ja precies, ik lees dat wel vaker dat ze inleiden voor de 40 weken. Dan willen ze voorkomen dat het van voedingsstoffentekort overgaat in zuurstof tekort. Hoop dat ze je meer kunnen vertellen daarover. Maar aangezien je zoon (en je dochter neem ik aan ) helemaal gezond zijn maakt het niet zo heel veel uit misschien. Hoewel met oog op misschien een derde wel handig om de oorzaak te weten.
aww, *knuffel* Snap het hoor, ik heb ook nog wel mijn momenten. Maar gelukkig kan ik ze redelijk relativeren nu. Dat lukte me eerst niet en dat is flink kut.. dan ga je zo’n donkere tunnel door. Niets aan. Zou best kunnen hoor dat het hormonaal is, of sowieso hormonaal wordt versterkt. Maar het is ook gewoon eng en onbekend allemaal. Het is niet erg om dat te erkennen en uit te spreken. En te accepteren. Je hoeft er niet tegen te vechten. Want weet je, als je meisje er straks is, dan is het goed. Niet perse makkelijk, maar ze hoort erbij, ze is een toevoeging aan jullie gezin. Nóg meer liefde! En jij als mama vindt daar je weg in. Je hebt het allemaal al 2x eerder gedaan en 2x gaat het goed! Perfect bestaat niet en moet je doel niet zijn. Je doel is geluk; blijdschap, rijkdom in vorm van kinderen krijgen, een hart vol liefde. En een huis vol troep komt goed mama!
Wat een lief bericht ❤ Soms heb je dit soort woorden echt even nodig. Maar wat je zegt als ons meisje er is vinden we vast wel een weg om te bewandelen als gezin van 5.
Lieve dames, gisterochtend om 6:49 zijn wij trotse ouders geworden van een super knappe dochter die 51cm lang is en 3892gram woog. Ik ben compleet verliefd! De aanloop naar de bevalling was niet fijn, maar de bevalling zelf ging heel goed. Donderdagochtend controle gehad van de verloskundige. Toen bleek ik op 2 cm te zitten. Eind van de middag hadden we nog telefonisch contact omdat de voorweeën begonnen toe te nemen in intensiteit, maar de tijdsstippen bleven nog te lang. Gemiddeld zo’n 7 a 8 minuten. Begin van de avond bleek ik al 4cm te hebben. Ik zat heel erg in dubio om in het ziekenhuis te gaan slapen met medicatie. Was al dik 48 wakker met af en toe 5 a 10 minuten slaap tussendoor. Bij elkaar opgeteld zou ik krap de 2 uur kunnen halen. Afgesproken dat er later op de avond nog een keer gecontroleerd zou worden. We hadden een andere verloskundige die de avonddienst overnam en zij kwam om half 10 nog even controleren. Zat niet heel veel schot in de zaak…net iets over de 4cm en nog lang geen 5cm. Ik had al vrij vroeg aangegeven dat ik persé met een ruggenprik wilde bevallen. Deze verloskundige heeft hierop doorgepakt en is gelijk gaan bellen voor een plekje in het ziekenhuis. Daar waren we rond 23.00 uur. Heb na de ruggenprik nog tussendoor kunnen slapen en rusten. Echt heel fijn! Rond half 7 kreeg ik persdrang, maar ze zeiden dat de baby nog iets te hoog lag. Ik kon het niet heel veel langer tegenhouden en mocht een ‘proefrondje’ maken. Dit proefrondje werd dus serieus, bij de 3e perswee kwam ze ter wereld.
19-03 - MAF126 - 1e kindje 03-04 - Natasjee - 4e kindje 18-04 - Luipaard88 - 3e kindje 21-04 - Jojo 2021 - 2e kindje 07-05 - KleineLai - 3e kindje Meisje (4) Jongen (2) Weet/zeg ik niet (1) Bevallen: Datum - moeder - kind - termijn ❤️ 02-12-2021 - Memmiee - meisje - ? ❤️ 03-12-2021 - Nien92 - meisje - 40+3 ❤️ 07-12-2021 - MJ89 - meisje - 38+2 ❤️ 11-12-2021- Yakuzi - meisje - 39+0 ❤️ 12-12-2021 - Kramertje - jongen - 37+3 ❤️ 15-12-2021 - Spiekerbox - jongen - ? ❤️ 08-01-2022 - Essie28 - meisje - 41 ❤️ 14-01-2022 - heidezicht - jongen - 37+0 ❤️ 01-02-2022 - Freesias - jongen - 35+1 ❤️ 02-02-2022 - Do1981 - meisje - 39+1 ❤️ 08-02-2022 - XdropjeX - jongen - 39+5 ❤️ 09-02-2022 - JosjeM - jongen - 39+0 ❤ 11-02-2022 - Vuurvliegje86 - meisje - 39+0 ❤️ 19-02-2022 - Krily - jongen - 39+6 ❤️ 22-02-2022 - opnaar3 - jongen - 41+1 ❤ 23-02-2022 - Septembre - meisje - 40+3 ❤ 28.02.2022 - christiana - jongen - ? ❤ 03.03.2022 - irmiee - meisje - 41+0 ❤ 09.03.2022 - bijnamama1988 - meisje - 40+5 ❤️11.03.2022- Goldieloks- meisje - 41+1 [/QUOTE]
@JosjeM: Ik gebruik sinds de 12e week ascal. Vorige bevalling kreeg ik een fluxus dus daarom nu deze zwangerschap de ascal gebruiken tot 36 weken. Zorgt voor een betere doorbloeding naar de placenta @KleineLai : Hier andersom, te groot ipv te klein. Krijg nu steeds om de 2 weken een groeiecho om alles goed in de gaten te houden. En begreep van de verloskundige dat het andersom ook zo gaat. Soms is het ook echt millimeter werk wat verschil kan maken. @Goldieloks : Gefeliciteerd! Nu lekker genieten.
Gisteren met de groei echo bleek meisje nog steeds aan de grote kant te zijn. Vorige echo was alles groot. Nu alleen de beentjes en buikje. Hoofdje was volgens het lijntje maar de echoscopist zei wel erbij :ik kan het hoofdje niet meer precies meten omdat ze al naar beneden ligt. Nu over 2 weken weer een groeiecho. Dan ook bespreken hoe of wat qua bevalling. Bijv met 38 weken al ingeleid worden. (dat zou ik helemaal niet erg vinden) optie keizersnede bestaat ook nog als ze te groot blijkt. Kreeg hier al de vraag maar ook van mensen uit mijn omgeving of de uitgerekende datum wel klopt.. Die klopt want het is via een vruchtbaarheidsbehandeling gegaan. Maar heb de hele zwangerschap al een gevoel dat dit meisje, net als haar grote zus, eerder gaat komen. We gaan het zien. Voorlopig zit ze nog lekker in mijn buik. Bevaltas maar wel helemaal klaar gemaakt en dingetjes in huis gehaald wat ik allemaal in huis wilde hebben. Nog een paar echt laatste dingen Was ook mijn laatste werkweek. Dus nu kan ik echt aanrommelen thuis.
Volgens mn banner mag ik officieel nog nirt mee schrijven, maar hij zal in week 38 geboren worden middels geplande keizersnede, dus in dat opzicht zit ook ik weer in mn laatste 100 dagen Voelt heel gek want ik heb toen der tijd dit draadje geopend toen ik zwanger was van mn 2e dochter en de laatste 100 dagen inging En nu dus weer terug, maar nu voor de laatste keer, ik mag namelijk niet meer hierna (wil ik ook niet) Betreft je vraag: hier waren beide meisjes ook klein geheel de zwangerschap gemeten, toch zijn beide op mooi gewicht en lengte geboren. Ikzelf ben ook niet heel groot, en mijn buik was bij beide meisjes ook heel minimaal. Hier was wel alles gewoon goed. Ik duim dat dat voor jou meisje ook gewoon zo is meis!
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ik de volgende ben, ook al heb ik me niet officieel toegevoegd aan de lijst.
Komt helemaal goed! Ik denk dat die onzekerheid er altijd bij iedereen wel is. Als je meisje er straks is en in je armen ligt dan ben je dat allemaal weer vergeten.
Sinds gisteren een kind met 39+ graden koorts en echt ziek (net zelfs 40.4 graden ) M'n vriend ook ziek geworden en koorts. Kind nummer 2 ook sinds net koorts. Ik hoop dat kind nummer 3 en ik bespaard blijven. Ben ik de 2e keer corona ruim 3 weken geleden zonder echt ziek te zijn geweest doorgekomen en dan zal ik nu met 37 weken zeker doodziek worden door de griep. Zit ik echt niet op te wachten!
Oh jeetje beterschap meid!!! Hier had m'n jongste afgelopen week flinke buikgriep te pakken, 2 dagen ook hoge koorts erbij, nu eindelijk is ze erbovenop gelukkig. Sterkte!
Aah, sneu hè! Het heerst onwijs. Bij de jongens in beide klassen waren er maar de helft kinderen. Allemaal (buik)griep met idd ook hoge koorts erbij allemaal. Gelukkig is ze er weer bovenop! Dank je! Dank je wel! Hoop het ook.