgen intakegesprek gehad van de kraamzorg. Fijn gesprek. Was nu een andere kraamzorg dan bij onze 1e. Dus was heel benieuwd. Ze houden echt rekening met onze wensen. En wat ik vooral heel belangrijk vind : er komt een rustige kraamhulp ivm niet teveel prikkels voor onze oudste dochter. Ze gaan iemand inplannen die weet hoe je om moet gaan met een kindje qua autisme, etc. Dat was voor mij wel even een geruststelling. Man vond het niet heel belangrijk. Die zei : Ze is er toch voor jou en de baby.. En F zit toch ook nog op school... Ja dat klopt ook wel maar ze zal ook thuis zijn.
    Kunnen we dus ook weer van het to do lijstje afvinken.

Voor degene die nu echt bij de laatste loodjes zijn aangekomen.. Heel veel succes!! Op naar mooie bevallingen en mooie gezonde baby's.

MAF126 en Irmiee vinden dit leuk.
  9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Aaaah kreeg weer eens geen meldingen, gelukkig nog geen babies gemist:o:

Do1981 vindt dit leuk.
  10. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Help, we mogen morgen na huis mits alles goed gaat. Vandaag kunnen regelen dat er toch kraamzorg komt nog voor twee dagen van 3 uur. Maar is dat voldoende? Red je het ermee? Als we de kraamzorg niet voor elkaar kregen moesten we twee dagen langer in het ziekenhuis blijven, maar na 31 dagen ziekenhuis, verlang ik echt ook om na huis te gaan. maar ik baal dus wel dat het zo druk is bij de kraamzorg, waardoor we minder krijgen. En nog de vraag ik of we uitgestelde kraamzorg kunnen bijkopen.
    denken jullie dat 2x drie uur voldoende is?

11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Dat is wel weinig!!
    Kun je geen verleninging krijgen? Ik kreeg destijds 2 of 3 dagen extra.

En 3u is echt de max? Ook als je zegt dat je meer zou willen?

12. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Heb je in het ziekenhuis al fijn wat begeleiding gehad? Ik had de laatste dagen ook 3 uur per dag en daar had ik zat aan. De eerste dagen was meer uren wel fijn om even mn weg te vinden met zo'n kleintje. Maar als je in t ziekenhuis al veel zelf doet zou je je zeker moeten kunnen redden met 2 x 3 uur hoor...

13. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik zou toch proberen om via een arts meer uren te krijgen. Toen onze eerste langere tijd in het zhuis heeft gelegen kregen we nog kraamzorg maar weet niet meer hoe dat heette toen. Onze oudste was prematuur miss dat dat ermee te maken had.

14. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Controle bij de gyn gehad. Ik ben nu 36 weken en de kleine is alweer 3 kilo :rolleyes: dus dat wordt dadelijk weer een 9 ponder als ze me door laten lopen.

Heb wel mijn angst besproken, ik moet met 38 weken weer terug dan gaan ze toch inwendig onderzoek doen en kijken wat het plan gaat worden.
    Ze gaf wel aan dat ze rekening houden dat als mijn vliezen breken ik een weeenstorm krijg en dat pijnstilling dan nooit meer lukt.

Dus als de vliezen voor de 38 weken breken heb ik alweer pech want dan zal het weer een weeenstorm zijn met grote kans op fluxus.

Ben benieuwd, de komende weken wat los proberen te laten en lichamelijk wat bijtanken.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Dat zal persoonlijk zijn denk ik. Hij is nu 8 dagen? In "normale" gevallen zit je dan ook zonder kraamzorg. Ik vond 3u altijd meer dan zat :rolleyes:

16. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hebben jullie in het ziekenhuis al wat begeleiding gehad qua verzorgen etc?
    Ik heb bij de kraamzorg aangeven dat wij genoeg hebben aan 8 dagen van 3 uur. Omdat het bij de 2e toch al veel bekend is. Meer even een opfriscursus. En qua huishouden heb ik mijn partner. Maar anders toch nog even aankaarten dat je graag meer zou willen. Misschien dat die optie er nog wel is als je er specifiek naar vraagt.

Super fijn overigens dat jullie weer naar huis mogen! Thuis begint het genieten pas echt

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    #4137 Do1981, 8 feb 2022
    Laatst bewerkt: 8 feb 2022
    Fijn dat jullie naar huis mogen!
    2x3 uur is niet veel. Zeker voor een eerste.
    Ik heb toen ook nog 2 extra dagen gehad. Maar daar is nu geen capaciteit voor?

ik zou denken dat 6 uurtjes wel te kort is. Maar hangt beetje af van wat je in ziekenhuis al hebt meegekregen. Misschien idd optie om zelf nog wat in te kopen? Maar daar is misschien ook te weinig capaciteit voor?

vervelend zeg, kan me voorstellen dat Kraamzorg in ziekenhuis toch anders is en niet zoals thuis. Beetje koude douche wel.
    Morgen bij mij voor het laatst. Maar is mijn 2e en voorspoedige bevalling zonder complicaties bij mij of baby. Voel me ook al weer stuk beter vandaag. Bij 1e was dat echt anders en alles is nieuw

18. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.162
    1.040
    113
    Vanmorgen om 11.49 is onze 2e zoon geboren!
    We moeten nog wel een nachtje blijven helaas.
    Mijn vliezen werden gebroken en binnen 3 uurtjes was hij er al. Ging erg snel, te snel. Ik gaf aan dat ik persweeën had en daar stonden ze van te kijken. Na toucheren bleek ik toch echt volledige ontsluiting te hebben!
    Wel helaas en knip en flinke naweeën.

JosjeM, MAF126, Luipaard88 en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Deze man is ook prematuur, uitgestelde kraamzorg hebben we niet in het pakket zitten, maar kan worden bijgekocht. Mits ze wel personeel hebben natuurlijk. Verschonen kunnen we beiden nu, voeding pas 1 x flesje gegeven, dus die moet nog wel ff geoefend worden door mij. Bed opmaken en dat soort dingen dus geen van beiden nog gedaan. Dus vooral de dingen eromheen moeten we nog leren.

@Do1981 normaal dus recht op 8 dagen. Dat is vandaag. Dus krijg 2 dagen extra ivm prematuur/ keizersnede en omdat ik anders niet met ontslag mag vanuit het ziekenhuis. Dus 2x3 wat het minimum is krijg ik en als ze meer beschikbaar hebben krijg ik misschien donderdag uurtje meer.

maar het moet echt drama zijn met de zorg regelen bij ons in de regio. Er is geen capaciteit. Daarom zij menzis ook ga voor uitgestelde kraamzorg niet van pakket veranderen want ze hebben amper plek en dan verlies je het huidige pakket die je fijn vind.

Do1981 vindt dit leuk.
  20. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd waarom moeten jullie blijven ivm jou of jullie zoon?

Deel Deze Pagina